Ik heb ooit eens gehoord over een ziekte waarbij mensen geloofde in meer of mindere maten dat even of oneven getallen fout of slecht waren.
Nu vraag ik mij af hoe die ziekte heet, aangezien ik een aantrekking tot even getallen heb(ik kan er ook niets aan doen, ik weet dat het onzin is ) en ik wou weten hoe dat nou heet.
ik denk dat als je überhaupt een kleine kans wil hebben dat iemand het weet dat je het eens in WFT moet proberen..... hoewel ik daar ook geen idee heb waar je het over hebt
quote:Hehe, ik kan je reactie begrijpen.
Op woensdag 23 april 2003 14:19 schreef Mobster273 het volgende:
ja, ik denk het ook![]()
ik denk dat als je überhaupt een kleine kans wil hebben dat iemand het weet dat je het eens in WFT moet proberen..... hoewel ik daar ook geen idee heb waar je het over hebt
Ik ben natuurlijk geen psycholoog, maar ik denk dat het gewoon iets is in de richting van een persoonlijke voorkeur, zoals je een favoriete kleur kan hebben, een geur of wat dan ook heb jij een voorkeur voor even getallen.......maar hoe het heet...al sla je me dood
quote:Vind het ook klinken als een dwangneurose. Lijkt me trouwens wel lastig om die te hebben.
Op woensdag 23 april 2003 14:23 schreef Tr3Mm0r het volgende:
Ik geloof dat dit inderdaad een soort verkapte vorm van een dwangneurose is ofzo, iets redelijk psychologisch.
quote:dat ken ik, ik erger mij daar mateloos aan, maar echt lastig is het nou ook weer niet
Op woensdag 23 april 2003 14:24 schreef MarjoleinA het volgende:
haha dat heb ik nou precies hetzelfde. het is niet heel erg hoor maar ik irriteer me als iets oneven is.
Bij mijn lief is er dus niets aan de hand. Maar ik kan me voorstellen dat het bij sommige labiele personen een obsessie of neurose wordt. Net zoals duizenden andere op zich normale dingen trouwens.
Tv aan Tv uit Tv aan Tv uit enzovoorts
Zal wel zon soort neurose zijn, ik zelf vind het ook altijd vervelend als iets niet mooi is afgerond bijv 9,9 ofzo.
Ik zeg ook altijd automatisch in winkels bij producten die bijv 69,99 kosten 70
Maar heb er verder geen last van ofzo kan ook 69,99 zeggen, maar ik vind dat gewoon niet mooi.
quote:Dank je wel voor de reacties, het is bij mij geen 10 keer iets doen ofzo, maar ik heb wel liever een even aantal M&M's in mijn bakje, ik tel ze niet, maar ik zorg wel altijd dat ik op het einde een even aantal over heb, raar eigenlijk.
Op woensdag 23 april 2003 17:27 schreef LordAnger het volgende:
Ik weet wel van het bestaan van arithmofobie, angst voor nummers...
Het is geen arithmofobie, ik ben er niet bang voor of zo.
Gewoon een voorkeur die soms vrij dwangmatig is maar verder niet echt storend is.
Inmiddels ben ik hier wel over heen maar nog steeds tel ik bij dingen en ik wil het altijd even hebben, ik heb het niet met dingen die ik heb (geen 4 aardappels ofzo) maar wel bij dingen die ik doe alles moet op een even aantal gebeuren
en eh, luchtbel, je hebt struigewas staan in je sig
quote:Nu niet meer
Op zaterdag 26 april 2003 09:50 schreef Tweater het volgende:en eh, luchtbel, je hebt struigewas staan in je sig
quote:Dat is ff lekker kortzichtig zeg. Alsof mensen met een dwangneurose labiel zijn
Op woensdag 23 april 2003 14:28 schreef Frollo het volgende:
Haha, mijn liefheeft juist een voorkeur voor oneven. Ze heeft b.v. liever 3 aardappels op d'r bord dan 2 of 4, en ze draagt ook het liefst 3 armbandjes. Maar verder gaat alles goed met haar hoor
Bij mijn lief
is er dus niets aan de hand. Maar ik kan me voorstellen dat het bij sommige labiele personen een obsessie of neurose wordt. Net zoals duizenden andere op zich normale dingen trouwens.
Radio altijd op even getallen (qua volume) gelijk zetten, ookal luister 9 prettiger dan 8 of 10.. staat hij dan dus wel op 8, of op 10,.. niet op volume 9..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |