-edit-
[Discussietopic:]De toekomst van het Fok!eiland Geheel op eigen initiatief een linkje naar het vorige topic
[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 23-04-2003 18:31]
Dan hadden we het nog over het integreren van Fantasy op het eiland. Dat is momenteel al bezig, in de vorm van het Fantasy Tavern topic. Al wil het daar nog wel eens offtopic gaan, toch loopt het goed, en lijkt het een impuls te geven aan de fantasyposts, zoals we gehoopt hadden.
Verder punt van discussie was het "mengen" van Fantasy en Non-fantasy. Mag er in een Fantasy topic een nonfantasy post worden gedaan en andersom? En moeten Fantasy posts een tagje krijgen?
De meningen hierover zijn wat verdeeld, en voorlopig zullen we op dit gebied niet veel veranderen, aangezien het nog geen grote problemen oplevert. Posten in andermans topic is dus prima, maar heb respect voor het verhaal. Mocht er echt een misplaatste post ergens staan, dan kan er altijd met een van de mods contact opgenomen worden om de boel aan te passen.
Waar willen we het nog over hebben?
Nou, de echt dringende vragen van onze kant zijn wel beantwoord. Over de naam gaan we voorlopig niet praten. Mocht je een geweldige ingeving hebben op dit gebied, mag je het natuurlijk wel melden.
Heb je een idee om Fantasy op het eiland aan te zwengelen, meld het dan ook gerust. Andere geweldige plannen? We zitten er klaar voor
Dit topic is bedoeld voor input, voor ideeen waarvan je denkt: Daar kunnen die blauwen misschien wat mee. Wees dus niet verbaasd als we ons zelf niet mengen in discussies, of niet op elke post ingaan. Alles wat gezegd wordt staat genoteerd, en zal door ons intern besproken worden
quote:Ehm jah ::{ omdat het engels eruit moet ga je het de naam rolspelSOAPFokeiland mee geven. Als er iets engels is is het wel het woord SOAP.
fragment gepost door Lurky
Rolspelsoap FokeilandRest mijn beroepsmatige advies de Engelse taal zo veel mogenlijk te vermijden en de Nederlandse taal wat betreft rolspelen te verrijken met Nederlandse woorden. Herne zal hier, als irl rolspelbegeleider, beslist een heleboel mooie al sinds de vroege Middeleeuwen in gebruik zijnde woorden voor kunnen aandragen.
Jammer trouwens dat Herne niet veel meer post hier, en zo ook een plaks , een equilan en een highlander, en er is geloof ik niet zoiets als een rolspelbegeleider omdat alles spontaan verloopt.
Er is helemaal niets mis met een aantal worden/termen engels in de fantasy posts. En ook niet als een topic een engelse titel krijgt. maar dat is mijn mening.
De rest van het stuk ga ik even nog niet op in, aangezien ik dat eerst goed wil intepreteren en de angels eruit wil filteren
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 23-04-2003 11:05]
De suggestie rolspelsoap. Een benaming die ik altijd gebruik voor mensen die het niet kennen. Ofwel Rolspelsoap Fokeiland
Mijn beroepsmatige advies de Engelse taal zo veel mogenlijk te vermijden en de Nederlandse taal wat betreft rolspelen te verrijken met Nederlandse woorden. Herne zal hier, als irl rolspelbegeleider, beslist een heleboel mooie al sinds de vroege Middeleeuwen in gebruik zijnde woorden voor kunnen aandragen.
The FantasyIsland Tavern is natuurlijk Eilands Fantasie Taveerne.
Zo las ik ook vaak het woord 'caracter' maar dat zou dan natuurlijk: 'type', 'figuur' of 'rol' zijn. Dit kan bijdragen aan het feit dat 'Rolspelsoap Eiland' zijn unieke karakter behoudt en geen afgeleide wordt van 'roleplaying' elders op internet.
Dat er iets moet veranderen zie ik, als voormalig rolspeler omdat mijn rol hier beter uitgespeeld kan blijven, ook wel. Het is gezellig voor een paar hele kleine clubjes die vrij ontoegankelijk zijn en toevloeld van een hele groep nieuwkomers tegelijk helemaal niet aan kunnen. Dit itt andere fora die in een tijdspanne van pakweg een uur een hele schoolklas nieuwkomers kunnen absorberen mits die zich een beetje gedragen. Het is hier eigenlijk erg dorps en de argwaan tegen elke vorm van verandering, plus het smoren van iedere heftige discussie leiden tot navelstaarderige gezapigheid waar men al als irlpersoon het juiste karakter voor moet hebben. De paar mensen met een uitgesproken mening en een temperamentvolle karakters vormen hier meteen 'hoofdrolspelers' van de postgroepjes en plaats voor meer expressieve figuren is er niet omdat dit sociaal-politieke wrijving oplevert. Zo zal er uiteindelijk, via natuurlijk verloop een leider overblijven die een stempel op dat wat 'Eiland' heet drukt. Daar is op zich, heb ik mij bedacht niks mis mee: ik signaleer dit en weet dat het altijd zo gaat.
Tenzij.... een groep zo groot wordt dat er zoveel clubjes zijn dat er een eeuwig onbeslist spanningsveld zal blijven hangen. Dus niet het mechanisme van een apenhorde maar die van een stel atomen die samen het 'ding' belichamen.
Ik hoop dat je mij nog kan volgen. Mijn vermoeden is dat de 'FA's dit op een of andere manier onder woorden hebben gebracht maar dat niet als praatje hebben geponeerd om te grote onrust in het kleine eilandclubje te voorkomen. Daarom waag ik visionair een poging in deze post, zonder weer fout te worden opgevat, de discussie opnieuw op te laaien.
Ik hoop dat jullie mij deze post met al mijn gedachten niet euvel zullen duiden en wens jullie een vruchtbare voortzetting.
quote:En waar komt het moeilijk in de mond liggende 'feuilleton' vandaan? Of het lange woord 'vervolgverhaal' met maar liefst 4 lettergrepen zo lekker bekt als 'soap'... Ik zeg toch dat ik er beroepsmatig professionele kijk op heb, soap is hier een leenwoord omdat er geen beter voor hande is
Op woensdag 23 april 2003 11:04 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ehm jah ::{ omdat het engels eruit moet ga je het de naam rolspelSOAPFokeiland mee geven. Als er iets engels is is het wel het woord SOAP.
quote:Er is hier ook geen begeleider nodig. Dat doet Herne beroepsmatig voor geld als acteur. Groepjes gewone mensen een paar uur in een pak in een rol door de bossen laten rennen en zodra het etenstijd ofzo is MOETEN ze uit hun rol weer normaal doen. Dat is momenteel in de mode in het bedrijfsleven zoals wildwaterkanoën en overlevingstrektochten in de ardennen dat waren. Ik zeg nergens dat hij schoolmeester hier moet zijn maar dat zijn professionele visie benut zou kunnen worden.
Jammer trouwens dat Herne niet veel meer post hier, en zo ook een plaks , een equilan en een highlander, en er is geloof ik niet zoiets als een rolspelbegeleider omdat alles spontaan verloopt.
quote:Ik vind het jammer en het is mijn 'plicht' er op te wijzen. we zullen nooit als de Fransen een eigen taal voor computertermen maken, dat is misschien jou professionele kijk op het engels, maar in de schrijftaal, de verhalen, het proza en de verslaggeving is het wel erg wenselijk. Bovendien is het fijn als ook mensen die niet goed engels kunnen en (nog) weinig school hebben gehad er door een lage drempel bij kunnen. Bovendien staan we kwa Fantasie in Nederland in de voetsporen van Martin Toonder en Olie B. Bommel
Er is helemaal niets mis met een aantal worden/termen engels in de fantasy posts. En ook niet als een topic een engelse titel krijgt. maar dat is mijn mening.
quote:Dit opbouwende topic, en mijn conclusie dat iedereen ok is, wil ik graag zo houden dus graag geen verder geruzie hier. Daar hebben we al een eigen topic voor en dat hou ik nu graag onderin het archief
De rest van het stuk ga ik even nog niet op in, aangezien ik dat eerst goed wil intepreteren en de angels eruit wil filteren
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 23-04-2003 11:23]
quote:In het hele verhaal over beroepsmatig en plichten , vergeet je niet dat dit hele gebeuren , gewoon een leuke vrijetijdsbesteding is ?
Op woensdag 23 april 2003 11:17 schreef Lurky het volgende: [..]
Zelfs de moderatoren zijn vrijwilligers, iedereen post ihier uit vrije wil, en als er iets beroepsmatigs en plichterigs in zou komen is het niet leuk meer, Het is leuker om te zien hoe mensen creatief rondhobbelen in de topics zowel als in fantasy als in de non fantasy topics.
Gelukkig blijft de naam van het eiland zoals die nu is, en gaan de veranderingen langzaam en gestaag op een manier dat alle eilanders inspraak hebben. Dat vind ik een zeer goede zaak. En ik ben blij dat het zo gaat.
herinner het verleden als een leer voor de toekomst
quote:Ik vergeet niets: ik stel voor gebruik te maken van de aanwezige expertise. Dat kan alleen in het voordeel van het Eiland zijn als mensen hun kennis aanbieden. Bovendien: Herne en ik hebben van onze hobby ons vak gemaakt dus is die scheidingslijn miniem.
Op woensdag 23 april 2003 11:32 schreef Lord Dreamer het volgende:
In het hele verhaal over beroepsmatig en plichten , vergeet je niet dat dit hele gebeuren , gewoon een leuke vrijetijdsbesteding is ? ]
Ik heb dit geedit want bedenk me dat het weer eens lekker offtopic gaat met oipen deuren over wie er vrijwilligt voor fok en dat het hobby is.
Het gaat over Engelse termen en de Nederlandse equivalenten daarvoor op Eiland om dit daarmee eigen kakrakter te geven en athentiek en aantrekkelijk te houden en, nog belangrijker, te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 23-04-2003 12:00]
quote:Gebruik maken van de aanwezige expertise lijkt mij een puik plan. alleen wat je zelf ook al zegt. jij post niet/nauwelijks meer, en Herne ook niet. Dus hoe kan er dan gebruik van gemaakt worden. Er zijn nieuwe mensen op het eiland gekomen die ook expertise bezitten. Mensen die ook aan IRL fantasy rollenspellen doen en hun kennis delen. Maar hoe zou jij zien dat het eiland zou worden, wat zou er meer moeten kunnen veranderen.
Op woensdag 23 april 2003 11:52 schreef Lurky het volgende:
[..]
oftopic ? Mag ik vragen wat je als vak doet.
quote:Natuurlijk kan iedereen zijn kennis erbij doen. maar het klakkeloos na-apen van andermans ding lijkt me wat flauw. Ik bedoel dat je een geheel eigen eiland-fantasie kan opbouwen zonder een boek na te spelen of een buitenlandse trend na te doen. Gewoon jezelf te blijven zoals je vroeger was en niet geforceerd deel te nemen aan rages maar voor te zetten op het pad dat je al lang bewandelde. Geen volgeling maar voortrekker: avantgarde. Want dat ben je zeker geweest en toen gebruikte je niet al die plastic termen.
Op woensdag 23 april 2003 11:56 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Het is ook meer een advies aan die jongens die van die andere website hierheen zijn gekomen: om onderscheid te houden en niet dat 'Out of caracter' als je gewoon bedoeld dat je 'offtopic' gaat zoals dat 'terzijde vermelden' op fok wordt genoemd. Dat men een beetje probeert een universele werktaal te hanteren. Taal is een stuk gereedschap wat heel tactisch benut kan worden.
Bedenk je wat je wilt met je fantasie: Engelse dingen doen of samen iets schrijven wat iedereen kan begrijpen? Hier is de taal een "dipswitch" die je een bepaalde kant op kunt zetten voor soepel verloop.
Ik begreep bvb helemaal niet dat de Tavern een slowchatclub was tot ik het ging bekijken: ik dacht dat het weer het zoveelste huisje was... Het is heel elitair om je fantasy zo apart te houden. Om jullie een indruk te geven hoe het over komt: moet je kijken hoe er gereageerd wordt als mensen Frans of Br33z@h gaan spreken op het forum! Dat kan voor even leuk zijn maar als vervolgreeks of verhaaltaal is het minder. Het houdt de club nl erg klein. Is erg trendgevoelig en kan minder duurzaam blijken.
Maar dat is mijn kijk maar. En verder... ik ga naar de tandarts...waar maak ik me druk over... bekijk het maar!!! In fotoboek.
meer roleplaying vraagt om strakkere spelregels/verhaallijnen, en dat 1 persoon het verhaal bepaald....haalt dat niet juist de kracht van het eiland onderuit?
Ik doe ook serieus rpg'en, maar dan op een ander forum wat dus regels en toestanden heeft om dit goed te kunnen laten lopen. Dus kan je ook niet in 2 topics tegelijk zijn. Ook wordt er vooraf door mensen verhaallijnen/richtlijnen verzonnen en je kan niet zo maar meedoen in een post zonder dit te vragen.
Dit lijkt me niet echt van toepassing op dit fijne eiland
Ik vind het juist leuk om ergens aan een verhaal mee te doen, maar dan ook bijvoorbeeld ff snel een ijssie halen bij de pinguin.
Maar misschien heb ik het wel verkeerd begrepen hoor
quote:Leuk idee, maar hoe denk je dat te kunnen verwezelijken op een forum. Ik bedoel ben je dan niet erg afhankelijk van veel externe factoren. (even buiten beschouwing gelaten of het wordt toegestaan door Pluisje en Dagobert)
Op woensdag 23 april 2003 12:02 schreef HighLander het volgende:
Verwerk je het fantasy aspect dan niet min of meer in een RPG achtige omgeving, ook leuk
Iets met opdrachten en dat soort zut, puzzels.
Zeg maar meer adventure dan simultaan een verhaallijn schrijven.
Stel eens een idee op hoe je het jezelf had voorgesteld ? Het lijk me leuk maar ook ingewikkeld.
quote:Door bvb in overweging te nem3n wat als suggestie wordt aangedragen.
Op woensdag 23 april 2003 11:56 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Gebruik maken van de aanwezige expertise lijkt mij een puik plan. alleen wat je zelf ook al zegt. jij post niet/nauwelijks meer, en Herne ook niet. Dus hoe kan er dan gebruik van gemaakt worden.
quote:Ik denk dat dat ook wel gebeurt, niemand speelt een boek na. Maar iedereen verzint maar wat aan, dat is het unieke van het eiland en dat is iets wat niet verloren mag gaan
Op woensdag 23 april 2003 12:19 schreef Lurky het volgende:
Natuurlijk kan iedereen zijn kennis erbij doen. maar het klakkeloos na-apen van andermans ding lijkt me wat flauw. Ik bedoel dat je een geheel eigen eiland-fantasie kan opbouwen zonder een boek na te spelen of een buitenlandse trend na te doen.
quote:Avant terrible bedoel je. het nadeel daarvan is wel dat je op zo'n rol wordt afrekend keer op keer. Maar de lijn die anderhalf jaar geleden is ingezet begint z'n vruchten af te werpen. Dus als ook jij weer als eilander terug gaat posten is er weer een toch wel uniek stukje eiland weder geboren.
Gewoon jezelf te blijven zoals je vroeger was en niet geforceerd deel te nemen aan rages maar voor te zetten op het pad dat je al lang bewandelde. Geen volgeling maar voortrekker: avantgarde. Want dat ben je zeker geweest en toen gebruikte je niet al die plastic termen.
quote:Goed advies , zeer zeker. oftopic zetten we gewoon in sub onderaan de post, en zo hoort het ook. Net zoals in vroegere tijden. Taal is idd een zeer tactisch stukje gereedschap.
Het is ook meer een advies aan die jongens die van die andere website hierheen zijn gekomen: om onderscheid te houden en niet dat 'Out of caracter' als je gewoon bedoeld dat je 'offtopic' gaat zoals dat 'terzijde vermelden' op fok wordt genoemd. Dat men een beetje probeert een universele werktaal te hanteren. Taal is een stuk gereedschap wat heel tactisch benut kan worden.
quote:Samen schrijven is wel de bedoeling maar af en toe een engels woord of begrip er in mag bv toch wel ? Ik vind wel dat de posts gewoon in het nederlands moeten. en niet complete posts in het engels frans duits of een andere taal, maar gewoon nederlands.
Bedenk je wat je wilt met je fantasie: Engelse dingen doen of samen iets schrijven wat iedereen kan begrijpen? Hier is de taal een "dipswitch" die je een bepaalde kant op kunt zetten voor soepel verloop.
quote:Lurky de reden dat er een lostaand fantasy babbel topic is , is dat er geklaag werd als er teveel fantasy besproken werd in de normale PG vandaar dat er de Eiland Fantasy Tavern in is gekomen om de hoeveelheid fantasy gepraat uit de PG's te houden. Het heeft niets met elitair te maken, maar meer met reacties van mensen die liever niet in PG door hele lappen fantasy gepraat willen scrollen tot ze weer een dagelijkse post tegen komen. Wat te begrijpen is.
Ik begreep bvb helemaal niet dat de Tavern een slowchatclub was tot ik het ging bekijken: ik dacht dat het weer het zoveelste huisje was... Het is heel elitair om je fantasy zo apart te houden. Om jullie een indruk te geven hoe het over komt: moet je kijken hoe er gereageerd wordt als mensen Frans of Br33z@h gaan spreken op het forum! Dat kan voor even leuk zijn maar als vervolgreeks of verhaaltaal is het minder. Het houdt de club nl erg klein. Is erg trendgevoelig en kan minder duurzaam blijken.
quote:Fotoboek gelezen. Na het moeizame begin vind ik wel dat ook jou stem wel gehoord mag worden. ondanks alles lees je toch alles en post je nog steeds met gevoel.
Maar dat is mijn kijk maar. En verder... ik ga naar de tandarts...waar maak ik me druk over... bekijk het maar!!! In fotoboek.
quote:Nee idd er is geen serieuze regelgeving wat wel en niet mag, behalve dan godmodding dat mag niet , dat is logisch, voor de rest is het gewoon respect voor elkaar hebben en metn overlegt wel eens bij drastische wendingen. Maar ook dan niet eens echt groot overleg, maar ff op irc/icq/etc
Op woensdag 23 april 2003 12:29 schreef nyphai het volgende:
Lurky, LD....
Het is juist vrijheid blijheid in de verhalen zowel aan fantasy als non fantasy kant. daarom kan je ook met een fantasy verhaal bezig zijn en idd een ijsje halen bij sjaak omdat de verhalen in die zin toch gescheiden zijn en toch weer niet.
quote:Dat bedoel ik juist popje
Op woensdag 23 april 2003 12:59 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Nee idd er is geen serieuze regelgeving wat wel en niet mag, behalve dan godmodding dat mag niet , dat is logisch, voor de rest is het gewoon respect voor elkaar hebben en metn overlegt wel eens bij drastische wendingen. Maar ook dan niet eens echt groot overleg, maar ff op irc/icq/etc
Het is juist vrijheid blijheid in de verhalen zowel aan fantasy als non fantasy kant. daarom kan je ook met een fantasy verhaal bezig zijn en idd een ijsje halen bij sjaak omdat de verhalen in die zin toch gescheiden zijn en toch weer niet.
Expertise van anderen? Volgens mij is dat pas nodig bij serieus rpg'en.
Advies is altijd prettig en als er mensen zijn bij wie ik kan aankloppen, helemaal goed
Nogmaals, ik (als nederige newbie) vind hoe het nu gaat helemaal te gek. Ongedwongen en vrij, niks moet alles mag zolang maar je beetje respect toont.
Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld op een forum/board.
Ik zie niet in waarom je zou gaan zitten piepen over af en toe een engels woord of over serieuze rpg fratsen.... Hou het toch lekker simpel
quote:Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. (Als iets minder nederige Newby
Op woensdag 23 april 2003 13:26 schreef nyphai het volgende:[..]
Dat bedoel ik juist popje
Advies is altijd prettig en als er mensen zijn bij wie ik kan aankloppen, helemaal goedNogmaals, ik (als nederige newbie) vind hoe het nu gaat helemaal te gek. Ongedwongen en vrij, niks moet alles mag zolang maar je beetje respect toont.
Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld op een forum/board.Ik zie niet in waarom je zou gaan zitten piepen over af en toe een engels woord of over serieuze rpg fratsen.... Hou het toch lekker simpel
Alleen vind ik dus wel dat er iets duidelijker aangegeven mag worden wanneer het een fantasytopic betreft.
Dan bedoel ik overigens niet om het helemaal te scheiden ofzo, maar door een extra of bepaalde Tag of door gewoon simpel het erbij te zetten dat het een fantasie topic betreft.
quote:Ja idd... dat is misschien wel handig om aan te geven waar het over gaat
Op woensdag 23 april 2003 13:50 schreef Werik het volgende:[..]
Alleen vind ik dus wel dat er iets duidelijker aangegeven mag worden wanneer het een fantasytopic betreft.
Dan bedoel ik overigens niet om het helemaal te scheiden ofzo, maar door een extra of bepaalde Tag of door gewoon simpel het erbij te zetten dat het een fantasie topic betreft.
Aan zo'n tag/label zitten dus veel haken en ogen.
quote:* Abbadon het met Nyphai eens is....
Op woensdag 23 april 2003 13:26 schreef nyphai het volgende:[..]
Dat bedoel ik juist popje
Advies is altijd prettig en als er mensen zijn bij wie ik kan aankloppen, helemaal goedNogmaals, ik (als nederige newbie) vind hoe het nu gaat helemaal te gek. Ongedwongen en vrij, niks moet alles mag zolang maar je beetje respect toont.
Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld op een forum/board.Ik zie niet in waarom je zou gaan zitten piepen over af en toe een engels woord of over serieuze rpg fratsen.... Hou het toch lekker simpel
het ongedwongene en de vrijheid zijn juist die dingen die dit forum onderscheiden....dat aantasten zou zonde zijn...
Ik vind dat het nu juist heel leuk gaat!
[Dit bericht is gewijzigd door Abbadon op 23-04-2003 14:56]
quote:Ik bedoel hier dus ook mee te zeggen, dat je als Newby in het begin gewoon geen idee hebt waar je moet zoeken om in de fantasytopics te komen. En als je ze eenmaal gevonden hebt is het allemaal nog niet zo heel duidelijk. Want ik heb dus op je gebruikersnaam gezocht (Lord dreamer) Maar dan krijg ik dus helemaal niet zoveel fantasietopics te zien. (Hier werd in het vorige topic naar verwezen.)
Op woensdag 23 april 2003 14:18 schreef Lord Dreamer het volgende:
Tags zijn misschien handig of leuk , maar als je het topic leest kan je al snel zien welke kan t het op gaat, vaak is het al aan de topic titel te zien. met een tag aan een topic verplicht je de topicstarter ook een kant op, hij kan niet meer terug.
Dus als je een topic maakt met fantasy en je besluit ook irl verhaal zaken er in te stoppen dan zou het dus niet meer kunnen. Daarmee beperk je dus ook de fantasie van de topic opener.
Aan zo'n tag/label zitten dus veel haken en ogen.
En wat mij betreft hoeft er geen onderscheidt gemaakt te worden. Het gaat erom dat de topicstarter de intentie heeft om een fantasietopic op te starten. Dit zou je kunnen aangeven door middel van bijvoorbeeld een tag of iets dergelijks. En of de verhaallijn dan uiteindelijk naar links, rechts, onder, boven of wat voor richting dan ook gaat is aan de users/posters zelf.
Alleen posten zoals in 1 van de verhalen voorkwam waar een user indigo heet en er 1 tussendoor komt met ik woon in de Indigostraat, dat zijn gewoon heel irritante posts in dit soort topics. Maar ja, daar heb je moderators voor he
Want ik heb zelf een aantal links uit het vorige topic gelezen en dat zijn best grappige verhalen.
Zo heb ik het Topic maar genoemd, als het goed is van Pluisje en Dagobert. na aanleiding van Lurky's post over dat de tavern een standaard huis kan zijn, is het zo misschien duidelijker.
quote:Sorrie schat wist niet dat Herne en ik inmiddels 'anderen' waren. En alles wat we posten is serieus inleven in een rol. Altijd.
Op woensdag 23 april 2003 13:26 schreef nyphai het volgende:
quote:Dat is de beste opmerking tot nu toe
Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld op een forum/board.
quote:Je valt gewoon toevallig binnen middenin de jaarlijkse toekomst-vergadering. Dit is het piepzeurtopic.
Ik zie niet in waarom je zou gaan zitten piepen over af en toe een engels woord of over serieuze rpg fratsen.... Hou het toch lekker simpel
quote:Dat had ik wel door hoor! Ik bedoel dat die titel Island Tavern mij nou niet zegt: 'lees eerst hier als je mee wilt doen aan een spannend avontuur.'
Op woensdag 23 april 2003 12:48 schreef Lord Dreamer het volgende:
Lurky de reden dat er een lostaand fantasy babbel topic is , is dat er geklaag werd als er teveel fantasy besproken werd in de normale PG vandaar dat er de Eiland Fantasy Tavern in is gekomen om de hoeveelheid fantasy gepraat uit de PG's te houden.
Een [tag] kan dus prima in de titel gevat worden. Meen dat Pluisje daar ook al om vroeg. Dus dat je bijvoorbeeld topicstart met iets zoals nu met je [praten in Taveerne]. Is maar een voorbeeld.
* edit zag dat het inderdaad inmiddels is begrepen maar geldt dus ook voor andere topics irl or fan
Doel van alles is dat er meer mensen mee gaan doen. Tags hoeven niet als de titel de inhoud dekt. Voorbeelden
[ranjastalletje]
[snackbar]
[sprookjeskasteel]
[Duister bos]
[Abdij]
[sportclub]
Iedereen weet wat de woordelijke waarde en betekenis is van bovenstaande, nog voor je er op klikt.
Wie 'kerker' leest verwacht iets engs en wie Vrije Tijds Centrum leest verwacht iets ontspannends.
Vroeger, sorrie ik kan het niet laten, ging ik vanuit een "fantasie" van een [bos] bvb via [links] naar het restaurant wat eten en bijpraten en door naar [kasteel] zelfs tijdens strijdgewoel. Een krijger kan toch van A naar B gaan en onderweg even een ranja drinken of een ijsje eten?
Met de aanwezige eiland-expertise bedoel ik trouwens ook menig ander beroep een opleiding: zo is Faat afgestudeerd computerplaatjesmaakster, Pluisje ingewijd in de reisbranche... er zijn heel veel mensen die allemaal een facet bestrijken van hoe we iets kunnen verkopen zodat het een goedlopend forum wordt. Dat is, in dit denk-tank-topic, het belangrijkste: gebruik maken van de verschillen.
*kleurtje afgooit*
* Dagobert is niet echt groot voorstander van tagjes.
Waarom niet? Omdat het in mijn ogen er niet direct duidelijker op wordt. Wat willen we dan met topics als bv de tuinen? Soms is dat best een eindje richting fantasy, maar op een ander moment is het de plek voor een lekkere luchtig wandeling. En mag ik dan in tijde van rust niet eens gezellig bij LD langs gaan omdat ik een boek nodig heb of omdat mijn kat van huis is weggerend en op zijn kasteeltoren is geklommen? Volgens mij schrikt het meer af en leidt het tot verwarring dan dat het ten goede komt aan de overzichtelijkheid. Er vanuitgaande dat je tenminste even het topic/laatste aantaposts doorleest, dan weet je wel welke richting er op wordt gegaan en lijkt me dat je best van 'men' kan verwachten dat er dan die kant op wordt gepost.
Wmb gaan we wat strenger optreden als het niet netjes gebeurd, maar om zo'n duidelijke scheiding aan te brengen gaat mij een beetje te ver.
quote:*kleurtje weer opdoet*
Op woensdag 23 april 2003 18:51 schreef Dagobert het volgende:
*lees lees**kleurtje afgooit*
Enige vrijwilligers? Die een beetje kunnen tekenen op de computer, of met een leuk 3D pakket om kunnen gaan, of verstand hebben van scripting?
Sommige mensen halen al plaatjes van internet, wat ik zelf ook nog wel eens doe om iets te verduidelijken. Maar om nu alles in plaatjes vast te leggen. Nee.
En scripten op het eiland zetten, dat lukt je denk ik niet. Maar daarvoor moet je bij de admins zijn.
Ook al zie ik niet waarvoor dat nodig is. Lijkt me goed genoeg zo. Fantasy en irl topics door elkaar heen. Zou hou je nog een beetje contact voor diegene die dat willen.
Ik bedoelde er dus alleen mee te zeggen dat het voor nieuwe users niet echt duidelijk is waar ze bepaalde onderwerpen kunnen vinden. En van mij hoeft er ook echt niets te veranderen. Als bepaalde mensen er interesse in hebben, komen ze vanzelf (Zie mijzelf en Nyphai als voorbeeld)
Je zou het dus ook gewoon in de topic titel kunnen zetten zoals Lord Dreamer heeft gedaan met fantasy taverne deel 2. Dus nogmaals niet weer die discussie met die tags enzo. Het was alleen een opzet om duidelijk te maken dat de aanwezige fantasy topics niet echt makkelijk te vinden zijn (Zeker als je er vanuit gaat dat fok!eiland 1 grote fantasy is)
Pluisje en Dagobert wilden Feedback en dat probeer ik ze op deze manier te geven.
En ik ben er dus ook absoluut voor om alles door elkaar te laten lopen. Dit even voor de duidelijkheid, maar dat had ik eerder ook al aangegeven.
Dus hoe je aangeeft dat het een fantasytopic betreft maakt niet veel uit. Maar als je zoals Pluisje en Dagobert zeggen, dat ze meer users die kant op willen trekken, zul je denk ik wel een bepaald iets eraan moeten hangen.
Eindeloos verhaal, maar wel duidelijk(er) hoop ik.
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:14 schreef Asschen_sukar het volgende:.. geen visualisatie. Dat lijkt mijn niks. Nu kan je zelf nog een invulling geven aan het geheel. En moeten mensen zelf nog beschrijven hoe hun droomhuis, kasteel, toren of iets dergelijks eruit ziet.
Sommige mensen halen al plaatjes van internet, wat ik zelf ook nog wel eens doe om iets te verduidelijken. Maar om nu alles in plaatjes vast te leggen. Nee.
En scripten op het eiland zetten, dat lukt je denk ik niet. Maar daarvoor moet je bij de admins zijn.
Ook al zie ik niet waarvoor dat nodig is. Lijkt me goed genoeg zo. Fantasy en irl topics door elkaar heen. Zou hou je nog een beetje contact voor diegene die dat willen.
quote:Ik gok dat wij het hier mee eens zijn, ik iig wel
Op woensdag 23 april 2003 19:14 schreef Asschen_sukar het volgende:.. geen visualisatie. Dat lijkt mijn niks. Nu kan je zelf nog een invulling geven aan het geheel. En moeten mensen zelf nog beschrijven hoe hun droomhuis, kasteel, toren of iets dergelijks eruit ziet.
quote:Tja, het is een beetje zoeken idd in het begin, zie het maar alsof je plots in een nieuwe stad gedropt wordt en je niet weet waar je heen moet, dan neem je een plattegrond, misschien een idee om zoiets te maken? Niet visueel, maar een lijst met grote onderwerpen ofzo
Op woensdag 23 april 2003 19:42 schreef Werik het volgende:
Ik wilde met dat berichtje over die tags, geen discussie doen opwaaien zoals die op een gegeven moment in het vorige topic er waren. Dat was eerlijk gezegd een discussie waarvan de uitkomst van te voren al vast stond. Ik heb toen niet meegepost, maar heb het wel gevolgd.Ik bedoelde er dus alleen mee te zeggen dat het voor nieuwe users niet echt duidelijk is waar ze bepaalde onderwerpen kunnen vinden. En van mij hoeft er ook echt niets te veranderen. Als bepaalde mensen er interesse in hebben, komen ze vanzelf (Zie mijzelf en Nyphai
als voorbeeld)
Je zou het dus ook gewoon in de topic titel kunnen zetten zoals Lord Dreamer heeft gedaan met fantasy taverne deel 2. Dus nogmaals niet weer die discussie met die tags enzo. Het was alleen een opzet om duidelijk te maken dat de aanwezige fantasy topics niet echt makkelijk te vinden zijn (Zeker als je er vanuit gaat dat fok!eiland 1 grote fantasy is)
Pluisje en Dagobert wilden Feedback en dat probeer ik ze op deze manier te geven.
En ik ben er dus ook absoluut voor om alles door elkaar te laten lopen. Dit even voor de duidelijkheid, maar dat had ik eerder ook al aangegeven.
Dus hoe je aangeeft dat het een fantasytopic betreft maakt niet veel uit. Maar als je zoals Pluisje en Dagobert zeggen, dat ze meer users die kant op willen trekken, zul je denk ik wel een bepaald iets eraan moeten hangen.Eindeloos verhaal, maar wel duidelijk(er) hoop ik.
quote:Hear Hear!!!
*lees lees**kleurtje afgooit*
* Dagobert is niet echt groot voorstander van tagjes.
En mag ik dan in tijde van rust niet eens gezellig bij LD langs gaan omdat ik een boek nodig heb of omdat mijn kat van huis is weggerend en op zijn kasteeltoren is geklommen? Volgens mij schrikt het meer af en leidt het tot verwarring dan dat het ten goede komt aan de overzichtelijkheid. Er vanuitgaande dat je tenminste even het topic/laatste aantaposts doorleest, dan weet je wel welke richting er op wordt gegaan en lijkt me dat je best van 'men' kan verwachten dat er dan die kant op wordt gepost.Wmb gaan we wat strenger optreden als het niet netjes gebeurd, maar om zo'n duidelijke scheiding aan te brengen gaat mij een beetje te ver.
Ik herinner mij hoe we uiteen weken omdat Jezus meende overal doorheen te kunnen fietsen. Ik meen ooit niet aan te sluiten in LD's kasteel en van een koude kermis terug te kerren.Ja ik herinner mij de doogegeverfde posterplakker op Het Kasteel. En ik heb ooit Plax tegen de haren ingestreken door in zijne heilige topics te posten. Het zou fijn zijn als dat allemaal had gekund, het kon bewees de test, maar ook had gemogen, het vervolg bleef uit.
Hierbij namens mijn lieve kinderkloontjes dus serieuze aanklacht: waarom zo strikt mensen? Dago accepteert zo'n fantasykloon als lurky-Jr, Pluisje ziet mijn lieve -Jezus- staan... Kortom hebt meedogen met de onbekende "zij-instromer". of t nou een Kloon is of een echte mag geen verschil zijn.
edit offtopics
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-04-2003 02:52]
quote:Ik ook
Op woensdag 23 april 2003 19:51 schreef Dagobert het volgende:[..]
Ik gok dat wij het hier mee eens zijn, ik iig wel
quote:Het Kasteel van Lord Dreamer Deel 2
Op woensdag 23 april 2003 19:54 schreef Lurky het volgende:
Ik meen ooit niet aan te sluiten in LD's kasteel en van een koude kermis terug te kerren.Ja ik herinner mij de doogegeverfde posterplakker op Het Kasteel.
Lees vanaf hier maar, Ik zie niet waar je weggestuurd bent, trouwens Ik denk dat het kasteel altijd een vrij gastvrij geheel is geweest voor alles en iedereen. Tuurlijk zijn er strubbelingen geweest. Maar ik heb meer problemen met Black Devil in m'n kasteel gehad dan met ieder ander die hulp zocht of aan kwam waaien.
Zelfs Bolletje, een rasechte onzinner heeft op het kasteel vertoeft.
Misschien is het off-topic, maar ik vind zelf van niet omdat het een aantijging tegen mijn persoon is
quote:"Ook kleurtje afgeeft , oh ik ben al zwart
[...].
Is het daar helemaal mee eens !
quote:Of je nou Quartiant, keldorian of weet ik veel wie heet: ik verwacht jou met al mijn verschijningsvormen hete soep met brood en een kamer met bad aan te bieden. En zo ook elke minder duidelijke bezoeker.
Op woensdag 23 april 2003 20:20 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
een aantijging tegen mijn persoon is
Ook de hele site die breuls destijds inelkaar geplakt heeft, met de plattegrond van fok!eiland is volgens mij niet meer.
Ik denk niet dat er een tweede poging gewaagd moet worden.
Visualisatie doet afbreuk aan de fantasie... Ik heb een beeld van het eiland zoals die "vroeger" op de kaart stond, en voor mij is dat het eiland, met mijn huisje in de baai op nummer 44. Wat lurky al zei, "eens een eilander altijd een eilander", sluit ik mij wel bij aan, ik ben nog altijd wel "begaan" met het eiland, en ook zeker met de huidige "problemen"...
Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen als equilan, herne, wilgje, e.t.c niet meer posten, wat hun redenen ook waren, voor mij was het "toen" vooral het volgende: de fun was eraf, er waren een of twee posters die zo nadrukkelijk aanwezig waren dat er nauwlijks meer tussen te komen was, althans dat was dus voor mij een van de hoofd redenen om ermee op te houden... ik kon de verhalen gewoon niet meer bijhouden, en mijn eigen verhalen werden zo razend snel met grootse powers opgelost, dat ik er nauwlijks iets van kon maken. Kwam er weer een of andere super held aanzetten die in 3 seconden alle olie uit het water schepte, en opgelost was de olie ramp... nou nou... wat een lol...
Maargoed, nieuwe mensen aantrekken betekend dat je het eiland aantrekkelijk moet maken... nu ja, dan moet je vooral dit soort ruzie topics maken, waarbij iedereen zeer gezellig op elkaar aan het inhakken is... "he jongens, dit is een gezellig forum, laten we daar ook eens posten", of denk je dat men zal denken: "nou, hier is het gezellig... we zoeken wel even verder hoor"... een cursusje PR en marketing is misschien geen slechte keus.
Dan het gezeur over "de eigenaars van het forum".. sja, die eigenaars mogen dan misschien de eigenaars zijn, die inderdaad wijzigen mogen wat ze willen... maar die zogenaamde eigenaars moeten niet vergeten wie hun groot gemaakt heeft... dat zijn namelijk echt die eigenaars niet... die eigenaars hadden een leuke site, met de laatste informatie over iets wat op dat moment een hype was, en daardoor dus bezoekers, en daarop is MET die bezoekers iets moois gemaakt. De arrogantie om te denken dat je als eigenaar dan zomaar iets kunt wijzigen gaat echt boven mijn pet, zo dom is geen enkele eigenaar, tenzij die eigenaar inmiddels zo ver naast z'n schoenen is gaan lopen, dat ie z'n liezen scheurt.
Een forum dankt zijn populariteit aan de gezelligheid en actualiteit van de informatie, iets is leuk als het mensen aanspreekt.. ruzies spreekt niemand aan, en gaat men over het algemeen dus uit de weg. Een verandering is soms dus goed want door verandering zullen er mensen vertrekken die het niet eens zijn met deze veranderingen, en nieuwe mensen aantrekken omdat de verandering voor hen positief is.
Figuren als Faat, LD en Pluisje in het vorige topic duidelijk aanwezig, liggen elkaar blijkbaar niet, of laten dat iig in hun posts niet merken, en voegen daardoor duidelijk nix positiefs toe aan het forum en kunnen zich dan ook beter voorlopig terughoudend opstellen en "anderen" een kans laten er weer iets leuks van te maken. soms is het beter iets uit liefde te verlaten, dan met ruzie het geheel de afgrond in te trekken. Let wel, ik heb dus niets tegen Faat, LD en/of Pluisje, sterker nog al heb ik pluisje irl nooit ontmoet, heb ik hele leuke meetings gehad met de overige twee, daarnaast noem ik deze drie enkel omdat ze zo overduidelijk aanwezig zijn in de afgelopen topics.
En dan als laatste, de FA's, Pluisje en Dago, en ik sluit mij daarbij aan, zien dat het forum zijn "charme" heeft verloren, en zijn daardoor dus om tafel gaan zitten met het idee er weer wat van te maken. Hiervoor zijn veranderingen nu eenmaal nodig. Vanuit allerlei hoeken komen er vervolgens posts met... "wij zijn tegen"... Das zeg maar... 0% nuttige informatie, en lost dus ook nix op... Als ik een graficus bij mij aan tafel krijg met de volgende opmerking: "zeg, het werkt niet"... dan stuur ik hem dus terug naar z'n desk, met de informatie: "sorry.". Komt diezelfde graficus echter met de volgende informatie: "zeg, het werkt niet, want als ik ... en ... en zo doe dan doet ie ... en ..., omdat....".. dan zeg ik... "he, verrek je hebt gelijk... ik los het op..." Hetzelfde geldt voor "wij zijn tegen"... daarvan kun je zeg maar iets maken als: "wij zijn tegen, maar... we zouden het graag als volgt zien....", waarop de tegenpartij kan reageren met :"he, maar das een goed idee, kunnen we daar dan niet zus en zo mee".
In de afgelopen 50 posts, ben ik NIX, NULL, 0, NADA, NOP aan opbouwende informatie tegen gekomen...
Verandering is goed, kun je er niet mee omgaan, ga dan alsjeblieft iets anders doen.. waarschijnlijk ook elke dag kaas op je brood als lunch?? sja, dacht ik al... elke vrijdag pannekoeken misschien ook nog?? triest...
Bij pixelart zat ik inderdaad alleen aan een map te denken, waar iedereen zijn eigen huisje op kan zetten, maar zelfs dat hoeft nog niet eens..
Maar het zou wel leuk zijn als we een echt spoortreintje over fok!eiland hadden toefen
Het moet dan wel een project zijn waar het merendeel achter staat en aan mee kan werken, zodat het niet afhankelijk is van de wil van 1 persoon.
quote:Ik denk dat het voor veel mensen niet slecht is om dit te onthouden. De users mogen Fok! dan wel groot gemaakt hebben, echter als de eigenaren achter de schermen niet het zweet in hun aars hadden gewerkt had heel Fok! er niet geweest. Ja de eigenaren mogen de users wel wat dankbaar zijn, echter ik denk dat het andersom zeker het geval mag zijn. Daarnaast: je bent hier in principe maar te gast (ow wat klinkt dat arro
Op donderdag 24 april 2003 00:33 schreef the-russian het volgende:
Dan het gezeur over "de eigenaars van het forum".. sja, die eigenaars mogen dan misschien de eigenaars zijn, die inderdaad wijzigen mogen wat ze willen... maar die zogenaamde eigenaars moeten niet vergeten wie hun groot gemaakt heeft... dat zijn namelijk echt die eigenaars niet... die eigenaars hadden een leuke site, met de laatste informatie over iets wat op dat moment een hype was, en daardoor dus bezoekers, en daarop is MET die bezoekers iets moois gemaakt. De arrogantie om te denken dat je als eigenaar dan zomaar iets kunt wijzigen gaat echt boven mijn pet, zo dom is geen enkele eigenaar, tenzij die eigenaar inmiddels zo ver naast z'n schoenen is gaan lopen, dat ie z'n liezen scheurt.
Kortom: de site is van iemand anders (daar kan je niet omheen), je mag meepraten over een bepaald onderdeel, zeker omdat de bezoekers daar gewoon veel affiniteit mee hebben. Maar hou wel in ogen dat het meepraten/ meedenken is, de eigenaars hebben altijd het laatste woord. Dat is voor de users zo, maar dat is net zo voor de crewleden (en ja ook uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het soms frustrerend is).
Maar goed dit was wel erg offtopic
quote:Pcies... tis een wisselwerking... voor jullie door jullie zeg maar... en natuurlijk heeft iedereen z'n inzet geleverd, maar vindt dus ook dat dit moet blijven... en wat mij dus opviel, al heeft het zich inmiddels rechtgetrokken, dat er vanuit de crew heel duidelijk werd gesteld dat er een nieuwe naam moest komen, terwijl 99% van de users het daar dus niet mee eens was, dat zat mij nog even dwars... just my $0.02..
Op donderdag 24 april 2003 07:36 schreef rickmans het volgende:[..]
Ik denk dat het voor veel mensen niet slecht is om dit te onthouden. De users mogen Fok! dan wel groot gemaakt hebben, echter als de eigenaren achter de schermen niet het zweet in hun aars hadden gewerkt had heel Fok! er niet geweest. Ja de eigenaren mogen de users wel wat dankbaar zijn, echter ik denk dat het andersom zeker het geval mag zijn. Daarnaast: je bent hier in principe maar te gast (ow wat klinkt dat arro
) en dat is soms ook wel goed om dat in zien.
Kortom: de site is van iemand anders (daar kan je niet omheen), je mag meepraten over een bepaald onderdeel, zeker omdat de bezoekers daar gewoon veel affiniteit mee hebben. Maar hou wel in ogen dat het meepraten/ meedenken is, de eigenaars hebben altijd het laatste woord. Dat is voor de users zo, maar dat is net zo voor de crewleden (en ja ook uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het soms frustrerend is).
Maar goed dit was wel erg offtopic
Ik ben het overigens roerend met the_russian eens dat het vrij moeilijk is/lijkt om mee te gaan doen in een al lopend fantasieverhaal. En die vorige topic was inderdaad vrij zinloos, omdat daar uiteindelijk 2 vragen naar voren kwamen waarop het antwoord van te voren duidelijk was.
En je zou natuurlijk in overleg met de moderators kunnen vragen om zo een post waarin een olieramp in 3 seconden is opgelost aan te passen. Of mensen die te veel powers gebruiken in bepaalde verhalen hun macht in te perken.
Ik ben het ook roerend met the_russian eens dat het lezen van het vorige topic niet echt aantrekkelijk is voor nieuwe users om eventjes hier fantasie te komen posten.
Ik heb in mijn vorige 2 posts die discussie proberen te krijgen, wat er dus gedaan kan worden om het eiland aantrekkelijker te maken voor nieuwe users. (dat er voorlopig alleen dat visualiseren uitgekomen is, is jammer dan)
Maar eh Russian, je hebt zelf gezegd, als een graphicus bij me komt... Is wat jij in je eerdere post hebt neergezet veel anders dan? In principe draag je zelf ook geen ideeen aan. Zelf geef je ook alleen aan wat er slecht is (vind ik trouwens ook moeten kunnen) Dus bij deze nodig ik je uit om je ideeen te spuwen.
Laatste stukje is ook echt geen offence naar jou toe hoor Russian. Ik ben gewoon echt nieuwsgierig of je ideeen hebt.
p.s. ik denk dat je LD tekort doet komen in je post. Die heeft toch echt wel geprobeerd er wat van te maken, zie zijn karakter pagina. Wat ik dus persoonlijk een heel leuk initiatief vind.
quote:Ik vind het jammer dat je dit op deze manier schrijft russian, het lijkt zo alsof
Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen als equilan, herne, wilgje, e.t.c niet meer posten, wat hun redenen ook waren, voor mij was het "toen" vooral het volgende: de fun was eraf, er waren een of twee posters die zo nadrukkelijk aanwezig waren dat er nauwlijks meer tussen te komen was, althans dat was dus voor mij een van de hoofd redenen om ermee op te houden...
Maar goed, maakt verder voor je post niets uit, maar dit vond ik beetje lullig neergezet.
quote:Misschien ook weer een overbodige toevoeging, maar ik kan het prima met LD vinden
Figuren als Faat, LD en Pluisje in het vorige topic duidelijk aanwezig, liggen elkaar blijkbaar niet, of laten dat iig in hun posts niet merken, en voegen daardoor duidelijk nix positiefs toe aan het forum en kunnen zich dan ook beter voorlopig terughoudend opstellen en "anderen" een kans laten er weer iets leuks van te maken. soms is het beter iets uit liefde te verlaten, dan met ruzie het geheel de afgrond in te trekken.
Dat ik omdat ik in het discussie topic van de week nogal verbolgen was, meteen maar
helemaal niets positiefs aan het forum toevoeg vind ik wel weer wat zuur om te lezen
Desondanks heb ik wel dezelfde conclusie getrokken, misschien moet ik me er maar
even buiten houden, dat ik het gebruik van tags niets vind en dat ik irl en fantasy niet
gescheiden wil hebben en dat ik vóór het behoud van de naam Fokeiland ben is duidelijk nu
quote:Omdat ik het niet kan laten toch even lichtelijk terug moet sneren: Je had Pluisje
Let wel, ik heb dus niets tegen Faat, LD en/of Pluisje, sterker nog al heb ik pluisje irl nooit ontmoet, heb ik hele leuke meetings gehad met de overige twee....
quote:Is dit echt zo? Is dit niet jouw visie gewoon? Ik heb nergens gelezen dat de FA's,
En dan als laatste, de FA's, Pluisje en Dago, en ik sluit mij daarbij aan, zien dat het forum zijn "charme" heeft verloren, en zijn daardoor dus om tafel gaan zitten met het idee er weer wat van te maken.......
Tot slot het overduidelijk aanwezig zijn van mijn persoontje dinsdag
was zuiver te wijten aan een vrije dag met een blinkend schoon huisje en
een kind dat niet buiten wilde spelen zie je Faat idd al snel de hele dag op i-net
Maar ik dacht dat het voor de rest wel meeviel met mijn aanwezigheid
Verder heb ik gewoon weinig toe te voegen, heb ineens een complete fokeiland moeheid
over me heen gekregen, ik heb geen zin in discussie's, geen zin in sneren en ben inderdaad
een gewoontediertje dat erg slecht tegen veel veranderingen in één keer kan
Ik trek me dus inderdaad even terug om het aan jullie over te laten en zie het wel weer....
quote:Jammer dat je met zo'n zielige opmerking sluit, elke dag kaas op je brood is erg lekker
Verandering is goed, kun je er niet mee omgaan, ga dan alsjeblieft iets anders doen.. waarschijnlijk ook elke dag kaas op je brood als lunch?? sja, dacht ik al... elke vrijdag pannekoeken misschien ook nog?? triest...
quote:*spankt Kasper*
Op donderdag 24 april 2003 08:56 schreef Faat het volgende:- serieuze post -
[Dit bericht is gewijzigd door kasper op 24-04-2003 09:27]
That's all, mochten we de indruk hebben gewekt dat we gaan praten over de toekomst omdat het nu zo beroerd gaat, dan is dat absoluut niet de bedoeling!
quote:Trek het je niet aan Pluisje
Op donderdag 24 april 2003 09:15 schreef pluisje het volgende:
That's all, mochten we de indruk hebben gewekt dat we gaan praten over de toekomst omdat het nu zo beroerd gaat, dan is dat absoluut niet de bedoeling!
Je hebt helemaal niet de indruk gewekt dat het slecht gaat nu, Het is juist goed dat je over de toekomst praat.
En de algemene open discussie zoals die nu is siert juist het eiland.
quote:Ik zie niet in waarom mensen niet overduidelijk aanwezig mogen zijn. Het lijkt nu net of mensen die minder posten ondergesneeuwd zijn door deze personen (ik vind het jammer dat het zo persoonlijk moet worden gemaakt, maar goed), terwijl ik denk dat dat een keuze is. De een heeft het drukker dan de ander, de een steekt meer tijd in Fok! dan de ander. Ik vind het juist leuk dat er een vaste kern van mensen is. Dat geeft mij iig het gevoel van thuiskomen als ik inlog op het forum.
Figuren als Faat, LD en Pluisje in het vorige topic duidelijk aanwezig, liggen elkaar blijkbaar niet, of laten dat iig in hun posts niet merken, en voegen daardoor duidelijk nix positiefs toe aan het forum en kunnen zich dan ook beter voorlopig terughoudend opstellen en "anderen" een kans laten er weer iets leuks van te maken.
quote:
Op donderdag 24 april 2003 10:34 schreef Fikkie het volgende:
Dus laat de mensen die over Fokeiland willen discussiëren, dat doen, en de mensen die gewoon af en toe flauwe grappen willen maken in PG en Ranja drinken, die moeten dát vooral doen. Ik heb het idee dat hier maar half staat wat ik eigenlijk wil zeggen...
quote:Leuk om dit na twee jaar ineens te horen te krijgen.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen als equilan, herne, wilgje, e.t.c niet meer posten, wat hun redenen ook waren, voor mij was het "toen" vooral het volgende: de fun was eraf, er waren een of twee posters die zo nadrukkelijk aanwezig waren dat er nauwlijks meer tussen te komen was, althans dat was dus voor mij een van de hoofd redenen om ermee op te houden...
quote:Ook goed om te lezen vooral voor al die genen die het forum en elkaar complimentjes maakten.
In de afgelopen 50 posts, ben ik NIX, NULL, 0, NADA, NOP aan opbouwende informatie tegen gekomen...
Naar aanleiding van deze post, die ik vannacht al las maar ik wou er even over nadenken heb ikj een hele vieze smaak gekregen. Omdat ik nu pas de oorzaak blijk van het vertrek van jou Russian en misschien ook van Wilgje, Equilan, Phalanx, Highlander en weet ik veel wie nog meer.
Stom dat ik mij er weer mee aan het inlaten was tegen beter weten in. Echt heel opbouwend meedenkend van je Russian. De oorzaak van het verval aanwijzen is het begin van de verbetering. Op zich is dat een erg zinnige bijdrage van je. Ik heb de boodschap begrepen.
Rest mij te zeggen dat ik het zelf wel erg leuk heb gehad hier maar dat in de samenwerking de eindbalans pret/verdriet was bereikt. Het ga jullie goed!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-04-2003 11:57]
quote:Lurky
Op donderdag 24 april 2003 11:29 schreef Lurky het volgende:
Rest mij te zeggen dat ik het zelf wel erg leuk heb gehad hier maar dat in de samenwerking de eindbalans pret/verdriet was bereikt. Het ga jullie goed!
[Dit bericht is gewijzigd door Asschen_sukar op 24-04-2003 12:46]
quote:
Op donderdag 24 april 2003 11:32 schreef LWaS het volgende:[..]
Lurky
Je gaat niet weg hoor
LWaS, Misschien wil jij of iemand anders voorstellen dat iedereen een kort verhaaltje hier schrijft wat ze van het eiland vinden en wat ze er missen en wat er beter kan... soort fokenquete maar dan in 'opstelvorm'. ? Zou dat wat zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-04-2003 12:28]
quote:Dit vind ik een uitstekend idee. Iedereen zet op "papier" wat hij/zij van 't eiland verwacht, wat er wel/niet goed is, etc. Een kort verhaaltje aan de hand van enkele duidelijke vragen.
Op donderdag 24 april 2003 11:43 schreef Lurky het volgende:LWaS, Misschien wil jij of iemand anders voorstellen dat iedereen een kort verhaaltje hier schrijft wat ze van het eiland vinden en wat ze er missen en wat er beter kan... soort fokenquete maar dan in 'opstelvorm'. ? Zou dat wat zijn? Dat was gisteren nog mijn gedachte voor ik Russians openbarende post las.
Assie bedoelt het goed Lurky.
Klopt jouw emailadres nog Lurky?
quote:Ja, en dat dan hier posten. Leuke en interessante of algemene dingen die je juist als ok zijn opgevallen of nog zouden moeten komen.
Op donderdag 24 april 2003 11:50 schreef kasper het volgende:[..]
Dit vind ik een uitstekend idee. Iedereen zet op "papier" wat hij/zij van 't eiland verwacht, wat er wel/niet goed is, etc. Een kort verhaaltje aan de hand van enkele duidelijke vragen.
En dit alles zonder persoonlijke aanvallen aub.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-04-2003 12:29]
Nu zie ik veel dezelfde mensen aan het posten. En een hoop wordt gerelateerd aan het verleden. Maar het gaat om de toekomst.
Hoe zien jullie andere eilanders (ex,nieuw,oud en moderator) de toekomst van het eiland, wat zou je er in willen zien, en wat niet.
Schroom niet maar post het. Het is geen afbrandtopic maar een opbouwend topic waar Pluisje, Dagobert en de eilanders in het algemeen wat aan hebben.
Dank u alvast ..
quote:
quote:Ik zat er nog steeds over na te denken wie die één of twee postende mensen dan
Op donderdag 24 april 2003 11:29 schreef Lurky het volgende:
Leuk om dit na twee jaar ineens te horen te krijgen.Ook goed om te lezen vooral voor al die genen die het forum en elkaar complimentjes maakten.
Naar aanleiding van deze post, die ik vannacht al las maar ik wou er even over nadenken heb ikj een hele vieze smaak gekregen. Omdat ik nu pas de oorzaak blijk van het vertrek van jou Russian en misschien ook van Wilgje, Equilan, Phalanx, Highlander en weet ik veel wie nog meer.
Ook ik voelde me aangesproken, maar als ik aan die tijd denk dan waren er zoveel
mensen overduidelijk aanwezig op het eiland...
Lurky met de tuinen, avonturen en de Mir, maar ook Craziest met euh....de gebruikelijke shit,
ikzelf dus met restaurant, LD was er toen ook eigenlijk altijd en wat zou je zeggen van Equilan,
die toch in elk topic zo'n beetje aanwezig was of de liefdesaffaire van Wilgje en LWas in 400 delen?
Lijkt me dus onnodig dit jezelf aan te trekken Lurky.
Eigenlijk wilde ik er niets meer over zeggen, maar al met al ben ik blijkbaar niet de enige
die de post van the_russian als nogal misselijk heb opgevat, vandaar even deze toevoeging
Russian, als je een beetje ruggegraat had gehad had je gewoon toendertijd gemeld waarom
je van het eiland verdween en kom je niet nu na al die tijd met zulke teksten waar niemand
zich fijn bij voelt
Tot slot wil ik toch nog even benadrukken dat ik 100% zeker weet dat het vertrek van Wilgje en
Equilan, absoluut niets met Lurky te maken heeft gehad, van Phalanx en Highlander kan ik
het me ook nauwelijks voorstellen aangezien zij hier dan wel melding van gemaakt zouden hebben
De reden dat ik deze post plaats is, omdat hier zoveel namen vallen die newbie's
waarschijnlijk helemaal niet kennen en hierdoor anders een belachelijk beeld
ontstaat dat mensen om anderen, die te overduidelijk aanwezig zouden zijn, weg zouden gaan
Lijkt me niet echt bevoordelijk om nieuwe mensen aan te trekken en het beeld te
creëren van ruziënde oud eilanders en newbie's het gevoel geven van: ohw ik
mag niet te overduidelijk aanwezig zijn, want dan zouden mensen er weleens
aanstoot aan kunnen nemen en vertrekken ofzo
Eigenlijk is het te zot voor woorden dat zoiets uitgelegd moet worden,
maar ook dit beschouw ik als input mbt de toekomst van Fokeiland
Wees gewoon jezelf, post hoeveel, hoevaak en waar je dat wilt
quote:Wat deed je besluiten het toch te doen?
Op donderdag 24 april 2003 14:53 schreef Sitethief het volgende:
Weet je ik heb eik helemaal geen zin om mijn bijdrage aan dit topic te geven......
quote:Dat Lurky hier ook post
Op donderdag 24 april 2003 15:02 schreef kasper het volgende:[..]
Wat deed je besluiten het toch te doen?
slijm, slijm
en da'k ut nu post, was als onderbouwing van mijn stelling dat ik begreep waarom ook andere afhaakten, waarmee ik alles behalve wil beweren dat DIT de redenen waren voor anderen... Ik kan mij immers ook herinneren dat anderen duidelijk aan gegeven hebben waarom ze ermee ophielden.
Dan las ik ergens nog een opmerking over het "overduidelijk aanwezig zijn" als een cynische verwijzing... sja, sorry hoor... ik bedoelde dus niet dat dat niet mag, maar als je nieuwe mensen wilt aantrekken, dan zul je geen "ruzie" moeten gaan maken... das niet zo aantrekkelijk zeg maar..
En als de dingen goed zouden gaan, zou er niet gepraat hoeven worden over de toekomst in de zin waarop er nu over gepraat wordt, dus er is wel degelijk iets niet in orde, maargoed misschien is dat iets wat ik alleen maar in m'n hoofd haal ofzo... je hebt dat wel eens..
En opbouwend bezig zijn... tuurlijk wil ik daar graag iets aan bijdragen, al was mijn vorige post helemaal niet opbouwend, en voor sommigen zelfs zeer afbouwend, wat mij dan ook spijt omdat het op die manier dus niet geheel bedoeld was.. maar is het niet een idee om daar op het irc #fokeiland channel eens een uurtje voor af te spreken. Ik vindt het persoonlijk erg ingewikkeld om zonder tegenreactie een beetje goed over te brengen wat ik bedoel. Zoals ook mijn vorige post dus in het verkeerde keelgat is geschoten bij een aantal mensen...
[Dit bericht is gewijzigd door the-russian op 24-04-2003 16:51]
quote:Vind het best, zolang je dan maar niet achteraf gaat mekkeren als iets je niet zint.
Op donderdag 24 april 2003 14:53 schreef Sitethief het volgende:
Weet je ik heb eik helemaal geen zin om mijn bijdrage aan dit topic te geven......
Nu is het moment om je wensen kenbaar te maken
quote:Tja, we kunnen ook gewoon voortaan alles zelf gaan besluiten, zonder inspraak natuurlijk
Op donderdag 24 april 2003 16:36 schreef the-russian het volgende:
En als de dingen goed zouden gaan, zou er niet gepraat hoeven worden over de toekomst in de zin waarop er nu over gepraat wordt, dus er is wel degelijk iets niet in orde, maargoed misschien is dat iets wat ik alleen maar in m'n hoofd haal ofzo... je hebt dat wel eens..
We zijn hier om input aan het vragen omdat er vanuit meerdere plaatsen duidelijk werd dat mensen behoefte hadden aan een Fantasy onderdeel op Fok! Een geheel forum gewijd aan Fantasy komt er niet (what ever the reasons may be, daar hebben we het hier niet over) en dus is er besloten om te kijken in hoeverre we fantasy op het eiland kunnen stimuleren. Dat is dus het doel van het topic
Ik zit nu lekker mee te lezen, maar de laatste aantal posts lijken meer te gaan over wie hier wel en niet horen dan over de implementering van Fantasy op het Eiland. Je mag best ruzie gaan zitten maken om niks, maar laat dat dan ajb uit dit topic en probeer hier constructief mee te werken aan de toekomst van het Eiland. Geen oude koeien uit de sloot gaan halen dus en niet met mekaar een beetje gaan zitten ruzieen.
Tis dus niet een voorstel om het alleen op #fokeiland te bespreken, maar als aanvulling... dat we dus niet die discussie krijgen...
quote:Als ik er ben, ben je altijd welkom hoor.
Op donderdag 24 april 2003 22:48 schreef the-russian het volgende:
Yups, en mijn laatste vraag in deze was dan ook, of het misschien een idee is om daar op het #fokeiland channel ook eens over te praten. In mijn geval dus ook voornamelijk omdat ik daar gewoon meer het idee bij heb constructief met elkaar bezig te kunnen zijn, maargoed, daarin ben ik misschien alleen..Tis dus niet een voorstel om het alleen op #fokeiland te bespreken, maar als aanvulling... dat we dus niet die discussie krijgen...
quote:Tis meer dat het tot nu toe maar over drie dingen ging: naam, tags, fantasy-integratie. Daar is nu over beslist en nu zit iedereen mekaar af te slachten. Ik heb best wel wat ideetjes maar ik ben bang dat die nu niet goed vallen. Ook heb ik geen zin om ellenlange posts te lezen die nergens op slaan. Maar ik zal morgen proberen om iest concreets te posten
Op donderdag 24 april 2003 21:44 schreef Dagobert het volgende:[..]
Vind het best, zolang je dan maar niet achteraf gaat mekkeren als iets je niet zint.
Nu is het moment om je wensen kenbaar te maken
----------------------edit----------------------
----------------------edit-----------------------
[Dit bericht is gewijzigd door Sitethief op 25-04-2003 10:21]
quote:Jah das weer lekker: ik reageer maar niet omdat de rest zich niet kan gedragen
Op vrijdag 25 april 2003 07:56 schreef Sitethief het volgende:[..]
Als je nou gewoon het goede voorbeeld geeft door gewoon je ideeën te spuien
Ik heb persoonlijk dus echt bijna niets met de structurele fantasy topics maar ik erger me er zeker niet aan.
Ik ga lekker m'n gangetje op het eiland ; 'k ben hier en daar gezellig aanwezig en run een leuke dojo waar af en toe ook nog wel eens iets gebeurt.
Beetje idealistisch misschien ; maar ik denk dat we naar een eiland toe moeten waar iedereen lekker z'n eigen plekkie heeft en waar iedereen zich lekker voelt..
Wou ik ff kwijt
Topics met discussies over werelden die in fantasy boeken voorkomen (je kan bijv. ellenlange discussies houden over Midden-Aarde, de wereld van Midkemia of de schijfwereld ?. of hoe je eigen intepreatatie van deze werelden is ?)
Verhalen (losse/dan versamengestelde) de basis dus van het oude eiland - De standaard topics bv Goedenmorgen / Prettige gesprek (toch eiland nostalgie) alle twee de topics zijn namelijk eerste klas slow chat topics die een kleurrijke geschiedenis hebben en leuk zijn.
Gemeenschappelijke topics waar iedereen in kan posten zoals het vroegere VTC en de diverse middenstanders waar alles en iedereen hun inkopen kan doen zxowel fantasy fiction als irl verhalen posters.
- Games : Alles over card-games (magic the gathering etc.... (fantasy/SF) maar ook bv kolonisten van catan/ Lords of de rings Bordspelen. Geen computer based spelen die horen in Games, en ook geen andere bord/kaartspellen die horen wer in hobbies.
- Role playing games, Wat eigenlijk de eiland verhalen al zijn
(Dungeons&Dragons etc meestal gebaseerd op de forgotten realms series)
- Landscape games bv Warhammer & Warhammer 40K en alle aanverwanten. discussie's er over etc.
- In principe dus alle fantasy/fiction gerelateerde onderwerpen kunnen op het eiland verzameld worden. Daarmee bouw je het eiland tot een fora gedeelte voor een breed publiek en trek je meer bezoekers.
-Maar ook de niet fantasy/fiction verhalen zoals ze er nu al zijn moeten op het eiland ook de basis vormen.
Ik ben van mening dat alleen een verbreding van de mogenlijkheden op het eiland het eiland weer meer flair kan brengen en voor een hogere aantrekkings kracht op users kan zorgen.
Dit zijn wat zaken die misschien wel meer charme op het eiland brengen en er voor zorgen dat het weer een actief lopend for a onderdeel wordt en blijft. Dit alles hangt natuurlijk wel af van de bereidheid van de users en moderators / Fa's , maar ja dat geldt voor elk forum.
Dit schreef ik agustus 2002 al in een mail en het was de basis van de integratie van meer zaken in het eiland om het populairder te maken.
kleine toevoeging: Ik heb nu wel een aantal ideeën gepost en een discussie erover is prima, maar als de intensie is of wordt om het aftebranden dan mag dat per mail irc of icq maar niet in dit topic!
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 27-04-2003 16:46]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |