Pabo is een van de dingen om te bekijken, alleen weet ik hier weinig vanaf, ik wil GEEN leraar worden voor kinderen, welke opties zijn er dan en wat leer je eigelijk op zo'n pabo opleiding ?
quote:hoe ben je eigelijk bij de PABO uitgekomen? vooral gezien je geen leraar wilt worden.
Op woensdag 23 april 2003 11:50 schreef Ickeane het volgende:
Ik bekijk allerlei opleidingen aangezien mijn huidige opleiding HIO niet echt meer goed gaat.Pabo is een van de dingen om te bekijken, alleen weet ik hier weinig vanaf, ik wil GEEN leraar worden voor kinderen, welke opties zijn er dan en wat leer je eigelijk op zo'n pabo opleiding ?
PABO staat overigens voor Pedagogische Academie BasisOnderwijs
Basisonderwijs en kinderen horen bij elkaar.
Als je leraar wilt worden voor middelbaar en hoger onderwijs dan zul je een lerarenopleiding moeten doen (of een vak studeren, zoals biologie/geschiedenis/economie, etc) en dat gaan geven. Met een tweedegraads opleiding kan je geloof ik alleen nog maar onderbouw/VMBO bovenbouw of iets in die strekking, met n eerstegraads lerarenopleiding zijn er nog wat meer mogelijkheden.
(btw, de eerstegraads lerarenopleidingen kan je niet rechtstreeks doen maar na afronding van een tweedegraads)
ow en wat je op de PABO leert zijn dingen zoals: kinderpsychologie, didactiek, je leert hoe je iets over moet brengen, hoe kinderen denken maar ook hoe je kan herkennen wanneer er iets anders/mis is met een kind, dat soort dingen. maargoed misschien kan iemand die de opleiding doet/heeft gedaan er wat gedetailleerder over informeren.
[Dit bericht is gewijzigd door DeWaasheid op 23-04-2003 12:18]
quote:Aanvulling hierop: je kunt ook de eerstegraads opleiding doen na het afstuderen in een bepaald vak. Dat moet zelfs, want je bent namelijk niet meteen eerstegraads bevoegd (examenklassen havo-vwo-gymnasium).
Op woensdag 23 april 2003 12:03 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
(btw, de eerstegraads lerarenopleidingen kan je niet rechtstreeks doen maar na afronding van een tweedegraads)
Succes met je keuze!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |