Nu vroeg ik me af welke hall de grootste capaciteit heeft.
Op de site van Ahoy staat: "Met een flexibele capaciteit van 3.000 tot ruim 10.000 personen zijn de mogelijkheden oneindig."
Op de site van het Sportpaleis: "12.000 zitplaatsen op de tribunes
+ middenplein: 1780 zitplaatsen of 5000 staanplaatsen"
Het Sportpaleis heeft dus een maximale capaciteit van 17.000 mensen , terwijl bij Ahoy het maximum op 10.000 ligt.
Klopt dit?
Of iemand die zijn/haar Ahoy/Sportpaleis ervaringen wil delen?
Ahoy
Sportpaleis
[Dit bericht is gewijzigd door Frederic op 22-04-2003 22:25]
quote:Door wie dan? Ik hoor niemand de akoestiek van de Ahoy' ophemelen. Integendeel.
Op dinsdag 22 april 2003 22:21 schreef FredvZ het volgende:
Jep, Ahoy heeft minder zitplaatsen, maar is wel geliefd, met dank aan de acoustiek
quote:Is dat een andere Ahoy dan die in Rotterdam? De akoestiek is daar juist beroerd!
Jep, Ahoy heeft minder zitplaatsen, maar is wel geliefd, met dank aan de acoustiek
quote:Muziek is een topsport.
Op dinsdag 22 april 2003 22:30 schreef Ulx het volgende:
Wat hebben sporthallen in het muziekforum te zoeken?
quote:Sex, Drugs en Topsport dus. Klinkt overtuigend.
Op dinsdag 22 april 2003 22:34 schreef Seborik het volgende:[..]
Muziek is een topsport.
quote:Ga jij maar eens 3 keer per week 10 kilometer op 1 avond rennen en springen op je 60ste.
Op dinsdag 22 april 2003 22:39 schreef Ulx het volgende:Sex, Drugs en Topsport dus. Klinkt overtuigend.
Dat doe jij Mick Jagger niet na denk ik
quote:Ow jawel hoor, makkelijk, appeltje-eitje!
Op dinsdag 22 april 2003 22:40 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ga jij maar eens 3 keer per week 10 kilometer op 1 avond rennen en springen op je 60ste.
Dat doe jij Mick Jagger niet na denk ik
Wacht maar dertig jaar en je zul het wellicht te weten komen.
Aanrader!
www.antwerpisburning.be
www.sportpaleis.be
Vanaf volgend jaar worden ook de TMF Awards Vlaanderen -eindelijk!- in het Sportpaleis georganiseerd.
quote:
Enig idee hoe slecht het geluid is als je daar een zitplaats hebt of in de arena zelf aan de zijkant staat?
Wil je in Ahoy nog een beetje fatsoenlijk geluid hebben dan moet je in de midden regionen gaan staan, anders ook echt niet.
Al heeft Ahoy wel sfeer
Ik heb besloten niet meer te gaan naar zo´n zaal, voor geen enkele band niet. En ook niet naar een grotere zaal. De Heineken Music Hall is echt het het maximum voor mij.
Waar je nooit moet zijn zijn de ijsselhal in zwolle en groenoordhal in leiden (dat is pas slecht voor je humeur)
Waarom zijn er eigenlijk geen concerten meer in brabanthallen. Dat was en paar jaar geleden wel goed (oke niet zo groot)
quote:Mensen die naar een concert in de Ahoy gaan zijn geen echte fans!?!?!?
Op zondag 27 april 2003 14:54 schreef Kopdans het volgende:Maar geef mij maar de 013 ofzo..dan zit je tenminste met echte fans naar een concert te kijken
Het formaat van de zaal bepaald echt niet dat er "alleen" maar echte fans komen. Wat een onzin.
quote:Ik denk dat er meer mensen effe een zaaltje als de 013 induiken omdat het ze toch in buurt zijn en een nieuwe band willen ontdekken, dan dat er mensen zijn die helemaal naar de Ahoy, of wat dan ook gaan.
Op zondag 27 april 2003 15:21 schreef Kopdans het volgende:
In grote zalen komen natuurlijk ook echte fans..maar ook heel veel niet fans, moeders, vaders, vrienden, voorbijgangers en weet ik veel..
En die sfeer vind ik aanmerkelijk anders dan.
Kwa zicht zat ik er prima
Ik denk dat ik toch een lichte voorkeur voor het Sportpaleis heb.. die vind ik net iets meer hebben dan Ahoy, al ziet het Sportpaleis er misschien minder goed uit dan ahoy...
quote:Inderdaad, de akoestiek van Ahoy staat bekend als een van de beroerdste van Nederland. Ik hoor zelfs regelmatig het woord aquarium vallen... Misschien een goede akoestiek voor Phish
Op dinsdag 22 april 2003 22:24 schreef Zander het volgende:[..]
Is dat een andere Ahoy dan die in Rotterdam? De akoestiek is daar juist beroerd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |