Hoi,
Ik heb sinds me 15e rugproblemen, naar diverse doktors geweest en ziekenhuizen diverze onderzoeken gehad (scan, terapieen enz)
ben in diverse ziekenhuizen geweest (bergen op zoom, roosendaal, breda, rotterdam, nijmegen) Toen zijde ze dat ik scoliose had.
Een beugel zou ik voor uitgegroeid moeten zijn zeiden ze eerst, later zei de zelfde arts dat ik niet uitgegroeid had moeten zijn.
De foto van mijn rug die toen gemaakt is, is (zoals een andere arts mij nu vertelde) van zulke waardeloze kwaliteit dat ze er helemaal niets op kunnen zien. Ik weet ook nu 3 weken dat ik al 10 jaar 'ziekte van scheuermann' (is botziekte) heb.
Volgens de artsen hier in Nederland is er niets meer aan te doen en moet ik maar met de pijn leren leven.
Makkelijk gezegd, ik lig nu al soms wakker van de pijn.
Momenteel heb ik fysiotherapie & acupunctuur en dat helpt redelijk, maar ik merk dat dat maar tijdelijke oplossingen zijn.
Ik weiger te geloven dat er niets meer aan te doen is.
De informatie die ik van me arts gehad heeft over scheuermann was trouwens ook van zeer slechte nivo, dat het een verkromming is wist ik zelf ook wel.
Heb een beetje op internet zitten zoeken maar echt ver kom ik niet, kan iemand mij helpen aan misschien links waar meer informatie over scheuermann staan en eventuele behandeling ervan?
Bedankt alvast!
life is what you make it!