abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:41:41 #51
130803 Gripper
Get a grip
pi_69896328
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:02 schreef PeRi het volgende:
[..]
Ik heb een vraag; ik word niet echt wegwijs uit de site, zoveel verschillende informatie .

Kan ik op een dag vroeg naar het Hbh gaan en vragen om een retourtje Eigerbahn/Jungfrauhoch en meteen vertrekken of moeten we echt (een paar dagen) vantevoren de kaartes regelen?
Ik ben nooit met de Eigerbahn omhoog geweest, maar ik denk dat je in de zomer wel in de rij kan staan. Het is echter een toeristentreintje, geen normale trein waarvoor je zomaar kan reserveren (denk ik!)
Maar inderdaad: je kunt in Grindelwald of kleine scheidegg zo bij het station een kaartje kopen. Omdat het zo'n exclusief treintje is, weet ik niet of je op elk normaal treinstation kaartjes kunt kopen...
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:31 schreef PeRi het volgende:
Ik zou toch bijv onderstaande, wellicht enigszins omslachtige , route kunnen pakken?

Duration 4h49m
Kilchberg > Zürich HB
Zurich HB > Bern
Bern > Interlaken Ost
Interlaken Ost > Lauterbrunnen
Lauterbrunnen > Kleine Scheidegg
Kleine Scheidegg > Jungfraujoch
Ook hier geldt: ik ben er nooit met de trein geweest. Het stuk naar Interlaken is niet zo heel spannend met de trein, pas bij interlaken ga je de bergen in. Omslachtig is het niet hoor, er is tenslotte geen andere weg. Wel vaak overstappen
Het lauterbrunnental is genieten, en als je dan op gegeven moment tussen lauterbrunnen en kleine scheidegg ergens het dal van grindelwald inkomt, staat die enorme Eiger noordwand daar voor je neus, 1800 meter rots en ijs....
Kippevel als je m voor het eerst ziet
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:31:51 #52
101884 PeRi
Allons-y!
pi_69908520
Bedankt! Het klinkt erg gaaf en ik wil er graag heen. Ik denk dat het wel mogelijk is om zonder vooraf te reserveren naar Scheidegg af te reizen en daar het treintje te pakken maar ik zal nog wel informeren op Zürich HB. Bedankt!
Whatever I want.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 19:29:49 #53
101884 PeRi
Allons-y!
pi_70008125
We hebben besloten om een nachtje te overnachten in Interlaken, hebben we meer tijd om daar rond te kijken .
Whatever I want.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:04:07 #54
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70017737
Wij (steenz en ik) zijn momenteel in Zwitserland
Toen we zaterdag aan kwamen was het bijna 30 graden. Gisteren was het evenzo warm. Zijn het dal gaan bekijken. Vandaag begon het wat bewolkt, maar nu ik dit type zie ik de zon er weer doorkomen

Vandaag naar Saas-Fee

P.S. Dit is overigens mijn eerste keer in Zwitserland. Ben er nu al verliefd op!
(Un)masking for the greater good.
pi_71242444
Vanaf morgen dus weer eens naar Swiss; ipv Interlaken wordt het nu toch maar een paar dagen Lugano .

Dan hebben we nog 1 extra trein-dag vanwege de interrail-kaarten, iemand tips voor de richting Geneve / Lausanne bij mooi weer?
pi_71311209
Ik ga wel eens naar Lutry, dorp niet al te ver van Lausanne, en dan lekker van het meer van Genève genieten .

Ik kom elk jaar ong. 3x in Zwitserland (zomer en winter), omgeving Les Diablerets/La Lecherette en 's zomers ook vaak Lutry/Lausanne.. vrienden en familie daar
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:12:58 #57
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87631801
Is er niet nog een Zwitserland topic ? Ik kan me niet voorstellen dat er een jaar niet over geluld wordt op Fok ... Ik kom er net weer vandaan, wát een land is het toch. Ik was 5 dagen in Meiringen en heb o.a. Gstaad, Axalp en Luzern bezocht. Fan-tas-tisch weer gehad, misschien dat ik van de week wat foto's upload ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_87632285
Zwitserland is een prachtig land ! In de jaren 90 vaak heen geweest met mijn ouders, alleen maar in Wallis geweest, maarja, Wallis is dan ook meteen één van de mooiste Cantons van Zwitserland.

Er is voor ieder wat wils ! De cultuursnuiver kan naar steden als St Gallen, Zermatt en Geneve, de luie vakantieganger kan zich vermaken op vele campings die breed-uit voorzien zijn van toffe zwembaden en de mensen die van een lekker potje sturen houden, zijn er tig mooie stuurmanswegen, of je nu 2 of 4 wielen hebt, elke bergpas heeft zo zijn charme's. (Vooral op de vroege ochtenden heb je het rijk alleen).

Voor het uitgaan, waar het topic een aantal jaar geleden voor geopend is, heb ik altijd begrepen dat de stad Brig (ook in Wallis) erg tof is met een groot aanbod aan diverse soorten cafe's/pub's en nachtclubs. En als je zomers gaat, mag je eigenlijk ook niet het jaarlijkse festival meemaken, dat volgens mij in de nacht van 1 op 2 augustus word gegeven. En dat word vooral geviert met veel eten en heel tof vuurwerk !! :Y
pi_115527682
Hier verder Zwitserland
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')