abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10001436
Ik had het nog niet aan role-playing gerelateerd. Iets te vluchtig overheen gelezen. Ik schaam me diep. en nog maar een Ben verdorrie zelf vaak DM.
I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_10001641
22. The Reminiscer - "Say, y'know, this is like the time our party thief spent twenty minutes trying to lock-pick an unlocked door."

Deze herken ik min of meer.

Op 2e paasdag hebben we gespeeld. Was toen zelf geen DM.

Ik speel een half-orc barbarian. Dus ik wilde in een sprint van de ene naar een andere kamer, dwars door een deur heen. Mocht van de DM, dus ik dobbelen. Nou ja, dus echt een beroerde worp.

Resultaat was dus dat mijn karakter zowat KO ging en in ieder geval flink duizelig was. 1 ronde over moeten slaan, omdat hij nergens toe in staat was. Vervolgens de deur gewoon open proberen te doen en voila zo soepeltjes open als maar kan.

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  vrijdag 25 april 2003 @ 10:55:55 #103
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_10001961
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 10:28 schreef Bar_the_Grey het volgende:

[..]

De types aldaar in het lijstje zijn voorbeelden van soort spelers van role playing gamers. Telkens een beschrijving hoe ze handelen in situaties. Dus voor de dungeons and Dragons spelers bv is dit een herkenbaar iets. Ik dacht leuk om even te vermelden, maar voor de niet fantasy gamers kan dit als vaag en onbekend overkomen idd. sorry

om Bar even een steuntje in de rug te geven: Ik, als (voormalig) 'min-of-meer-hardcore' D&D-er herken het lijstje wel hoor!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 25 april 2003 @ 10:56:43 #104
53296 nyphai
Fish go m00
pi_10001973
Ik wil ook spelen...
Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
pi_10002100
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 10:56 schreef nyphai het volgende:
Ik wil ook spelen...
Waarom kun je dat dan niet? Geen vrienden die zich ervoor interesseren ofzo? Is namelijk atlijd hartstikke gezellig. Zeker met situaties zoals ik in mijn eerdere post had neergezet. (No offence Nyphai, gewoon nieuwsgierig.)
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:08:08 #106
53296 nyphai
Fish go m00
pi_10002226
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:03 schreef Werik het volgende:

[..]

Waarom kun je dat dan niet? Geen vrienden die zich ervoor interesseren ofzo? Is namelijk atlijd hartstikke gezellig. Zeker met situaties zoals ik in mijn eerdere post had neergezet. (No offence Nyphai, gewoon nieuwsgierig.)

none taken popje...

Nup ik is de enigste fantasy liefhebber in mijn vriendenkring. Dan houdt het al heel snel op heh.
Lijkt me beregezellig en ik zou graag willen spelen maar ja .....

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:08:14 #107
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_10002231
11. The PC Infighter - "Since Ruth's been such a twit, I hit her in the face with my flail while she's casting her 'find familiar' spell."

mijn 1e character was een Barbaar met de naam Zarr. Ik zat in een avonturiersgroep bestaande uit een wereldverbeteraar cleric, een impulsieve wizard met een liefde voor fireballs en een listige met gemene trekjes elf fighter/thief.

Affijn op een gegeven moment komen we bij een Pool met troebel water en besluiten daar rust te houden. Komt er uit de bossen twee halfnaakte vrouwen tevoorschijn. enigzins met een verwarde indruk. Onze wizard zegt ik ga dit uitzoeken volgens mij zijn ze onder de invloed van een spreuk. Dus samen met de dames loopt hij het bos in ons achterlatend bij de pool. horen we ineens een wolvengehuil. De vrouwen raken in paniek en een zet het op een lopen, de wizard zegt tegen de ander dat ze moet blijven wachten en gaat er achteraan, dan klinkt er een schreeuw van angst en treft haar dood aan helemaal aan flarden gescheurd, gevolgd door weer een schreeuw en je raad het al ook de andere vrouw treft hij precies zo aan. nu moet je onze indruk dus beseffen. Wij zien onze wizard met twee halfnaakte vrouwen het bos ingaan horen twee schreeuwen en zien hem met de twee lichamen weer het bos uitkomen

dit is nog niet alles. We kammen de omgeving af en vinden een verwarde man in lompen met bloed. We verdenken hem dus van de brute moordpartij en met een cleric in de groep wordt er besloten hem aan de dichtsbijzijnde autoriteit uit te leveren. We gaan slapen en houden om beurten wacht. ik ben nog een jonge barbaarse krijger en vrij naief. tijdens mijn wachtbeurt begint de man te kreunen en lijkt het alsof hij pijn heeft, hij gaat overeind zitten en een kap verhuld zijn gezicht. Ik zie hem voor mijn ogen veranderen in een wolf lijkt het wel(game terms: hij is een weerwolf) ik geef een schreeuw en de anderen schrikken wakker. Ik trek mijn zwaard en mijn gezicht is gefocussed op de demonische verandering die zich voltrekt voor mij. De cleric roept nog en ook de wizard zegt stop dood hem niet hij lijdt slechts aan een ziekte hij kan er niets aan doen. Maar zoals ik al zeg deze barbaar is nog wereldvreemd en als de weerwolf bijna veranderd is, dan haal ik uit met mijn bastard sword en onthoofd de weerwolf ter plekke. Trots kijk ik om me heen tevreden dat ik het gevaar heb afgeweerd. De wizard komt nu woedend op me afgelopen, boos dat hij is dat ik deze arme man heb gedood. Hij zegt tegen de DM:
Wizard: ik geef hem een schop
ik: ik pak zijn been vast om de schop te neutraliseren
We rollen met onze dobbelstenen en de DM zegt:
Bar je hebt nu zijn been vast wat nu?
Wizard: tiert en vloekt
ik: ik gooi hem met al mijn kracht achterover.
DM: je gooit de wizard met al je kracht achterover in de pool waar hij met een plons terecht komt.
Wizard: ow jonge ow jonge(speler gaat als een gek door de players op zoek naar een spell) en begint een spreuk te casten.
DM: Mike(naam speler van wizard), waar heb jij je spellbooks? Je ligt nu in het water heh?
Wizard: fireba......blub blub. zwemt snel naar de kant en gaat zijn spellbooks redden.

Onze DM maakte van dit gebeuren gebruik om behoorlijk wat spreuken weg te strepen die onze wizard had. hij had er ook veel te veel dus dit was niet eens slecht.
Vreemd genoeg vergiste onze wizard een tijd later toen we op de poolvlakte ten strijde trokkent tegen hagediswezend in zijn aura van de fireball. alle hagediswezens werden vol getroffen maar ook ik stond in de radius(in tegenstelling tot de overige groepsleden) smeulend viel ik in de sneeuw en heb een week op bed gelegen in een herberg.

Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:12:18 #108
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_10002338
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 10:56 schreef nyphai het volgende:
Ik wil ook spelen...
Ik ook
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:15:01 #109
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_10002419
Het spel Dungeons and Dragons is al vaker ter sprake gekomen. Bij voldoende animo wil ik wel eens een keer een speelavond organiseren. Ik weet dat LD het weleens wil spelen. Ikzelf speel al weer een jaar of 13 en vind hat altijd leuk om nieuwe spelers te ontmoeten en mee te gamen. Atrimar is ook Dm/speler zo had ik begrepen.
Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:20:38 #110
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_10002571
Ik heb inmiddels ook een jaar of acht ervaring met D&D, als speler en als DM.....

in eerste instantie 2nd edition AD&D.....maar de laatse tijd vooral 3rd ed. D&D...imho een ideaal systeem voor mensen die weinig ervaring hebben met roleplaying....

(zo...weer een postje in het verhaal geplaatst!)

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:23:24 #111
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_10002656
ervaring in D&D null zero niets nopes
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_10002662
Klinkt intressant, alleen heb ik er de ballen verstand van

Is er trouwens al een tijd en plaats afgesproken voor de EFF. Of moet iki om tel. nummers gaan schooien

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:28:47 #113
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_10002830
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:23 schreef Asschen_sukar het volgende:

Is er trouwens al een tijd en plaats afgesproken voor de EFF. Of moet iki om tel. nummers gaan schooien

Bar komt wat later , dus met bar hebben we tegen lunchtijd afgesproken, allen een vaste tijd met plaats is er nog niet.

Wij zijn er hopelijk vroeg genoeg om lekker dichtbij te parkeren.

vrijdag 25 april 2003 @ 11:29:33 #114
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_10002855
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:23 schreef Asschen_sukar het volgende:

Asschen ikke pas laat naar EFF kan gaan, ik heb al 1 foonnummer als jij mobieltje meeneemt dan graag jouw nummer ook mailen. We dachten aan rond lunchtijd ergens af te spreken dan kunnen we over bellen daarzo? ow Nyphai jij bent ook welkom om je foonnummer te geven hoor, maar je hebt me nog niet eens toegevoegd op msn Anyways ik heb wel al een communicatie mogelijkheid met de kasteelheer
pi_10002864
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:08 schreef nyphai het volgende:

[..]

none taken popje...

Nup ik is de enigste fantasy liefhebber in mijn vriendenkring. Dan houdt het al heel snel op heh.
Lijkt me beregezellig en ik zou graag willen spelen maar ja .....

Ik zou kunnen voorstellen aan de overige leden van de party om je in mijn volgende quest mee te laten spelen. Als je dit wilt tenminste. (Flevoland naar Zaanstad is wel te doen denk) Het zal alleen nog wel even duren, want op het moment ben ik die quest nog druk aan het voorbereiden (zie deze link voor een kleine omschrijving van wat ik min of meer van plan ben DND Ervaringen dungeon Masters/spelers?) en zitten we in de huidige quest nog middenin 1 of andere demonische tempel. Meestal spelen we de hele middag en soms nog een deel van de avond.
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:31:35 #116
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_10002921
Voor dungeons and dragons hoef je niet ervaring te hebben een of twee redelijk ervaren spelers trekken de anderen vanzelf mee. Lijkt me leuk om een keer met wat eilanders te gaan D&D-en
pi_10003140
Kunnen we niet op de 1 of andere manier hier zo een soort topic openen, dat je dus het idee hebt dat je ook echt aan het D&D bent? Is wel lastig denk ik, maar ja. En het hoeft ook niet helemaal precies volgens de regels te gaan van mij. Dat krijg je toch bijna niet voor elkaar op een forum.

En Dagobert en Pluisje moeten het hier natuurlijk mee eens zijn.

vrijdag 25 april 2003 @ 11:43:08 #118
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_10003198
Geweldige post bar, volgens mij waren we bezig dat klote kistje te vergeten!
pi_10003221
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:31 schreef Bar_the_Grey het volgende:
Voor dungeons and dragons hoef je niet ervaring te hebben een of twee redelijk ervaren spelers trekken de anderen vanzelf mee. Lijkt me leuk om een keer met wat eilanders te gaan D&D-en
Ik heb er totaal geen verstand van. Weet nog net waar het over gaat. MAar daar houdt het op. Maar lijkt me opzich leuk om een keer mee te doen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:46:30 #120
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_10003290
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:43 schreef Magneet het volgende:
indeed dat gevoel had ik ook en de uil was nog niet verdwenen totdat hij zijn ding had gedaan. trouwens mijn hoofdpijn is verdwenen
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:51:13 #121
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_10003390
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:46 schreef Bar_the_Grey het volgende:

[..]

indeed dat gevoel had ik ook en de uil was nog niet verdwenen totdat hij zijn ding had gedaan. trouwens mijn hoofdpijn is verdwenen

klein postje gedaan om dit even op te lossen.
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:52:16 #122
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_10003417
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:43 schreef Magneet het volgende:
maak je geen zorgen...ik was dat kistje niet vergeten hoor...maarhet leek me even van ondergeschikt belang....

zal me benieuwen hoe het verder gaat.....

vrijdag 25 april 2003 @ 11:53:05 #123
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_10003436
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:52 schreef Abbadon het volgende:

[..]

maak je geen zorgen...ik was dat kistje niet vergeten hoor...maarhet leek me even van ondergeschikt belang....

zal me benieuwen hoe het verder gaat.....

alles komt goed
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:57:24 #124
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_10003553
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:53 schreef Magneet het volgende:

[..]

alles komt goed

meteen mijn oorspronkelijke plan er maar even aan toegevoegd...bedankt voor de voorzet, Magneet!
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:03:16 #125
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_10003706
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:57 schreef Abbadon het volgende:

[..]

meteen mijn oorspronkelijke plan er maar even aan toegevoegd...bedankt voor de voorzet, Magneet!

graag gedaan, maak alleen dat gat ff dicht wil je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')