abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2003 @ 15:44:02 #26
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9840140
Ik heb al een jaar of 15 last van knappende kaken. Ik zie dat dus helaas niet meer overgaan...
  maandag 28 april 2003 @ 12:49:56 #27
51604 LaDyLuNa
What will this lady be ?!
pi_10065876
Okeej, een nieuw probleem is erbij gekomen. Volgens mij is m'n kaak op het moment ontwricht of uit de kom ofzo, want ik kan niet eens meer gapen of een grote hap eten naar binnen krijgen. Erg irritant en pijnlijk. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Eén of andere beweging ofzo?

Kheb n. niet zo'n zin om naar de dokter te gaan en gruwelijk veel pijn te lijden...

[ @ night beautiful things happen :) ]
pi_10067013
Ik herken het knakken van gewrichten helaas ook, maar dan niet in mn kaak (iig niet zo vaak).

Ik heb het nl. meer in mn vingers en (helaas) mn nek. Als ik mijn vingens bijvoorbeeld "dubbel" druk met mn andere hand hoor je vaak zo'n "knak".
Ook als ik mn nek flink naar links/rechts buig kraak het...niet zon fijn geluid maar ik voel me dan wel goed.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, het "kraken" met mn vingers deed ik al sinds groep 7 of 8 (nu klas 4) en mn nek is pas sinds een jaartje ofzo.

In mn kaken heb ik het soms, maar ik eet nooit kauwgom ofzo?

maandag 28 april 2003 @ 13:37:28 #29
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_10067211
quote:
Op maandag 28 april 2003 12:49 schreef LaDyLuNa het volgende:
Okeej, een nieuw probleem is erbij gekomen. Volgens mij is m'n kaak op het moment ontwricht of uit de kom ofzo, want ik kan niet eens meer gapen of een grote hap eten naar binnen krijgen. Erg irritant en pijnlijk. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Eén of andere beweging ofzo?

Kheb n. niet zo'n zin om naar de dokter te gaan en gruwelijk veel pijn te lijden...

Heb ik ook al diverse keren gehad.. Spierontspanners bij de dokter vragen (en die kun je gelijk vragen of er iets is wat helpt tegen het knakken) of net zoals ik lekker eigenwijs zijn en gewoon drie dagen eten met een rietje en theelepeltje

Succes en sterkte in ieder geval

maandag 28 april 2003 @ 14:10:25 #30
51604 LaDyLuNa
pi_10068104
Ja, kdenk dat ik morgen maar eens langs de dokter ga dan... Bedankt iig voor je advies!
  maandag 28 april 2003 @ 14:19:37 #31
37377 JJr
The Future Awaits
pi_10068359
Hmm, zijn nogal wat mensen die er net als mij last van hebben.

Krijg altijd commentaar tijdens het eten of ik er niet ff mee kan stoppen, maar heb het zelf niet in de hand. Af en toe heb ik het, dan weer tijden niet.

Soms kan ik ook mijn mond niet verder dan 3cm open doen, dan moet ik ff met mn kiezen op een bepaalde manier op elkaar bijten en kan hij weer helemaal open. Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar het is in ieder geval wel vreemd.

[Dit bericht is gewijzigd door JJr op 28-04-2003 14:46]

dinsdag 17 juni 2003 @ 13:40:25 #32
51604 LaDyLuNa
pi_11166943
Na twee maanden kan ik nog steeds niet fatsoenlijk gapen, maar ik heb ee oplossing. Heb van de kaakchirurg een splint (bitje voor over je onderkaak) gekregen. Dat moet ik twee maanden dragen en dan is het waarschijnlijk (hopelijk) over!

De oorzaak van dit alles was: overbelasting of verkeerde belasting van de kauwspieren.

Tips:
* GEEN kauwgum kauwen
* Vermijd bewegingen waardoor de kaak te ver naar voren komt (bijv. nagelbijten, velletjes afbijten, potlood of pen bijten)

dinsdag 17 juni 2003 @ 14:44:09 #33
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_11169023
Hmmz... bekend probleem,
Ik heb last van knakkende kaken zo lang ik me kan herrineren. Het zit ook bij me in de familie want enkele neven en nichten hebben hier ook last van.

Het kan zijn: dat er een klein puntje/bobbeltje op je kaakgewricht zit, elke keer als je je mond (te ver) opendoet of kauwt schiet dat bobbeltje dan verkeerd in het gewricht als het ware. De enige remedie hiervoor is -zo sprak de kaakchirurg- dat dit bobbeltje eraf moet slijten. Dus hoe vaker je knakt, hoe meer het slijt.
Wat ook kan: volgens mijn tandarts kan het ook te maken hebben met de verstandskiezen bovenin. wellicht kunnen de wortels hiervan tegen het kaakgewricht groeien. (als je geen verstandskiezen meer hebt ligt het hier dus niet aan)
DE TIP VAN DE TANDARTS:
* eet zo weinig mogelijk kauwgum
* steun je kaakgewricht met je handen als je moet gapen
* probeer niet met opzet je kaken te laten knakken (kijk eens hoe stoer..)

MAAR:
Als ik geen kauwgum eet, dan vliegt mijn kaak geheid uit de kom, met alles wat ik doe. Daarom eet ik ook eigelijk de hele dag door kauwgum, om mijn kaakgewricht soepel te houden. (en nee, ik eet niet zoals een koe)

Greeetz

Somewhere down the line, I'm sure we'll meet... again
  dinsdag 17 juni 2003 @ 15:45:12 #34
51604 LaDyLuNa
pi_11170617
Het geknap dat je hoort is het terugschieten van het kaakgewricht in z'n kommetje
pi_11170835
Heb het ook soms en gaat dan idd over door geen kauwgom meer te kauwen.
pi_11174182
Mn tandarts zei tegen me dat het juist een goed teken was dattie knakte...hij zei: dan weet je tenminste zeker dattie t doet..

Maar t was nix om me druk over te maken, t gaat vanzelf over zeidie, dus ja ff afwachten...

Moderator / Miss SHO vrijdag 18 juli 2003 @ 20:08:19 #37
22592 crew  Ole
pi_11866507
Hier misschien een oplossing voor notoire 'Knakkers"

Ik loop er al jaren mee. Mijn tandarts heeft nu een bitje laten maken. Dit bitje voorkomt dat je je kaken te hard op elkaar zet..
(kan mijn kiezen niet op elkaar zetten als ik hem in heb)

Is even wennen, maar je hoeft het ook niet de hele dag in.
Ik voel nu al dat mijn kaken meer ontspannen zijn (lijkt wel of er meer ruimte in het gewricht is nu..)
Ik knap al veel minder! Ik kan ovgs nu mijn nek enzo ook makkelijker ontspannen..

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')