abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11142000
Ik heb besloten toch maar een nieuwe camera aan te schaffen ipv een tweedehansje.

Mijn buget is max. 300 euro.

Nu zit ik te twijfelen tussen de:

Canon A60 en de Olympus C-350 ZOOM

Opzich ziet het er na uit de alles beter is bij de Olympus.
Alleen hier wordt de Canon zo geprezen dat ik niet meer weet of ik die getalletjes nog moet geloven!!

HELP!!!

Een van de grote hoofden
  maandag 16 juni 2003 @ 14:17:06 #252
32609 Tacodib
Delft B'vo!
pi_11142151
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:10 schreef Virus het volgende:
Ik heb besloten toch maar een nieuwe camera aan te schaffen ipv een tweedehansje.

Mijn buget is max. 300 euro.

Nu zit ik te twijfelen tussen de:

Canon A60 en de Olympus C-350 ZOOM

Opzich ziet het er na uit de alles beter is bij de Olympus.
Alleen hier wordt de Canon zo geprezen dat ik niet meer weet of ik die getalletjes nog moet geloven!!

HELP!!!

Mwah... niet alle getalletjes zijn beter!
Bij de A60 kan je bijvoorbeeld alles handmatig instellen, probeer dat maar eens bij de Olympus te doen! Ik heb nu de A70, de 3 megapixel versie van de A60, prima cam! Dus, wil je een beetje klooien met fotograferen enzo, dan zou ik voor de canon gaan. Wil je gewoon autoklikken dan weet ik het ook niet

succes!

pi_11142731
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:10 schreef Virus het volgende:
Getallen zeggen eigenlijk heel weinig over een camera, het gaat er veel meer om dat je een camera uitzoekt die bij jouw eisen/wensen/budget past. Daarbij moet de bediening van een camera je ook 'liggen'.

Als je nog twijfelt tussen beide bovenstaande camera's dan moet je eigenlijk het volgende pad volgen:

* Zet je eisen op een rij. Wil je afdrukken maken, zo ja, hoe groot? Wil je optische zoom, zo ja, hoeveel? Wat is je budget? Heb je voorkeur voor penlites/Li-ion accu? Voorkeur voor een merk? Wil je een grote of een kleine camera? Wil je handmatige instelmogelijkheden of juist een eenvoudige automatische camera?

* Zoek onafhankelijke reviews van de camera's. De grote review-sites vind je in de FAQ. Lees zoveel mogelijk over de camera's van je keuze.

* Zoek foto's die genomen zijn met de camera's (staan ook o pde review-sites). Is afdrukken je doel? Laat er een paar afdrukken. Alleen dan kun je de kwaliteit goed vergelijken.

* Ga naar een fotowinkel die ze allebei heeft en speel er mee. Alleen op die manier kom je er achter welke camera je het beste ligt qua bediening etc. Ook kun je dan zaken als snelheid etc. vergelijken.

En dat de Canon Axx camera's zo worden aangeprezen... sja, naar mijn mening zijn het gewoon fantastische camera's voor een vriendelijke prijs. Ik heb er van niemand om mij heen nog negatieve dingen over gehoord.

NB: Houd er bij het bepalen van je budget rekening mee dat je sowieso een groter geheugenkaartje moet aanschaffen (128MB = ± ¤ 40) en bij camera's die op penlites werken (zoals de Canon Axx) ook een oplader en 4 goede NiMH-accu's moet hebben: ¤ 20 - ¤ 50)

maandag 16 juni 2003 @ 16:00:00 #254
21520 lucrator
tweevijftig
pi_11145140
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:39 schreef JeroenH het volgende:

En dat de Canon Axx camera's zo worden aangeprezen... sja, naar mijn mening zijn het gewoon fantastische camera's voor een vriendelijke prijs. Ik heb er van niemand om mij heen nog negatieve dingen over gehoord.

Heb jij toevallig aandelen in de Canon Axx serie? Ik denk dat het verstandig is de titel van dit topic te veranderen ik "Je wilt een Canon A60/A70"
Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
  maandag 16 juni 2003 @ 20:25:39 #255
32474 janatwork
...leeg...
pi_11151722
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:00 schreef lucrator het volgende:

[..]

Heb jij toevallig aandelen in de Canon Axx serie? Ik denk dat het verstandig is de titel van dit topic te veranderen ik "Je wilt een Canon A60/A70"

door dat jeroenH de a60/70 zo geprezen heeft heb ik er 1 gekocht en daar ben ik erg blij mee
eten!!!
pi_11153023
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:19 schreef JeroenH het volgende:
En hiervoor hebben wji het volgende topic:

Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 3

Had je wel wel ff eerder mogen bedenken Jeroen. Zit ik alles voor.. je weet wel te typen.
Linkje dan maar:
Sony DSC F717 of Minolta Dimage 7Hi Camera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')