abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9959798
Beste Fokkers,

Ik heb ooit eens gehoord over een ziekte waarbij mensen geloofde in meer of mindere maten dat even of oneven getallen fout of slecht waren.
Nu vraag ik mij af hoe die ziekte heet, aangezien ik een aantrekking tot even getallen heb(ik kan er ook niets aan doen, ik weet dat het onzin is ) en ik wou weten hoe dat nou heet.

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  woensdag 23 april 2003 @ 14:19:25 #2
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_9959904
ja, ik denk het ook

ik denk dat als je überhaupt een kleine kans wil hebben dat iemand het weet dat je het eens in WFT moet proberen..... hoewel ik daar ook geen idee heb waar je het over hebt

...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_9959934
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:19 schreef Mobster273 het volgende:
ja, ik denk het ook

ik denk dat als je überhaupt een kleine kans wil hebben dat iemand het weet dat je het eens in WFT moet proberen..... hoewel ik daar ook geen idee heb waar je het over hebt

Hehe, ik kan je reactie begrijpen.
Ik denk dat het iets psychologisch is ofzo, maar ik zou het verder ook niet weten. Mocht het in WFT thuishoren mag het gerust verplaatst worden
~Leonard Cohen
  woensdag 23 april 2003 @ 14:23:10 #4
45975 Tr3Mm0r
Inactive account
pi_9959997
Ik geloof dat dit inderdaad een soort verkapte vorm van een dwangneurose is ofzo, iets redelijk psychologisch.

Ik ben natuurlijk geen psycholoog, maar ik denk dat het gewoon iets is in de richting van een persoonlijke voorkeur, zoals je een favoriete kleur kan hebben, een geur of wat dan ook heb jij een voorkeur voor even getallen.......maar hoe het heet...al sla je me dood

Inactive account
pi_9960035
haha dat heb ik nou precies hetzelfde. het is niet heel erg hoor maar ik irriteer me als iets oneven is.
BlaBlaBla
pi_9960059
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:23 schreef Tr3Mm0r het volgende:
Ik geloof dat dit inderdaad een soort verkapte vorm van een dwangneurose is ofzo, iets redelijk psychologisch.
Vind het ook klinken als een dwangneurose. Lijkt me trouwens wel lastig om die te hebben.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  woensdag 23 april 2003 @ 14:28:19 #7
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_9960137
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:24 schreef MarjoleinA het volgende:
haha dat heb ik nou precies hetzelfde. het is niet heel erg hoor maar ik irriteer me als iets oneven is.
dat ken ik, ik erger mij daar mateloos aan, maar echt lastig is het nou ook weer niet maar het ging hier om de naam, en die zou ik echt niet weten
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  woensdag 23 april 2003 @ 14:28:40 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_9960149
Haha, mijn lief heeft juist een voorkeur voor oneven. Ze heeft b.v. liever 3 aardappels op d'r bord dan 2 of 4, en ze draagt ook het liefst 3 armbandjes. Maar verder gaat alles goed met haar hoor

Bij mijn lief is er dus niets aan de hand. Maar ik kan me voorstellen dat het bij sommige labiele personen een obsessie of neurose wordt. Net zoals duizenden andere op zich normale dingen trouwens.

woensdag 23 april 2003 @ 14:31:32 #9
44691 Chevron
The lost art
pi_9960213
heb een keer op tv een vrouw gezien die alles 10 keer moest doen precies, zag er wel grappig uit.

Tv aan Tv uit Tv aan Tv uit enzovoorts

Zal wel zon soort neurose zijn, ik zelf vind het ook altijd vervelend als iets niet mooi is afgerond bijv 9,9 ofzo.

Ik zeg ook altijd automatisch in winkels bij producten die bijv 69,99 kosten 70

Maar heb er verder geen last van ofzo kan ook 69,99 zeggen, maar ik vind dat gewoon niet mooi.

The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
pi_9960320
Ik weet trouwens wel dat je in de Indonesische keuken ook zoiets met getallen hebt. Ik meen dat je nooit een even aantal ingrediënten mag gebruiken in verband met bijgeloof (De Stille Kracht). Precies weet ik het echter ook niet, dus iemand meer info?
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  woensdag 23 april 2003 @ 17:27:04 #11
35798 LordAnger
Heeft geen smaak
pi_9964692
Ik weet wel van het bestaan van arithmofobie, angst voor nummers...
(T): LordAnger gains a sense of humour until end of turn.
  woensdag 23 april 2003 @ 20:01:20 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9968139
best wel veel mensen hebben iets met (on)even getallen, ik kwam er een tijdje terug bij verschillende kennissen achter dat ze bv allemaal de wekker lieten eindigen op een oneven getal, bv 6.31 uur, net als mij
Om het nu meteen een dwangmatige handeling te nomen gaat mij net even te ver
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_9969454
quote:
Op woensdag 23 april 2003 17:27 schreef LordAnger het volgende:
Ik weet wel van het bestaan van arithmofobie, angst voor nummers...
Dank je wel voor de reacties, het is bij mij geen 10 keer iets doen ofzo, maar ik heb wel liever een even aantal M&M's in mijn bakje, ik tel ze niet, maar ik zorg wel altijd dat ik op het einde een even aantal over heb, raar eigenlijk.

Het is geen arithmofobie, ik ben er niet bang voor of zo.
Gewoon een voorkeur die soms vrij dwangmatig is maar verder niet echt storend is.

~Leonard Cohen
  vrijdag 25 april 2003 @ 23:00:47 #14
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_10019030
Ik heb zoiets al sinds kind af aan.
Als ik ergens mee bezig was dan telde ik altijd hoeveel tellen het duurde, was het oneven, moest ik het nog een keer doen en dan in een beter ritme. Ook wist ik zeker dat als ik iets deed met mun duimen omhoog zo; dat ik daarvoor gepakt zou worden, dat het een teken was voor de spoken/ geesten om te voorschijn te komen. Dit kon ik weer ongedaan maken door een bepaald aantal keer (even) mun andere vingers om ste beurt omhoog te doen....

Inmiddels ben ik hier wel over heen maar nog steeds tel ik bij dingen en ik wil het altijd even hebben, ik heb het niet met dingen die ik heb (geen 4 aardappels ofzo) maar wel bij dingen die ik doe alles moet op een even aantal gebeuren

pi_10024013
Hehe, ik heb dat vaak bij zappen op tv, ik moet op een even aantal uitkomen, anders voel ik me er neit fijn bij.
Het slaat nergens op nee, maar ik kan het toch niet laten.
~Leonard Cohen
pi_10024045
naja, is volgens mij niet echt schadelijk zolang je maarniet doorschiet. (volgens mij zegt iedereen 70 ipv 69.99 trouwens )

en eh, luchtbel, je hebt struigewas staan in je sig

zaterdag 26 april 2003 @ 10:13:26 #17
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_10024149
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 09:50 schreef Tweater het volgende:

en eh, luchtbel, je hebt struigewas staan in je sig

Nu niet meer Thanks
pi_10024246
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:28 schreef Frollo het volgende:
Haha, mijn lief heeft juist een voorkeur voor oneven. Ze heeft b.v. liever 3 aardappels op d'r bord dan 2 of 4, en ze draagt ook het liefst 3 armbandjes. Maar verder gaat alles goed met haar hoor

Bij mijn lief is er dus niets aan de hand. Maar ik kan me voorstellen dat het bij sommige labiele personen een obsessie of neurose wordt. Net zoals duizenden andere op zich normale dingen trouwens.

Dat is ff lekker kortzichtig zeg. Alsof mensen met een dwangneurose labiel zijn

Radio altijd op even getallen (qua volume) gelijk zetten, ookal luister 9 prettiger dan 8 of 10.. staat hij dan dus wel op 8, of op 10,.. niet op volume 9..

I have the information, that keeps you from knowing me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')