Een kind is een kind en moet dus ook de vrijheid gegund worden om lekker kind te zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door eXite op 18-04-2003 17:22]
quote:Hoe krijg je de topics verzonnen steeds
Op vrijdag 18 april 2003 17:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
om bij te dragen aan het huishoudboekje? Kinderen zijn duur, dat is duidelijk en omdat de kinderbijslag niet alle kosten dekt kun je kinderen vanaf een jaar of 5 best laten werken. Zo denk ik bijvoorbeeld het verkopen van sigaretten (kan ik evt goedkoop krijgen) op terassen , of een schoenpoetsset cadeau geven waarmee het kind in de stad wat kan verdienen voor de kost. Hoe zou jij je kinderen te werk stellen?
quote:Ik denk dat kinderen best wat kunnen bij verdienen voor het gezin. Zo leren ze al vroeg verantwoordelijkheid dragen en met geld omgaan.
Op vrijdag 18 april 2003 17:20 schreef Henkuzz het volgende:
Kinderen moet je kind laten zijn.... werken kunnen ze de rest van hun leven nog en dat weet je van te voren dat kinderen duur zijn...
quote:misschien is het dus beter om ze dat geld te laten houden en dus zelf zo laten leren sparen etc.
Op vrijdag 18 april 2003 17:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik denk dat kinderen best wat kunnen bij verdienen voor het gezin. Zo leren ze al vroeg verantwoordelijkheid dragen en met geld omgaan.
quote:Dat lijkt me niet. Ik zou ze er wel wat van geven, maar het gaat erom het gezin te ontlasten, dus het geld wordt natuurlijk wel ingeleverd bij pa. . Bijkomend voordeel is dat het kind natuurlijk heel makkelijk contacten kan leggen ,hij leert ervan. Ook souvenirs verkopen aan touristen ,of zelfgemaakte beeldjes is natuurlijk een goed idee.
Op vrijdag 18 april 2003 17:27 schreef Fliepke het volgende:[..]
misschien is het dus beter om ze dat geld te laten houden en dus zelf zo laten leren sparen etc.
Ik heb het idee opgedaan in turkije, daar zie je dat ook vaak.
quote:Maar goed: ONTOPIC dan maar:
Op vrijdag 18 april 2003 17:29 schreef belsen het volgende:
Hoort dit niet thuis in onzin.
Je kunt ook nog een kind maken en die verkopen of het kind wat je hebt uitverhuren aan bepaalde personen of familieleden, die vrijgezelle oom ofzo?
quote:Joh, laat hem doodvallen..
Op vrijdag 18 april 2003 17:21 schreef pookiebear het volgende:
Hoe krijg je de topics verzonnen steeds
Ow fuk, een doodverwensing. Nahjah, ban dan maar..
quote:Ik krijg af en toe al medelijden met die vals spelende violisten kinders in het Vondelpark
Op vrijdag 18 april 2003 17:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat je het niet verder moet laten gaan dan ranja verkopen op koninginnedag
quote:Alleen levert het geen klap op natuurlijk.
Op vrijdag 18 april 2003 17:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat lijkt me niet. Ik zou ze er wel wat van geven, maar het gaat erom het gezin te ontlasten, dus het geld wordt natuurlijk wel ingeleverd bij pa. . Bijkomend voordeel is dat het kind natuurlijk heel makkelijk contacten kan leggen ,hij leert ervan. Ook souvenirs verkopen aan touristen ,of zelfgemaakte beeldjes is natuurlijk een goed idee.
quote:Oké, ontopic dan en serieus. Jij wilt je kind laten werken om bij te dragen aan het gezin. Dat is verboden, ufferd! Als een kind al werkt, dan zijn daar zeer beperkte mogelijkheden voor in een ontwikkeld land als Nederland. Het geld wat een kind dan zou verdienen gaat dan dus ook naar het kind en komt te staan op een rekening die jij mag beheren, maar je mag er geen geld voor eigen gebruik afhalen. Uberhaupt de term te werk stellen, roept bij mij al vreselijke weerstand op... Gek, niet? Is 't nu klaar?
Op vrijdag 18 april 2003 17:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ontopic en serieus graag. Degene die klagen dat je een kind niet moet laten werken moet eens over de grens kijken. Werken hoeft niet slecht voor een kind te zijn, een beetje handelen over prijzen en mensen aanspreken om dingen verkopen is alleen maar goed voor zijn/haar ontwikkeling. Ik ben natuurlijk tegen zware en mensonterende kinderarbeid in slechte omstandigheden, dat bedoel ik dus ook niet.
quote:Goed idee, weg van de pc en tv; arbeid, reinheid en regelmaat zal m'n moeder wel zeggen.
Op vrijdag 18 april 2003 17:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat lijkt me niet. Ik zou ze er wel wat van geven, maar het gaat erom het gezin te ontlasten, dus het geld wordt natuurlijk wel ingeleverd bij pa. . Bijkomend voordeel is dat het kind natuurlijk heel makkelijk contacten kan leggen ,hij leert ervan. Ook souvenirs verkopen aan touristen ,of zelfgemaakte beeldjes is natuurlijk een goed idee.
quote:down boy, down....
Op vrijdag 18 april 2003 17:53 schreef belsen het volgende:[..]
Oké, ontopic dan en serieus. Jij wilt je kind laten werken om bij te dragen aan het gezin. Dat is verboden, ufferd! Als een kind al werkt, dan zijn daar zeer beperkte mogelijkheden voor in een ontwikkeld land als Nederland. Het geld wat een kind dan zou verdienen gaat dan dus ook naar het kind en komt te staan op een rekening die jij mag beheren, maar je mag er geen geld voor eigen gebruik afhalen. Uberhaupt de term te werk stellen, roept bij mij al vreselijke weerstand op... Gek, niet? Is 't nu klaar?
het wordt ook steeds erger met sommige topics van jou he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |