abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11016641
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:19 schreef Tburg het volgende:
Iemand ervaring met deze camera's ? of de merken ?

[..]

Doe mij de laatste maar. Altijd goede ervaringen met Canon gehad.
Take no prisoners... take no shit!
pi_11016815
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:19 schreef Tburg het volgende:
Iemand ervaring met deze camera's ? of de merken ?

- Kodak DX 6340
- Samsung Digimax V3
- Kodak LS 633
- Panasonic DMC-LC33
- Casio Exilim EX-Z3
- Ricoh caplio G3
- Pentax Optio 33L
- Canon A70

help mij kiezen

Ik met maar ééb van de bovenstaande ervaring uit de eerste hand, de Canon A70. Die kan ik dan ook van harte aanraden.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:42:37 #203
43016 Tburg
hopeloos
pi_11017110
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:31 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ik met maar ééb van de bovenstaande ervaring uit de eerste hand, de Canon A70. Die kan ik dan ook van harte aanraden.

Van die canon a70 hoor je erg veel positieve geluiden, dat valt wel op.
De reviews van die casio zijn echter ook niet verkeerd, en hij is zo lekker klein.
En die Kodak lijkt me ook top.

Van de week maar eens naar de winkel, ff spelen met die dingetjes

thx

dinsdag 10 juni 2003 @ 23:14:13 #204
21520 lucrator
tweevijftig
pi_11021275
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:42 schreef Tburg het volgende:

[..]

Van die canon a70 hoor je erg veel positieve geluiden, dat valt wel op.
De reviews van die casio zijn echter ook niet verkeerd, en hij is zo lekker klein.
En die Kodak lijkt me ook top.

Van de week maar eens naar de winkel, ff spelen met die dingetjes

thx

Hoe kom je aan dat lijstje wat je hebt gemaakt? Wat waren je selectiecriteria? Ik vind persoonlijk namelijk niet dat de Casio Exilim en de Canon A70 in hetzelfde segment zitten. Dan zit je meer bij de IXUS v3, waarover het een paar posts terug ging.

Just curious...

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
  woensdag 11 juni 2003 @ 01:48:14 #205
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_11024158
Ik blijf er maar over "doorzeuren", maar ik wil toch graag weten op welke manier je concreet verschil ziet tussen foto's die met een Ixus 400 en een G3 gemaakt zijn. De ixus is veel kleiner, wat ik praktisch vind wanneer ik 'm mee ergens mee naar toe wil nemen. Maar de G3 schijnt toch betere foto's te nemen. Waar merk je dat dan precies aan? Wat ik dus al gelezen heb is dat die een betere zoom heeft, en meer aansluitmogelijkheden, en hij zou betere lenzen hebben. Die zoom is duidelijk, die aansluitmogelijkheden ook, maar verder: betere lenzen, waar zie je dat aan? En wat zijn dan die instelmogelijkheden die de G3 wel heeft en de Ixus niet?
pi_11025104
Lees deze beide reviews:

G3

Ixus 400

En al je vragen zullen beantwoordt worden (kijk ook vooral naar de voorbeeldfoto's). Het is heel simpel: als jij geen verschil ziet dan is de Ixus dus de camera voor jou! (hoewel ik er bij blijf dat ik een grotere camera als een G3 prettiger vind vasthouden, maar da's persoonlijk).

pi_11032450
Hoi allemaal,

Ik sta ook op het punt om mijn eerste digitale camera te gaan kopen.
In eerste instantie wilde ik een analoge, maar gezien de voordelen van digitaal ga ik toch maar voor digitaal.

Ik zoek een camera van maximaal 700 euro. Er moet een grote optische zoom opzitten of de mogelijkheid om er lenzen voor te kopen.
Verder wil ik graag veel kunnen instellen, zodat ik me niet snel verveel en de kwaliteit van de foto's moet natuurlijk goed zijn.

Op het moment neig ik naar de olympus c-750 die op het punt van uitkomen staat.

Is er iemand die ervaring heeft met camera's van olympus (bijv. kwaliteit van foto's etc.)? Heeft iemand nog andere ideeen voor camera's van deze prijsklasse?

alvast bedankt.

woensdag 11 juni 2003 @ 15:22:00 #208
44589 DaBitch
maar dan een vent
pi_11034827
Hey allemaal...dit is DUIDELIJK de plek voor een leek om zijn vragen te stellen...jullie lijken in ieder geval allemaal erg grote experts...Ik heb weinig verstand van digitale camera's maar wil er desondanks een kopen! Mijn oog is nu gevallen op een Sony (ik ben GEK op felle kleurtjes en laat me graag voor de gek houden dus MOET ik wel een Sony nemen heb ik gelezen!). Het gaat om de DSC-P32...Hij past goed in mijn budget, krijgt overal goede reviews en lijkt dus een goede koop. Maarrrr...hij heeft geen 'optische zoom'...Kunnen jullie mij in gewone mensentaal vertellen wat een optische zoom anders doet dan een digitale zoom en wat de consequenties voor de gebruiksvriendelijkheid en het eindresultaat zijn? Is het ontbreken van optische zoom een reden om deze camera niet te kopen (of hebben jullie andere redenen om dat niet te doen??) Heel erg bedankt alvast!!
www.j-a-a-p.nl
pi_11035060
Optische zoom doet een camera met zijn lens, digitale zoom is een softwareproces wat een programma als Photoshop ook (beter) kan.

Als je een 2 megapixel (2MP) camera hebt met optische zoom dan heb je bij zowel groothoek als tele de beschikking over de volle 2MP. Een camera met alleen digitale zoom zal het middelste gedeelte uit de foto pakken, de rand weggooien, en het midden oprekken naar 2MP. Er wordt dus beeldinformatie bij verzonnen. Je zult begrijpen dat dit de beeldkwaliteit niet ten goede komt.

Je hoeft digitale zoom niet te gebruiken (ik raad het zelfs af), als je iets groter in beeld wilt krijgen dan kun je er beter naar toe lopen.

Persoonlijk zou ik geen camera willen zonder optische zoom, als je niet de mogelijkheid hebt om heen en weer te lopen kan het soms zo zijn dat je je onderwerp niet goed in beeld krijgt. Maar een goede optische zoomlens is duur om te maken, en dat zie je ook terug in de prijsverschillen tussen de camera's met/zonder optische zoom.

pi_11035186
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 13:58 schreef melmel het volgende:
van alles
Ik heb nog geen ervaring met cd C-750UZ (die is ook nog splinternieuw), maar wel met de voorlopers daarvan. Het zijn op zich mooie camera's, de lens heeft wel wat meer vervorming (ton en kussen) dan lenzen met minder zoom. Een ander minpuntje: je zoekt je helemaal gek naar een passend cameratasje, de camera's hebben een heel ongebruikelijke vorm.

Maar verder denk ik dat de C-750UZ wel een mooie camera gaat worden.

woensdag 11 juni 2003 @ 15:43:43 #211
44589 DaBitch
maar dan een vent
pi_11035517
quote:
Persoonlijk zou ik geen camera willen zonder optische zoom, als je niet de mogelijkheid hebt om heen en weer te lopen kan het soms zo zijn dat je je onderwerp niet goed in beeld krijgt. Maar een goede optische zoomlens is duur om te maken, en dat zie je ook terug in de prijsverschillen tussen de camera's met/zonder optische zoom.
Jeumig, wat een supersnelle reactie! Dank je wel...Ik was er al een beetje bang voor dat die optische zoom wel een erg fijn ding is om op je camera te hebben. Ik heb nu dus opeens 270 euro over...Heb je een tip voor me? Wat zou jij voor een digicam kopen met dat geld? (Ik weet dat het niet veel is, maar je zal vast wel iets leuks kennen!) Nogmaals:
www.j-a-a-p.nl
  woensdag 11 juni 2003 @ 17:33:10 #212
43016 Tburg
hopeloos
pi_11038461
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 23:14 schreef lucrator het volgende:

[..]

Hoe kom je aan dat lijstje wat je hebt gemaakt? Wat waren je selectiecriteria? Ik vind persoonlijk namelijk niet dat de Casio Exilim en de Canon A70 in hetzelfde segment zitten. Dan zit je meer bij de IXUS v3, waarover het een paar posts terug ging.

Just curious...

Ik zit zelf nog te twijfelen of het formaat voor mij een selectiecriteria moet zijn, vandaar dat die erbij zit

zie vorig pag --> daar staat dit nog:

Beeldpunten: 3-4 megapixel
optische zoom: min 3x
Opslagmedium: SmartCard (omdat ik nog een 64 MB card van de minolta heb)
Formaat: Klein, ik sjouw hem een jaar overal mee naar toe dus is het wel fijn als ie lekker klein is.
stroomvoorziening: Heb nog 4 2000 mAh penlites, dus liefst gewoon op penlites.
interface:USB (en XP compatible)

Budget rond de ¤400

- Kodak DX 6340
- Samsung Digimax V3
- Kodak LS 633
- Panasonic DMC-LC33
- Casio Exilim EX-Z3
- Ricoh caplio G3
- Pentax Optio 33L
- Canon A70
- Pentax optio s

woensdag 11 juni 2003 @ 17:44:19 #213
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_11038677
Hoi fkes een vraagje een oom van me vroeg zich af of dit een goeie digitale camera was :
de nikon coolpix 3500 met 3,2 megapixels en 16 mb compact flash kaart (prijs weet ik zo niet maar hij wil weten of dit een goeie camera is)
by the way wat is nu voort ongeveer de standaard in megapixels?
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_11045106
Hallo,

Ik heb momenteel een Ricoh Caplio G3 in huis liggen, ik ben niet super tevreden over deze camera en zit erover te twijfelen om hem terug te brengen naar de winkel en een andere camera mee te nemen (ik heb een afspraak met de verkoper dat ik deze camera mocht testen en als ie niet beviel mocht ik hem terugbrengen)

Nu zit ik erover te denken om hem in te ruilen voor een Nikon Coolpix 3100 en in mindere mate voor een Canon Powershot A70. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Nikon.

Heeft iemand ook sugesties om dit juist wel of NIET te doen..... Ik hoor het graag van jullie en ben benieuwd naar jullie mening

"Wie een kuil graaft voor een ander is geen egoïst"
  donderdag 12 juni 2003 @ 08:06:31 #215
44589 DaBitch
maar dan een vent
pi_11050440
Gisteren heb ik me behoorlijk verdiept in de materie en heb een aantal leuke links gevonden:

http://www.consumentenbond.nl/files/pdf/2003/200302p24_test_digitale_cam.pdf?ticket=cbX4QoUY0BLXo"><b>Consumentenbond</b></a>

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale%20camera.htm"

Misschien hebben jullie er iets aan...!

p.s. Hoe werk ik hier in hemelsnaam met HTML??

www.j-a-a-p.nl
pi_11052371
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 08:06 schreef DaBitch het volgende:
Niet. FOK! werkt met UBB-codes. Staat in de FAQ
  donderdag 12 juni 2003 @ 13:09:17 #217
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_11056610
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 08:06 schreef DaBitch het volgende:
Gisteren heb ik me behoorlijk verdiept in de materie en heb een aantal leuke links gevonden:

http://www.consumentenbond.nl/files/pdf/2003/200302p24_test_digitale_cam.pdf?ticket=cbX4QoUY0BLXo">[b]Consumentenbond[/b]</a>

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale%20camera.htm"

Misschien hebben jullie er iets aan...!

tnx
[16:08] &lt;portier&gt; Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  donderdag 12 juni 2003 @ 16:46:22 #218
21520 lucrator
tweevijftig
pi_11063373
Vrij raar, die consumentenbond. De ixus v2 staat een heel end boven de ixus v3, terwijl volgens de plusjes, minnetjes en blokjes de v3 ongeveer overeenkomt. Alleen iets met de flitser (die is toch hetzelfde?).

Die Nikon 2500 is geloof ik wel een toppertje. Hoogste plek van de ultracompact cameraatjes.

En, bijna geen camera geeft een goede beeldkwaliteit volgens de consumentenbond... raar.

pi_11064642
Nee, niet raar... bij de consumentenbond hebben ze niet genoeg kennis om gegronde uitspraken over digitale camera's te doen. Zo wijzen ze bv. één of meerdere camera's aan als 'de beste'. Dan ben je in mijn ogen al verkeerd bezig, want één camera kan nooit de beste zijn. Het hangt er maar net van af wat je eisen/wensen/budget/etc. zijn.

Ik heb wat klanten over de vloer gehad in de fotozaak met vage vragen en ideeën. En als ik dan vroeg of ze hun verhaal misschien uit de consumentengids hadden bleek meestal het geval te zijn.

Er is naar mijn mening maar één goede bron van onafhankelijke digicam-info: de onafhankelijke review-sites (staan in de FAQ).

donderdag 12 juni 2003 @ 18:12:07 #220
21520 lucrator
tweevijftig
pi_11065567
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 17:28 schreef JeroenH het volgende:
Nee, niet raar... bij de consumentenbond hebben ze niet genoeg kennis om gegronde uitspraken over digitale camera's te doen.
Mooi, ik vermoedde al dat de consumentenbond gewoon butt is. Maarja, je bent natuurlijk wel de koning te rijk als ze jouw product als "beste koop" aanprijzen. Te veel mensen geloven in de deskundigheid van de consumentenbond.
pi_11073084
Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen 2 verschillende digitale camera's dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ze score in de meeste gevallen gewoon echt letterlijk glijk. Men vind hem even goed. Maarja ik moet toch een keuze maken (hierbij wil ik even niet letten op geld want dat heb) en ik weet niet welke van de 2 ik moet aanschaffen. Ik twijfel tussen de:
- Canon A300
. Sony Dsc-P32

Van het canon toestel heb ik al wat sample pictures gezien maar van het sony toestel 0 komma 0. Daarom zou ik graag willen dat iemand van dat toestel foto's heeft. Zodat ik ze kan verglijken... maarja ook daar kan je op blijven twijfelen omdat de ene fotograaf beter is dan de ander.
Enfin, zou ik jullie willen vragen welk toestel lijkt jou beter en waarom? Kies je liever voor een sony toestel of de canon?
Ik moet hierbij zeggen dat de specificaties zo goed als glijk zijn

Sony:

Resolutie max. 2048 x 1536
Beeldpunten 3.2 megapixel
Lens 33 mm.
Optische zoom 0 x
Digitale zoom 3 x
Gevoeligheid 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,6 inch
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium MemoryStick
Interface USB, video-out
Besturingssysteem PC, Mac
Gewicht 217 gram
Afmetingen (H x B x D) 101 x 58 x 33 mm
Introductie model 2003

Canon:

Resolutie max. 2048 x 1536
Beeldpunten 3,2 megapixel
Lens 33 mm.
Optische zoom 0 x
Digitale zoom 5 x
Gevoeligheid 50, 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,5 inch
Geluidsopname
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium CompactFlash
Interface USB
Overig videomode: 15 frames/sec.
Gewicht 175 gram
Afmetingen (H x B x D) 110 x 58 x 37 mm
Introductie model 2003

Welk toestel lijkt jullie beter?

Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  vrijdag 13 juni 2003 @ 01:03:17 #222
21520 lucrator
tweevijftig
pi_11075898
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 23:02 schreef -Jean- het volgende:

Welk toestel lijkt jullie beter?

Omdat ze allebei toch geen optische zoom hebben, zou ik zeggen de Canon:

- Lichter
- CompactFlash, want is goedkoper en je bent niet afhankelijk van Sony voor je geheugen.
- Meer verschillende ISO waarden (namelijk ook 100)
- Kan filmpjes opnemen

Overigens ga ik hierbij uit van de specs die je hebt neergezet. Ik ken de toestellen niet.

pi_11082319
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:03 schreef lucrator het volgende:

[..]

Omdat ze allebei toch geen optische zoom hebben, zou ik zeggen de Canon:

- Lichter
- CompactFlash, want is goedkoper en je bent niet afhankelijk van Sony voor je geheugen.
- Meer verschillende ISO waarden (namelijk ook 100)
- Kan filmpjes opnemen

Overigens ga ik hierbij uit van de specs die je hebt neergezet. Ik ken de toestellen niet.

Zelf dus een fout ontdekt tussen de specs want ook de sony kan filmpjes opnemen:
Movie clips 640 x 480, 16 fps, media limit only (21 mins on 512 MB Memory Stick Pro)
160 x 112, 8 fps, media limit only
* All with audio

Tegenover lichter staat ook weer een kleiner toestel van sony

IsoWaarden en Memory heb je gelijk in.... weet iemand welk toestel mooiere kleuren weergeeft?

Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  vrijdag 13 juni 2003 @ 12:23:44 #224
44589 DaBitch
maar dan een vent
pi_11082742
Zo, het duurt even maar je komt er uiteindelijk wel uit. Had de Sony DSC-P32 nog geen optische zoom, de DSC-P52 heeft die wel! Die wil ik nu dus graag gaan kopen...Ik kan een tweedehands apparaat kopen voor 215 euro...Enig idee of dit een goeie prijs (er vanuit gaande dat het apparaat gewoon in goede staat verkeert) en of het tweedehands kopen van digicams uberhaupt vertrouwd is???

THNX,
Jaap

www.j-a-a-p.nl
  vrijdag 13 juni 2003 @ 13:29:51 #225
21520 lucrator
tweevijftig
pi_11084510
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 12:09 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Zelf dus een fout ontdekt tussen de specs want ook de sony kan filmpjes opnemen:
Movie clips 640 x 480, 16 fps, media limit only (21 mins on 512 MB Memory Stick Pro)
160 x 112, 8 fps, media limit only
* All with audio

Tegenover lichter staat ook weer een kleiner toestel van sony

IsoWaarden en Memory heb je gelijk in.... weet iemand welk toestel mooiere kleuren weergeeft?

Review met sample fotos:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/A300/A30A.HTM

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')