abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2003 @ 00:30:18 #176
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10957232
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 23:28 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Nee, alles wat nu in de winkels ligt zijn de laatste G3's. Misschien dat er nog een paar G3's uit voorraden tevoorschijn komen, maar winkels willen er zo gauw mogelijk van af omdat ze er steeds minder voor krijgen, zeker wanneer de G5 daadwerkelijk verkrijgbaar zal zijn.

Dus check de reviews, en ga er één halen

Zoals gezegd klinkt die G3 wel goed, maar toch: er zijn nog zoooo veel andere cams, en ik heb dus nogal een beetje last van het "door de bomen zie ik het bos niet meer"-syndroom...
  zondag 8 juni 2003 @ 00:32:39 #177
48008 TheRoman
Smee 'gain
pi_10957257
quote:
Op zondag 8 juni 2003 00:14 schreef lucrator het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beste even de twee onderstaande reviews kan lezen en daar je keuze op baseren.

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/ex-z3.html - Exilim
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/s230.html - IXUS v3

Ik heb zelf de Canon, en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben: prachtige foto's met mooie kleuren zonder al te veel te hoeven instellen.

Qua gewicht is er weinig verschil. Hoewel de Casio iets kleiner is, is dat denk ik eerder een nadeel dan een voordeel: de Canon past PRIMA in je broekzak, en is makkelijk te 'handlen'. Hoe kleiner de camera wordt, hoe moeilijker dat wordt. Met zo'n klein dingetje beweeg je natuurlijk eerder, of raak je onbedoeld een of ander knopje aan.

Wat mij betreft komt het hier op neer:

> Canon:
- 2x optische zoom
- meer instelmogelijkheden
- tv-out

> Casio
- 3x optische zoom
- docking station

Ik zou zelf nog steeds voor de Canon gaan. Maarja, da's ook maar een mening.

kijk.. eindelijk goede reacties, bedankt!

Mijn keuze wordt moeilijkgemaakt door een paar feitjes

1. Canon schijnt 'softe' foto's te maken
2. Canon heeft 1.5 ipv 2" schermpje
3. Exilim is dunner en weegt minder
4. Sneller foto te maken met Casio

maar
Canon heeft wel hogere reso scherm
De naam
Filmpjes in 640x480

Het is dus gebruiksgemak vs. kwaliteit

Maar ik begin meer naar Canon te neigen...

Groeten Roman!

Appartement in Leidschendam *te huur* of *te koop*. 20 minuten van Den Haag Centraal, vlak bij A12, A4 en winkelcentrum Leidsenhage!
Meer informatie op Funda ~ ¤ 130.000
  zondag 8 juni 2003 @ 00:48:54 #178
21520 lucrator
tweevijftig
pi_10957502
quote:
Op zondag 8 juni 2003 00:32 schreef TheRoman het volgende:

1. Canon schijnt 'softe' foto's te maken
2. Canon heeft 1.5 ipv 2" schermpje
3. Exilim is dunner en weegt minder
4. Sneller foto te maken met Casio

Het is dus gebruiksgemak vs. kwaliteit

1. Ik vind de foto's niet soft, maar als je het scherper wilt hebben, kun je dat gemakkelijk instellen op de Canon. Er zit gewoon een functie die de foto's scherper neemt.

2. Ik zie dat je dezelfde leeftijd hebt als ik, dus waarschijnlijk kun je de LCD van de Canon prima lezen Daar zou ik mij geen zorgen over maken, tenzij je de camera als cadeau aan je opa wil geven.

3. Klopt, we hebben het over 50 gram en een 3.8mm dikte:
Canon: 87.0 x 57.0 x 26.7 mm (180 gr)
Casio: 87.0 x 57.0 x 22.9 mm (130 gr)
verhaal van toetsjes aanraken enzo in mijn vorige post gaat dus niet op, denk ik

4. Valt wel mee. Ik heb me nog geen moment geërgerd aan de tijd die het duurt om een foto te nemen. Bij de IXUS 330 wel, maar niet bij de IXUS v3.

Over die filmpjes, dat had ik er net nog even bij getikt in mijn vorige post. Ik had niet gezien dat je al had gereageerd.. Zoals ik er ook bij heb gezet, kun je met de Canon langere filmpjes opnemen.

En tja, als de afweging neerkomt op kwaliteit vs. gebruiksgemak, dan kan ik 't makkelijker voor je maken, want het gebruiksgemak van de Canon is top

ik denk dat ik maar eens bij Canon ga werken, want het lijkt zo langzamerhand wel een reclamepraatje

[Dit bericht is gewijzigd door lucrator op 08-06-2003 00:55]

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
pi_10957574
Iemand ervaring met camerahuis.nl? Daar staat een Canon Powershot A60 te koop voor 285 euro, met 1 jaar fabrieksgarantie.
  zondag 8 juni 2003 @ 01:09:55 #180
48008 TheRoman
Smee 'gain
pi_10957758
quote:
Op zondag 8 juni 2003 00:48 schreef lucrator het volgende:

[..]

1. Ik vind de foto's niet soft, maar als je het scherper wilt hebben, kun je dat gemakkelijk instellen op de Canon. Er zit gewoon een functie die de foto's scherper neemt.

2. Ik zie dat je dezelfde leeftijd hebt als ik, dus waarschijnlijk kun je de LCD van de Canon prima lezen Daar zou ik mij geen zorgen over maken, tenzij je de camera als cadeau aan je opa wil geven.

3. Klopt, we hebben het over 50 gram en een 3.8mm dikte:
Canon: 87.0 x 57.0 x 26.7 mm (180 gr)
Casio: 87.0 x 57.0 x 22.9 mm (130 gr)
verhaal van toetsjes aanraken enzo in mijn vorige post gaat dus niet op, denk ik

4. Valt wel mee. Ik heb me nog geen moment geërgerd aan de tijd die het duurt om een foto te nemen. Bij de IXUS 330 wel, maar niet bij de IXUS v3.

Over die filmpjes, dat had ik er net nog even bij getikt in mijn vorige post. Ik had niet gezien dat je al had gereageerd.. Zoals ik er ook bij heb gezet, kun je met de Canon langere filmpjes opnemen.

En tja, als de afweging neerkomt op kwaliteit vs. gebruiksgemak, dan kan ik 't makkelijker voor je maken, want het gebruiksgemak van de Canon is top

ik denk dat ik maar eens bij Canon ga werken, want het lijkt zo langzamerhand wel een reclamepraatje

Het is jammer dat hier op Fok! geen MSN smileys bestaan anders had ik wel een (L) getypt

Maar je hebt me heeeeeelemaal overtuigd jongen.. Canon it is! (heb er op mijn werk (ja, werk bij de MediaMarkt) al 1 apart laten zetten vanmiddag 'in case of')

Thanx voor de replies!

Groeten Roman!

PS: anyone want to buy a Sony DSC-U20 --> [TK] SONY DSC-U20 met 128 MB + hoesje!

Appartement in Leidschendam *te huur* of *te koop*. 20 minuten van Den Haag Centraal, vlak bij A12, A4 en winkelcentrum Leidsenhage!
  zondag 8 juni 2003 @ 01:26:16 #181
21520 lucrator
tweevijftig
pi_10957964
quote:
Op zondag 8 juni 2003 01:09 schreef TheRoman het volgende:

[..]

Het is jammer dat hier op Fok! geen MSN smileys bestaan anders had ik wel een (L) getypt

Maar je hebt me heeeeeelemaal overtuigd jongen.. Canon it is! (heb er op mijn werk (ja, werk bij de MediaMarkt) al 1 apart laten zetten vanmiddag 'in case of')

Thanx voor de replies!

Groeten Roman!

PS: anyone want to buy a Sony DSC-U20 --> [TK] SONY DSC-U20 met 128 MB + hoesje!

Gossie, dit streelt toch wel mijn ego. En een (L) smiley speciaal voor mij!

Werk je bij de mediamarkt in Rotterdam? Dan verwacht ik toch de volgende keer dat ik daar een DVD'tje kom kopen enorme kortingen

Graag gedaan hoor...

zondag 8 juni 2003 @ 01:32:05 #182
48008 TheRoman
Smee 'gain
pi_10958033
onze DVD's zijn altijd goedkoper

ben jij trouwens 'toevallig' LuCaS van GoT?

Gr R!

pi_10958070
quote:
Op zondag 8 juni 2003 00:54 schreef WeHoudenDeMoedErin het volgende:
Iemand ervaring met camerahuis.nl? Daar staat een Canon Powershot A60 te koop voor 285 euro, met 1 jaar fabrieksgarantie.
Bij www.progress.nl heb je 'm voor ¤ 290,84 incl rembourskosten. Als je 'm in Hengelo op gaat halen kost 'ie ¤ 274,-
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 8 juni 2003 @ 01:42:36 #184
21520 lucrator
tweevijftig
pi_10958146
quote:
Op zondag 8 juni 2003 01:32 schreef TheRoman het volgende:
onze DVD's zijn altijd goedkoper

ben jij trouwens 'toevallig' LuCaS van GoT?

Gr R!

Nee, ik ben waarschijnlijk lucrator op GoT, maar ik kom er nooit. Hoe kom je op het idee dat ik Lucas ben?

En, jullie DVD's zijn helemaal niet goedkoop. Stelletje oplichters!

[Dit bericht is gewijzigd door lucrator op 08-06-2003 01:49]

zondag 8 juni 2003 @ 02:13:22 #185
48008 TheRoman
Smee 'gain
pi_10958476
... ehm ik werk op de comp afd.. dus nix met DVD's te maken etc. etc.

Maar een vriend van mij zei dat ene LuCaS van GoT veel van cams wist en 3/5 van de naam komt toch echt overeen...

Zit nu trouwens te twijfelen of ik die 400 wel niet zou nemen...... hmmmm

groeten!

zondag 8 juni 2003 @ 11:28:36 #186
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10960993
Ik ben al geneigd richting Canon te gaan, maar op welke gebieden zit er nou veel verschil tussen de (ik noem maar wat) Ixus 400 en de G3? Die G3 is een stuk groter, dus ik mag hopen dat die een stuk meer/betere functionaliteiten heeft?
pi_10961174
quote:
Op zondag 8 juni 2003 11:28 schreef SurfDude het volgende:
Ik ben al geneigd richting Canon te gaan, maar op welke gebieden zit er nou veel verschil tussen de (ik noem maar wat) Ixus 400 en de G3? Die G3 is een stuk groter, dus ik mag hopen dat die een stuk meer/betere functionaliteiten heeft?
Voornaamste verschil tussen de Ixus en de G3 is de lens, en dit is uiteraard het belangrijkste onderdeel van elke camera. De lens van de G3 is scherper en lichtsterker dan die van de Ixus, en heeft ook meer zoom (35-140mm).

Verder heeft de G3 veel meer handmatig instelbare mogelijkheden. Ook kun je op de G3 veel accesoires aansluiten (filters, voorzetlenzen, flitsers, etc.), dit kan bij de Ixus allemaal niet.

Als laatste is de G3 natuurlijk een stuk groter, maar ik vind dat geen nadeel. Ik werk met camera's van allerlei merken, soorten en groottes, en ik vind grotere camera's een stuk prettiger vasthouden, en de G3 vind ik zelfs perfect in dat opzicht door het aangevormde handvat. De Ixus is zo 'ielig' om vast te houden...

zondag 8 juni 2003 @ 12:39:20 #188
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10961956
Ok, die G3 is dus duidelijk beter, en dat die groter is hoeft niet per se een nadeel te zijn. Maar toch lijkt zo'n klein toestelletje me ook wel eens handig, omdat je die zo overal mee naar toe kunt nemen, in je zak.

Zijn er nog meer mensen die, net als JeroenH, de G3 aan kunnen bevelen?

pi_10962439
quote:
Op zondag 8 juni 2003 12:39 schreef SurfDude het volgende:
Ok, die G3 is dus duidelijk beter
Niet waar

Als jij op zoek bent naar een klein simpel toestelletje, dan is uiteraard de Ixus beter, voor jou. Wat ik bedoel te zeggen is dit: de ene digicam is niet 'beter' dan de andere. Je moet je eisen en wensen op een rijtje zetten, en daarna kijken welke camera('s) daaraan voldoen.

Je zult dus eerst voor jezelf moeten uitmaken of je een kleine simpele, of een grote complexe camera wilt. De G3 zou je 'technisch beter' kunnen noemen, maar als jij een G3 koopt en die altijd thuislaat omdat hij te groot is dan is hij dus duidelijk niet beter voor jou.

Bij de weg: ik neem mijn G1 (even groot als een G3) overal mee naartoe, dus voor mij is het formaat en het gewicht geen bezwaar. Maar als je vaak naar plaatsen gaat waar jeniet met een tas kunt/wilt rondlopen dan is een Ixus makkelijker omdat die in je broekzak past.

zondag 8 juni 2003 @ 13:30:22 #190
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_10962801
Ik denk dat veel mensen hier erg snel over de tekst van JeroenH heen lezen, want hij zegt bijna elke keer dat het meest geschikte toestel per persoon verschilt. Ik heb zelf nu drie maanden een Ixus V3. Ik heb dat ding puur gekocht omdat ik kwaliteit wou en ik wil dat ding mee op de piste tijdens de wintersport. Mijn opzet is dan ook: eerst lekker rommelen met dit allround toestel en als het erg bevalt misschien eens iets beters voor "echte" foto's kopen ...
Gelukkig is het assortiment digi's tegenwoordig zo groot, dat je aardig wat eisen kunt opstellen en dan nog uit meerdere toestellen kunt kiezen. Nog een kleine tip wat betreft de prijzen, kijk eens om het door jou gekozen toestel wat de andere modellen "doen". Als ik nu bijvoorbeeld kijk naar de Ixus 400, dan betaal ik in feie 170¤ voor 1 keer meer optische zoom en ipv 3 dan 4 meg ....
Gewoon goed opletten wat er allemaal is en vooral op dit soort topics lezen hoe mensen reageren !!!
Succes (en als het kiezen moeilijk is koop je ze toch alletwee)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 8 juni 2003 @ 20:31:55 #191
43016 Tburg
hopeloos
pi_10971429
Ik zoek dus een nieuwe digitale camera
Ik heb nu een Minolta dimage e203, best een fijne camera maar ik wil iets beters. Ik ga binnenkort een jaar naar het buitenland, en wil zeker een goede camera meenemen.
Naar wat voor iets ben ik op zoek:

Beeldpunten: 3-4 megapixel
optische zoom: min 3x
Opslagmedium: SmartCard (omdat ik nog een 64 MB card van de minolta heb)
Formaat: Klein, ik sjouw hem een jaar overal mee naar toe dus is het wel fijn als ie lekker klein is.
stroomvoorziening: Heb nog 4 2000 mAh penlites, dus liefst gewoon op penlites.
interface:USB (en XP compatible)

Budget rond de ¤400

Iemand ervaring met deze camera's ? of de merken ?
- Kodak DX 6340
- Samsung Digimax V3
- Kodak LS 633
- Panasonic DMC-LC33
- Casio Exilim EX-Z3
- Ricoh caplio G3
- Pentax Optio 33L
- Canon A70

tussen de vetgedrukte twijfel ik nu

Waar moet ik nog meer op letten bij aanschaf van een nieuwe camera ? Dingen die ik dus hierboven ben vergeten bijvoorbeeld.

Alle andere tips zijn welkom

[Dit bericht is gewijzigd door Tburg op 09-06-2003 11:47]

zondag 8 juni 2003 @ 21:00:19 #192
21520 lucrator
tweevijftig
pi_10972182
quote:
Op zondag 8 juni 2003 02:13 schreef TheRoman het volgende:
... ehm ik werk op de comp afd.. dus nix met DVD's te maken etc. etc.

Maar een vriend van mij zei dat ene LuCaS van GoT veel van cams wist en 3/5 van de naam komt toch echt overeen...

Zit nu trouwens te twijfelen of ik die 400 wel niet zou nemen...... hmmmm

groeten!

Je bedoelt de IXUS 400 of de IXUS v3?

Dat ligt eraan hoe groot je de plaatjes wil afdrukken.

Opzich is het natuurlijk zonde om bijna 200 euro meer uit te geven voor 1x zoom meer en meer megapixels die je misschien niet gebruikt. Plus dat je weer alleen maar mindere resolutie filmpjes kunt opnemen (tot 320*240).

Hij ziet er overigens wel mooi uit, die IXUS 400. En hij heeft een draaiwieltje aan de linkerkant voor de verschillende opnamemodi.

maandag 9 juni 2003 @ 00:36:13 #193
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10976853
quote:
Op zondag 8 juni 2003 13:07 schreef JeroenH het volgende:
Als jij op zoek bent naar een klein simpel toestelletje, dan is uiteraard de Ixus beter, voor jou. Wat ik bedoel te zeggen is dit: de ene digicam is niet 'beter' dan de andere. Je moet je eisen en wensen op een rijtje zetten, en daarna kijken welke camera('s) daaraan voldoen.

Je zult dus eerst voor jezelf moeten uitmaken of je een kleine simpele, of een grote complexe camera wilt. De G3 zou je 'technisch beter' kunnen noemen, maar als jij een G3 koopt en die altijd thuislaat omdat hij te groot is dan is hij dus duidelijk niet beter voor jou.

Bij de weg: ik neem mijn G1 (even groot als een G3) overal mee naartoe, dus voor mij is het formaat en het gewicht geen bezwaar. Maar als je vaak naar plaatsen gaat waar jeniet met een tas kunt/wilt rondlopen dan is een Ixus makkelijker omdat die in je broekzak past.

Ik wil aan de ene kant goede foto's kunnen maken, en daarvoor ook een goed toestel hebben (en wat betreft de kwaliteit van de foto's is de G3 beter dan de ixus toch?). Maar aan de andere kant wil ik (gok ik zo, wanneer ik het toestel daadwerkelijk heb zullen we weten hoe het echt zit...) wanneer ik uitga of zo ook wel eens wat foto's maken. En in dat geval heb ik dus echt een klein toestel nodig...

Maar wat zijn nog meer toestellen in de genoemde prijsklasse (zo rond de 5 a 600 euro dus) waarmee je zeker geen miskoop doet?

maandag 9 juni 2003 @ 00:39:28 #194
19907 Dobje
Gaping Hole Safari!
pi_10976922
voor mensen die nog wat goedkope GP 2000 batterijen willen hebben moeten even kijken bij de media markt!
6,99 per 2 stuks
An ancient Zuludong wise man once said that holy artifacts would be found in the holes of foreign girls. Lacy soon finds herself being prodded for this mystical treasure!
  maandag 9 juni 2003 @ 00:43:08 #195
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10977003
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:39 schreef Dobje het volgende:
voor mensen die nog wat goedkope GP 2000 batterijen willen hebben moeten even kijken bij de media markt!
6,99 per 2 stuks
Interessant, maar wat is precies de link met dit topic?
  maandag 9 juni 2003 @ 09:56:10 #196
43016 Tburg
hopeloos
pi_10980046
quote:
Op maandag 9 juni 2003 00:43 schreef SurfDude het volgende:

[..]

Interessant, maar wat is precies de link met dit topic?

Zijn 1 van de betere batterijen voor je digicam, goeie tip dus.
  maandag 9 juni 2003 @ 17:03:05 #197
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10987189
Ik ben ook op zoek.. en kom er niet uit..

ik dacht eerst aan de olympus (mju 300/400) maar die gebruiken van die rare dure opslagkaartjes (xd of zoiets) Ik kijk nu naar die ixus 400 van canon... ben er niet uit,,,

mijn eisen:

mooie lens/foto's (dus fotomerk!)
minstens 3.2 megapixel
regelbare sluitertijden (tot 15 sec.)
lichtgevoelig
bij voorkeur compactflash kaartjes..
zo compact mogelijk!
niet duurder dan 800 euro

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 09-06-2003 17:34]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 9 juni 2003 @ 22:24:26 #198
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10994724
niemand tips?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_10994921
Ik vind de A70 nog steeds een *zeer* mooie camera, en echt niet al te groot.... en het handvat van de A70 houdt zoveel lekkerder vast dan dat vierkante doosjes van de Ixus.

Maar de Ixus is niet verkeerd hoor, hoewel die door hun kleine formaat en hoge 'hipheidsgehalte' gewoon een lagere prijs/prestatie verhouding heeft dan de A70.

dinsdag 10 juni 2003 @ 20:19:01 #200
43016 Tburg
hopeloos
pi_11016467
Iemand ervaring met deze camera's ? of de merken ?

- Kodak DX 6340
- Samsung Digimax V3
- Kodak LS 633
- Panasonic DMC-LC33
- Casio Exilim EX-Z3
- Ricoh caplio G3
- Pentax Optio 33L
- Canon A70

help mij kiezen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: