abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2003 @ 14:20:08 #26
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9983192
een kleine barst in je koplamp doen ze echt niet moeilijk over hoor. ik spreek uit ervaring!
852002IWASTHERE
  donderdag 24 april 2003 @ 14:22:47 #27
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_9983254
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:20 schreef F1908 het volgende:
een kleine barst in je koplamp doen ze echt niet moeilijk over hoor. ik spreek uit ervaring!
't is ook geen kleine barst, hij loopt midden over de koplamp van boven naar beneden (met ook nog een prachtige bocht, een waar kunstwerk).

En als het klopt wat iemand anders hierboven zei over condensvorming: paar weken terug (toen het nog regende, weet je wel ) had ik idd condens in de koplamp... Dus toch maar een nieuwe!

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 24 april 2003 @ 14:26:12 #28
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9983350
Ja dan keuren ze het misschien wel af ja
Suc6 iig
852002IWASTHERE
pi_9983390
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:22 schreef Hallahan het volgende:

't is ook geen kleine barst, hij loopt midden over de koplamp van boven naar beneden (met ook nog een prachtige bocht, een waar kunstwerk).

fotoowz.....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_9984558
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:20 schreef F1908 het volgende:
Geheid dat er vocht in komt, = afkeuren.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_9984647
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:18 schreef Hallahan het volgende:

[..]

De eerste vroeg ¤ 49 exc rembours, de tweede ¤ 45 (eerst exc, toen inc rembours ) en d'r belde er nog 1-tje die vroeg ¤ 79 inc.
Meer hebben er niet gebeld.

Maar ik vind het wel goed zo, geen gezoek op sloperijen, postbode brengt het pakketje en m'n zwager mag hem d'r mooi in knutselen. Kan de auto iig voor de apk.

Heeft er iemand ervaring met dit soort handel? Moet ik nog eerst het pakketje controleren voordat ik hem betaal of sturen de 'heren' handelaren normaal gesproken wel het goede artikel?

Euh sowieso nooit tekenen voor een dichte doos, kan je een hoop problemen schelen. En een koplampunit vervangen is niet echt veel werk, uurtje hooguit als je 2 linkerhanden hebt .
  donderdag 24 april 2003 @ 15:48:44 #32
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_9985287
bij mijn ongelukje met mijn vorige auto (mitsubishis colt) ging het bezorgen enzo iig wel goed, een compleet spatbord en een deur
werd netjes gebracht met een kar die eigenlijk niet in de straat paste
en autootje rijd nu me zussie in.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 24 april 2003 @ 16:29:13 #33
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_9986310
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:16 schreef slashyou het volgende:

[..]

Yep, idd want vocht in de koplamp zorgt voor diffusie van het licht, dus je lichtstraal is niet helemaal goed meer (er zijn lichtstraaltjes die een 'eigen leven' gaan leiden...) en dit wordt ook gecontroleerd bij de APK keuring.
Don't let my username fool you...
  donderdag 1 mei 2003 @ 15:37:20 #34
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_10133543
Het ging perfect, vrijdag kreeg ik een foontje dat de koplamp de volgende dag om 8 uur bezorgt zou worden (ze hadden toch een mannetje in de buurt)...

zaterdag morgen 8.02: ding dong.... doosje openmaken, idd de koplamp die ik zocht. betalen en uurtje later zat ie al op zijn plek...

perfect dus!

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_10133801
Barst in koplamp maakt helemaal niet uit zolang het lichtbeeld niet verranderd is er niks aan de hand.

Barst in vooruit mag ook mits er geen vertakkingen in zitten!!!

pi_10133853
Mijn auto kwam niet door de APK omdat ik geen originele tankdop had!
Ik had er gewoon een nooddop opzitten. Snap werkelijk niet waarom dat niet kan.
pi_10133860
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:16 schreef slashyou het volgende:

[..]

wat een onzin de auto word gekeurt in de staat dat die aangeboden word is er op dat moment geen vocht in de koplamp aanwezig en is het lichtbeeld in orde = goed keur
pi_10133914
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn auto kwam niet door de APK omdat ik geen originele tankdop had!
Ik had er gewoon een nooddop opzitten. Snap werkelijk niet waarom dat niet kan.
er moet een degelijke afsluiting zijn van de tank orgineel dus of imitatie van een orgineele geen nooddop dus
pi_10133943
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 15:46 schreef Rancor het volgende:

[..]

wat een onzin de auto word gekeurt in de staat dat die aangeboden word is er op dat moment geen vocht in de koplamp aanwezig en is het lichtbeeld in orde = goed keur

barts in koplamp = lichtbeeld niet in orde
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_10134106
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 15:48 schreef slashyou het volgende:

[..]

barts in koplamp = lichtbeeld niet in orde

je hebt er duidelijk geen verstand ik al hondere auto`s gekeurd met barsten in koplampen het licht eraan waar zich die barst bevind.
barst in koplamp is niet altijd afkeur!
  donderdag 1 mei 2003 @ 18:15:23 #41
41915 Eul
Greetings Eul
pi_10137782
Wat een onin hier allemaal....

Een barst in een koplamp is niet persé een afkeur, alleen als er vocht in de koplamp zit moet dit er uit, de reflector mag niet geroest zijn (voor bepaald deel) en hij mag ook niet voor een te groot deel dof zijn, een barst of ster is pas een afkeur als hij het lichtbeeld (teveel) negatief beïnvloed.
Ik lijm gaatjes vaak dicht met 2 componenten lijm en als er vocht in zit haal ik ze er uit en leg ze op de verwarming.

Een voorruit mag gebarsten zijn en er mogen sterren in zitten. Alleen voor het directe gezichtsveld mogen bepaalde dingen niet.
Het gezichtsveld bepalen is een hele klus, maar houd ongeveel aan: Het vlak op de voorruit geprojecteerd van de bovenkant van het stuur tot 30 cm daar boven (dus niet 30 cm op de voorruit, maar een recht vlak van 30 cm hoog geprojecteerd op de naar achteren hellende ruit, deze afstand op de ruit kan dus groter zijn naarmate de helling groter is) en dan vanuit het midden van de bovenkant van het stuur naar bijden kanten 30 cm. Dat is simpel....

In dit gezichtsveld mogen geen beschadeginen zijn van meer als 20mm2 (sterren), geen krassen van meer als 5mm breed, geen scheuren met vertakkingen en de kleur mag niet veranderd zijn.

Dit is het ongeveer volgens mij...

Dus vergeet de onzin van een barst is meteen afkeur...

pi_10147238
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 18:15 schreef Eul het volgende:
Wat een onin hier allemaal....

Een barst in een koplamp is niet persé een afkeur, alleen als er vocht in de koplamp zit moet dit er uit, de reflector mag niet geroest zijn (voor bepaald deel) en hij mag ook niet voor een te groot deel dof zijn, een barst of ster is pas een afkeur als hij het lichtbeeld (teveel) negatief beïnvloed.
Ik lijm gaatjes vaak dicht met 2 componenten lijm en als er vocht in zit haal ik ze er uit en leg ze op de verwarming.

Een voorruit mag gebarsten zijn en er mogen sterren in zitten. Alleen voor het directe gezichtsveld mogen bepaalde dingen niet.
Het gezichtsveld bepalen is een hele klus, maar houd ongeveel aan: Het vlak op de voorruit geprojecteerd van de bovenkant van het stuur tot 30 cm daar boven (dus niet 30 cm op de voorruit, maar een recht vlak van 30 cm hoog geprojecteerd op de naar achteren hellende ruit, deze afstand op de ruit kan dus groter zijn naarmate de helling groter is) en dan vanuit het midden van de bovenkant van het stuur naar bijden kanten 30 cm. Dat is simpel....

In dit gezichtsveld mogen geen beschadeginen zijn van meer als 20mm2 (sterren), geen krassen van meer als 5mm breed, geen scheuren met vertakkingen en de kleur mag niet veranderd zijn.

Dit is het ongeveer volgens mij...

Dus vergeet de onzin van een barst is meteen afkeur...

Mee eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')