Dreumesjes:
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 06-05-2003 13:07]
Eva meisje, zeg eens tegen je oortjes dat ze niet zo dwars moeten zijn en die buisjes moeten laten zitten!!
ik heb weer ff rust René is mee met dr vader de hort op.
quote:Nope, niet gezien Catoot.
Op vrijdag 18 april 2003 08:56 schreef Catootje het volgende:
wel twee zielige meisjes hoorEcht zielig!! (en kannik me zooooo kwaad om maken he, dan zeggen ze in een mooie voorlichting iets heel anders dan het op dat moment gaat: leg dan uit waarom!! Alsof ze eerst een voorlichting maken en pas dan de veranderingen doorvoeren jeetje!! Was er een pedagogisch medewerkster aanwezig Berney?)
Toen een jaartje later haar amandelen eruit moesten werd ons ook verteld dat ze bij mij op schoot het roesje zou krijgen. Helaas gebeurde ons hetzelfde als jullie Berney. Kind werd van me afgenomen en bij een verpleegkundige op schoot gezet. Een vreselijke ervaring, wat ik echter nog erger vond was dat ik haar na de ingreep vreselijk hoorde huilen en ik nog niet naar haar toe mocht. Ook Hanneke verhipte het om te drinken en ijsjes eten ho maar, gelukkig is alles toch goed gekomen, en heeft ze er geen nare herinneringen aan over gehouden.
Dit alles was in MCL-Zuid in Leeuwarden.
quote:Anouk is in Nije Smelinghe in Drachten geopereerd.
Op vrijdag 18 april 2003 15:33 schreef ayla1 het volgende:
Dit alles was in MCL-Zuid in Leeuwarden.
Maar goed nieuws!
Mijn moeder is weer wat bijgekomen, koorts is afgezakt naar 36.9.
Antibiotica kuur slaat aan.
Wij zijn zo opgelucht, het moest namelijk aanslaan dit weekende, en de koorts moest zakken anders zagen artsen geen hoop.
Ze staat onder 'curatele' bij een proffesor in Groningen. Er mag niets zonder overleg met haar gebeuren.
Nu maar hopen dat ze geen terugval krijgt.
Met Anouk gaat het ietsje beter, veel praatjes heeft ze nog niet echt.
Dat komt wel weer.
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 18-04-2003 16:15]
O ja, Lois, Jorden vandaag in de auto: "Eva lapuh, Eva lapuh!". Volgens mij wil hij een keertje komen logeren....
Hier keert de rust een beetje weer. Beetje, want ik vind de nacht nog altijd niet echt geweldig. En vanavond zijn we weer alleen thuis: het bezoek (Marco's moeder) is weer vertrokken.
Ondertussen wordt de apotheker in dit dorp (heerlijk wonen hier, maar dat is een ander verhaal) rijk van ons. Niet alleen de valium die ik voor Marco in huis heb, maar ook nieuwe medicijnen en sinds vanochtend weer eens een penicillinekuurtje voor Jorden. Hij hoest weer behoorlijk, sinds afgelopen dinsdag weer aan de astmamedicijnen, en tjongejonge, wat wordt hij daar druk van. Niet in slaap te krijgen dus. Maar wel weer een nare hoest, en reutelen dus. En de paasdagen staan voor de deur, dus we verwachtten eigenlijk wel weer naar de huisartsenpost te moeten. Daarom vandaag maar 'uit voorzorg' naar de gewone huisarts gegaan.
In elk geval, we zijn nog knalmoe van de verhuizing en de dingen die erna gebeurd zijn. En dan te bedenken dat we hier pas 2 weken wonen. (Zei ik nog tegen het ambulancepersoneel, dat we net verhuisd waren - als mogelijke verklaring voor Marco's aanval - zei die man heel aardig: goh, dan zijn jullie al goed op orde).
Genoeg gekletst. Ik ga maar eens een toetje eten.
Ik was van de week bij Ikea en zag geweldig speelgoed, wou de ouders hier even tippen. Een boerderij met allerlei dieren erbij, gemaakt van stof en met klittenband op allerlei manieren aan elkaar te plakken. Die boerderij wordt dan een soort stoffen "doos", waar ook alle diertjes ingestopt kunnen en meegenomen. Ontzettend leuk, ik had het bijna voor mezelf gekocht zo leuk vond ik het. Wel behoorlijk duur, 35 euro, maar voor mensen die nog op zoek zijn naar een leuk, verantwoord stuk speelgoed is dit echt waanzinnig. Het is heel erg mooi gemaakt.
Hoe hebben jullie je kinderen zover gekregen dat ze op de wc/pot gingen plassen?
We zetten Jasper al weken zoniet maandenlang op de pot maar hij heeft er nog nooit een druppel op gedaan. Ik laat hem nu sinds woensdag als we thuis zijn zonder luier lopen en het lijkt nog nergens op.
Dag een: hij hield zijn plas heel lang op en op een gegeven moment zat hij ineens op een hele natte plek in de zandbak (1 keer raden wat dat was). Daarna hield hij het weer op tot hij zijn luier aankreeg om te gaan slapen.
Dag twee: net zo lang ophouden tot hij echt niet meer kon en daarna maar laten lopen. Ik hem verteld dat hij dat dan op de pot moest doen maar vandaag was het weer hetzelfde liedje.
Ieder uur zet ik hem op de pot en als hij dat niet wil op de wc maar hij zit daar alleen maar op te zitten.
Hij is nu 2,5 geweest dus het lijkt mij dat het nu toch wel een keertje kan of ben ik te ongeduldig?
Het lijkt me zo lekker als Jasper uit de luiers is voor nummer twee wordt geboren
Trouwens even wat anders........ Damon loopt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eindelijk! Na 25 maanden loopt hij!! Vorige week vrijdag ging hij (als billenschuiver) ineens staan en liep weg....niet te geloven...
Sinsdien doet hij natuurlijk niet anders en ik vind het heerlijk....
Ik heb ook een oud bureautje en bankje gekregen. Zijn speelgoed lag altijd in een hoek van de kamer en het zag er altijd rommelig uit. Ik heb het bureautje opgeknapt (schuren, verfje) en het is echt leuk geworden. In het bankje kun je veel kwijt en er zitten laatjes in het tafeltje.
Het ziet er leuk uit, Damonmaakt er al veel gebruik van en nu heeft hij gelijkertijd ook zijn eigen plek in het "interieur" (ahum)..
oh wacht..even een fotootje:
Nausicaa, beterschap voor je mannen.
Wij hebben een zeer vermoeiende nacht achter de rug Christan zei gisteren al een paar keer dat zijn oortje 'au' deed. Dus ik had al oordruppels en Sinaspril meegenomen (we zijn dit weekend bij qltel), maar vannacht was hij elk uur wakker
Huilen, niet tot bedaren te brengen... Helemaal niks voor hem, zo doet ie echt alleen als hij ziek is. Om een uur of 4 hebben we de huisartsenpost maar gebeld en die raadden ons aan om zijn neus te druppelen met zout water. Dan moest het met een kwartiertje wel beter gaan. Nou, inderdaad, nu duurde het 1,5 uur voor hij weer huilend wakker werd
We hebben vandaag meteen neusdruppels gehaald en hem een aantal keren gesprayd, hopelijk wordt het vannacht niet weer zo'n drama
Hoe gaat het met Jorden? Slaat de antibiotica al aan?
Arme Christan. Hij heeft toch best vaak last van zijn oren he Rewimo? Klinkt heel bekend hoor, dat vele wakker worden. Heeft Eva ook altijd als er weer een ontsteking dreigt, wij sprayen dan gelijk ook met zout (en zijn niet zuinig met paracetamol) in de hoop dat de ontsteking gauw openbarst. Als die eenmaal open is is de pijn weg.
Beterschaps voor alle zieken!
Jongetjes vinden het vaak ook heel spannend om in het bos net als hun vader tegen een boom te plassen.
quote:Meisjes vinden het ook heel spannend om te gaan staan bij een wc-pot
Op zaterdag 19 april 2003 19:55 schreef ayla1 het volgende:
Jongetjes vinden het vaak ook heel spannend om in het bos net als hun vader tegen een boom te plassen.
:uit het levenswerk van René gegrepen.
Zeg!! Die ziekenboeg moet nou eens afgelopen zijn jah!!
En Christan ook al weer ziek, we wisselen elkaar hier wel af zeg!
Jorden heeft vandaag vrij weinig ventolin gehad, maar mijn hemel, wat was hij (toch nog) druk en huilerig. We werden er echt een beetje krankjorum van.
Over zindelijk worden: Jorden heeft al wel een paar keer en plasje en een poep op de wc gedaan. Soms gaat het heel goed, dan vraagt hij er echt om, maar nu is het weer helemaal mis. Dan zie ik dat hij staat te poepen, en zeg ik: Jorden, moet je op de pot? Het antwoord is nu echt steevast: Nee! Hij heeft namelijk ontdekt dat als hij nee zegt, dat het dan ook niet gebeurt (nou ja, niet altijd natuurlijk). Hij zegt nu echt tegen alles nee. Ook dingen die hij eigenlijk wel graag wil. Vandaag heel zielig: heeft-ie het hele huis bij elkaar gebruld omdat hij "geen worstje" wilde. Nou, dan niet. Nee, dan ook geen chocolade-eitje. Maar het gekke was, het ging hem gewoon over het niet willen hebben van het stukje worst. Tot hij op mijn schoot uiteindelijk gekalmeerd was, via een omweg toch een stukje heeft gegeten, om er daarna vrolijk nog twee plakjes van weg te werken. Echt sneu vond ik het, zo'n worsteling met zichzelf.
Kortom, om een lang verhaal kort te maken: Jorden is heel erg trots als hij wat op de wc heeft gedaan, het begin is er, maar het wil nog niet doorzetten. Ik heb mijn hoop een beetje gevestigd op het kdv: Jorden gaat over een week of twee naar een groep met kindjes tussen de 2 en 4 jaar. Ik hoop dat hij dit een beetje van de oudere kindjes gaat afkijken.
Lily, geweldig hoor! Heb je je hardloopschoenen al klaar liggen?
Hier hebben we een bergje ellende. Iris is al sinds vrijdag helemaal niet lekker: af en toe koorts, hees, hoesten, kwijlen, snotteren..... We dachten eerst dat het aan haar nieuwe tandje lag (en het stel wat nu waarschijnlijk probeert te volgen), omdat ze in Nederland ook zoiets heeft gehad toen ze drie tanden kreeg. Maar het begint wel een beetje lang te duren, en ze eet, drinkt en slaapt slecht. Morgen maar naar de dokter.....
Ze was trouwens wel geweldig met het eieren zoeken: had het in een wip in de gaten en is de rest van de dag nog bezig geweest met dingen in haar mandje te stoppen
quote:Maaakt niet uit joh!
Op zondag 20 april 2003 14:44 schreef Gaoxing het volgende:
Gos Berney, ik ben vorige keer gewoon over Arme Anouk heen gelezen, sorry! Gaat het een beetje beter met 'r?
Het gaat wat beter met haar en met haar oma die door engeltjes is gered
Ze praat alleen nog een beetje nasaal door haar neus, hoop dat,dat bijtrekt.
quote:*met rood hoofd onder tafel kruipt*
Op zondag 20 april 2003 14:55 schreef berney het volgende:[..]
Maaakt niet uit joh!
en met haar oma die door engeltjes is gered
Ik ga maar even slapen, misschien blijft er morgen wel iets langer dan 20 seconden hangen
quote:Ach is niet erg, ik mis ook wel eens wat info.
Op zondag 20 april 2003 15:00 schreef Gaoxing het volgende:[..]
*met rood hoofd onder tafel kruipt*
Ik ga maar even slapen, misschien blijft er morgen wel iets langer dan 20 seconden hangen
Beetje off topic, ik weet misschien (nog) een locatie voor een meeting: Speelland Beekse Bergen (www.speelland.nl). Is voor kinderen tot 12 jaar, maar er zitten ook attracties bij voor kleine kinderen (vandaag met Jorden in een 'autotreintje' geweest, en op een trampoline gesprongen. Niet idioot duur ( ¤ 5,80 entree).
quote:Hij vindt hem prachtig
Op zondag 20 april 2003 00:39 schreef lady-wrb het volgende:
hoe vond christan trouwens zijn traktor? ik geloof dat ik daar overheengelezen heb? hij zal wel trots zijn op zo'n prachtding!
quote:het was vandaag weer gezellig ja
Op zondag 20 april 2003 19:45 schreef Nausicaa het volgende:
Beetje off topic, ik weet misschien (nog) een locatie voor een meeting: Speelland Beekse Bergen (www.speelland.nl). Is voor kinderen tot 12 jaar, maar er zitten ook attracties bij voor kleine kinderen (vandaag met Jorden in een 'autotreintje' geweest, en op een trampoline gesprongen. Niet idioot duur ( ¤ 5,80 entree).
STERKTE aan alle papa's en mama's van alle zieke kindjes
en geloof het of niet.............. eens gaat het allemaal over
tenminste dat houdt ik mezelf ook altijd voor
Misschien interessant.....
[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing op 21-04-2003 23:53]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |