Deze herken ik min of meer.
Op 2e paasdag hebben we gespeeld. Was toen zelf geen DM.
Ik speel een half-orc barbarian. Dus ik wilde in een sprint van de ene naar een andere kamer, dwars door een deur heen. Mocht van de DM, dus ik dobbelen. Nou ja, dus echt een beroerde worp.
Resultaat was dus dat mijn karakter zowat KO ging en in ieder geval flink duizelig was. 1 ronde over moeten slaan, omdat hij nergens toe in staat was. Vervolgens de deur gewoon open proberen te doen en voila zo soepeltjes open als maar kan.
quote:om Bar even een steuntje in de rug te geven: Ik, als (voormalig) 'min-of-meer-hardcore' D&D-er herken het lijstje wel hoor!
Op vrijdag 25 april 2003 10:28 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
De types aldaar in het lijstje zijn voorbeelden van soort spelers van role playing gamers. Telkens een beschrijving hoe ze handelen in situaties. Dus voor de dungeons and Dragons spelers bv is dit een herkenbaar iets. Ik dacht leuk om even te vermelden, maar voor de niet fantasy gamers kan dit als vaag en onbekend overkomen idd. sorry
quote:Waarom kun je dat dan niet? Geen vrienden die zich ervoor interesseren ofzo? Is namelijk atlijd hartstikke gezellig. Zeker met situaties zoals ik in mijn eerdere post had neergezet.
Op vrijdag 25 april 2003 10:56 schreef nyphai het volgende:![]()
![]()
Ik wil ook spelen...
quote:none taken popje...
Op vrijdag 25 april 2003 11:03 schreef Werik het volgende:[..]
Waarom kun je dat dan niet? Geen vrienden die zich ervoor interesseren ofzo? Is namelijk atlijd hartstikke gezellig. Zeker met situaties zoals ik in mijn eerdere post had neergezet.
(No offence Nyphai, gewoon nieuwsgierig.)
Nup ik is de enigste fantasy liefhebber in mijn vriendenkring. Dan houdt het al heel snel op heh.
Lijkt me beregezellig en ik zou graag willen spelen maar ja .....
mijn 1e character was een Barbaar met de naam Zarr. Ik zat in een avonturiersgroep bestaande uit een wereldverbeteraar cleric, een impulsieve wizard met een liefde voor fireballs en een listige met gemene trekjes elf fighter/thief.
Affijn op een gegeven moment komen we bij een Pool met troebel water en besluiten daar rust te houden. Komt er uit de bossen twee halfnaakte vrouwen tevoorschijn. enigzins met een verwarde indruk. Onze wizard zegt ik ga dit uitzoeken volgens mij zijn ze onder de invloed van een spreuk. Dus samen met de dames loopt hij het bos in ons achterlatend bij de pool. horen we ineens een wolvengehuil. De vrouwen raken in paniek en een zet het op een lopen, de wizard zegt tegen de ander dat ze moet blijven wachten en gaat er achteraan, dan klinkt er een schreeuw van angst en treft haar dood aan helemaal aan flarden gescheurd, gevolgd door weer een schreeuw en je raad het al ook de andere vrouw treft hij precies zo aan. nu moet je onze indruk dus beseffen. Wij zien onze wizard met twee halfnaakte vrouwen het bos ingaan horen twee schreeuwen en zien hem met de twee lichamen weer het bos uitkomen
dit is nog niet alles. We kammen de omgeving af en vinden een verwarde man in lompen met bloed. We verdenken hem dus van de brute moordpartij en met een cleric in de groep wordt er besloten hem aan de dichtsbijzijnde autoriteit uit te leveren. We gaan slapen en houden om beurten wacht. ik ben nog een jonge barbaarse krijger en vrij naief. tijdens mijn wachtbeurt begint de man te kreunen en lijkt het alsof hij pijn heeft, hij gaat overeind zitten en een kap verhuld zijn gezicht. Ik zie hem voor mijn ogen veranderen in een wolf lijkt het wel(game terms: hij is een weerwolf) ik geef een schreeuw en de anderen schrikken wakker. Ik trek mijn zwaard en mijn gezicht is gefocussed op de demonische verandering die zich voltrekt voor mij. De cleric roept nog en ook de wizard zegt stop dood hem niet hij lijdt slechts aan een ziekte hij kan er niets aan doen. Maar zoals ik al zeg deze barbaar is nog wereldvreemd en als de weerwolf bijna veranderd is, dan haal ik uit met mijn bastard sword en onthoofd de weerwolf ter plekke. Trots kijk ik om me heen tevreden dat ik het gevaar heb afgeweerd. De wizard komt nu woedend op me afgelopen, boos dat hij is dat ik deze arme man heb gedood. Hij zegt tegen de DM:
Wizard: ik geef hem een schop
ik: ik pak zijn been vast om de schop te neutraliseren
We rollen met onze dobbelstenen en de DM zegt:
Bar je hebt nu zijn been vast wat nu?
Wizard: tiert en vloekt
ik: ik gooi hem met al mijn kracht achterover.
DM: je gooit de wizard met al je kracht achterover in de pool waar hij met een plons terecht komt.
Wizard: ow jonge ow jonge(speler gaat als een gek door de players op zoek naar een spell) en begint een spreuk te casten.
DM: Mike(naam speler van wizard), waar heb jij je spellbooks? Je ligt nu in het water heh?
Wizard: fireba......blub blub. zwemt snel naar de kant en gaat zijn spellbooks redden.
Onze DM maakte van dit gebeuren gebruik om behoorlijk wat spreuken weg te strepen die onze wizard had. hij had er ook veel te veel dus dit was niet eens slecht.
Vreemd genoeg vergiste onze wizard een tijd later toen we op de poolvlakte ten strijde trokkent tegen hagediswezend in zijn aura van de fireball. alle hagediswezens werden vol getroffen maar ook ik stond in de radius(in tegenstelling tot de overige groepsleden) smeulend viel ik in de sneeuw en heb een week op bed gelegen in een herberg.
quote:Ik ook
Op vrijdag 25 april 2003 10:56 schreef nyphai het volgende:![]()
![]()
Ik wil ook spelen...
in eerste instantie 2nd edition AD&D.....maar de laatse tijd vooral 3rd ed. D&D...imho een ideaal systeem voor mensen die weinig ervaring hebben met roleplaying....
(zo...weer een postje in het verhaal geplaatst!)
Is er trouwens al een tijd en plaats afgesproken voor de EFF. Of moet iki om tel. nummers gaan schooien
quote:Bar komt wat later , dus met bar hebben we tegen lunchtijd afgesproken, allen een vaste tijd met plaats is er nog niet.
Op vrijdag 25 april 2003 11:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
Klinkt intressant, alleen heb ik er de ballen verstand vanIs er trouwens al een tijd en plaats afgesproken voor de EFF. Of moet iki om tel. nummers gaan schooien
Wij zijn er hopelijk vroeg genoeg om lekker dichtbij te parkeren.
quote:Asschen ikke pas laat naar EFF kan gaan, ik heb al 1 foonnummer als jij mobieltje meeneemt dan graag jouw nummer ook mailen. We dachten aan rond lunchtijd ergens af te spreken dan kunnen we over bellen daarzo? ow Nyphai jij bent ook welkom om je foonnummer te geven hoor, maar je hebt me nog niet eens toegevoegd op msn
Op vrijdag 25 april 2003 11:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
Klinkt intressant, alleen heb ik er de ballen verstand vanIs er trouwens al een tijd en plaats afgesproken voor de EFF. Of moet iki om tel. nummers gaan schooien
quote:Ik zou kunnen voorstellen aan de overige leden van de party om je in mijn volgende quest mee te laten spelen. Als je dit wilt tenminste. (Flevoland naar Zaanstad is wel te doen denk) Het zal alleen nog wel even duren, want op het moment ben ik die quest nog druk aan het voorbereiden (zie deze link voor een kleine omschrijving van wat ik min of meer van plan ben DND Ervaringen dungeon Masters/spelers?) en zitten we in de huidige quest nog middenin 1 of andere demonische tempel. Meestal spelen we de hele middag en soms nog een deel van de avond.
Op vrijdag 25 april 2003 11:08 schreef nyphai het volgende:[..]
none taken popje...
Nup ik is de enigste fantasy liefhebber in mijn vriendenkring. Dan houdt het al heel snel op heh.
Lijkt me beregezellig en ik zou graag willen spelen maar ja .....
En Dagobert en Pluisje moeten het hier natuurlijk mee eens zijn.
quote:Ik heb er totaal geen verstand van. Weet nog net waar het over gaat. MAar daar houdt het op. Maar lijkt me opzich leuk om een keer mee te doen.
Op vrijdag 25 april 2003 11:31 schreef Bar_the_Grey het volgende:
Voor dungeons and dragons hoef je niet ervaring te hebben een of twee redelijk ervaren spelers trekken de anderen vanzelf mee. Lijkt me leuk om een keer met wat eilanders te gaan D&D-en
quote:indeed dat gevoel had ik ook en de uil was nog niet verdwenen totdat hij zijn ding had gedaan. trouwens mijn hoofdpijn is verdwenen
Op vrijdag 25 april 2003 11:43 schreef Magneet het volgende:
Geweldige post bar, volgens mij waren we bezig dat klote kistje te vergeten!
quote:klein postje gedaan om dit even op te lossen.
Op vrijdag 25 april 2003 11:46 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
indeed dat gevoel had ik ook en de uil was nog niet verdwenen totdat hij zijn ding had gedaan. trouwens mijn hoofdpijn is verdwenen
quote:maak je geen zorgen...ik was dat kistje niet vergeten hoor...maarhet leek me even van ondergeschikt belang....
Op vrijdag 25 april 2003 11:43 schreef Magneet het volgende:
Geweldige post bar, volgens mij waren we bezig dat klote kistje te vergeten!
zal me benieuwen hoe het verder gaat.....
quote:alles komt goed
Op vrijdag 25 april 2003 11:52 schreef Abbadon het volgende:[..]
maak je geen zorgen...ik was dat kistje niet vergeten hoor...maarhet leek me even van ondergeschikt belang....
zal me benieuwen hoe het verder gaat.....
quote:meteen mijn oorspronkelijke plan er maar even aan toegevoegd...bedankt voor de voorzet, Magneet!
Op vrijdag 25 april 2003 11:53 schreef Magneet het volgende:[..]
alles komt goed
quote:graag gedaan, maak alleen dat gat ff dicht wil je
Op vrijdag 25 april 2003 11:57 schreef Abbadon het volgende:[..]
meteen mijn oorspronkelijke plan er maar even aan toegevoegd...bedankt voor de voorzet, Magneet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |