abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2003 @ 08:59:05 #201
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_9875579
Ik geloof niet dat mensen door hebben dat dit topic er NIET over gaat WIE je haat. Dat is namelijk tamelijk voorspelbaar (van de meeste users is wel bekend VOOR welke club dat persoon is en daarmee, ALS ze iemand haten ook duidelijk WIE ze haten). Het is ook in weze irrelavent. Het waarom is meestal ook zeer voorspelbaar.

De eerste vraag (Voel je soms haatgevoelens tegen over supporters van een andere club?) is eigenlijk de minst interessante.

Wat versta je onder die haat? Gaat het verder dan "een hekel hebben" of is het meer?

Interessanter wordt het bij "Wanneer: altijd of alleen tijdens of vlak na een wedstrijd?"

Het meest nieuwgierig ben ik eigenlijk naar:

Vind je het normaal om tegenstanders echt te haten (daarmee bedoel ik dat je ze dan dood wenst, oid)?

En: Wat doe je met die gevoelens?

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 19-04-2003 09:54]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2003 @ 09:03:20 #202
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_9875598
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 14:50 schreef Vikingo het volgende:
Het groepsproces is een van de bleangrijkste dan wel niet belangrijkste oorzaak waaruit dat soort acties tot stand komen .
Dat denk ik ook. Ik vind het echter altijd een zwak excuus om je als individu je te verschuilen achter de groep. Je bent als individu verantwoordelijk voor je eigen daden. Het aardige is dat het groepsproces ook temperend kan werken als een individu duidelijk te ver gaat/wil gaan met z'n haat.
  zaterdag 19 april 2003 @ 09:47:28 #203
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_9875863
Echt haten dat ik, of wie dan ook, wil dat deze supporters een gruwel dood sterven. Nee natuurlijk niet. Dat wens ik niemand toe! Wie dat wel doet is echt super zielig.
Let yourself go and enjoy the bassline...
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:56:55 #204
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9878195
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 08:59 schreef Doc het volgende:
Ik geloof niet dat mensen door hebben dat dit topic er NIET over gaat WIE je haat. Dat is namelijk tamelijk voorspelbaar (van de meeste users is wel bekend VOOR welke club dat persoon is en daarmee, ALS ze iemand haten ook duidelijk WIE ze haten). Het is ook in weze irrelavent. Het waarom is meestal ook zeer voorspelbaar.

De eerste vraag (Voel je soms haatgevoelens tegen over supporters van een andere club?) is eigenlijk de minst interessante.

Wat versta je onder die haat? Gaat het verder dan "een hekel hebben" of is het meer?

Interessanter wordt het bij "Wanneer: altijd of alleen tijdens of vlak na een wedstrijd?"

Het meest nieuwgierig ben ik eigenlijk naar:

Vind je het normaal om tegenstanders echt te haten (daarmee bedoel ik dat je ze dan dood wenst, oid)?

En: Wat doe je met die gevoelens?

Ik voel gaan haat. Daar ben ik te nuchter voor. In het stadion wil ik tegen een bepaalde (Amsterdamse) club nog wel eens wat lelijks roepen. Maar verder doe ik zelden mee aan spreekkoren tegen de tegenstander (behalve ludieke).

Maar eenmaal na de wedstrijd is het over. Helemaal weg.

pi_9881428
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 08:34 schreef Speed1971 het volgende:
Ik haat feyenoorders! Ik haat Rotterdam. Waarom, Rotterdam is gewoon een klote stad zonder zweer.
In het AZR zullen de nodige vormen er van kennen hoor .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2003 @ 19:39:12 #206
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_9884832
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 16:39 schreef keeper het volgende:

[..]

In het AZR zullen de nodige vormen er van kennen hoor .

Volgens mij is R'dam inderdaad juist een zweervolle stad

† In Memoriam † zaterdag 19 april 2003 @ 19:45:14 #207
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_9884984
Ik quote even iets uit een ander topic en ben nog steeds verbijsterd hoeveel haat er in het spelletje voetbal kan zijn:
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 19:19 schreef just me het volgende:
* just me is weer thuis van na-borrelen risico-wedstrijd!

we hebben het over de B-jeugd.. mijn club speelt uit en het gaat goed totdat ze met 1-0 voor komen te staan en dan.. slaat de vlam in de pijp!
Resultaat.. wedstrijd wordt gestaakt 10 minuten voor het einde; onze leider moet rennen voor zijn leven, spelers opgesloten in de kleedkamer tot we veilig weg kunnen. waar hebben we het over?? B-jeugd!!

Ongelooflijk hoe voetballen zo kan zijn, tegenstanders die helemaal gek geworden zijn, rode waas voor hun orgen krijgen; grensrechter van de tegenstander die onze leiders moet verdedigen omdat leiding geslagen; geschopt en bedreigd worden. Bestuur van tegenstanders die eigen spelers tegenhouden omdat onze spelers aangevallen worden!

En dan.. zo ontzettend lief.. Maarten (mijn 18e jarige zoon) die me opbelt. mam alles goed met jou? ze hebben jou toch niet geslagen? Nee... ik ben niet geslagen, ik ben niet bedreigd, ik heb alleen vol ontzetting gekeken of al "mijn spelers" veilig waren en ik ga nu douchen en proberen die ontzettend angstige blik van de leider die zo bedreigd was letterlijk van zich af te spoelen!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2003 @ 20:20:59 #208
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_9886083
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 19:45 schreef just me het volgende:
Ik quote even iets uit een ander topic en ben nog steeds verbijsterd hoeveel haat er in het spelletje voetbal kan zijn:
[..]
Te maf...
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 april 2003 @ 20:34:23 #209
7889 tong80
Spleenheup
pi_9886336
quote:
[..]

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_9888904
quote:
Ziek idd. En dan idd bij de b-jeugd, waar het echt helemaal nergens om gaat. Ik bedoel, in het betaald voetbal gaat het nog om geld en prestige, dus kan ik het begrijpen dat er bij beladen duels een wat aggressievere sfeer hangt. Maar bij de B-jeugd? .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  † In Memoriam † zondag 20 april 2003 @ 07:48:16 #211
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_9892000
Gisterenavond kreeg ik telefoontje van een van de leiders, ze zaten met bijna het hele team in de stad op een terrasje en of ik ook een biertje kwam drinken. Leiders zijn 2 jongens van 21 jaar en fantastisch hoe zij dit met hun mannen hebben opgepikt! Was prettig om nog even met elkaar na te praten en voor deze keer heb ik er niks van gezegd dat de B-jeugd aan het bier zat

sterker nog.. ik heb ze een rondje gegeven want dat hadden ze wel verdiend

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 22 april 2003 @ 09:50:54 #212
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_9928919
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 20:00 schreef Stone_Island het volgende:
Die Doopy X vind ik maar een zielig figuur, stoer dingen op internet opzoeken over gebeurtenissen en er stoer hierover berichten net of als je erbij was maar stel dat het echt eens uit de klauwen loopt (Carlo gebeurtenis) dan neem je afstand van dit wereldje enzovoorts enzovoorts.

Ik zoek geen dingen op, zet het hier niet neer om stoer te doen.....als je wat langer meeloopt hier weet je dat. Ik heb nooit gepretendeerd een reller te zijn. Vind het allemaal zo onnodig. Vind het af en toe wel leuk om een goeie rel te zien (hoort erbij) maar ik veroordeel het wel.....heel dubbel, ik weet het.

Magoe, tis een vrij land, beweer wat je wilt, zal er geen minuut minder om slapen

pi_9930020
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 23:05 schreef keeper het volgende:

[..]

Ziek idd. En dan idd bij de b-jeugd, waar het echt helemaal nergens om gaat. Ik bedoel, in het betaald voetbal gaat het nog om geld en prestige, dus kan ik het begrijpen dat er bij beladen duels een wat aggressievere sfeer hangt. Maar bij de B-jeugd? .

Ach het is wel eens vaker gebeurd bij amateurvoetbal hoor. Ook daar worden mensen (scheidsrechters bijv.) bedreigd en soms zelfs mishandeld. En ook daar zijn er beladen wedstrijden (derby's of kampioenswedstrijden ) en zijn er spelers/teams die vervelend zijn.

Een andere tak van sport, maar mijn zusjes (15 en 20) handballen en komen ook wel thuis met verhalen over partijdige scheidsrechters, vreemde beslissingen, geniepig spel (knijpen ed.) of zelfs over ruzies op het veld. En nu zijn dit dames dus een evt ruzie iseerder een koude oorlog dan een knokpartij, maar dan nog sommige mensen verstaan wat anders onder sporten voor je plezier.

Het is inderdaad raar dat er bij he tsporten (wat je toch oor je lol doet) zulke gevoelens van rivaliteit en agressiviteit zo gaan overheersen. Aan de ene kant wil iedereen natuurlijk graag winnen, maar blijkbaar zit er nog ergens diep in de mens bepaalde gevoelens/instincten die zo'n wedstrijd uit de hand kunnen laten lopen.

Maar goed we denken wel dat we zo beschaafd zijn, ondertussen zitten er maar zo'n 250 generaties tussen 'ons' en de mens uit de prehistorie. Da's erg kort om 'ongewenste' eigenschappen er uitgefokt te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sassie op 22-04-2003 11:07]

dinsdag 22 april 2003 @ 14:58:50 #214
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_9935657
Andere vraag: Bij hoeveel van dit 'haten' draait het om mee-lopertjes?
Nou doe je het weer!
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:00:10 #215
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_9937268
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:58 schreef JooB het volgende:
Andere vraag: Bij hoeveel van dit 'haten' draait het om mee-lopertjes?
hoe bedoel je dat? omdat anderen hun haten, doe jij het ook maar?

ik denk dat er veel van deze mensen zijn: "ik heb geen idee waarom ze fluiten maar ik doe toch maar mee."

dinsdag 22 april 2003 @ 16:07:31 #216
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_9937499
Héél veel ja...je denkt toch niet dat als iedereen: "en laat je vriend maar in de steek" zingt, ze ook echt weten waarom dat gezongen wordt. Ze horen wat en gaan zingen. De echte van de meelopers onderscheiden is een koud kunstje...
A.M.A.B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')