Menyo | vrijdag 25 april 2003 @ 11:54 |
Ik zit eraan te denken om een Hyuandai Coupe uit 1999 te kopen. Nu vind ik de prestaties wel redelijk maar zou wel graag wat meer willen. Nou is mijn vraag, hoe kan ik wat meer PK krijgen, vooral de 0 tot 100 kan wel wat beter. Het blijkt dat chiptunen weinig zin heeft, omdat het geen turbo betreft. Ik heb ongeveer EUR 1000,- over. Wat kan ik het beste laten doen, en hoeveel PK winst zal ik ongeveer halen? En wat zal dan de 0 tot 100 worden. PS. Optisch wil ik hem gewoon houden, tenzij het echt nodig is voor de prestaties | |
T_R_I_P | vrijdag 25 april 2003 @ 11:55 |
Hyundai Coupé ---------> Schaap in wolfskleren! | |
Nealz | vrijdag 25 april 2003 @ 12:02 |
quote:somige mensen hebben het IQ in hun tenen zitten volgens mij hij vraagt toch niet wat je van die auto vind, hij vraagt gewoon hoe je het kan tunen... zucht sommige mensen......... ![]() | |
Menyo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:05 |
quote:Gedeeltelijk moet ik je een klein beetje gelijk geven, maar toch is 137 PK niet verkeerd. Het is sneller dan wat ik nu rij. Daarnaast kan je dan beter zeggen hoe ik het een wolf in wolfskleren kan maken. | |
Kogando | vrijdag 25 april 2003 @ 12:13 |
quote:Koop een Toyota MR2, is een beetje hetzelfde idee. Maar dat is tenminste echt een sportwagen, motor in het midden, achterwiel aandrijving, veel PK's en dus lekker snel. En die heb je voor hetzelfde bedrag. Veel mooiere auto als j't mij vraagt. Dit is imo het mooiste model, je hebt nog een oudere en een nieuwere. | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:14 |
Menyo, Staat je beslissing al vast? denk er nog es over. hier een review: Het is een leuk karretje, maar ik denk, met nadruk op ik, dat het je tegen gaat vallen mettertijd. tunen heb ik geen verstand van. als je hem echt gaat kopen, veel rijplezier ermee Edit: die MR2 van hierboven is natuurlijk een heel goed alternatief. | |
Menyo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:16 |
Volgens mijn krijg ik in dit topic niet echt antwoord op mijn vraag, ik vraag niet welke auto beter, slechter is, ik vraag wat ik kan doen met een hyuandai coupe. Oh ja, die MR2 is meteen een stuk duurder, als je dezelfde leeftijd, kilomettrage wilt, het gaat trouwens om het oude model waarvan ik deze review heb gelezen http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=761 | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:22 |
quote:Iig een openluchtfiltertje en een sportuitlaatje. Lijkt iets leuker, niet zoveel pk's extra, maar waarschijnlijk wel wat meer trekkracht onderin de toeren. Daarnaast de standaard tuningsdingen. wat je wilt ligt gewoon aan hoeveel geld je hebt, daar komt het op neer. | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:25 |
en hier kun je wel wat vinden over preparatie van hyundai's: http://www.csi-auto.nl/hyundai/index.html
| |
Chilly_Willy | vrijdag 25 april 2003 @ 12:28 |
Ik heb in mijn Tiburon (2000) een K&N filter. Hierdoor heeft hij bij hogere toren meer vermogen. En een dobbelsteen aan je binnenspiegel in natuurlijk ook +5 pk. | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:30 |
quote:En stickers. veel stickers. dat telt ook. | |
t0n | vrijdag 25 april 2003 @ 12:32 |
sja, zit niet veel anders voor je op voor 1000euro dan: Kn 57i filter-kit Succes... Vette auto btw! | |
Chilly_Willy | vrijdag 25 april 2003 @ 12:33 |
quote:Ik heb achterop het originele tiburon logo staan ipv coupe, is ook +5 pk ![]() ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:38 |
quote:Mooie auto willy ![]() | |
Chilly_Willy | vrijdag 25 april 2003 @ 12:39 |
quote:Thanx.. Hier de van de voorkant. ![]() | |
qbus | vrijdag 25 april 2003 @ 12:41 |
Topic-opener, neem de hierboven gegeven adviezen ter harte. Een hyundai Coupe bied ab-so-luut niet het sportieve rijgedrag wat je er van zou mogen verwachten. Een schaap in wolfskleren i.d.d. Een paar alternatiefen: - Lancia Delta ( | |
qbus | vrijdag 25 april 2003 @ 12:44 |
quote:Mooie bak! ![]() Wat kost zoiets nou zo'n beetje, ongeveer, ergens ? | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:49 |
quote:Ligt aan het bouwjaar. voor een '92-er betaal je makkelijk nog 6000 pleuro. een 2e hands toyota is dan ook niet goedkoop, maar je hebt wel een wereldauto... dit is een mooie: Check: het bouwjaar en de km's... en dan nog 5000 euro. | |
Menyo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:52 |
Kijk de laatste paar reacties heb ik tenminste wat aan, ik kan alleen niet ergens vinden hoeveel het nou uiteindelijk scheelt in PK's en snelheid. En hoeveel het kost. Op de websites staat alleen maar algemene info. Maar geen prijzen en hoeveel PK je ervoor terugkrijgt. Ik heb ongeveer EUR 9000 te besteden, wil een redelijk recente auto, max 1998, en minder dan 90.000 op de teller. Aangezien hij er nog erg knap uit moet zien. Tigra is te klein (ben 2 meter) Lancia te oud. Toyota te duur | |
qbus | vrijdag 25 april 2003 @ 12:56 |
-edit- (topicopener heeft toevoeging gedaan. ![]() | |
Menyo | vrijdag 25 april 2003 @ 12:58 |
quote:Bijvoorbeeld zo'm filterset, hoeveel kost dat ongeveer, en hoeveel pk, koppel krijg je er dan bij in de hoge/lage toeren. Ik vraag dit omdat ik van auto typisch wel wat weet, maar van techniek zeer weinig | |
qbus | vrijdag 25 april 2003 @ 12:59 |
quote:Ik vind dat je nogal selectief bent eerlijk gezegd. Als jij in deze prijsklasse een fatsoenlijke, sportieve auto wilt zul je toch echt iets minder selectief moeten zijn, of meer geld uit moeten trekken. En vergeet daarbij alsjeblieft die Hyundai, want dat heeft geen zak met sportief te maken. | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 13:04 |
quote:Menyo, zoals qbus schrijft, dat model hyundai heeft weinig met sportief te maken op de looks na, als je daarvan houdt. zoek nog even door. dat is een advies, en mag je dus met een gerust hart naast je neerleggen. als dat je keus is, is dat je keus. klaar. Filterset, eigenlijk even navragen bij je locale dealer. (AST of automat ofzo) Vaak scheelt het niet meer dan 5%. de meeste winst zit tussen je oren. | |
Menyo | vrijdag 25 april 2003 @ 13:05 |
De reden dat ik hem redelijk nieuw en met weinig kilometers wil is dat ik helemaal geen verstand van techniek heb. Ik zou alles door de garage moeten laten doen. En ik ben nog maar student, dus dan wordt het wel erg duur. Zo'n lancia delta is bijvoorbeeld wel heel stoer. Maar voor mij in onderhoud niet te betalen. En ik hoop dat als je een beetje hoger kijkt dat er dan toch iets sportiefs achtigs in zit. Ook heb ik een tijd in echt kleine bakjes gereden, zoals Tigra en Puma, maar daar zit ik gewoon niet lekker in. | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 13:09 |
Als je een leuke auto wilt, en niet veel onderhoud, neen dan een toyota ofzo... een celica 1.8i of een mr2 2.oid zijn sportieve bakken, en die kunnen heel wat hebben. daar krijg je niet snel erg veel onderhoud aan. daar staat toyota over het algemeen voor bekend. een nissan 200zx is ook leuk trouwens.... | |
qbus | vrijdag 25 april 2003 @ 13:09 |
Dit kan bijvoorbeeld ook voor hetzelfde geld:quote: ![]() [Dit bericht is gewijzigd door qbus op 25-04-2003 13:28] | |
qbus | vrijdag 25 april 2003 @ 13:13 |
quote:Ik ben zelf Delta-rijder en zolang je geen rally of integrale-uitvoering neemt zal het je niet veel extra's aan onderhoudskosten opleveren (mits je een netjes onderhouden exemplaar hebt). Als je echt voor betrouwbaarheid EN sportiviteit gaat kom je toch bij de Japanse merken als Honda, Mazda en Toyota uit. En oh ja, auto's van de laatst genoemde merken zijn dermate betrouwbaar dat je met een gerust hart een ietwat ouder exemplaar kan kopen (mits niet afgeragt natuurlijk) [Dit bericht is gewijzigd door qbus op 25-04-2003 13:14] | |
Menyo | vrijdag 25 april 2003 @ 13:13 |
Kijk dat klint al heel mooi, als ik alle reacties zo lees dan spaar ik nog wel ff door. | |
qbus | vrijdag 25 april 2003 @ 13:18 |
quote:Hoeft natuurlijk niet. Zoals ik hierboven schreef kun je met een gerust hart een ietwat oudere Honda, Mazda of Toyota kopen vanwege de uitermate grote betrouwbaarheid. | |
asian8 | vrijdag 25 april 2003 @ 13:24 |
€9000 en dan een hyundai scoupe willen aanschaffen. Je zal waarschijnlijk voor het uiterlijk gevallen zijn. Maar persoonlijk vind ik zelf dat ie er als PLASTIC uit ziet. ik zou gaan voor Honda, voor dat bedrag is die prelude zeker een optie! En vooral met een vtec motor erin. Dan heb je nog genoeg mogelijkheden om hem te tunen want tuning onderdelen voor die motortjes kan je bijna overal wel halen (ik ken nog wel een goed adresje) | |
Menyo | vrijdag 25 april 2003 @ 13:45 |
quote:Het ging trouwens niet over een Scoupe, maar over een coupe | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 13:48 |
quote:heb op autotrader een celica gezien 2.0i, 180pk voor 9000 euro. ...maar das al even terug. gewoon je kans afwachten. anders misschien deze: http://www.marktplaats.nl/markt/autos/toyota/19051.htm?rv=99&zoek=celica staat hier ook in het topic "einde van een mooie hobby", van plaguebearer. dus iets euro's erbij en je hebt een originele, goed onderhouden rasechte rallyauto. dat gaat pas hard. | |
qbus | vrijdag 25 april 2003 @ 14:03 |
quote:Dat lijkt me voor hem geen optie aangezien hij niet vaak naar de garage wil en zelf de ballen verstand van techniek heeft. Zo'n Rally-auto vraagt toch regelmatig onderhoud en is daarom gewoon duur. | |
Tjabbo | vrijdag 25 april 2003 @ 14:06 |
quote: ![]() | |
MNeMoNiCS | vrijdag 25 april 2003 @ 14:30 |
Je schrijft wel steeds dat Toyota te duur voor je is, maar reken je ook de onderhoudskosten mee? Die zullen bij de Toyota veel lager liggen. Signed, a happy MR2 driver | |
Chilly_Willy | vrijdag 25 april 2003 @ 23:28 |
quote:Heb je er wel eens in gereden? Mijn coupe ligt solide in de bocht, met geen onderstuur. Door het gas te liften is hij in een controleerbare overstuur te krijgen. Wat wel belangrijk is zijn de banden. Met de S-02 die ik hiervoor had was hij bijna niet in overstuur te krijgen, maar met de RE720 die ik nu heb wel. Opel Tigra, laat me niet lachen. Eigenlijk alles in je lijstje behalve de Delta, maar dan wel een integrale, liefst Evo 2. [Dit bericht is gewijzigd door Chilly_Willy op 25-04-2003 23:34] | |
troje | vrijdag 25 april 2003 @ 23:49 |
quote:Ik ben het met een hoop andere users eens, jouw auto is een schaap in wolfskleren. En dan ook nog eens zeer lelijke wolfskleren. Maar goed, smaken verschillen, je hebt smaak en wansmaak. Ja, ik heb er wel eens in gereden, en ik was alles behalve onder de indruk. Matig weggedrag, goedkoop interieur, weinig geraffineerde motor, geen indrukwekkende remmen, vaag stuurgedrag, absoluut niet het 'kartgevoel' dat je wel krijgt in bijvoorbeeld een MX-3. Wat betreft banden, elke auto wordt af fabriek met vrij harde voorbanden geleverd, niet de after sales kwaliteit, om vrij eenvoudig een licht onderstuurd karakter te verkrijgen. Sommige auto's wat meer (Smart), sommige wat minder. Zet er een set goeie Bridgestones, Pirelli's of Conti's onder en je voegt veel meer grip toe, wat vooral op de voorwielen te merken is. Trek het je verder niet aan, er zijn nog zat mensen die denken dat je in een sportauto rijdt... | |
Tjabbo | zaterdag 26 april 2003 @ 17:38 |
Beste Chilly, trek het je niet zo aan. in jou model coupé is veel verbeterd ten opzichte van het oudere model. Het gaat hier echter wél over het oude model. we zitten niet jou auto af te kraken maar het type hiervoor. Persoonlijk vindt ik het nog niet je van hét, maar het is iig niet meer de blikken koreaanse sportwagen wannabe, het begint er nu wel op te lijken... T. | |
Komakie | zaterdag 26 april 2003 @ 20:00 |
quote:Dan heb ik toch nog liever die Coupe ![]() De nieuwe Coupe is trouwens wel goed en mooi. Maar jah die is nog redelijk aan de prijs | |
Makkinen | zondag 27 april 2003 @ 08:35 |
quote:Aan die motor is eigenlijk geen f*ck te doen. Zelfs in de rallysport (Patrick Veenhuizen) zie je dat zelfs als je er heel veel geld in stopt, het nog een ramp blijft. De enige serieuze optie is er een turbo op monteren. (Volgens mij is dat al vaker gedaan bij Hyundai's; was dat niet de voorloper van de coupé ofzo ?) Dit is ook niet zo heel duur (ik schat zo'n 2 - 2,5 k euro) alleen wordt het verbruik veel beroerder. En je loopt natuurlijk tegen hogere slijtage en te beperkte remmen aan. | |
qbus | zondag 27 april 2003 @ 13:19 |
quote: ![]() quote:EENS! Hyundai's eerste serieuze stap richting het sportieve segment. ![]() Neemt niet weg dat alle pogingen die voorheen ondernomen zijn jammerlijk gefaalt hebben, getuige de dwijl waar we in dit topic over praten. | |
Chilly_Willy | maandag 28 april 2003 @ 12:46 |
Ik heb misschien wel een woensdag middag auto, waarbij alles gewoon perfect is. Wellicht helpt het grotere LM ook, en de beta moter in de coupe is bere sterk. Ik heb op de A4 225 Km/u op de teller gereden, en in Duitland zou ik de begrenser halen. Voor het geld is het een prima wagen, en het uiterlijk is ook een kwestie van smaak.
Hier kan je vanalles vinden, oa geventileerde remmen, nokkenassen, NOS. | |
qbus | maandag 28 april 2003 @ 12:51 |
quote: ![]() Een ding is zeker: groter LM/banden verslechteren de prestaties alleen maar, ipv ze te verbeteren. quote:Laten we het er maar op houden dat jij een zondagskind hebt meegekregen. Ik heb een paar keer in een coupe gereden en ik was diep teleurgesteld in de waardeloze prestaties van het ding. Vooral de wegligging viel me flink tegen. | |
Chilly_Willy | maandag 28 april 2003 @ 12:52 |
quote:Een NOS kit heeft je de meeste bang 4 bucks: http://www.sharkracing.com/en/hyundai/zexkit.html Hij is $529, neem er nog een Maximizer Kit $220 bij en een Purge Kit $112, en je trekt iedereen helemaal zoek. | |
Chilly_Willy | maandag 28 april 2003 @ 12:56 |
quote:Grotere LM/banden verslechteren helemaal niet de prestaties, misschien de snelheid/acceleratie in een rechte lijn, maar zeker niet in bochten. Bredere band = meer rubber op de weg = meer grip. In de regen is weer een ander verhaal. En ik heb heel wat auto's gereden, maar vind de wegligging helemaal niet tegenvallen. | |
ook_gek | maandag 28 april 2003 @ 13:08 |
quote:Welke lancia delta heb jij? | |
qbus | maandag 28 april 2003 @ 13:13 |
quote:Een zwarte Delta. 1.8 16v. ![]() | |
Chilly_Willy | maandag 28 april 2003 @ 13:26 |
quote:Vind jij de prestatie van je Delta beter dan een Coupe? Specs zijn in het voordeel van de coupe. | |
ook_gek | maandag 28 april 2003 @ 14:19 |
quote:Heb je er een foto van? En wat kost het in onderhoud | |
qbus | maandag 28 april 2003 @ 14:40 |
quote:Het is een heel ander soort auto, geen vergelijk. ![]() | |
qbus | maandag 28 april 2003 @ 14:41 |
quote:ik heb helaas geen scanner ![]() quote:Ik heb hem pas een maandje en tot nu toe alleen een portierrubber vervangen. | |
ook_gek | maandag 28 april 2003 @ 14:57 |
quote:jij hebt het nieuwe model neem ik aan. Ik wil deze hebben Lancia Delta Integrale 16V Turbo Dat is het ouwe model. Met 200PK | |
qbus | maandag 28 april 2003 @ 15:16 |
quote:Het is maar waar je voor kiest. Ik vind dat oude model ook alleen maar mooi als integrale of rally-uitvoering. Maar ja, zie zo'n ding maar eens te onderhouden. ![]() | |
ook_gek | maandag 28 april 2003 @ 15:55 |
quote:Ja wat zou dat kosten denk je? | |
Remco01 | maandag 28 april 2003 @ 16:32 |
na wat kleine onhebbelijkheden (rammeltjes etc) nu blij met m'n 2.0i FX ![]() | |
qbus | maandag 28 april 2003 @ 21:27 |
quote:Veel, heel veel geld. Alles slijt veel eerder bij dit soort auto's, de leeftijd van de auto's ligt hoog, en je betaald je het schompes aan verzekering en wegenbelasting. ![]() | |
qbus | maandag 28 april 2003 @ 21:28 |
quote:Dit vind ik dus gewoon een mooie auto van Hyundai! ![]() | |
Menyo | maandag 28 april 2003 @ 23:24 |
quote:Eindelijk eens een leuke reactie op mijn post. Weet jij ook zo'n site in het nederlands?? Want zoals je in mijn eerdere posts gelezen hebt (mischien) moet ik het in laten bouwen. Kan ik niet zelf. Mischien een bedrijfje die dit kan doen?? Jij hebt zelf een hyundai coupe?? Welk jaar, en hoe bevalt hij? | |
Tjabbo | maandag 28 april 2003 @ 23:30 |
quote:Heb je dat ding nou NOG niet aangeschaft dan? ![]() ff serieus, je wilde er nog over denken postte je. heb je dat gedaan? en ben je tot een conclusie gekomen? | |
Menyo | maandag 28 april 2003 @ 23:46 |
Uiterlijk van die Hyundai vind ik mooier. Een MR2 is echt te duur als ik kijk naar aanschaf van een recent jaar. Als ik kijk naar specificaties dan komt die Hyundai er best goed vanaf. Ook is hij best ruim. In tegenstelling tot een MR2. Het wordt toch echt een Coupe, ondanks wat iedereen hier roept. Ik vind hem echt mooi, en prestaties zijn best goed te noemen. Het enige waar ik het mee eens ben zijn de weke remmen. Dus als er nog vervolg posts komen, dan alleen reacties graag waar ik nog wat aan heb. (ook negatief, maar dan wel gefundeerd). Wel bedankt voor de vele posts. (het is volgens mij mijn grootste topic geworden) | |
Tjabbo | maandag 28 april 2003 @ 23:53 |
Menyo succes met een auto zoeken dan! echt top dat je een nieuwe wagen gaat kopen. en wat iedereen ook zegt of kraakt (ik zei de gek incluis), het is wel lekker JOU auto en daar ben JIJ dan lekker blij mee. we horen het als je 1 hebt? tenminste, het ligt toch in de planning voor binnenkort of niet? | |
Chilly_Willy | dinsdag 29 april 2003 @ 11:13 |
quote:Ik heb zelf een 2000 model coupe. Ik ben er erg tevreden over. Ik weet niet waar je in NL zo'n kit kan laten inbouwen, maar bij een bedrijf die dat voor een andere auto kan moet deze kit zeker kunnen inbouwen in je coupe. Alle benodigheden zitten erbij. Zoek trouwens een op google naar ZEX nitrous, dan vind je nog meer plekken waar hij te koop is, kan nogal schelen in de verzend kosten. Uitleg over nitrous in nederlands: http://users.pandora.be/Fastards/hownos.htm Voor het gemak hier de link: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=zex+nitrous+hyundai&spell=1 [Dit bericht is gewijzigd door Chilly_Willy op 29-04-2003 11:21] | |
nostradamuz | maandag 24 november 2003 @ 12:46 |
?? En is Wat is het geworden? | |
Viper_74 | maandag 24 november 2003 @ 12:55 |
Dat model van die zwarte H. die iets hiervoor stond is de Tuscani, en die is pas gemaakt vanaf 2001, die vind je dus nooit voor zo'n prijsje ![]() Rij zelf een coupé uit 99, vind het zelf een - veel plastic, goedkope zooi en alles kan kapot Ik heb een coupé Turbulence gekocht Je moet van het merk en het model houden, zo niet zijn er voor die prijs andere auto's te krijgen die waarsch. meer snelheid geven en die je later goed kan verkopen. En niet dat ik H. de grond in wil lullen, maar dat is mijn eigen ervaring, ik ben zelf nou eenmaal hier zijn nog een aantal sites: Beide clubs met genoeg links voor bodykits, motor aanpassingen, veren en turbo's Suc6 | |
Viper_74 | maandag 24 november 2003 @ 12:58 |
En Remco ![]() Alleen 1 ding, no offence... maar alsje gooi er andere velgen onder Dat doet de uitstraling zeker ten goede. Hierstaan vast wel een paar vette bij | |
yup | maandag 24 november 2003 @ 18:40 |
Een Hyundai coupe is absoluut niet snel, en laten we al helemaal niet over de afwerking praten ![]() ![]() ![]() | |
flyguy | maandag 24 november 2003 @ 19:28 |
budget is 9000 euro? neem dan iets als een eclipse of mustang dat is easy te tunen (nou eigenlijk valt mustang nog wel meej) maar dan heb je goeie 0-100 waarden |