De Gelderlander 13-06-2003
NIJMEGEN - Veertigduizend rockliefhebbers komen zondag naar het Nijmeegse Goffertpark voor het nieuwe festival Fields of Rock. De grasmat verandert langzaamaan in een feestterrein. Klaar voor a heavy day in the park.
Wie dacht dat het festival Ozzfest vorig jaar in het Goffertpark groot was, kijkt komende zondag op Fields of Rock zijn ogen uit. Het terrein waar de veertigduizend bezoekers de hele dag feestvieren, is twee keer zo groot.
De hele Goffertweide is verdwenen achter dichte hekken. Eromheen lopen kost een kwartier tijd.
Sinds maandag zijn podiumwerkers, tentenbouwers, cateraars en andere regelaars bezig met de voorbereidingen. "Wat hier voor één dag allemaal gebeurt, is uniek", vertelt Barrie Wispels, die vanuit evenentenorganisator Loc 7000 het gebeuren coördineert.
Met het eendaagse festival Ozzfest hoogtepunt was Ozzy Osbourne vorig jaar zomer was de toon gezet. "Er is een grote behoefte aan een rockfestival."
Fields of Rock is iets compleet nieuws, gebaseerd op het Goffertpark als locatie. Rondom de entree komen decortorens die de rockliefhebber als door een poort het rockpark binnen leiden. Beschilderde doeken van bomen tegen een blauwe achtergrond versterken het parkgevoel. "We noemen het ook Fields of Rock, a heavy day in the park. In de torens die op het terrein staan worden door een kunstenaar bliksemschichten verwerkt, dat is ons logo. We leggen steeds accenten op het concept, zodat de bezoeker na afloop weet dat hij in de Goffert geweest is."
Het is de bedoeling dat Fields of Rock een terugkerend Nijmeegs festival wordt. Wispels gouden oorringen, zonnebril, schoudertatoeage is bijzonder tevreden over de samenwerking met de gemeente Nijmegen, busmaatschappij Novio en NEC. De voetbalclub zorgt er onder meer voor dat na afloop van het festijn de schijnwerpers in het stadion aangaan, zodat de bezoekers zien waar ze heen lopen. Een aantal bedrijven op industrieterrein Winkelsteeg heeft parkeerplaatsen afgestaan voor festivalbezoekers.
Op de enorme grasmat staan drie podia. Het hoofdpodium staat met de rug naar de Slotemaker de Bruïneweg. Een kleiner 'locals only' podium is bedoeld voor Nederlandse beginnende bands. In een enorme rode festivaltent (voor kenners: die van Lowlands) staat een derde podium. Het is de enige plek waar bezoekers bij regen droog van een optreden kunnen genieten. Tussen de podia staan als een soort paddestoelen tientallen rood-witte ronde tentjes met een puntje erop. Voor het eten en drinken. "We hebben een heel groot aanbod aan food", zegt Wispels. "Van snacks tot thai. Het is een lange dag, de mensen willen gevarieerd eten. Alleen een frietje is niet genoeg."
Vijftien toiletblokken met elk veertien wc's zijn er voor daarna. Verschillende grijze bakken met aan vier kanten een urinoir komen daar nog bij. "Er komt ook één zo'n ding voor dames. Het is een proef vanuit de gemeente. Vrouwen kunnen staand plassen, zonder dat ze een plastuit nodig hebben."
Een ingenieus camerasysteem waakt over de veiligheid van de bezoekers.
Zondagmorgen om elf uur gaat het terrein open. 's Avonds om tien voor elf, na het afsluitende optreden van Metallica, stroomt het park leeg. Afval- en reinigingsbedrijf DAR veegt de week daarop alle grassprietjes weer schoon.
En die wc's
dat zijn er veel 15 keer 14 plus pisbakken. komt helemaal goed merk ik wel.
En ik hoop idd dat het dan elk jaar terugkomt
quote:Nee samen met me vriendin
Op woensdag 11 juni 2003 22:07 schreef defender het volgende:[..]
Reis je alleen ?
quote:Ik ga mijn camera oook meenmen, je krijgt em toch wel terug achteraf zouden ze em afpakken, dus kun je het beter proberen, ik wil het echt nie missen om geen foto;s te kunnen maken!
Op vrijdag 13 juni 2003 11:39 schreef mr_cucumber het volgende:
Het klinkt idd erg goed allemaal
Zit alleen te twijfelen of ik mijn spiegelreflexcamera mee moet nemen (wel met gewoon standaard lens)
Omdat er op de site staat dat alleen wegwerpcameras toegestaan zijn. Of misschien gewoon in een trui wikkelen en in me tas doen
quote:Ja, hoe werkt dat? pleuren ze bij wijze van spreke alles in een bak en kan je na afloop dan gezellig anderhalf uur in een rij gaan staan met je nummertje om je camera weer op te halen? Want daar heb ik geloof niet zo een zin in
Op vrijdag 13 juni 2003 12:20 schreef metallicattim het volgende:[..]
Ik ga mijn camera oook meenmen, je krijgt em toch wel terug achteraf zouden ze em afpakken, dus kun je het beter proberen, ik wil het echt nie missen om geen foto;s te kunnen maken!
Maar als iemand ervaring heeft met dit soort dingen, dan hoor ik het graag!!
quote:jah graag! kweet wel dat je em terugkrijgt, maar hoe enwat? geen idee!
Op vrijdag 13 juni 2003 12:35 schreef Rhapsody het volgende:
zeker neit als die camera niet van jezelf is.Maar als iemand ervaring heeft met dit soort dingen, dan hoor ik het graag!!
Ik zou wel voor de zekerheid, goeje bescherfming erom doen en duidelijk NAW gegevens eropkalken op een of andere manier!
Maar ik denk dat het wel fatsoenlijk geregeld is, of dat er nie zon controle op is
quote:vorrig jaar ook 40000 man daar bij ozzfest?
Op vrijdag 13 juni 2003 09:43 schreef Betse het volgende:
Klinkt gaaf
en 2 keer zo groot zonder dat er meer mensen zijn is helemaal goedEn die wc's
dat zijn er veel 15 keer 14 plus pisbakken. komt helemaal goed merk ik wel.
En ik hoop idd dat het dan elk jaar terugkomt
bij DOA 2000 controleerden ze wel de tassen maar een vriendin van me heeft het gewoon naar binnengekregen op boven de manier die ik hierboven heb beschreven ![]()
ik denk dus dat digicams niet mogen omdat je er tegenwoordig ook al aardig wat filmpjes mee kan maken
quote:hoeveel dan? :S
Op vrijdag 13 juni 2003 14:08 schreef Rancor het volgende:[..]
vorrig jaar ook 40000 man daar bij ozzfest?
quote:Maybe iets meer dan de helft? want nu zijn beide kanten van de Wei beschikbaar ofzoiets...
Op vrijdag 13 juni 2003 15:16 schreef Betse het volgende:[..]
hoeveel dan? :S
quote:Oe, dan ben ik jaloers. Maar veel plezier in elk geval.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:30 schreef Icicle het volgende:
Ik ga zondag ook... backstage.. en gratis ook nog
Mag even een paar uurtjes programmaboekjes uitdelen.
Voor iedereen die gaat, heel veel plezier. Ik verheug me enorm op het festival, heb van de bands die ik niet kon wat muziek beluisterd, en hoorde heel wat lekkers ertussen. Behalve een wat Within Temptation achtige band, maar ik kan niet alles leuk vinden.
Mocht je een roodharige rondspringende dame met (alleen als het kouder is) Manowar jas aan zien. In een leren broek (of gescheurde spijkerbroek) met een ehm.......daarboven een wazige blouse ofzo denk ik. Dan is het grote kans dat ik het ben.
Mocht Metallica Whiplash spelen, dan kom ik vast langs op een brancard
quote:Dat past niet, anders had je met ons mee kunnen rijden vanuit Eindhoven ! Veel plezier in elk geval !
Op vrijdag 13 juni 2003 09:44 schreef Theoden het volgende:[..]
Nee samen met me vriendin
Ik had zooooo graaag metallica weer LIVE willen zien, maar alleen gaan is ook niks.
al meer dan 13 jaar fan.
quote:geen id maar volgens mij waren het er nooit 40.000?
Op vrijdag 13 juni 2003 15:16 schreef Betse het volgende:[..]
hoeveel dan? :S
quote:Er zijn nog kaartjes geloof ik, waar woon je ? Misschien kan je hier een oproepje doen of je mee kan rijden !
Op vrijdag 13 juni 2003 20:53 schreef GODFLESH het volgende:
Ik heb geen kaartje voor fields of rock en ook geen vervoer...Ik had zooooo graaag metallica weer LIVE willen zien, maar alleen gaan is ook niks.
al meer dan 13 jaar fan.
...dus als iemand me verder kan helpen...HEEEEL GRAAAG. ![]()
Weet iemand of er nog kaartjes verkrijgbaar zijn in Almelo (morgen anders even naar de stad). Gewoon bij de VVV halen? ...weet niet waar die zit maar goed... ![]()
ik moet naar Fields of rock... ![]()
mijn email: godflesh@wanadoo.nl (just in case)
[Dit bericht is gewijzigd door GODFLESH op 13-06-2003 21:10]
quote:Ik hoop dat je met iemand mee kunt rijden ! Ik zal zo eens kijken of wij er langs komen, geen idee, ik heb een topografie kennis van nul.
Op vrijdag 13 juni 2003 21:03 schreef GODFLESH het volgende:
Ik woon in Albergen (klein dorp bij Almelo/Hengelo in de buurt).
...dus als iemand me verder kan helpen...HEEEEL GRAAAG.
Ik ga even routeplanner kijken, en hoop dat je vanavond nog een lift vindt !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |