abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 januari 2001 @ 16:03:01 #1
7966 eRR_
Bovendien zat de pedofiel een "straf" uit van 12 maanden waarvan 3 voorwaardelijk. Kijk, dat zijn tenminste wèl ouderwetse nederlandse strafmaten.
Naar mijn mening zijn er toch zeker verzachtende omstandigheden voor deze moordenaar van toepassing. De straf voor zijn zoontje is namelijk wèl levenslang.
the internet makes you stupid
  zaterdag 20 januari 2001 @ 16:27:55 #2
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_673621
Op zich is de daad yte begrijpne, heb zelf geen kinderen, maar kan me er wel iets bij voorstellen.

Het feit dat de man ervoor al eens was gestraft en kennelijk niet geholpen had... drijft je ook tot waanzin.

ik ga voor 6 maanden waarvan 3 wvoorwaardelijk.
Of als werkstraf: werken in een psychiatische inrichting met van die gasten, of beter paar maanden kleuterspeelzaal

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_673671
maar vuur bestrijd je niet met vuur, het valt niet goed te praten wat die man deed maar om daarvoor zijn leven te nemen!! nee!..

Heel begrijpelijk maar niet rechtvaardig!

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_673677
Voor de gemiddelde moord krijg je dus echt geen 6 maanden ofzo hoor, dat is een absoluut misverstand!

het voor eigen rechter spelen moet met alle middelen bestreden worden, maar ok 5 jaar is wel veel voor iemand wiens kind misbruikt was door deze man.

De man die de moord pleegde was gezien de straf volgens de rechter wel (gedeeltelijk) toerekeningsvatbaar.

Onthoud wel dat het wel moord was, moeten we iedereen die een misdrijf pleegt meteen maar vermoorden dan?
Nee, daarvoor hebben we een rechtssysteem dat het beste ter wereld is en waarop we trots kunnen zijn. Je kon ook in Amerika geboren zijn waar onschuldige mensen soms op de elektrische stoel belanden, omdat dat systeem niet functioneert.
Deze man heeft met zijn moord de rechtsstaat niet gerespecteerd en hij gaat terecht de cel in. Zonder zijn ingrijpen was die andere man ook wel gestraft.
Hij moest zich beheersen, hoe erg de situatie ook was voor hem.

pi_673705
heb het stukje in onze krant eens op mijn gemak zitten lezen en eens rondvraag gedaan wat de mensen hier zouden doen
we hebben nog nooit zo'n eendracht gehad
we hadden allemaal hetzelfde gedaan en weet je wat er dan ook nog eens is
hou maar een enquette met de vraag wat had u gedaan
gegarendeerd dat meer dan 50% van de ondervraagde toegeeft dat ze hetzelfde hadden gedaan
stond alleen 1 stukkie onzin bij ons in de krant: pedofiel net weer op rechte pad
BULLSHIT !
eens een pedo altijd een pedo
ok het is niet "rechtvaardig" om het zo te doen maar anders loopt ie over 10 jaar (als voorbeeld) weer vrolijk andere kinderen te pakken
aan de andere kant had die vent wel de bak in moeten gaan want die had klappen gehad daaro dat kan ik je wel vertellen

1 stem voor de pedokiller !

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
  zaterdag 20 januari 2001 @ 17:09:52 #6
3767 Herald
Come get some
pi_673711
Het leuke hiervan is dat die 'pedokiller' 5 jaar krijgt,terwijl iedereen het (stiekem) met zijn daad eens is. Schop op straat willekeurig iemand dood en je krijgt 2, misschien 3 jaar terwijl niemand dat soort acties kan waarderen.

voor het Nederlandse rechtssysteem

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 20 januari 2001 @ 17:11:42 #7
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_673716
eens een pedo altijd een pedo, vind ik weer erg generaliserend, er zullen er ook wel zijn die hun leven beteren.

Maar als zo'n figuur steeds in zijn gewoontes terugvalt, hou hem dan uit de samenleving.
Anders regelt de samenleving het kennelijk zelf wel.

Deze moord valt niet goed te praten,
dat probeer ik niet eens,
maar ik geef de man wel al het gelijk van de wereld.
Om het niet te hebben over mijn gelukwensen en sterkte voor de komende jaren.

He did wrong for justice,
but right for the people.

000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  zaterdag 20 januari 2001 @ 17:12:39 #8
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_673719
quote:
Op 20 januari 2001 17:09 schreef Herald het volgende:
Schop op straat willekeurig iemand dood en je krijgt 2, misschien 3 jaar terwijl niemand dat soort acties kan waarderen.
Verschil van met of zonder voorbedachte rade???

Ik snap het idd niet, waarom er zo'n groot verschil inzit.

zaterdag 20 januari 2001 @ 17:23:41 #9
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_673731
quote:
Op 20 januari 2001 16:03 schreef eRR_ het volgende:
De man die de misbruiker van zijn zoontje vermoordde met 10 messteken, krijgt 5 jaar cel en TBS.
Wat is hier toch mis? De gemiddelde moordenaar krijgt een vijfde van deze straf en dan hebben we het nog niet eens over de verminderingen na goed gedrag etc.
Ik ben benieuwd waar jij de gemiddelde strafhoogte van moordenaars in Nederland vandaan hebt gehaald.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_673734
Van mij mag iedere kinder moordenaar en misbruiker geschopt en geslagen worden door de locale bevolking, je zal zien dat iemand het niet meer in zijn kop zal halen.
Gewoon de gevangenis openzetten tot 5 uur, en het hele dorp mag die gasten aftuigen

Als ze het overleven worden ze berecht.

zaterdag 20 januari 2001 @ 17:28:15 #11
3767 Herald
Come get some
pi_673736
quote:
Op 20 januari 2001 17:12 schreef HighLander het volgende:
Verschil van met of zonder voorbedachte rade???
Als je iemand een schop geeft snapt de geschopte het ook wel. Is het dan nodig om net zolang door te schoppen totdat die persoon dood op straat ligt? Zelfs die klootzakken die dat doen moeten toch ergens in hun kop hebben 'als ik nou in die man zijn nek ga schoppen dan gaat ie dood'

Die moordenaars van Daniel van Cottum zijn ook met voorbedachte rade om hem en zijn vriendin heen gaan staan. Die zochten gewoon naar ruzie.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_673740
De politie van tegenwoordig doet er TE weinig aan.
Ik vind het daarom ook niet gek dat men het recht in eigen hand gaat nemen.

Ik had het precies zo gedaan, misschien zelfs nog met een wat botter mes.

Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
pi_673851
In deze zaak is er maar 1 ding van belang: die man heeft eigen rechter gespeeld en dat kan dus niet in een rechtsstaat.

We leven (gelukkig) in een rechtsstaat waar tijdens een proces hoor en wederhoor plaatsvindt en uiteindelijk een objectieve rechter die niet emotioneel betrokken is bij de zaak een oordeel velt op basis van bewezen feiten. De strafmaat moet bovendien vallen binnen de range die daarvoor in de wet is omschreven.

Hoewel ik ook veel begrip kan opbrengen voor deze moordenaar is zijn daad volstrekt fout en het is terecht dat hij de gevangenis in moet. Bovendien suggereert het feit dat hij ook TBS krijgt dat hij psychisch niet helemaal spoort en mogelijk ook gevaar kan opleveren voor andere mensen.

Misschien dat een aantal mensen vindt dat de straf voor de (vermoorde) pedofiel te laag was maar dat is een andere discussie. Eigen rechter spelen mag gewoon NOOIT want dan ondermijn je de hoeksteen van onze rechtsstaat.

pi_673859
quote:
Op 20 januari 2001 18:54 schreef Aernout het volgende:
Eigen rechter spelen mag gewoon NOOIT want dan ondermijn je de hoeksteen van onze rechtsstaat.
Klopt helemaal, maar ik vind wel dat het met het nederlandse recht hard achteruit gaat.
De Politie en het gerecht maakt er een potje van vind ik.

Neem nu de discussie die zich afspeelde in het programma Rondom Tien van afgelopen donderdag. Die ging dus over 'eigen rechter spelen', daar kwamen een aantal voorbeelden naar voren die als gevolgd hadden dat men het racht in eigen hand ging nemen.
De politie zat er tegenover en het enige wat zie konden zeggen was 'sjah, dat zijn incidenten, die kun je niet als voorbeeld nemen, maar wat U doet is fout !'.

Erg triest allemaal.

zaterdag 20 januari 2001 @ 20:06:14 #15
7966 eRR_
Op 20 januari 2001 17:23 schreef DiEr het volgende:
Ik ben benieuwd waar jij de gemiddelde strafhoogte van moordenaars in Nederland vandaan hebt gehaald.
Ach..kom op toch..hoe vaak komt er niet een gruwelijk misdrijf voorbij dat je denkt: "Nou, die gaat de rest van zijn leven de bak in" en dat je dan uiteindelijk hoort dat die man 1 a 2 jaar krijgt met aftrek vaan voorarrest. Er zullen genoeg voorbeelden te vinden zijn !

Als justitie zonodig een voorbeeld wil stellen omdat het uit den boze is dat men eigen rechter gaat spelen; stel dan eens een voorbeeld met de pedo zelf en laat hem wegrotten in de bak voor vele jaren....

the internet makes you stupid
  zaterdag 20 januari 2001 @ 21:10:43 #16
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_674085
Wat een belachelijke zware straf!
Justitie heeft gefaald om die pedofiel goed te straffen en die man, hoewel eigen rechter spelen niet goed is, heeft gehandeld naar zijn ouder-instinct.

Voor deze uitspraak was er al eerder een topic geopend. Voor het nalezen, volg deze link:
http://www.fokforum.nl/showtopic/19917

The Internets, I needs it..
  zaterdag 20 januari 2001 @ 21:23:22 #17
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_674102
quote:
Op 20 januari 2001 20:06 schreef eRR_ het volgende:
Ach..kom op toch..hoe vaak komt er niet een gruwelijk misdrijf voorbij dat je denkt: "Nou, die gaat de rest van zijn leven de bak in" en dat je dan uiteindelijk hoort dat die man 1 a 2 jaar krijgt met aftrek vaan voorarrest. Er zullen genoeg voorbeelden te vinden zijn !

Als justitie zonodig een voorbeeld wil stellen omdat het uit den boze is dat men eigen rechter gaat spelen; stel dan eens een voorbeeld met de pedo zelf en laat hem wegrotten in de bak voor vele jaren....

Je kent de detailes van die zaken niet. Die staan namelijk nooit in de krant. Gelukkig wegen rechters alle kanten van een zaak. Om maar een voorbeeld te noemen: wanneer er bijv. staat dat iemand één jaar gevangenis straf heeft gekregen en TBS dan kan dat praktisch gezien tot levenslang leiden aangezien TBS tot in het oneindige verlengd kan worden.

En verder is het zoals Aernout schrijft: eigenrichting hoort niet in een rechtstaat.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_674259
Denk eens na man, welk recht heeft een pedo eigenlijk ?
Deze mensen zijn niet ziek, ze zijn SLECHT.
Wat nou hulp ? Zo gaan zo weer het verkeerde pad op in de meeste gevallen, ook met deze hulp.

Als een pedofiel het recht neemt om te beslissen over mijn kind,
Neem ik het recht om te beslissen over het leven van de pedofiel.

Hier geldt: Oog om oog tand om tand.

Hoe vaker dit voorkomt, hoe langer een volgende pedofiel de volgende keer nadenkt voordat hij wederom de fout in gaat.

pi_674307
quote:
Op 20 januari 2001 23:53 schreef §erum het volgende:
Denk eens na man, welk recht heeft een pedo eigenlijk ?
Deze mensen zijn niet ziek, ze zijn SLECHT.
Wat nou hulp ? Zo gaan zo weer het verkeerde pad op in de meeste gevallen, ook met deze hulp.

Als een pedofiel het recht neemt om te beslissen over mijn kind,
Neem ik het recht om te beslissen over het leven van de pedofiel.

Hier geldt: Oog om oog tand om tand.

Hoe vaker dit voorkomt, hoe langer een volgende pedofiel de volgende keer nadenkt voordat hij wederom de fout in gaat.

Denk je nou werkelijk dat een pedofiel nadenkt over het feit welke straf hem boven het hoofd hangt, wanneer hij zijn lustgevoelens gaat praktizeren? Vind jij iemand niet ziek als iemand een kind voor het leven tekent met één daad?
Het komt overigens veel meer voor dan jij denkt. Maar ban ze maar uit, alle psychisch gestoorden en emotionele wrakken, maak ze dood, weg van de samenleving; dat lost het probleem wel op. Om te beginnen met een groot aantal kinderen(!) op de ZMOK-scholen binnen de justitiële inrichting die zich hier al schuldig aan hebben gemaakt.

Het komt waarschijnlijk nooit meer goed met deze gasten. Maar wanneer deze middeleeuwse praktijken ooit hier in Nederland (legaal) worden uitgevoerd, ben ik weg.

zondag 21 januari 2001 @ 01:49:45 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_674421
Zucht... daar gaan we weer... de rechtschapenheid zelve gooien we met stenen, prediken oog om oog en gooien we een voor de rechtstaat heilig principe overboord omdat de onderbuikgevoelens de overhand krijgen...

Maar goh, wat zijn WIJ fatsoenlijk...

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 21-01-2001 01:50]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_674606
ehm om weer ffkes in te haken op dit forum
er komt een protestmars of iets dergelijks in breda ervoor
http://wwww.zeskilometerlang.nl/

[Dit bericht is gewijzigd door ringmaster op 21-01-2001 09:57]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_674660
quote:
Op 21 januari 2001 01:49 schreef Verbal het volgende:
Zucht... daar gaan we weer... de rechtschapenheid zelve gooien we met stenen, prediken oog om oog en gooien we een voor de rechtstaat heilig principe overboord omdat de onderbuikgevoelens de overhand krijgen...

Maar goh, wat zijn WIJ fatsoenlijk...

V

Ik begin me toch af te vragen wat jij dan wel een goed systeem vind ?
Het moge zo onderhand duidelijk zijn dat het veroordelen zoals het hier in Nederland gaat niet werkt.
De verdachten worden nog beter beschermd dan de burgers enz.
De gevagenissen zijn net luxe hotels, de straffen zijn om te lachen en voor je het weet wordt er weer eentje 'psychisch ziek' verklaard met als gevolg dat de straf wel erg minimaal wordt.

Dit werkt zo niet.

pi_674701
de wet hier in nederland klopt in mijn ogen voor geen meter. de pedofiel is de dader, en zulke figuren krijgen vaak maar 1/2 tot 1 jaar. bij mij is het vroeger ook gebeurd. de daders lopen over een tijdje weer vrij rond. ik zal altijd met dat klote gevoel blijven zitten. het is niet te hopen dat die klootzak ooit voor me auto loopt want ik rij gewoon door. zelke personen moeten ze geen 2e kans meer geven. die verdienen dat niet. die hebben dat verspeeld.
life is what you make it!
  zondag 21 januari 2001 @ 13:01:14 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_674710
quote:
Op 21 januari 2001 11:41 schreef §erum het volgende:
Democratie, rechtstaat enzovoorts.
Ik heb uitentreure aangegeven dat het toestaan van oog om oog, tand om tand en het recht in eigen hand nemen tot VEEEEEEL meer onrecht, chaos en ellende gaat zorgen dan nu het geval is. Want dan gaat ieder voor zich bepalen wat goed is en wat niet...
quote:
Dit werkt zo niet.
En wat jullie hier voorstaan nog minder.

Nogmaals... de WET staat het niet toe. Ik mag jou niet op je bek slaan. Doe ik dat wel, dan krijg ik een boete, werkstraf weetikveel. Het is daarna niet aan jou om mij een tijdje later alsnog op mijn bek te slaan. Doe je dat wel, dan zijn de gevolgen op dat moment voor jou... Simpel.

Natuurlijk werkt geen enkel systeem perfect, maar dat verbeter je niet door het systeem te schrappen voor JULLIE doeleinden.

De juiste manier is stemmen. Regel maar via de politiek dat je je zin krijgt.

Maar moorden gedogen? Hoe KOM je erbij...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 21 januari 2001 @ 13:06:53 #25
2646 webber
Enough already
pi_674716
quote:
Op 21 januari 2001 11:41 schreef §erum het volgende:
Het moge zo onderhand duidelijk zijn dat het veroordelen zoals het hier in Nederland gaat niet werkt.
De verdachten worden nog beter beschermd dan de burgers enz.
De gevagenissen zijn net luxe hotels, de straffen zijn om te lachen en voor je het weet wordt er weer eentje 'psychisch ziek' verklaard met als gevolg dat de straf wel erg minimaal wordt.
We hebben in Nederland gekozen voor een rechtssysteem met bijpassende vorm van straffen. Die straffen bestaan dus uit het ontnemen van de vrijheid voor een bepaalde tijd. Die gevangenissen zijn dus geen luxe hotels, want, heb ik me laten vertellen, daar schijn je uit te kunnen. Als iemand een vrijheidsstraf krijgt van 6 maanden, dan is dát de straf. Dan hoeft 'ie dus niet nog een keer dubbelgestraft te worden doordat 'ie in een kelder op water en brood wordt gezet. Die tijd hebben we gehad volgens mij.

Back on topic, eigen rechter spelen kan en mag natuurlijk nooit, hoezeer ik me de gevoelens van die man ook kan voorstellen. Hij is echter de lijn overgestapt en nu een zwaardere misdadiger dan degene waar hij zo'n hekel aan had. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat zo'n man met je kind doet. Maar heeft hij, voor hij dat mes tussen de ribben van de pedo stak, erbij stil gestaan dat die pedo misschien ook familie heeft? Stel dat die pedo een vrouw heeft en die vrouw gaat nu achter die pedo-killer aan, zijn we dan nog steeds zo voor eigen rechter spelen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')