abonnement Unibet Coolblue
pi_13430621
Het kaartje van Elise Bright

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_13431760
Nou nou Bright, ik mag wel zeggen dat ik je kaartje erg mooi vindt. Je hebt er echt iets moois van gemaakt. En die foto van Elise is heel errug lief. Die kleur van het kaartje past ook echt. Ben onder de indruk
pi_13432889
quote:
Op donderdag 25 september 2003 12:49 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Nou nou Bright, ik mag wel zeggen dat ik je kaartje erg mooi vindt. Je hebt er echt iets moois van gemaakt. En die foto van Elise is heel errug lief. Die kleur van het kaartje past ook echt. Ben onder de indruk
dank je wel, mooi he. Helemaal zelf gemaakt en verzonnen. We moesten wel wachten op de foto, gewicht en lengte (oh ja, ook de datum) voor we ze konden afdrukken. Dat was wel jammer, maar het kaartje is echt goed gelukt
ja, we hebben alle kaartjes zelf gemaakt: verloving, trouwen, trouw-reunie, geboorte... Wat zal de volgende zijn?
Alles gewoon in Photoshop, echt een mooi pakket voor zoiets!
pi_13432958
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:37 schreef Bright het volgende:

[..]

dank je wel, mooi he. Helemaal zelf gemaakt en verzonnen. We moesten wel wachten op de foto, gewicht en lengte (oh ja, ook de datum) voor we ze konden afdrukken. Dat was wel jammer, maar het kaartje is echt goed gelukt
ja, we hebben alle kaartjes zelf gemaakt: verloving, trouwen, trouw-reunie, geboorte... Wat zal de volgende zijn?
Alles gewoon in Photoshop, echt een mooi pakket voor zoiets!


Hartstikke mooi dat kaartje
#geen
  donderdag 25 september 2003 @ 13:48:58 #80
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13433198
Waarom zet toch iedereen erop dat de mensen moeten bellen als ze langs willen komen? (Serieuze vraag, niet om te rellen ofzo)

Het is toch gewoon ASOCIAAL als je dat niet doet.
Heb nog geen kinderen, maar het komt niet op mijn kaartje, (en zeker niet in een rijmpje )
Mensen die zonder te bellen langs komen, kunnen zonder pardon weer vertrekken.

Hamelen
pi_13433530
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:37 schreef Bright het volgende:

[..]

dank je wel, mooi he. Helemaal zelf gemaakt en verzonnen. We moesten wel wachten op de foto, gewicht en lengte (oh ja, ook de datum) voor we ze konden afdrukken. Dat was wel jammer, maar het kaartje is echt goed gelukt
ja, we hebben alle kaartjes zelf gemaakt: verloving, trouwen, trouw-reunie, geboorte... Wat zal de volgende zijn?
Alles gewoon in Photoshop, echt een mooi pakket voor zoiets!


Ja ik heb zelf ook ons trouwkaartje gemaakt. Maar met behulp van Coral Draw. En vindt dat nou niet een van de tofste programma's. Ik ga dus ook snel achter photoshop aan, want vindt de effecten toch wel super moet ik zeggen.
pi_13433799
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:48 schreef Koos_26 het volgende:
Waarom zet toch iedereen erop dat de mensen moeten bellen als ze langs willen komen? (Serieuze vraag, niet om te rellen ofzo)

Het is toch gewoon ASOCIAAL als je dat niet doet.
Heb nog geen kinderen, maar het komt niet op mijn kaartje, (en zeker niet in een rijmpje )
Mensen die zonder te bellen langs komen, kunnen zonder pardon weer vertrekken.


klopt, helemaal mee eens. (bijna) iedereen doet dat ook wel. Maar wij hebben nog wat met spruitjes (en iedereen weet dat), dus daarom die zin.
In het kort: toen we elkaar leerden kennen, aten we bij wederzijdse kennissen. Zij nam 5 spruitjes, ik 3... (Daarom op 3-5 getrouwd) Dus het is mooit dat ze 3355 gram woog, Elise is dus 'echt van ons'
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:03 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ja ik heb zelf ook ons trouwkaartje gemaakt. Maar met behulp van Coral Draw. En vindt dat nou niet een van de tofste programma's. Ik ga dus ook snel achter photoshop aan, want vindt de effecten toch wel super moet ik zeggen.


't Is wel een heel duur pakketje hoor!
ps: veel goedkoper en bijna alle effecten kunnen er ook in worden gemaakt (maar de layers werken wat minder gemakkelijk): Paintshop Pro. Bijna alle photoshop plugins werken daar ook in

Corel draw werkt dus echt voor geen meter het is een ondoorzichtige interface voor iemand die efficient wilt werken!

  donderdag 25 september 2003 @ 17:24:38 #83
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_13439046
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:14 schreef Bright het volgende:

[..]

't Is wel een heel duur pakketje hoor!
ps: veel goedkoper en bijna alle effecten kunnen er ook in worden gemaakt (maar de layers werken wat minder gemakkelijk): Paintshop Pro. Bijna alle photoshop plugins werken daar ook in

Corel draw werkt dus echt voor geen meter het is een ondoorzichtige interface voor iemand die efficient wilt werken!


Probeer anders Adobe Photoshop Elements eens, zelfde effecten, véél minder in prijs

(Heb overigens alle producten die genoemd zijn en ik vind Photoshop wel het fijnste werken, mijn vrouw daarentegen zweert bij Paintshop Pro)

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  donderdag 25 september 2003 @ 20:59:50 #84
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13444086
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:14 schreef Bright het volgende:
klopt, helemaal mee eens. (bijna) iedereen doet dat ook wel. Maar wij hebben nog wat met spruitjes (en iedereen weet dat), dus daarom die zin.
In het kort: toen we elkaar leerden kennen, aten we bij wederzijdse kennissen. Zij nam 5 spruitjes, ik 3... (Daarom op 3-5 getrouwd) Dus het is mooit dat ze 3355 gram woog, Elise is dus 'echt van ons'
Eigenlijk had ze ook nog 53 cm moeten zijn
pi_13445027
BIj de oudste stond :

Negen maanden was Spartel mijn naam
want ik was nogal druk in mama's buik
Maar vanaf vandaag heet ik

MERIJN JESPER

En bij de jongste :

De een dacht een broertje
de ander een zusje
Maar ik wist het lekker al !
"merijn"

En dan Wij zijn erg bij en gelukkig met de geboorte van onze zoon en mijn broertje :

TIMO MORTEN

pi_13445689
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:48 schreef Koos_26 het volgende:
Waarom zet toch iedereen erop dat de mensen moeten bellen als ze langs willen komen? (Serieuze vraag, niet om te rellen ofzo)

Het is toch gewoon ASOCIAAL als je dat niet doet.
Heb nog geen kinderen, maar het komt niet op mijn kaartje, (en zeker niet in een rijmpje )
Mensen die zonder te bellen langs komen, kunnen zonder pardon weer vertrekken.


Wij hebben gewoon ons telefoonnummer onder ons adres gezet. Dat werkte ook prima. Ik hoop dat dat straks weer goed werkt, want ik heb ook een hekel aan dat soort rijmpjes.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 25 september 2003 @ 22:22:27 #87
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_13446501
Leuke kaartjes zie ik hier op staan. Ons kaartje laat nog ff op zich wachten, ben nu 29 weken zwanger, maar het is alwel uitgezocht en de tekst is al bedacht...... zal hem t.z.t. hier wel opplaatsen
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_13450977
quote:
Op donderdag 25 september 2003 20:59 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Eigenlijk had ze ook nog 53 cm moeten zijn


Daar zat ik gister ook nog aan te denken
pi_13451007
quote:
Op donderdag 25 september 2003 17:24 schreef Psyche2003 het volgende:

[..]

Probeer anders Adobe Photoshop Elements eens, zelfde effecten, véél minder in prijs

(Heb overigens alle producten die genoemd zijn en ik vind Photoshop wel het fijnste werken, mijn vrouw daarentegen zweert bij Paintshop Pro)


Ik ben het met je eens hoor! Het verschil zit'm in de moeilijkheid van de diverse pakketten. Maar die moeilijkheid geeft ook veel meer creativiteitsvrijheid (wat een woord )
Ook Indesign gebruikt als DTP-pakket en dat werkt zoals photoshop, dus werkt fraai. (Mist helaas wel wat mogelijkheden, maar ok, kan ook komen doordat ik nog niet alles van het pakket ken; daar is het gewoon te groot voor)
pi_13451033
quote:
Op donderdag 25 september 2003 21:55 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon ons telefoonnummer onder ons adres gezet. Dat werkte ook prima. Ik hoop dat dat straks weer goed werkt, want ik heb ook een hekel aan dat soort rijmpjes.


Ik vind ze ook overdreven, maar deze paste gewoon zo goed bij ons, dat we het niet konden laten... We krijgen daar wel reacties op hoor
Trouwens, gister en eergister de kaartjes op de bus gedaan, we kregen gister al telefonische reacties (soms wat veel, dus wel blij dat we de kaartjes niet gelijk de volgende dag weg hadden gedaan)
pi_13451046
quote:
Op donderdag 25 september 2003 20:59 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Eigenlijk had ze ook nog 53 cm moeten zijn


of 3333 gram en 55 cm
Nou ja, gelukkig heeft ze niet 3 beentjes of zo
pi_13452906
Ik kan altijd wel komen aan photoshop. Ik werk op een computer helpdesk en hubby ook. Dus desnoods installeer ik het van mijn werk op die pc en dan even freubelen in de pauzes. Er zitten genoeg techneuten bij ons die er wel wat vanaf weten dus dat wordt niet zo'n probleem. In principe kan ik al die programma's uitproberen, maar photoshop lijkt mij gewoon de beste.

Toch wel handig als je op de IT afdeling werkt

pi_13457435
Oh, ben ik nog bijna vergeten te zeggen: het kaartje is een half A4 doormidden gevouwen.
Dus je ziet een A5. Er worden dus 2 kaarten op 1 A4 afgedrukt, dubbelzijdig.
Het papier is mooi geel/creme en 160gr/cm2, dus wel flink dik. Het past helaas niet in de printer zonder op handwerk over te schakelen. Daarom moest dus elk blaadje 2x worden ingevoerd.
2 kaarten per A4, beide zijden afdrukken, over een aantal van 150 kaarten betekent dus 150 keer een blaadje in de printer doen... Nou, het is klaar hoor!
pi_13457466
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 10:33 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik kan altijd wel komen aan photoshop. Ik werk op een computer helpdesk en hubby ook. Dus desnoods installeer ik het van mijn werk op die pc en dan even freubelen in de pauzes. Er zitten genoeg techneuten bij ons die er wel wat vanaf weten dus dat wordt niet zo'n probleem. In principe kan ik al die programma's uitproberen, maar photoshop lijkt mij gewoon de beste.

Toch wel handig als je op de IT afdeling werkt


Da's cker! en Photoshop is idd het beste programma
pi_13457845
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:37 schreef Bright het volgende:
Oh, ben ik nog bijna vergeten te zeggen: het kaartje is een half A4 doormidden gevouwen.
Dus je ziet een A5. Er worden dus 2 kaarten op 1 A4 afgedrukt, dubbelzijdig.
Het papier is mooi geel/creme en 160gr/cm2, dus wel flink dik. Het past helaas niet in de printer zonder op handwerk over te schakelen. Daarom moest dus elk blaadje 2x worden ingevoerd.
2 kaarten per A4, beide zijden afdrukken, over een aantal van 150 kaarten betekent dus 150 keer een blaadje in de printer doen... Nou, het is klaar hoor!
Tja ik ken dat wel ja, ik heb zelf mijn trouwkaartjes uitgeprint een paar maanden geleden. Dat was nogal wat werk. Maar het papier was wel dik maar volgens mij niet zo dik. Ik ga wel eens kijken wat ze in de aanbieding hebben bij de speciaal zaak hiervooor. Maar ik ga zeker zelf freubelen, heb er nu al zin in.
pi_13458078
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:54 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Tja ik ken dat wel ja, ik heb zelf mijn trouwkaartjes uitgeprint een paar maanden geleden. Dat was nogal wat werk. Maar het papier was wel dik maar volgens mij niet zo dik. Ik ga wel eens kijken wat ze in de aanbieding hebben bij de speciaal zaak hiervooor. Maar ik ga zeker zelf freubelen, heb er nu al zin in.


In dat geval een tip: 120grams papier kon net automatisch door de printer!

De trouwkaart was 2 bladig: een buitenvel (met een 'gat' erin en een mooi wolkeffect zoals het geboortekaartje) en een half-doorzichtig binnenvel.
Op het binnenvel stond op de plaats van het gat in de buitenkant een foto van crocussen en daarin beide ringen (de naam leesbaar!)
De foto was in spiegelbeeld, zodat door het doorzichtige vel heen en door de voorkant de foto was te zien. daardoor leek het heel mooi 3d
Ik zou eigenlijk een foto moeten opsturen (weer via Coolbabe??)

hmm.. dit is wel een beetje off-topic, dacht ik

  vrijdag 26 september 2003 @ 18:26:17 #97
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_13465090
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:48 schreef Koos_26 het volgende:
Waarom zet toch iedereen erop dat de mensen moeten bellen als ze langs willen komen? (Serieuze vraag, niet om te rellen ofzo)

Het is toch gewoon ASOCIAAL als je dat niet doet.
Heb nog geen kinderen, maar het komt niet op mijn kaartje, (en zeker niet in een rijmpje )
Mensen die zonder te bellen langs komen, kunnen zonder pardon weer vertrekken.


Ik zet wel een rijmpje op mijn a.s. geboortekaartje in december, weet uit de praktijk dat mensen gewoon op de stoep staan, als er geen berichtje op het kaartje staat, de mens is dan gewoon nieuwsgierig en brutaal als er een kleintje geboren is
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  Jubileum moderator dinsdag 30 september 2003 @ 09:42:36 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_13538441
Iris'geboortekaartje:
beetje groot maar wel leesbaar

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 30 september 2003 @ 09:51:31 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13538585
Mooi kaartje zeg!
Lekker zonnig!
***
pi_13540242
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:03 schreef Bright het volgende:

[..]

In dat geval een tip: 120grams papier kon net automatisch door de printer!

De trouwkaart was 2 bladig: een buitenvel (met een 'gat' erin en een mooi wolkeffect zoals het geboortekaartje) en een half-doorzichtig binnenvel.
Op het binnenvel stond op de plaats van het gat in de buitenkant een foto van crocussen en daarin beide ringen (de naam leesbaar!)
De foto was in spiegelbeeld, zodat door het doorzichtige vel heen en door de voorkant de foto was te zien. daardoor leek het heel mooi 3d
Ik zou eigenlijk een foto moeten opsturen (weer via Coolbabe??)

hmm.. dit is wel een beetje off-topic, dacht ik


Ik ben wel geinteresseerd hoor in goeie ideeen Mijn kaartje was lang niet zo interessant, het idee plaatjes en dergelijke kwam van mijn schoonzus en had gewoon zelf de middelen niet om er iets interessants van te maken. En dus heb ik het toen maar met Coral Draw gebruikt. Opzich waren de plaatjes wel leuk en speciaal maar met papier kon ik er niks speciaals van maken wat ik nogal jammer vondt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')