quote:
Op donderdag 1 mei 2003 01:54 schreef Bridell het volgende:[..]
* pakje kaarten bestellen gaat
het zijn trouwens wel errrrrrg veel wapens: Rusland en Amerika samen : 28.000 kernkoppen....
quote:Ik denk dat er genoeg criminelen zijn opgepakt omdat ze zo dom waren over hun misdaad op te scheppen. Dit zal echt niet de eerste zijn. (Of er inderdaad veel lieden zijn die dat tegen een krant deden, betwijfel ik daarentegen weer).
Op donderdag 1 mei 2003 12:02 schreef yavanna het volgende:[..]
Niet
Ik sta nergens meer verstelt van
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws..html
quote:
'Saddam roept op tot verzet tegen bezetter'
LONDEN - De voormalige Iraakse leider Saddam Hussein heeft woensdag in een aan hem toegeschreven brief de Iraakse bevolking opgeroepen zich te verzetten tegen de bezetting van hun land door de VS en Groot-Brittannië.De brief verscheen in de in Londen uitgegeven Arabischtalige krant Al-Quds Al-Arabi. Volgens deskundigen wijken het handschrift en de handtekening van de briefschrijver echter af van eerdere door Saddam geschreven documenten.
De Al-Quds Al-Arabi houdt vol dat de brief wel degelijk afkomstig is van Saddam en dat het document via bronnen in Irak in het bezit van de krant is gekomen.
In de brief roept Saddam de Irakezen op de "ongelovige, criminele en laffe bezetters" te verjagen. De brief zou maandag zijn geschreven, de dag van Saddams 66ste verjaardag.
De Al-Quds Al-Arabi, die de afgelopen maanden een pro-Saddam koers vaarde, publiceerde dinsdag een verhaal over een tot nog toe onbekende Iraakse verzetsgroepering, de IRL, die zei dat Saddam nog in leven is en zich binnen enkele dagen opnieuw tot het Iraakse volk zal richten.
Over de verblijfplaats van de voormalige dictator en zijn zoons Odai en Qusai is niets bekend, net zo min als duidelijk is of ze nog in leven zijn
quote:
Amerikaanse militairen gewond in Falluja
FALLUJA - Zeker zeven Amerikaanse militairen zijn donderdag gewondgeraakt door de ontploffing van handgranaten in de Iraakse plaats Falluja. Twee onbekende mannen gooiden twee granaten naar het complex waar de Amerikanen verblijven.
![]()
Amerikaanse militairen staan schietklaar in Fallujah nadat eerder zeven Amerikanen gewond raakten toen onbekenden twee granaten naar de Amerikanen hadden geworpen. (Foto: AP)
Falluja is al dagen in de ban van anti-Amerikaanse betogingen. Amerikaanse militairen openden woensdag het vuur op een mensenmenigte in de stad, 50 kilometer ten westen van Bagdad. Volgens een woordvoerder van het plaatselijk ziekenhuis vielen daardoor drie doden.Een Amerikaanse militaire woordvoerder zei dat de Amerikanen terugschoten toen er vanuit de mensenmassa op een militair konvooi werd geschoten. De duizenden Irakezen protesteerden bij een Amerikaanse commandopost tegen de dood van dertien Irakezen. Die waren maandagavond omgekomen toen Amerikaanse militairen begonnen te schieten op de mensen die het vertrek van de Amerikanen uit een school in de stad eisten.
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.amerikaanse.militairen.html
quote:
127 Teletekst do 01 mei
Bush:strijd in Irak is gestreden***************************************
WASHINGTON De Amerikaanse president
Bush zal vannacht in een toespraak
verklaren dat de strijd in Irak voorbij
is.Hij zal zijn rede houden vanaf het
dek van het vliegdekschip USS Abraham
Lincoln voor de kust van Californië.
Een woordvoerder van het Witte Huis
benadrukt dat de rede van Bush niet het
formele einde van de oorlog betekent.Er
wordt op plaatsen in Irak nog verzet
geboden tegen de Amerikaanse troepen.
Generaal Franks,die de troepen in Irak
aanvoert,heeft Bush dinsdag verteld dat
de grote militaire operaties in het
land zijn afgerond.Hij stelde dat de
fase van wederopbouw is aangebroken.
***************************************http://teletekst.nos.nl/tekst/127-01.html
quote:Hmmm en dan nu op naar een gezonde toekomst ( hopenlijk ) voor Irak.
Op donderdag 1 mei 2003 15:43 schreef Sidekick het volgende:
En de officiele oorlog is afgelopen:
[..]
Iets anders over Bush, wat zag hij er mallotig uit ( weer ) in een soort van piloten outfit
quote:
U.S. Soldier Drowns in Iraq Tank MishapA U.S. soldier drowned Thursday when a tank plunged into a canal west of Baghdad, the U.S. military said.
The tank, from the Army's 3rd Armored Cavalry Regiment, drove into an artificial sand barrier and then dropped into the canal near the city of Fallujah, about 30 miles west of the capital, according to a briefing at the V Corps headquarters.
Efforts to resuscitate the soldier failed. The soldier's name was not made public pending notification of his next of kin.
Fallujah has been the site of repeated violence involving U.S. troops this week. On Thursday, seven soldiers were wounded when attackers tossed a grenade into an Army compound.
The day before, soldiers fired on anti-American demonstrators, and hospital officials said two Iraqis died. On Monday night, 16 Iraqis were reported killed in a clash with another Army unit.
Newsday.com
quote:Wat een verschrikkelijk onzin, het is toch beschamend om zoiets te lezen? Osama bin Laden (UBL) riep op Saddam te verwijderen van de macht, dan kan het, Jezus-nog-aan-toe, toch geen B-O-N-D-G-E-N-O-O-T zijn?!
Bush:bondgenoot al-Qaeda verslagen
WASHINGTON President Bush van de VS zal
in een televisietoespraak de Amerikanen
vannacht vertellen dat het verdrijven
van Saddam Hussein een cruciale stap in
de strijd tegen het terrorisme is."Een
bondgenoot van al-Qaeda is verslagen."
Het Witte Huis gaf vanavond al delen
van de rede vrij,die Bush om 03.00 uur
op een vliegdekschip voor de kust van
Californi zal uitspreken.De president
landde daar met een gevechtsvliegtuig.
Het democratiseringsproces in Irak zal
nog geruime tijd duren,zegt Bush.Hij
zal vermoedelijk ook het formele einde
van de gevechtshandelingen aankondigen,
al wordt in Irak lokaal nog gevochten.
quote:Volgens bepaalde berichten weer we, er zou geheim contact geweest zijn.
Op donderdag 1 mei 2003 23:00 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wat een verschrikkelijk onzin, het is toch beschamend om zoiets te lezen? Osama bin Laden (UBL) riep op Saddam te verwijderen van de macht, dan kan het, Jezus-nog-aan-toe, toch geen B-O-N-D-G-E-N-O-O-T zijn?!
quote:Ik geloof er niks van. Bin Laden bood aan om Hoessein te bevechten in 1991. Hoessein is puur seculier. Het enige dat wellicht er nog naar zou kunnen linken, is dat schorem in het noorden, maar dat was niet onder Saddam's invloed.
Op donderdag 1 mei 2003 23:10 schreef yavanna het volgende:[..]
Volgens bepaalde berichten weer we, er zou geheim contact geweest zijn.
Van wat er van waar is dan.
quote:Is al zo vaak ontkracht, het is idd gewoon onzin.
quote:Weet je, ik maak mij er niet eens druk meer om, het begint nu teveel op een vrij slechte film te lijken.
Op donderdag 1 mei 2003 23:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik geloof er niks van. Bin Laden bood aan om Hoessein te bevechten in 1991. Hoessein is puur seculier. Het enige dat wellicht er nog naar zou kunnen linken, is dat schorem in het noorden, maar dat was niet onder Saddam's invloed.
quote:Ik snap niet dat Amerika dit niet tegenhoudt, of zullen ze dit soort onzin allemaal maar uitspuien voor binnenlands gebruik?
Op donderdag 1 mei 2003 23:14 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Weet je, ik maak mij er niet eens druk meer om, het begint nu teveel op een vrij slechte film te lijken.
quote:Dat laatste denk ik.
Op donderdag 1 mei 2003 23:16 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik snap niet dat Amerika dit niet tegenhoudt, of zullen ze dit soort onzin allemaal maar uitspuien voor binnenlands gebruik?
quote:Omdat ze in Amerika een gezamenlijke vijand zouden hebben.
Gespeend van enige kennis over het Midden Oosten klinkt dat misschien logisch maar anders kun je dat echt niet anders interpreteren als een door de regering Bush bedachte link.
9/11 - Bin Laden - Saddam Hussein - ??
En telkens hoor je hetzelfde
"We hebben bewijzen en zullen die binnenkort openbaar maken"
quote:Ik vrees het ook en dat vind ik jammer. De bevolking een beetje ophitsen vind ik niet zo verschrikkelijk, maar het gewoon pure leugens vertellen, heeft wel wat dictatoriaals.
Op donderdag 1 mei 2003 23:17 schreef schatje het volgende:[..]
Dat laatste denk ik.
quote:Iets als "fout" bestempelen rechtvaardigd nog geen oorlog en geweld hoop ik?
Op donderdag 1 mei 2003 23:23 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik vrees het ook en dat vind ik jammer. De bevolking een beetje ophitsen vind ik niet zo verschrikkelijk, maar het gewoon pure leugens vertellen, heeft wel wat dictatoriaals.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om te zeggen: "Al-Qa'ida is fout. Irak is fout. Irak is geen Al-Qa'ida, toch is het een overwinning (dictatuur, mensenrechten, WMD, etc.)."
Ik zie liever eerst toch wat bewijzen.
quote:Om het maar even simpel en snel te houden, gebruikte ik dit.
Op donderdag 1 mei 2003 23:26 schreef Bridell het volgende:
Iets als "fout" bestempelen rechtvaardigd nog geen oorlog en geweld hoop ik?
quote:En als ze die dan openbaar maken, blijkt het nu niet echt bewijs te zijn
Op donderdag 1 mei 2003 23:18 schreef Bridell het volgende:[..]
Omdat ze in Amerika een gezamenlijke vijand zouden hebben.
Gespeend van enige kennis over het Midden Oosten klinkt dat misschien logisch maar anders kun je dat echt niet anders interpreteren als een door de regering Bush bedachte link.
9/11 - Bin Laden - Saddam Hussein - ??
En telkens hoor je hetzelfde
"We hebben bewijzen en zullen die binnenkort openbaar maken"
Politiek blijft een groot 'spel'.
quote:Met als resultaat dat je straks een nog grotere malloot aan de macht hebt in Irak, en tig splintergroepjes die elkaar naar het leven staan. Wat een vooruitgang.
Op donderdag 1 mei 2003 23:28 schreef tvlxd het volgende:[..]
Om het maar even simpel en snel te houden, gebruikte ik dit.
De Foutheid In Het Alles van Irak en Al-Qa'ida heeft, voor mij, de oorlogen gerechtvaardigd.
quote:Ach, wel ja, ik vind dan ook dat we toch echt een keer moeten ingrijpen bij onze oosterburen. Met al hun burgeroorlogen, terroristische aanslagen, anarchie en bierwurst.
Op donderdag 1 mei 2003 23:40 schreef gelly het volgende:[..]
Met als resultaat dat je straks een nog grotere malloot aan de macht hebt in Irak, en tig splintergroepjes die elkaar naar het leven staan. Wat een vooruitgang.
quote:Wat heb je toch 'slimme' mensen
'Souvenir' uit Irak ontploft op vliegveld
AMMAN - Op de internationale luchthaven van de Jordaanse hoofdstad Amman is donderdag een werknemer van het vliegveld omgekomen toen tijdens een controle een stuk bagage ontplofte. Drie anderen raakten gewond bij de explosie, aldus de minister Adwan van Informatie.Volgens de bewindsman was de koffer van een Japanse journalist die eerder in Irak was geweest. Hij had uit Bagdad een 'object' meegenomen, maar wist niet dat het een explosief was, aldus Adwan. De journalist, die naar Cairo wilde, wordt door de autoriteiten verhoord.
Teegraaf.nl
quote:Is er ook wat van zijn repetoire bekend?
aldus de minister Adwan van Informatie.
quote:Wat een loser...
Op vrijdag 2 mei 2003 08:22 schreef yavanna het volgende:[..]
Wat heb je toch 'slimme' mensen
quote:
Patriot-detachement terug in Nederland
Bert Jansen
EINDHOVEN - De drie Nederlandse patriot-eenheden die in Turkije waren gestationeerd tijdens de oorlog in Irak zijn terug in Nederland. Donderdagavond landen twee vliegtuigen met 328 Nederlandse militairen aan boord op de vliegbasis Eindhoven.
Daarmee is een eind gekomen aan een operatie om Turkije te verdedigen tegen raketaanvallen vanuit Irak. In totaal zaten er ongeveer 360 Nederlandse militairen sinds begin maart in Diyarbakir en Batman in het zuidoosten van Turkije. Een aantal van hen is nog in Turkije om ervoor te zorgen dat de patriot-antiraketsystemen terugkomen naar Nederland. Tijdens de NAVO-missie hoefden de Nederlandse patriot-eenheden niet in actie te komen.http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1333231-1373-496142-,00.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |