abonnement Unibet Coolblue
pi_9925194
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Engelse auto's? En dan met name in Nederland?

Valt er nou te wennen aan rechts zitten en rechts sturen? Je zit net tussen twee uitersten in natuurlijk: in Engeland rijden ze links met het stuur rechts en in Nl. rijden we rechts met het stuur links.

Als je nu een Engelse auto in Nl. gaat gebruiken, dan combineer je de twee dus.

Misschien dat ik er ooit aan denk een auto uit Engeland in te voeren (ik zoek inmiddels heel de wereld af om een goeie Supra te vinden) en alle ervaringen zijn welkom! Vroeger kon ik ook niet autorijden, en moest ik bij elke versnelling weer nadenken hoe het moest. Als ik zo'n stuur-rechts auto heb, dan is het waarschijnlijk weer gewoon opniew beginnen en een aantal maanden wennen?

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 21 april 2003 @ 23:20:53 #2
51699 Sleepie
What's in a nickname?
pi_9925208
Goede Supra's zijn in Duitsland ook wel te krijgen hoor.
Dan zit het stuur gewoon aan de goede kant.
~ Respect is Everything ~
pi_9925307
Ligt eraan wat je ervoor wilt uitgeven. Er staat er 1 op marktplaats te koop.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_9925490
Pedalen en sturen blijft hetzelfde. Alleen schakelen en kijken moet je omgekeerd aanleren. Full-time kwestie van een week denk ik. Met autorijlessen doe je dat ook maar in een week totaal eigenlijk.
pi_9925807
De Duitse supras zijn reteduur in vergelijking met die uit Japan, en veelal zitten ze al aan de 150000+ km. De Europese modellen zijn alleen tussen 1993 en 1996 gemaakt terwijl ze in Japan nog tot 2002 geproduceerd zijn!

Kijk maar eens op http://www.japanese-car-imports.co.uk/ , getunede supra's met aftermarket aanpassingen zoals turbo timers en boost valves, met maar 25000km op de teller uit 1997 voor omgerekend nog geen 25000 euro inclusief service, 3 jaar garantie, verwijdering begrenzer en aanpassing aan de Europese markt!

Daar heb je op mobile.de een afgeragde supra uit 1993 met 150k km op de teller voor...

En daar wil ik eventueel best opnieuw voor leren rijden met een stuur rechts

Zal wel komen omdat er een veel kleinere markt is voor rechts gestuurde modellen.. alleen Japan en Engeland. In de VS hoef je zonder een grote zak geld al niet aan meer te komen voor een goede supra, in Europa zijn er bijna geen goede modellen krijg ik de indruk.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_9926224
Waarom denk je zelf dat het stuur links zit als je rechts rijd? Allemaal kwestie van veiligheid lijkt mij, overzicht op de weg...

Echt nie verantwoord om dan een engelse auto aan te schaffen, zou het uberhaupt wel mogen?

pi_9926327
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 00:05 schreef ExTreme-e het volgende:
Waarom denk je zelf dat het stuur links zit als je rechts rijd? Allemaal kwestie van veiligheid lijkt mij, overzicht op de weg...

Echt nie verantwoord om dan een engelse auto aan te schaffen, zou het uberhaupt wel mogen?


Tuurlijk mag dat . Hier rijden er genoeg rond, allemaal van de afnorth. Vuilniswagens en andere gemeentevoertuigen hebben het ook veel trouwens. Het is even wennen maar het maakt niet veel uit in principe.
pi_9926760
reed voor iemand die voor het eerst in een britse merc reed......hij dacht dat ie netjes in het midden van de baan reed.......ik zag dat ie met ze linkerwillen aardig op/over de lijn reed
en toen.....
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2003 @ 09:16:11 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_9928559
quote:
Op maandag 21 april 2003 23:35 schreef Pushit het volgende:
Pedalen en sturen blijft hetzelfde. Alleen schakelen en kijken moet je omgekeerd aanleren. Full-time kwestie van een week denk ik. Met autorijlessen doe je dat ook maar in een week totaal eigenlijk.
Nee hoor, het schakelen gaat volgens mij ook op dezelfde manier, alleen zit je nu aan de andere kant. .
pi_9928577
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 09:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee hoor, het schakelen gaat volgens mij ook op dezelfde manier, alleen zit je nu aan de andere kant. .


klopt. Het is alleen met je andere hand schakelen
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:36:50 #11
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_9931879
Mensen, ik zal gelijk ff een fabeltje uit de wereld helpen:

Ik ben zelf in Engeland geweest en heb ook engelse auto's gereden en er is niks anders, alleen dat het stuur aan de andere kant zit, meer niet.

Versnelling is niet in spiegelbeeld, maar gewoon gelijk als de rest van de wereld. Hun moeten dus de 1 van zich af duwen, omdat ze aan de andere kant zitten.

Pedalen zitten ook in dezelfde volgorde: vlnr: Koppeling, rem en gas.

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:42:57 #12
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_9932010
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:36 schreef masterzipper het volgende:
Mensen, ik zal gelijk ff een fabeltje uit de wereld helpen:

Ik ben zelf in Engeland geweest en heb ook engelse auto's gereden en er is niks anders, alleen dat het stuur aan de andere kant zit, meer niet.

Versnelling is niet in spiegelbeeld, maar gewoon gelijk als de rest van de wereld. Hun moeten dus de 1 van zich af duwen, omdat ze aan de andere kant zitten.

Pedalen zitten ook in dezelfde volgorde: vlnr: Koppeling, rem en gas.


ik weet van mijn oom ook dat het totaal niet moeilijk is om links te rijden als het stuur rechts zit, dat doe je gewoon automatisch, maar als je slechts 1 van de 2 hebt dan kan het wel eens latsig zijn, omdat je opeens aan de buitenkant van de weg rijdt....
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:47:12 #13
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9932107
Wat ook belangrijk is, is dat je er wel goede verlichting in doet.
Bij een auto met het stuur recht staan de koplampen afgesteld om op een andere manier te schijnen dan bij gewone nederlandse auto's.
Door toeristen uit Engeland word dit opgelost door het plakken van een sticker op de koplampen, maar das voor een langere periode natuurlijk niet echt een oplossing.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9936599
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 00:10 schreef Pushit het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat . Hier rijden er genoeg rond, allemaal van de afnorth. Vuilniswagens en andere gemeentevoertuigen hebben het ook veel trouwens. Het is even wennen maar het maakt niet veel uit in principe.


bij gemeente wagens is het weer zo omdat zij langs de stoep zelf moeten rijden en bijvoorbeeld de goot schoonvegen, dan heb je beter zicht aan de binnenkant, zal mij weer niets verbazen dat in engeland de gemeentewagens weer het stuur links hebben
pi_9940168
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 00:10 schreef Pushit het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat . Hier rijden er genoeg rond, allemaal van de afnorth. Vuilniswagens en andere gemeentevoertuigen hebben het ook veel trouwens. Het is even wennen maar het maakt niet veel uit in principe.


Er zijn ook geldwagens met het stuur rechts. Zal vast ook een reden achter zitten.
pi_9940332
Ik vond in Engeland rijden met een Nederlandse auto best makkelijk
pi_9941458
het is goed te doen hoor!!

tis even wennen om met links te schakelen in plaats van rechts, maar dat is ook maar een dag, wel klote is inhalen!! je ziet namelijk niets, ik loste dit altijd op door er eerst rechts langs te kijken en dan maar hopen op het beste...

  dinsdag 22 april 2003 @ 19:47:05 #18
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_9942788
Mischien is het een idee om een Engelse Supra te halen en er dan een Europees Dashbord in te laten zetten. (en de pedalen over te zetten)
To hell with Kyoto!
pi_9942822
......kan je beter op zoek gaan naar goeie duitse supra?
want overzetten etc zal ook wel wat kosten
en toen.....
  woensdag 30 april 2003 @ 18:09:12 #20
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_10115759
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 19:47 schreef George_Bush het volgende:
Mischien is het een idee om een Engelse Supra te halen en er dan een Europees Dashbord in te laten zetten. (en de pedalen over te zetten)
+ omzetten reminrichting (incl leidingen)
+ omzetten koppelingsbekrachtiger (incl leidingen)
+ omzetten/vervangen stuurinrichting (incl. stuurhuis en eventueel leidingen stuurbekrachtiging)
+ omzetten/vervangen draadboom (want die moet ook naar de andere kant toe)
+ omzetten/vervangen ruitenwissermotor + stangenstelsel (want die zitten in een rechts gestuurde auto ook contra)
+ andere koplampen monteren (zoals al eerder werd aangegeven..)

valt wel mee hoor, ombouwen van rechts naar linksgestuurd

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')