quote:Wat denk je dat de AIVD doet? Die trekken de antecedenten na van mogelijke verdachten, die luisteren de boel af, de hele mikmak. Hoe denk je anders dat ze aan die cijfers zijn gekomen? Dat is vast geen natte vingerwerk. Mochten ze een dreiging constateren dan grijpen ze zeker wel in.
Op woensdag 16 april 2003 21:00 schreef rroloff het volgende:Nee, niet in het wilde weg oppakken. Eerst maar eens in het wilde weg afluisteren: steekproeven uit moskee- buurthuis- telefoon- huis- en straatgesprekken van alle redelijk tot goed opgeleide moslims onder de 40 die Saoudi Arabie of Afghanistan of Pakistan bezocht hebben. En bij geringe aanwijzingen voor voorbereidingen terreurdaden de hele levenswandel van deze persoon doorsnuffelen.
Een soort StaSi? Ja, de methoden zullen er niet veel van verschillen. Maar ik kan het niet genoeg benadrukken: het is om aanslagen te voorkomen en daarmee de naar mijn idee vreselijke gevolgen daarvan voor de moslimgemeenschap te voorkomen. En niet om een of andere partij aan de macht te houden.
Ik denk dat dit de enige manier is om een rampscenario in Nederland te voorkomen. Als iemand een beter idee heeft. Graag. Heel graag zelfs.
Maar ik vertik het om mijn vrijheden op te geven omdat er 100/200 Ali "Jihad" Fatwa-gangers het proberen te verstieren. Dán hebben ze namelijk al gewonnen, nog voor er 1 slachtoffer is gevallen........
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:42 schreef du_ke het volgende: Volgens mij heeft de CD ooit een aantal zetels gehaald in de 2e kamer dit betekend dus al dat er 1-2% van de Nederlanders extreem is. Dat zijn er dus zeker 150.000-300.000. Dan vind ik 200 islamieten nog wel meevallen.
quote:Waren er in Nederland 100-200 personen actief in rechts-extremistische terroristische netwerken? Geloof ik niet.
DEN HAAG In Nederland zijn mogelijk 100
tot 200 personen actief in islamitische
terroristische netwerken.
Eerder in links-extremistische terroristische netwerken. Maar die hadden niet tot doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken - zoals sommige islamitische terroristen. Hooguit een enkele politicus of IND ambtenaar op te blazen of een paar Macro's in de fik te steken.
Dat lijkt mij en groot verschil.
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 16-04-2003 23:09]
quote:
AIVD onderzoekt rol moskee'Al Qaeda op les in Eindhoven'
Woensdag 16 april, EINDHOVEN - De WTC-piloten Atta en Al-Shehhi zijn mogelijk in de Eindhovense Al Fourqaan-moskee klaargestoomd voor hun zelfmoordmissie op 11 september 2001. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) onderzoekt momenteel welke rol de moskee speelt in de opleiding van islamieten die zich voorbereiden op de gewapende jihad.
Lees hier verder.
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 16-04-2003 21:23]
quote:Dat is een heldere reactie.
Op woensdag 16 april 2003 21:04 schreef robh het volgende: Maar ik vertik het om mijn vrijheden op te geven omdat er 100/200 Ali "Jihad" Fatwa-gangers het proberen te verstieren. Dán hebben ze namelijk al gewonnen, nog voor er 1 slachtoffer is gevallen........
quote:Vooralsnog vallen er volgens mij (wereldwijd) niet meer dodelijke slachtoffers van terroristische aanslagen per jaar als dodelijke slachtoffers van verkeersongelukken per dag.....
Op woensdag 16 april 2003 21:00 schreef rroloff het volgende:Ik denk dat dit de enige manier is om een rampscenario in Nederland te voorkomen. Als iemand een beter idee heeft. Graag. Heel graag zelfs.
Ik zal niet zeggen dat je er niets aan moet doen, maar zomaar even lang bevochten burgerrechten opgeven om jouw angstgevoelens (tijdelijk) te stillen, lijkt me niet echt een goed plan.
Is er in je "angstencomplex" trouwens geen plaats voor de angst dat je met allerlei repressieve maatregelen juist meer voedingsbodem voor terrorisme kunt kweken?
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:20 schreef rroloff het volgende:
Ik heb het gevonden. Het was dit artikel:
[..]
quote:Dr. Strangelove, ik probeerde hierboven duidelijk te maken dat ik niet zo zeer bang ben voor een aanslag (ach, laat er een paar honderd doden vallen - op de wachtlijsten van Paars stierf er een veelvoud hiervan per jaar) maar voor de geweldsspiraal die aanslagen tot gevolg kunnen hebben. En dan denk ik aan Joegoslavische toestanden - en de aantallen slachtoffers daarbij vallen zou ik toch wel als significant willen beschouwen.
Op woensdag 16 april 2003 21:34 schreef Dr_Strangelove het volgende:Vooralsnog vallen er volgens mij (wereldwijd) niet meer dodelijke slachtoffers van terroristische aanslagen per jaar als dodelijke slachtoffers van verkeersongelukken per dag.....
quote:Jawel. Ik denk echter dat ik heel goed kan uitleggen dat de door mij voorgestelde maatregelen in het belang zijn van alle goedwillenden.
Is er in je "angstencomplex" trouwens geen plaats voor de angst dat je met allerlei repressieve maatregelen juist meer voedingsbodem voor terrorisme kunt kweken?
Hou toch op zeg.. dit is echt pure stemmingmakerij. Natuurlijk zullen er tussen de honderdduizenden mensen in de moslimgemeenschap mensen zitten die er onfrisse ideeën op na houden. En dat betekent? Dat we de vrijheden van alle moslims (of misschien wel alle mensen in Nederland) moeten inperken om zo maar te voorkomen dat zij wellicht de macht grijpen ofzo?
Wellicht kunnen we dan ook die lui oppakken van die fundamentele Christelijke partijen, want die hebben toch een aanhang zeg.. daar moet je voor uit kijken...
Als de AIVD blijkbaar kan zeggen dat het er precies 200 zijn dan zal de kans op daadwerkelijke problemen wel niet zo groot zijn, want dan worden ze blijkbaar in de gaten gehouden, dunkt me zo.. (alhoewel.. we hebben het hier wel over de AIVD... )
quote:Hell no! Een burgeroorlog?
Op woensdag 16 april 2003 22:16 schreef rroloff het volgende:[..]
Dr. Strangelove, ik probeerde hierboven duidelijk te maken dat ik niet zo zeer bang ben voor een aanslag (ach, laat er een paar honderd doden vallen - op de wachtlijsten van Paars stierf er een veelvoud hiervan per jaar) maar voor de geweldsspiraal die aanslagen tot gevolg kunnen hebben. En dan denk ik aan Joegoslavische toestanden - en de aantallen slachtoffers daarbij vallen zou ik toch wel als significant willen beschouwen.
quote:Als je niks te verbergen hebt, dan heb je ook niets te vrezen....zoiets?
Jawel. Ik denk echter dat ik heel goed kan uitleggen dat de door mij voorgestelde maatregelen in het belang zijn van alle goedwillenden.
quote:EN SNEL !!!!!!!!!
Op woensdag 16 april 2003 19:49 schreef rbman het volgende:AANPAKKEN DIE HANDEL
quote:Denk om je bloeddruk. Het is niet goed om je teveel op te winden. Ik spreek uit ervaring.
Op woensdag 16 april 2003 23:10 schreef tRiZzZ het volgende:EN SNEL !!!!!!!!!
quote:Inderdaad.
Op woensdag 16 april 2003 23:09 schreef Dr_Strangelove het volgende: Hell no! Een burgeroorlog?
Het "Hell no!" in je reactie moedigt me niet aan een en nader te beargumenteren.
quote:Of zijn het er 200 die zich er aktief mee bezighouden? Als die rare plannetjes gaan bedenken hebben ze zo een hoop steun van duizenden van die figuren die er minder aktief mee bezig zijn. Zo is het wel...
Op woensdag 16 april 2003 22:55 schreef Maerycke het volgende:
[ironiemode aan]
Woooooooowww.... 200 moslimextremisten in dit land..
[...]
[/ironiemode maar weer uitdoe]
quote:Volgens jouw profiel woon je in Kerkrade, niet echt "om de hoek"...
Op woensdag 16 april 2003 20:43 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Aah van de moskee hier om de hoek zie ik
Ik ken ook mensen die de iman van die toko persoonlijk kennen (ikzelf gelukkig niet) en die ook zeggen dat die knakker alles bij elkaar liegt en regelmatig afreist naar Brussel, of een paar weken naar Marokko waar hij dan weer een heel verhaal omheen verzint...
Ik hoop maar dat ik niet de enige ben die dit ziet. Ik hoop dat de AIVD die gasten beter in de gaten houdt!
Ja, rroloff, ik had dat berichtje in het Eindhovens Dagblad vanmorgen al gevonden, jammer dat ik geen tijd had om het eerder te posten. Niet om je voor te zijn of zo, maar dat was wel zo handig geweest.
quote:Dat waren mensen die achter de plannen van de CD stonden, maar niet actief waren. De stemmers. Niet iedereen die op het CDA stemt is ook lid van die partij!
Op woensdag 16 april 2003 20:42 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij heeft de CD ooit een aantal zetels gehaald in de 2e kamer dit betekend dus al dat er 1-2% van de Nederlanders extreem is. Dat zijn er dus zeker 150.000-300.000. Dan vind ik 200 islamieten nog wel meevallen.
Verder kan ik me het ook maar lastig voorstellen want in dat geval zou er al veel meer voorgevallen moeten zijn terwijl ik me weinig aanslagen in Nederland kan herinneren.Ach en Remkes heeft een flink deel van z'n geloofwaardigheid als minister gisteren verloren.
In het geval van de 100 - 200 moslimextremisten gaat het eerder over diegenen die opgeleid zijn tot het uitvoeren van terroristische akties.
De duizenden Nederlandse moslims die de AEL steunen worden hier niet bedoeld.
quote:Waar haal je de info vandaan dat die mensen subsidie krijgen?
Op donderdag 17 april 2003 09:18 schreef freud het volgende:
Worden nu ook de subsidies van die mensen ingetrokken? De stelling van nederland 'Ze hebben in ons land niets verkeerd gedaan, dus mogen ze hier wel dingen plannen' is triest.
En trouwens, het plannen van een aanslag is ook strafbaar.
quote:Een tijdje geleden was het met de organisatie van mullah Krekar toch zo dat ze subsidie ontvingen? Was als voetnoot genoemd bij zijn uitzetting dacht ik. Correct me if I'm wrong, ik ben ook maar mens.
Op donderdag 17 april 2003 09:22 schreef robh het volgende:[..]
Waar haal je de info vandaan dat die mensen subsidie krijgen?
En trouwens, het plannen van een aanslag is ook strafbaar.
quote:Tja waarom zou een moslim organisatie geen subsidie kunnen krijgen. zolang niet bewezen is dat ze criminele actieviteiten ontplooien en de de subsidie met een duidelijk doel wordt gegeven heb ik er geen problemen mee.
Op donderdag 17 april 2003 09:56 schreef freud het volgende:[..]
Een tijdje geleden was het met de organisatie van mullah Krekar toch zo dat ze subsidie ontvingen? Was als voetnoot genoemd bij zijn uitzetting dacht ik. Correct me if I'm wrong, ik ben ook maar mens.
En blijkbaar vonden ze Krekar in Noorwegen ook niet zo terroristisch als wij.
quote:Zijn organisatie was in het merendeel van de landen verboden wegens terroristische banden. Er was geen foto nee van Krekar met een bekende terrorist of zo als bewijs, maar als een groot aantal landen een organisatie als terroristisch bestempelen, dan vind ik dat nederland dat niet mag negeren. Hamas heeft in nederland ook niets gedaan, maar daarom is het wel een terroristische organisatie. Het feit dat de groep van Krekar in Irak is gelinkt met Al Queda is ook niet genoeg bewijs?
Op donderdag 17 april 2003 09:59 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja waarom zou een moslim organisatie geen subsidie kunnen krijgen. zolang niet bewezen is dat ze criminele actieviteiten ontplooien en de de subsidie met een duidelijk doel wordt gegeven heb ik er geen problemen mee.
En blijkbaar vonden ze Krekar in Noorwegen ook niet zo terroristisch als wij.
quote:dat zijn er net veel om een kaartspel van te maken he?
Tot 200 extremisten in Nederland
quote:Jij begint over subsidies. Dat de organisatie van Krekar subsidie ontvangen zou hebben wil natuurlijk niet zeggen dat deze 100/200 fanatici bij Krekar horen of zelf subsidie ontvangen.
Op donderdag 17 april 2003 09:56 schreef freud het volgende:Een tijdje geleden was het met de organisatie van mullah Krekar toch zo dat ze subsidie ontvingen? Was als voetnoot genoemd bij zijn uitzetting dacht ik. Correct me if I'm wrong, ik ben ook maar mens.
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:04 schreef extreme het volgende:[..]
dat zijn er net veel om een kaartspel van te maken he?
quote:Nee, ok, dat denk ik zelf ook niet, de nederlandse regering is niet helemaal gek. Is er eigenlijk bekend welke terroristen het zijn en waar ze zich bevinden? Dan is uitlevering toch een mogelijkheid als er een uitleveringsverdrag bestaat?
Op donderdag 17 april 2003 10:07 schreef robh het volgende:[..]
Jij begint over subsidies. Dat de organisatie van Krekar subsidie ontvangen zou hebben wil natuurlijk niet zeggen dat deze 100/200 fanatici bij Krekar horen of zelf subsidie ontvangen.
quote:Jezus, wat een zeldzame kul.
Op woensdag 16 april 2003 20:42 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij heeft de CD ooit een aantal zetels gehaald in de 2e kamer dit betekend dus al dat er 1-2% van de Nederlanders extreem is. Dat zijn er dus zeker 150.000-300.000. Dan vind ik 200 islamieten nog wel meevallen.
En hier gaat het om 200 moslimterroristen, dat is wel even wat anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |