Ik zal aftrappen met 3 nummers...
Nightwish - Dead Boy's Poem
De tekst van het nummer, zoals het gebracht wordt en vooral het tussenstuk met het kind dat een gedicht voorleest en ook de inhoud daarvan. Het is voor mij erg (lees: te) herkenbaar.
Evanescence - My Immortal
Vooral de laatste week erg gevoelig geworden voor mij vanwege het een en ander wat voor gevallen is. Wederom omdat het zo herkenbaar is en het verhaal verteld dat ik zelf niet of nauwelijks kwijt kan.
Wings of Fury - The Poem of Truth
De wijze waarop de zangeres dit nummer brengt, zo gevoelig, zo emotioneel, een enorm kippenvel nummer voor mij.
en heel veel van Vangelis
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 20-04-2003 22:28]
Doet me denken aan Duitstalig vakantievriendje...
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 20-04-2003 22:37]
soms als ik al een beetje droef ben ook liederen als
2Pac - Dear Mama
Alanis Morissette - Your Congratulations
Amanda Marshall - A Beautiful Goodbye
kortom bijna allemaal, mooie tedere vrouwenstemmen die misére spreken, pffffff
Herinneringen aan..
Een wereld zonder jou (Marco en Treintje)
De tekst vooral...Kan ik me erg in vinden..
I knew I loved you (Savage Garden
Ach ja, geen reden eigenlijk..De waterlanders komen altijd te voorschijn als ik dit liedje hoor..
Show me the meaning of being lonely (Backstreet Boys)
Hoop geluk, maar ook verdriet van gehad...
quote:Pfff dat was in de auto op de radio toen m'n zus in coma lag en we niet wisten wat er aan de hand was, in de auto vanaf Zevenaar naar Utrecht was dat het eerste nummer, als ik het nu hoor kan ik weer spontaan janken...
Op zondag 20 april 2003 22:31 schreef Reddiablo het volgende:
Amanda Marshall - A Beautiful Goodbye
Verder
Our farewell van Within Temptation
Let Love Live van Cirque du soleil
Spending my time van Roxette
Dromen van NUHR
En dat liedje dat Trijntje Oosterhuis heeft ingezongen en wat wordt gebruikt bij de Pandadroom in de Efteling
Die gast heeft iets te weinig verstand van subtiliteit, maar die tekst is ondanks dat het er zo dik bovenop ligt vaak net wat ik nodig heb om te horen.
Love - Anouk
Vooral als ik me al niet zo lekker in mijn vel voel, omschrijft die tekst precies hoe ik me voel.
Imagine - John Lennon
Dan komt meteen de hippie in mij naar boven en krijg onbedwingbaar de neiging de wereld te verbeteren.
Love - John Lennon en Bright Eyes - Art Garfunkel
Hiervan krijg ik slappe knieën en wordt ik niet eens gewoon emotioneel, maar echt sentimenteel
Closer - Nine Inch Nails
Dit ritme maakt iets bij me los, wat ik hier maar niet zal gaan neerzetten....
Beethoven's Moonlight Sonata en Ravel's Bolero
Hiervan kom ik dus écht in een andere wereld terecht...
Ach, ieder stukje muziek doet wel iets met me, dus ik wordt op zich van alle muziek emotioneel, alleen van het ene stukje muziek meer dan van het andere...
Verder heb ik vroeger een tijdje moeite gehad met Stars On 45. Klinkt heel gek, maar het kwam omdat toen ik 13 was een meisje uit mijn klas overleed aan hersenvliesontsteking. Op haar begrafenis werd dat nummer gedraaid en daar heb ik jarenlang aan moeten denken als ik het hoorde.
En dan zijn er natuurlijk veel nummers die herinneringen oproepen, gelukkige en verdrietige.
quote:Dierenbeul !
Op zondag 20 april 2003 22:53 schreef Pascalle27 het volgende:Closer - Nine Inch Nails
Dit ritme maakt iets bij me los, wat ik hier maar niet zal gaan neerzetten....
![]()
![]()
gaan mijn emoties helemaal op hol.
Veeeel herinneringen.. sommige mooie, sommige minder mooie :S
schitterend...
komt ook uit een van de mooiste films ooit - Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulin....
De tekst klopt precies met wat ik eens heb meegemaakt. Die shit raakt me wel. Het zijn van die nummers die je op zn tijd eens moet draaien.
off topic: dit gevoel mis ik bij zn derde plaat, weinig emotie, te commercieel
(prachtige akkoorden en erg mooi gezongen. Kweet niet of dit nummer van henzelf is of een cover)
You & I - Jeff Buckley
(doet me erg aan zijn dood denken, prachtig donker sereen nummer, ik zie beelden van een rustige onderwaterwereld. Rust zacht, jeff)
komt uit Donnie Darko, was echt zo'n zielig stuk, en het nummer is ook zielig
quote:Geweldige plaat ook, "trading snakeoil for wolftickets", zeker gaan luisteren! Kvond de film ook goed, wel wat heavy maar mooi...
Op maandag 21 april 2003 14:42 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
Gary Jules - Mad Worldkomt uit Donnie Darko, was echt zo'n zielig stuk, en het nummer is ook zielig
quote:die film is geniaal... de rest van de soundtrack trouwens ook *zucht* is dat een cd van Gary Jules?
Op maandag 21 april 2003 18:33 schreef Kirke het volgende:[..]
Geweldige plaat ook, "trading snakeoil for wolftickets", zeker gaan luisteren! Kvond de film ook goed, wel wat heavy maar mooi...
quote:Yep, check ff www.garyjules.com, jammergenoeg komt 'ie nog niet naar Europa...
Op maandag 21 april 2003 19:16 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:[..]
die film is geniaal... de rest van de soundtrack trouwens ook *zucht* is dat een cd van Gary Jules?
quote:Heyyy Craze!
Op maandag 21 april 2003 19:49 schreef craze het volgende:
Niet te vergeten, Nina Simone - Ne me quitte pas
dan toch liever "I will remember" van Toto, full version, flink hard.
quote:Geweldige film
Op zondag 20 april 2003 23:34 schreef serano het volgende:
Yann Tiersen - Comtine D'un Autre Ete - L'apresschitterend...
komt ook uit een van de mooiste films ooit - Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulin....
Je kan hier trouwens ook muziek en clips vinden: http://www.virginrecords.com/amelie/preview.html
Het nummer dat jij noemde is ook één van mijn favorieten.
Daarbij ook nog
* La noyée'
* Guilty
* Je suis jamais allée
Andere muziek:
Procul Harem - Whiter shade of pale
Annie Lennox - Whiter shade of pale
Keith Caputo - Selfish
Keith Caputo - Why
Beth Hart - Hiding underwater
The Cure - To wish impossible things
Crowded House - Don't dream it's over (acoustic)
Sarah McLachlan - Angel
Sarah McLachlan - Do what you have to do
Sarah McLachlan - Song for a winter's night
En: Alle versies van het nummer Gloomy sunday
Als je het mij vraagt is haar uitvoering de beste, kan me niet voorstellen dat iemand daar geen kippevel bij krijgt.. Las vanochtend heleaas dat Nina Simone zondag is overleden
Hebben we laten draaien bij de crematie van mijn opa Jaap(mijn grootste vriend). Paste echt bij hem!
Deze traditional gaat over een vrouw wiens man naar Nederland wordt gescheept om te vechten in één van de Engelse Zeeoorlogen (gezien het een Schots nummer is, waarschijnlijk de Vierde), maar in een storm terecht komt en verdrinkt. De vrouw zweert dan nooit meer een ander te nemen, zich op te doffen of zelfs een kam door haar haar te laten gaan tot door de dood zij en haar geliefde herenigd worden. Die Schotten zijn verdomd goed in treurige liederen schrijven.
Falconer - We Sold Our Homesteads
Dit nummer gaat over Zweedse emigranten die een erg zware reis tegemoet gaan. Zo zielig. Het ergste is dat het echt gebeurd is.
Pain of Salvation - A trace of blood
Dit nr gaat over een miskraam. Dat zegt het eigenlijk al, maar de emotie die de zanger er in legt is werkelijk ontzettend aangrijpend.
Heel mooi.
Bush - Bonedriven
Acda & de Munnik - Lopen tot de zon komt
NUHR - Je houd van mij
Alle4 hele mooie nummer. Ben niet snel van slag, maar als ik deze hoor. Memories....
/edit Was NUHR vergeten
Gewoon al de reden waarom dit nummer is geschreven
Sarah McLachlan - Hold on
Waanzinnig mooie tekst over iets dat ik hoop niet mee te maken...
Norah Jones - Don't know why...
Super mooie song, lekker loungy, waarbij de tranen zich stiekem aandringen naarmate het liedje vordert. Meestal niet van verdriet, dit keer, maar van schoonheid
volumia! - blijf nou hier
van dit nummer krijg ik spontaan een slecht gevoel en komen de traantjes vanzelf.. vraag me niet waarom ofzow, maja gewoon een huilnummer
quote:Schitterend..
En zo nog wel meer.
quote:ik ook bij heel veel nummer van Vangelis.
Op zondag 20 april 2003 22:27 schreef ArmaniMania het volgende:
Counting Crows - Colourblinden heel veel van Vangelis
quote:ooooh ja... ik ook....
Op zondag 20 april 2003 22:27 schreef ArmaniMania het volgende:
Counting Crows - Colourblind
en ook Abel - Onderweg
Herinneringen aan....
[Dit bericht is gewijzigd door somegirl op 23-10-2003 13:02]
quote:Ik ook! Heel die CD is prachtig!
komt ook uit een van de mooiste films ooit - Le Fabuleux Destin D'Amélie Poulain....
Soms heb ik het niet bij een heel lied, maar vooral bij passges:
De Kast: imulsief: ('je hoeft geen indruk op mij te maken, zoals je bent zo is het goed...')
Bij veel liedjes van Sting
Dansen aan Zee: Blof (herinnering)
Always van Bon Jovi (dit draaiden ze op de crematie van een vriend)
En eigenlijk nog veel meer, maar daar kom ik nu even niet op.
Heroes => David Bowie
kwestie van organisatie => Flip Kowlier
Laat dit nooit overgaan => Bram Vermeulen
en de rest valt me nu niet dadelijk te binnen ......
Komt door dingen die ik in het verleden heb mee gemaakt. Zet hem ook altijd af anders begin ik te
Gegarandeerd
edit: vergeten:
Eigenlijk allemaal zonder duidelijk aanwijsbare reden, geen directe associaties met een bepaalde gebeurtenis of zo.
[Dit bericht is gewijzigd door Allan24 op 23-10-2003 15:40]
POD - youth of the nation en Manowar - today is a good day to die
noem ik in 1 want ik vind ze op elkaar lijken qua stemming BI2 - Polkovnik hoort daar eigenlijk ook nog bij
van iced earth en sonata arctica en stratovarius krijg ik het altijd warm en koud tegelijkertijd
(maar niet meer zo erg dan vroeger, hij heeft als vader zwaar afgedaan, maar inmiddels ook als opa)
quote:Helemaal mee eens. Sowieso een vrij sentimenteel nummer, maar aan dit nummer heb ik ook nog speciale herrineringen...
Op woensdag 22 oktober 2003 23:44 schreef Gillingham het volgende:
Beatles - Yesterday
Sowieso zijn nummers bij mij vaak gekoppeld aan bepaalde herrineringen. Zo werd "Supergirl" van Raemonn (ofzoiets) een paar jaar geleden gedraaid op 'n begrafenis van een meisje uit m'n klas wat zelfmoord had gepleegd. Ervoor deed het nummer met niks, maar als ik het nu hoor moet ik steeds opnieuw daaraan denken....
Zo heb ik dat ook bij bv. Trouble van Coldplay (wat btw een geweldig nummer is), en bij Overcome van Live....
quote:Bij mij ligt het grotendeels ook aan de herinneringen die een nummer bij me oproepen.
Op donderdag 23 oktober 2003 16:41 schreef DonStefano het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Sowieso een vrij sentimenteel nummer, maar aan dit nummer heb ik ook nog speciale herrineringen...
Sowieso zijn nummers bij mij vaak gekoppeld aan bepaalde herrineringen. Zo werd "Supergirl" van Raemonn (ofzoiets) een paar jaar geleden gedraaid op 'n begrafenis van een meisje uit m'n klas wat zelfmoord had gepleegd. Ervoor deed het nummer met niks, maar als ik het nu hoor moet ik steeds opnieuw daaraan denken....
Zo heb ik dat ook bij bv. Trouble van Coldplay (wat btw een geweldig nummer is), en bij Overcome van Live....
Dit nummer roept zoveel nostalgische herinneringen op...krijg ik kippenvel van.
One - U2
Is op iemands begrafenis gedraaid en sindsdien word ik er helemaal stil van.
Is dit nu later - Stef Bos
Bij dit nummer besef ik altijd heel goed dat mijn leven niet zo is verlopen als ik altijd als kind droomde en dacht. Niet dat het slecht met me gaat, maar dromen en idealen hebben plaats gemaakt voor realiteit van alle dag.
Creep - Radiohead
Dit is heel persoonlijk en hou ik fijn voor mezelf
The Reaper - Blue Oyster Cult
Zo'n fantastisch mooi nummer met een onbewuste spanning wat me een heel vreemd gevoel kan geven.
Bloodflowers - The Cure
En die mag wel gedraaid worden op mijn eigen begrafenis
en ik kan eigenlijk nog wel 100 nummers opnoemen.
Gewoon mooi maar ik word van muziek niet emotioneel. Ik krijg eerder kippevel of een lekker gevoel van binnen.
enz.
Nare gedachten achter dat nummer.. 100% gegarandeerd kippevel
Hammerfall - Glory to the brave
Een goede vriend van mij was verongelukt in een bizar auto-ongeluk, en dit nummer draaiden ze op z'n begrafenis. De zeven-minuten versie, welteverstaan. En elke keer als ik dit nummer hoor (en lees), zie ik 'm weer in een eenzaam, donker hoekje van ons stamcafè op z'n gitaar spelen.
Nothing on earth stays forever
But none of your deeds were in vain
Deep in our hearts you will live again
You're gone to the home of the brave
Dilana Smith - Secret of my soul
Njah, dit nummer heeft eigenlijk geen introductie nodig. De lyrics beschrijven maar al te zeer hoe ik liefde zelf zou beschrijven. Ook lijkt dit nummer op de perfecte liefdesverklaring. En dan met die rauwe stem van Dilana erbij...
Kamelot - One day
Langzaam, dramatisch en emotioneel. En een heel droefgeestig nummer. En de tekst, tja, die past helemaal bij het moment dat ik voor het eerst afscheid nam van m'n Oostenrijkse (toenmalige) vriendin toen ik naar huis ging. Zelfs nu, als ik er naar luister krijg ik weer tranen in m'n ogen en een flinke brok in m'n keel...
Doro Pesch - Who you love
Er is een moment geweest dat ik niet precies wist wat ik met m'n naaste moest. Ik bedoel, ze waren er wel voor me, maar ik niet echt voor hun, want ik was helemaal gefixeerd op (ja, ja) een meid.
Njah, nu doet diezelfde chick mij niet zo gek veel meer, maar in die periode behoorlijk wat... En wederom omschrijf de tekst van dit lekkere rock n' roll nummer m'n toenmalige situatie perfect.
[Dit bericht is gewijzigd door The_NiteAngyl op 11-11-2003 16:38]
ik krijg er nu al melodramatische jeugdherinneringen van en ik ben toch nog maar 19
Nights in white satin - moody blues
Werd ook gedraait op de crematie van mijn vader
Heaven (slow) - Do
Gewoon een super mooi nr
[Dit bericht is gewijzigd door Jackal_Omega op 01-12-2003 01:12]
quote:Het nummer niet zo .... maar wel van dat clipje wat er bij zat.
Op maandag 27 oktober 2003 21:08 schreef Kupoi het volgende:
eerst een jeugd sentiment : van die film waterschapsheuvel.. bright eyes
en van die film donnie darko op het einde hoor je dat nummer mad world.. daar krijg je echt een kippevel van als je die film hebt gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |