Nou is mijn vraag, hoe kan ik wat meer PK krijgen, vooral de 0 tot 100 kan wel wat beter. Het blijkt dat chiptunen weinig zin heeft, omdat het geen turbo betreft.
Ik heb ongeveer EUR 1000,- over. Wat kan ik het beste laten doen, en hoeveel PK winst zal ik ongeveer halen? En wat zal dan de 0 tot 100 worden.
PS. Optisch wil ik hem gewoon houden, tenzij het echt nodig is voor de prestaties
quote:somige mensen hebben het IQ in hun tenen zitten volgens mij
Op vrijdag 25 april 2003 11:55 schreef T_R_I_P het volgende:
Hyundai Coupé ---------> Schaap in wolfskleren!
quote:Gedeeltelijk moet ik je een klein beetje gelijk geven, maar toch is 137 PK niet verkeerd. Het is sneller dan wat ik nu rij.
Op vrijdag 25 april 2003 11:55 schreef T_R_I_P het volgende:
Hyundai Coupé ---------> Schaap in wolfskleren!
Daarnaast kan je dan beter zeggen hoe ik het een wolf in wolfskleren kan maken.
quote:Koop een Toyota MR2, is een beetje hetzelfde idee. Maar dat is tenminste echt een sportwagen, motor in het midden, achterwiel aandrijving, veel PK's en dus lekker snel. En die heb je voor hetzelfde bedrag.
Op vrijdag 25 april 2003 12:05 schreef Menyo het volgende:
Gedeeltelijk moet ik je een klein beetje gelijk geven, maar toch is 137 PK niet verkeerd. Het is sneller dan wat ik nu rij.Daarnaast kan je dan beter zeggen hoe ik het een wolf in wolfskleren kan maken.
Veel mooiere auto als j't mij vraagt.
Dit is imo het mooiste model, je hebt nog een oudere en een nieuwere.
Staat je beslissing al vast? denk er nog es over.
Die hyundai coupe is net niet wat je ervan verwacht, ook al heeft hij wat pk's...
hier een review:
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=478
Het is een leuk karretje, maar ik denk, met nadruk op ik, dat het je tegen gaat vallen mettertijd.
tunen heb ik geen verstand van. als je hem echt gaat kopen,
veel rijplezier ermee
Edit: die MR2 van hierboven is natuurlijk een heel goed alternatief.
toyota rulez
Oh ja, die MR2 is meteen een stuk duurder, als je dezelfde leeftijd, kilomettrage wilt, het gaat trouwens om het oude model waarvan ik deze review heb gelezen http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=761
quote:Iig een openluchtfiltertje en een sportuitlaatje.
Op vrijdag 25 april 2003 12:16 schreef Menyo het volgende:
Volgens mijn krijg ik in dit topic niet echt antwoord op mijn vraag, ik vraag niet welke auto beter, slechter is, ik vraag wat ik kan doen met een hyuandai coupe
Daarnaast de standaard tuningsdingen.
Denk aan andere sportnokken, chiptuning en dat soort dingen.
Als je aan echte tuning wilt, kun je het best een auto met een turbo nemen. Vaak levert een auto zonder turbo maximaal 10pk's meer na tuning, terwijl een auto met turbo makkelijk een performancewinst van 40% kunnen krijgen.
wat je wilt ligt gewoon aan hoeveel geld je hebt, daar komt het op neer.
En een hyundai heeft geen turbo.
http://www.csi-auto.nl/hyundai/index.html
succes.
En een dobbelsteen aan je binnenspiegel in natuurlijk ook +5 pk.
quote:En stickers. veel stickers. dat telt ook.
Op vrijdag 25 april 2003 12:28 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik heb in mijn Tiburon (2000) een K&N filter. Hierdoor heeft hij bij hogere toren meer vermogen.En een dobbelsteen aan je binnenspiegel in natuurlijk ook +5 pk.
Kn 57i filter-kit
EPS of TCC uitlaatsysteem, handmade voor jou auto met jouw wensen.
evt... (als je nog geld over hebt) een leuk spoilertje ofzo
Succes...
Vette auto btw!
quote:Ik heb achterop het originele tiburon logo staan ipv coupe, is ook +5 pk
Op vrijdag 25 april 2003 12:30 schreef Tjabbo het volgende:[..]
En stickers. veel stickers. dat telt ook.
quote:Mooie auto willy
Op vrijdag 25 april 2003 12:33 schreef Chilly_Willy het volgende:[..]
Ik heb achterop het originele tiburon logo staan ipv coupe, is ook +5 pk
[afbeelding]
quote:Thanx.. Hier de van de voorkant.
Op vrijdag 25 april 2003 12:38 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Mooie auto willy
Een paar alternatiefen:
- Lancia Delta ( tevens mijn eigen schatje)
- Mazda mx 3
- Opel Tigra
- Suzuki Cappucino ( ja je hoort het goed)
- Honda crx (als je sjonnie-neigingen hebt)
quote:Mooie bak!
Op vrijdag 25 april 2003 12:13 schreef Kogando het volgende:[..]
Koop een Toyota MR2, is een beetje hetzelfde idee. Maar dat is tenminste echt een sportwagen, motor in het midden, achterwiel aandrijving, veel PK's en dus lekker snel. En die heb je voor hetzelfde bedrag.
Veel mooiere auto als j't mij vraagt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Dit is imo het mooiste model, je hebt nog een oudere en een nieuwere.
Wat kost zoiets nou zo'n beetje, ongeveer, ergens ?
quote:Ligt aan het bouwjaar. voor een '92-er betaal je makkelijk nog 6000 pleuro. een 2e hands toyota is dan ook niet goedkoop, maar je hebt wel een wereldauto...
Op vrijdag 25 april 2003 12:44 schreef qbus het volgende:[..]
Mooie bak!
![]()
Wat kost zoiets nou zo'n beetje, ongeveer, ergens ?
dit is een mooie:
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/toyota/19579.htm?zoek=mr2
Check: het bouwjaar en de km's... en dan nog 5000 euro.
Ik heb ongeveer EUR 9000 te besteden, wil een redelijk recente auto, max 1998, en minder dan 90.000 op de teller. Aangezien hij er nog erg knap uit moet zien. Tigra is te klein (ben 2 meter) Lancia te oud. Toyota te duur
quote:Bijvoorbeeld zo'm filterset, hoeveel kost dat ongeveer, en hoeveel pk, koppel krijg je er dan bij in de hoge/lage toeren. Ik vraag dit omdat ik van auto typisch wel wat weet, maar van techniek zeer weinig
Op vrijdag 25 april 2003 12:56 schreef qbus het volgende:[..]
Wat bedoel je precies
quote:Ik vind dat je nogal selectief bent eerlijk gezegd.
Op vrijdag 25 april 2003 12:52 schreef Menyo het volgende:
Kijk de laatste paar reacties heb ik tenminste wat aan, ik kan alleen niet ergens vinden hoeveel het nou uiteindelijk scheelt in PK's en snelheid. En hoeveel het kost. Op de websites staat alleen maar algemene info. Maar geen prijzen en hoeveel PK je ervoor terugkrijgt.Ik heb ongeveer EUR 9000 te besteden, wil een redelijk recente auto, max 1998, en minder dan 90.000 op de teller. Aangezien hij er nog erg knap uit moet zien. Tigra is te klein (ben 2 meter) Lancia te oud. Toyota te duur
Als jij in deze prijsklasse een fatsoenlijke, sportieve auto wilt zul je toch echt iets minder selectief moeten zijn, of meer geld uit moeten trekken. En vergeet daarbij alsjeblieft die Hyundai, want dat heeft geen zak met sportief te maken.
quote:Menyo, zoals qbus schrijft, dat model hyundai heeft weinig met sportief te maken op de looks na, als je daarvan houdt.
Op vrijdag 25 april 2003 12:58 schreef Menyo het volgende:[..]
Bijvoorbeeld zo'm filterset, hoeveel kost dat ongeveer, en hoeveel pk, koppel krijg je er dan bij in de hoge/lage toeren. Ik vraag dit omdat ik van auto typisch wel wat weet, maar van techniek zeer weinig
Filterset, eigenlijk even navragen bij je locale dealer. (AST of automat ofzo) Vaak scheelt het niet meer dan 5%. de meeste winst zit tussen je oren.
Ook heb ik een tijd in echt kleine bakjes gereden, zoals Tigra en Puma, maar daar zit ik gewoon niet lekker in.
een nissan 200zx is ook leuk trouwens....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |