Mijn vraag is nou dus:
Beschrijf een beslissing die u intuitief heeft genomen. Beschikte u over veel informatie? Hoe pakte die beslissing uit? Heeft u de intuitie nog met uw ratio gecheckt?
kan dus nix verzinnen voor mijzelf.. weet iemand anders misschien iets van zichzelf en wil diegene dit delen? Heb alleen ff voorbeelden nodig,
Heb nu wel leuk volgende gemaakt, maar dan kan ik nix verzinnen voor mijzelf,,,
Kheb dit tot nu toe..
Intuïtie en besluitvorming
1.Wij zouden intuïtie beschrijven als een gevoel waardoor je een mening krijgt over iemand, iets of een situatie krijgt die niet is gebaseerd op feiten. Naarmate je vaker in diezelfde situatie terecht komt waarvan in het verleden is gebleken dat je intuïtie juist was, zal je meer op je intuïtie gaan vertrouwen.
2.Wij vinden dat er wel een verschil is tussen gevoel en intuïtie. Intuïtie is slechts een onderdeel van het begrip gevoel. Gevoel is veel omvattender. Bijvoorbeeld als je een tafel aanraakt voel je dat aan je vingers. Dit is gevoel en heeft niets met intuïtie te maken. Andere voorbeelden hiervan zijn pijn, verdriet en vermoeidheid.
3.Naarmate je vaker beslissingen neemt ga je de beslissingen maken op basis van ervaring. Door die ervaring functioneert je intuïtie beter. Dus op langer termijn denken we dat je meer voordeel hebt aan je intuïtie. We raden wel aan je intuïtie nog te checken met je ratios. Logischerwijs vinden wij dat je op korter termijn, met minder ervaring dus, beter op je ratios kan vertrouwen omdat je intuïtie dan nog niet heeft aangetoond betrouwbaar te zijn.
4. ????? (vul in)
Thanx,,, hoop ik
quote:Chill, toch al 1 nutigge reactie.. Beetje offtopic, maar wel nuttig , thanx
Op dinsdag 22 april 2003 19:36 schreef Tiezzz het volgende:
intuïtie..SHIFT " en dan de klinker...
je had ok bio kunnen doen... toch..
je hebt toch een van de 2 gekozen. lul er gewoon verhaal omheen..
(of zeg ik nu iets HEEEL doms..? )
quote:Dat is nou juist het remmende.. Ik weet et ook niet,
Op dinsdag 22 april 2003 19:41 schreef Tiezzz het volgende:
(of zeg ik nu iets HEEEL doms..?)
je zag bijvoorbeeld een mooie fiets staan en je hebt hem gelijk gekocht op intuitie zonder eerst te controleren of ie wel helemaal in orde was
quote:any klasgenoten..? die ook voor M&O hebben gekozen..?
Op dinsdag 22 april 2003 19:43 schreef speert.flies het volgende:[..]
Dat is nou juist het remmende.. Ik weet et ook niet,
*Tiezzz biologie heeft *
quote:Oja, das wel een idee. En dan een verhaal er omheen lullen dat je in het dagelijks leven ongemerkt de hele tijd keuzes maakt op basis van je intuÏtie...
Op dinsdag 22 april 2003 19:44 schreef Wisp het volgende:
je kan toch wel iets verzinnen.. ?je zag bijvoorbeeld een mooie fiets staan en je hebt hem gelijk gekocht op intuitie zonder eerst te controleren of ie wel helemaal in orde was
Uhmm,, waarom wordt et een hoofdletter met SHIFT+"+i??
quote:Niemand online.. ga ook niet bellen als dit ook werkt..
Op dinsdag 22 april 2003 19:46 schreef Tiezzz het volgende:[..]
any klasgenoten..? die ook voor M&O hebben gekozen..?
*Tiezzz biologie heeft*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |