quote:Doe mij de laatste maar. Altijd goede ervaringen met Canon gehad.
Op dinsdag 10 juni 2003 20:19 schreef Tburg het volgende:
Iemand ervaring met deze camera's ? of de merken ?[..]
quote:Ik met maar ééb van de bovenstaande ervaring uit de eerste hand, de Canon A70. Die kan ik dan ook van harte aanraden.
Op dinsdag 10 juni 2003 20:19 schreef Tburg het volgende:
Iemand ervaring met deze camera's ? of de merken ?- Kodak DX 6340
- Samsung Digimax V3
- Kodak LS 633
- Panasonic DMC-LC33
- Casio Exilim EX-Z3
- Ricoh caplio G3
- Pentax Optio 33L
- Canon A70
help mij kiezen
quote:Van die canon a70 hoor je erg veel positieve geluiden, dat valt wel op.
Op dinsdag 10 juni 2003 20:31 schreef JeroenH het volgende:[..]
Ik met maar ééb van de bovenstaande ervaring uit de eerste hand, de Canon A70. Die kan ik dan ook van harte aanraden.
thx
quote:Hoe kom je aan dat lijstje wat je hebt gemaakt? Wat waren je selectiecriteria? Ik vind persoonlijk namelijk niet dat de Casio Exilim en de Canon A70 in hetzelfde segment zitten. Dan zit je meer bij de IXUS v3, waarover het een paar posts terug ging.
Op dinsdag 10 juni 2003 20:42 schreef Tburg het volgende:[..]
Van die canon a70 hoor je erg veel positieve geluiden, dat valt wel op.
De reviews van die casio zijn echter ook niet verkeerd, en hij is zo lekker klein.
En die Kodak lijkt me ook top.
Van de week maar eens naar de winkel, ff spelen met die dingetjesthx
Just curious...
En al je vragen zullen beantwoordt worden (kijk ook vooral naar de voorbeeldfoto's). Het is heel simpel: als jij geen verschil ziet dan is de Ixus dus de camera voor jou! (hoewel ik er bij blijf dat ik een grotere camera als een G3 prettiger vind vasthouden, maar da's persoonlijk).
Ik sta ook op het punt om mijn eerste digitale camera te gaan kopen.
In eerste instantie wilde ik een analoge, maar gezien de voordelen van digitaal ga ik toch maar voor digitaal.
Ik zoek een camera van maximaal 700 euro. Er moet een grote optische zoom opzitten of de mogelijkheid om er lenzen voor te kopen.
Verder wil ik graag veel kunnen instellen, zodat ik me niet snel verveel en de kwaliteit van de foto's moet natuurlijk goed zijn.
Op het moment neig ik naar de olympus c-750 die op het punt van uitkomen staat.
Is er iemand die ervaring heeft met camera's van olympus (bijv. kwaliteit van foto's etc.)? Heeft iemand nog andere ideeen voor camera's van deze prijsklasse?
alvast bedankt.
Als je een 2 megapixel (2MP) camera hebt met optische zoom dan heb je bij zowel groothoek als tele de beschikking over de volle 2MP. Een camera met alleen digitale zoom zal het middelste gedeelte uit de foto pakken, de rand weggooien, en het midden oprekken naar 2MP. Er wordt dus beeldinformatie bij verzonnen. Je zult begrijpen dat dit de beeldkwaliteit niet ten goede komt.
Je hoeft digitale zoom niet te gebruiken (ik raad het zelfs af), als je iets groter in beeld wilt krijgen dan kun je er beter naar toe lopen.
Persoonlijk zou ik geen camera willen zonder optische zoom, als je niet de mogelijkheid hebt om heen en weer te lopen kan het soms zo zijn dat je je onderwerp niet goed in beeld krijgt. Maar een goede optische zoomlens is duur om te maken, en dat zie je ook terug in de prijsverschillen tussen de camera's met/zonder optische zoom.
quote:Ik heb nog geen ervaring met cd C-750UZ (die is ook nog splinternieuw), maar wel met de voorlopers daarvan. Het zijn op zich mooie camera's, de lens heeft wel wat meer vervorming (ton en kussen) dan lenzen met minder zoom. Een ander minpuntje: je zoekt je helemaal gek naar een passend cameratasje, de camera's hebben een heel ongebruikelijke vorm.
Op woensdag 11 juni 2003 13:58 schreef melmel het volgende:
van alles
Maar verder denk ik dat de C-750UZ wel een mooie camera gaat worden.
quote:Jeumig, wat een supersnelle reactie! Dank je wel...Ik was er al een beetje bang voor dat die optische zoom wel een erg fijn ding is om op je camera te hebben. Ik heb nu dus opeens 270 euro over...Heb je een tip voor me? Wat zou jij voor een digicam kopen met dat geld? (Ik weet dat het niet veel is, maar je zal vast wel iets leuks kennen!) Nogmaals:
Persoonlijk zou ik geen camera willen zonder optische zoom, als je niet de mogelijkheid hebt om heen en weer te lopen kan het soms zo zijn dat je je onderwerp niet goed in beeld krijgt. Maar een goede optische zoomlens is duur om te maken, en dat zie je ook terug in de prijsverschillen tussen de camera's met/zonder optische zoom.
quote:Ik zit zelf nog te twijfelen of het formaat voor mij een selectiecriteria moet zijn, vandaar dat die erbij zit
Op dinsdag 10 juni 2003 23:14 schreef lucrator het volgende:[..]
Hoe kom je aan dat lijstje wat je hebt gemaakt? Wat waren je selectiecriteria? Ik vind persoonlijk namelijk niet dat de Casio Exilim en de Canon A70 in hetzelfde segment zitten. Dan zit je meer bij de IXUS v3, waarover het een paar posts terug ging.
Just curious...
zie vorig pag --> daar staat dit nog:
- Kodak DX 6340
Beeldpunten: 3-4 megapixel
optische zoom: min 3x
Opslagmedium: SmartCard (omdat ik nog een 64 MB card van de minolta heb)
Formaat: Klein, ik sjouw hem een jaar overal mee naar toe dus is het wel fijn als ie lekker klein is.
stroomvoorziening: Heb nog 4 2000 mAh penlites, dus liefst gewoon op penlites.
interface:USB (en XP compatible)
Budget rond de ¤400
- Samsung Digimax V3
- Kodak LS 633
- Panasonic DMC-LC33
- Casio Exilim EX-Z3
- Ricoh caplio G3
- Pentax Optio 33L
- Canon A70
- Pentax optio s
Ik heb momenteel een Ricoh Caplio G3 in huis liggen, ik ben niet super tevreden over deze camera en zit erover te twijfelen om hem terug te brengen naar de winkel en een andere camera mee te nemen (ik heb een afspraak met de verkoper dat ik deze camera mocht testen en als ie niet beviel mocht ik hem terugbrengen)
Nu zit ik erover te denken om hem in te ruilen voor een Nikon Coolpix 3100 en in mindere mate voor een Canon Powershot A70. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Nikon.
Heeft iemand ook sugesties om dit juist wel of NIET te doen..... Ik hoor het graag van jullie en ben benieuwd naar jullie mening
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale%20camera.htm"
Misschien hebben jullie er iets aan...!
p.s. Hoe werk ik hier in hemelsnaam met HTML??
quote:Niet. FOK! werkt met UBB-codes. Staat in de FAQ
Op donderdag 12 juni 2003 08:06 schreef DaBitch het volgende:
quote:tnx
Op donderdag 12 juni 2003 08:06 schreef DaBitch het volgende:
Gisteren heb ik me behoorlijk verdiept in de materie en heb een aantal leuke links gevonden:http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale%20camera.htm"
Misschien hebben jullie er iets aan...!
Die Nikon 2500 is geloof ik wel een toppertje. Hoogste plek van de ultracompact cameraatjes.
En, bijna geen camera geeft een goede beeldkwaliteit volgens de consumentenbond... raar.
Ik heb wat klanten over de vloer gehad in de fotozaak met vage vragen en ideeën. En als ik dan vroeg of ze hun verhaal misschien uit de consumentengids hadden bleek meestal het geval te zijn.
Er is naar mijn mening maar één goede bron van onafhankelijke digicam-info: de onafhankelijke review-sites (staan in de FAQ).
quote:Mooi, ik vermoedde al dat de consumentenbond gewoon butt is. Maarja, je bent natuurlijk wel de koning te rijk als ze jouw product als "beste koop" aanprijzen. Te veel mensen geloven in de deskundigheid van de consumentenbond.
Op donderdag 12 juni 2003 17:28 schreef JeroenH het volgende:
Nee, niet raar... bij de consumentenbond hebben ze niet genoeg kennis om gegronde uitspraken over digitale camera's te doen.
Van het canon toestel heb ik al wat sample pictures gezien maar van het sony toestel 0 komma 0. Daarom zou ik graag willen dat iemand van dat toestel foto's heeft. Zodat ik ze kan verglijken... maarja ook daar kan je op blijven twijfelen omdat de ene fotograaf beter is dan de ander.
Enfin, zou ik jullie willen vragen welk toestel lijkt jou beter en waarom? Kies je liever voor een sony toestel of de canon?
Ik moet hierbij zeggen dat de specificaties zo goed als glijk zijn
Sony:
Resolutie max. 2048 x 1536
Beeldpunten 3.2 megapixel
Lens 33 mm.
Optische zoom 0 x
Digitale zoom 3 x
Gevoeligheid 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,6 inch
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium MemoryStick
Interface USB, video-out
Besturingssysteem PC, Mac
Gewicht 217 gram
Afmetingen (H x B x D) 101 x 58 x 33 mm
Introductie model 2003
Canon:
Resolutie max. 2048 x 1536
Beeldpunten 3,2 megapixel
Lens 33 mm.
Optische zoom 0 x
Digitale zoom 5 x
Gevoeligheid 50, 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,5 inch
Geluidsopname
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium CompactFlash
Interface USB
Overig videomode: 15 frames/sec.
Gewicht 175 gram
Afmetingen (H x B x D) 110 x 58 x 37 mm
Introductie model 2003
Welk toestel lijkt jullie beter?
quote:Omdat ze allebei toch geen optische zoom hebben, zou ik zeggen de Canon:
Op donderdag 12 juni 2003 23:02 schreef -Jean- het volgende:Welk toestel lijkt jullie beter?
- Lichter
- CompactFlash, want is goedkoper en je bent niet afhankelijk van Sony voor je geheugen.
- Meer verschillende ISO waarden (namelijk ook 100)
- Kan filmpjes opnemen
Overigens ga ik hierbij uit van de specs die je hebt neergezet. Ik ken de toestellen niet.
quote:Zelf dus een fout ontdekt tussen de specs want ook de sony kan filmpjes opnemen:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:03 schreef lucrator het volgende:[..]
Omdat ze allebei toch geen optische zoom hebben, zou ik zeggen de Canon:
- Lichter
- CompactFlash, want is goedkoper en je bent niet afhankelijk van Sony voor je geheugen.
- Meer verschillende ISO waarden (namelijk ook 100)
- Kan filmpjes opnemenOverigens ga ik hierbij uit van de specs die je hebt neergezet. Ik ken de toestellen niet.
Tegenover lichter staat ook weer een kleiner toestel van sony
IsoWaarden en Memory heb je gelijk in.... weet iemand welk toestel mooiere kleuren weergeeft?
THNX,
Jaap
quote:Review met sample fotos:
Op vrijdag 13 juni 2003 12:09 schreef -Jean- het volgende:[..]
Zelf dus een fout ontdekt tussen de specs want ook de sony kan filmpjes opnemen:
Movie clips 640 x 480, 16 fps, media limit only (21 mins on 512 MB Memory Stick Pro)
160 x 112, 8 fps, media limit only
* All with audioTegenover lichter staat ook weer een kleiner toestel van sony
IsoWaarden en Memory heb je gelijk in.... weet iemand welk toestel mooiere kleuren weergeeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |