quote:ik ben 1.68 en drink 4 per dag ( drink het niet elke dag maar als ik het koop wel in voordeelverpakking
Op zondag 24 augustus 2003 14:14 schreef Otherside het volgende:[..]
So...?
* nikky is een klein tenger persoon van 1.63...
En ik drink gemiddeld zo'n 6 blikjes golden power per dag, waar ik nauwelijks wat van merk.
gisteren ook 4 gedronken. ( moest nog helemaal naar huis rijden vanaf ML) nergens last van
quote:normaal gesproken hebben kleinere personen ook minder bloed in het lichaam, dus de caffeine/taureine concentratie in het lichaam is snel hoger dan bij een persoon met meer bloed. Maar er spelen natuurlijk nog andere factoren een rol, als bijvoorbeeld jou lichaam de stoffen sneller dan normaal afvoerd/afbreekt, zul je er meer van op kunnen
Op zondag 24 augustus 2003 14:14 schreef Otherside het volgende:[..]
So...?
[.. is een klein tenger persoon van 1.63...]
En ik drink gemiddeld zo'n 6 blikjes golden power per dag, waar ik nauwelijks wat van merk.
Maar meer dan 10 koppen koffie/ 4 blikken Redbull (of ander merk) blijft slecht voor je lichaam (bij een normaal postuur dus)
[Dit bericht is gewijzigd door greatgonzo op 24-08-2003 14:39]
Vermelding op fles
Het voorstel is afkomstig van Food Standard Agency. Dit, nadat veel mensen ziek zijn geworden door het drinken van de frisdranken. Vorig jaar februari stemde de EC al in voor de vermelding van cafeïne en kinine op de frisdranken. Lidstaten zijn overeengekomen dat het ingrediënt in de voedingstabel op de fles moet worden opgenomen.
Ziekten en zwangerschap
Kinine, vaak gebruikt als smaakmaker in bepaalde frisdranken als Tonic, wordt ten strengste afgeraden bij mensen die kampen met stofwisselingziekten en snel allergische reacties oplopen. Ook een hoge cafeïneconsumptie wordt voor kinderen en zwangere vrouwen afgeraden. De nieuwe regels zullen in juli 2004 worden ingevoerd.
Bron: Agris.be, ThisisLondon, Food Standard Agency
quote:Het zal wel net zoiets als met alcohol zijn... de een kan er veel van hebben zonder effect, de ander staat er na een glas al van op zijn kop.
Op zondag 24 augustus 2003 14:30 schreef greatgonzo het volgende:[..]
nomraal gesproken hebben kleinere personen ook minder bloed in het lichaam, dus de caffeine/taureine concentratie in het lichaam is snel hoger dan bij een persoon met meer bloed. Maar er spelen natuurlijk nog andere factoren een rol, als bijvoorbeeld jou lichaam de stoffen sneller dan normaal afvoerd/afbreekt, zul je er meer van op kunnen
Maar meer dan 10 koppen koffie/ 4 blikken Redbull (of ander merk) blijft slecht voor je lichaam (bij een normaal postuur dus)
Gezond zal het iig zeker niet zijn. Ook voor het gebit is het een flinke aantasting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |