abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9961424
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:26 schreef The_Gunman het volgende:

[..]

iemand??

Ik heb hem meteen weer afgesloten. Je bent mijn afmetingen van de browser aan het wijzigen. Moet je niet doen.
Verder krijg ik dus een foutmelding bij het afsluiten.
code:
BODY onUnLoad="doCheckUnloading()
die zal wel niet bestaan.

-edit-
Mijn standaard grootte van een nieuw browserscherm heb je toch al verneukt dus ik heb nog even gekeken.
Ik zie nu waarom je mijn scherm aanpakt. Hij is heeeeeel slecht gemaakt. Ik doe een resize => alles verdwijnt uit beeld.

als je knoppen maakt. Zorg dan dat bij deze knoppen er altijd een zelfde soort aktie gedaan wordt. Ik klik op contact en mijn mailprogramma wordt geopend. Ik klik op stats er wordt een nieuw window geopend, ik klik op portfolio en ik krijg het portfolio scherm te zien.

Waarom heb je allemaal aparte pagina's gemaakt?
http://www26.brinkster.com/mvbdesign/Welkommenu.htm

Dit kan net zo goed in een <div> staan. Je kunt daar de overflow property (in de CSS op auto zetten. Stel dan de height en de width in (ook in de CSS) op de waarde die je wilt hebben en tadaaa. Een scrollende pagina.

Maar ik zie nu dat je helemaal geen CSS of Style tags gebruikt.

M.a.w. als je een goeie handige site wilt hebben dan mag je nog wel wat bijspijkeren. Zeker aangezien je ook nog je 'kunsten' wilt verkopen.

[Dit bericht is gewijzigd door sop op 23-04-2003 15:35]

woensdag 23 april 2003 @ 17:29:20 #127
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_9964757
OK, er is net een redesign geweest en vanaf 20 april is de site weer online:
http://www.gamemag.nl

Alle tips zijn welkom, vooral leuke ideeen oid. Of fouten natuurlijk...

(die vorige site heeft mijn voorganger al iets over gezegd. Ben het roerend met hem eens, dus ik zeg er niets meer over).

koekje erbij?
pi_9965110
quote:
Op woensdag 23 april 2003 17:29 schreef koekiemonster het volgende:
Ziet er netjes uit, maar in Mozilla komt er opeens een layer omhoog floepen die ik in IE nergens terug kan vinden (foutje? .):
http://members.lycos.nl/keeper83/fok/layerfout.jpg
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_9965526
quote:
Op woensdag 23 april 2003 17:29 schreef koekiemonster het volgende:
OK, er is net een redesign geweest en vanaf 20 april is de site weer online:
http://www.gamemag.nl

(die vorige site heeft mijn voorganger al iets over gezegd. Ben het roerend met hem eens, dus ik zeg er niets meer over).

Je intro/splash pagina heeft geen HTML doorkies knop. Mensen zonder flash kunnen niet verder.
De tijd van een item in je divjes vallen niet echt meer op dankzij de wazige sinaasappel. (maar dat kun je al wijzigen door een ander thema ).
Je gebruikt kleurcodes voor consoles. Zet er ook een legenda bij.
Als je een thema kiest, koppel die thema's dan ook aan de inhoud. Dus bijvoorbeeld: Thema PC => alleen PC en algemene dingen.
ik vind je poll niet mooi. Veel te grote radio buttons. Zou ik wat anders op verzinnen.
Wat staat hier?: (jaja dvdzine, maar dat zag ik ook pas nadat ik er op klikte).
De rest is overigens wel duidelijk.
Je reviewspagina is veel grover dan de rest van de site.(http://193.109.187.216/reviews/index.php)
Je tabel met de revieuws heeft teveel contrast in de kleuren. met name de donkerblauw (als ik PC theme heb geselecteerd). Bij het X-box theme zie ik zelfs bijna helamaal niets meer.
Je icoontjes zijn ook aan de erg grote kant en niet mooi transparent.
Ik zou de reviews in eenzelfde jasje gieten als de cheats. Die ziet er wel gelikt uit! Overigens gelden de opmerkingen over de reviews ook voor de specs.
Bij de specials vind ik de indeling niet mooi. de 2 kolommen met een korte omschrijving van de special.
Bij het bekijken van een special staan de reacties er slordig bij. Beide kolommen zijn even breed. en staan wat ongelukkig uitgelijnd. Het invoer scherm komt nogal chaotisch over. En die reacties komen er wat plomverloren achteraan. Ik zou kiezen voor een special over de gehele breedte met de reacties er gewoon onder.
Je Forum geloof ik wel (ben niet zo'n gamert).

Nog een ideetje dan: maak een sectie met online games (flash/shockwave/java) gewoon voor de leut.

PS1: dat het een enorme lap tekst is wil alleen maar zeggen dat ik wel mogelijkheden in de site zie (uitgezonderd de vorige review van die Gunman, want die snapt het nog niet helemaal). Je site is dus best OK!

PS2: Wil iemand met IE nog even naar mijn 'geweldige' systeempje met windowtjes kijken?
http://www28.brinkster.com/kennisbank/window/
dank u
.

pi_9965592
Owja ik vind dat geluid in die splash van Gamemag.nl erg irritant.
pi_9965629
quote:
Op woensdag 23 april 2003 18:09 schreef keeper het volgende:
Owja ik vind dat geluid in die splash van Gamemag.nl erg irritant.
Heb geen geluidskaart in mijn PC, dus dat valt bij mij dan wel weer mee. Maar geluid moet standaard uitstaan ja.
pi_9965663
quote:
Op woensdag 23 april 2003 18:11 schreef sop het volgende:

[..]

Heb geen geluidskaart in mijn PC, dus dat valt bij mij dan wel weer mee. Maar geluid moet standaard uitstaan ja.

Over dat ding van jou: erg gaaf gedaan! Het precieze nut er van ontgaat me een beetje, maar niet alles hoeft altijd nuttig te zijn toch .
pi_9965780
quote:
Op woensdag 23 april 2003 18:13 schreef keeper het volgende:

[..]

Over dat ding van jou: erg gaaf gedaan! Het precieze nut er van ontgaat me een beetje, maar niet alles hoeft altijd nuttig te zijn toch .

Ik doe meestal iets proberen en dan verwerk ik het later wel weer in een site. Ben nu bezig om de javalib uit te breiden met een ASPLib zodat oude sites waarbij DIV's worden gebruikt met een paar wijzigingen in een uurtje kunnen worden omgezet in een window enabled systeempje.

En ik vind die TVGids wel handig eigenlijk. Ik gebruik het zelf vrij vaak. Ik moet alleen nog zorgen dat hij automatisch in het infoboxje het huidige programma laat zien en ook automatisch bij de goede tijd uitkomt.
-edit-
kut. verkeerde scriptje aangeroepen. alle programma info weggeflikkerd. ff thuis opnieuw invoeren. over een half uurtje istie weer terug

[Dit bericht is gewijzigd door sop op 23-04-2003 18:28]

woensdag 23 april 2003 @ 18:28:38 #134
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_9965941
zoooo.. thanx voor de reacties mensen.
Ik heb volgens mij weer wat werk te doen

online games zijn in de maak, alleen het si erg moeilijk leuke online games te verzamelen. Er zijn immers al zoveel sites met online games.

Die layer in mozilla is een dropdownlayer voor reacties, die uitklapt als je de home benadert met je muis. Het ziet er echter niet uit in mozilla.. zonde, ga ik wat op verzinnen.

de splash kan btw. je direct overslaan door een link die eronder staat.

[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
Die window test is best leuk
Maar zoals jezelf al wist (IE window test), werkt hij niet echt tof in Opera.
Wat is je uiteindelijke doel, een startpagina?

[Dit bericht is gewijzigd door koekiemonster op 23-04-2003 18:44]

koekje erbij?
pi_9966000
quote:
Op woensdag 23 april 2003 18:28 schreef koekiemonster het volgende:
Ik heb volgens mij weer wat werk te doen
That's the spirit!
  woensdag 23 april 2003 @ 18:52:52 #136
39685 Sirchay
bel snel en bestel nu
pi_9966460
quote:
Op woensdag 23 april 2003 18:31 schreef sop het volgende:

[..]

That's the spirit!

ze zijn best phat uit die windows,
alleen soms blijven ze kleven (in ie dan)

iemand zijn oog voor de gein eens laten vallen op www.dimotion.nl? alvast bedankt

-edit-
met mozilla is er een gigantish wit vlak, de content naar boven verschoven ofzo (wist je vast al)

there is no such place as hell, but you can make it if you try
pi_9970132
quote:
Op woensdag 23 april 2003 18:52 schreef Sirchay het volgende:

[..]

ze zijn best phat uit die windows,
alleen soms blijven ze kleven (in ie dan)

iemand zijn oog voor de gein eens laten vallen op www.dimotion.nl? alvast bedankt

-edit-
met mozilla is er een gigantish wit vlak, de content naar boven verschoven ofzo (wist je vast al)

Dat blijven hangen komt door een iframe. Dat is een andere pagina, die krijgt dan ook de mouseevents door, niet de pagina waar het iframe instaat.
Dat witte vlak in de IFrame komt ook door dat iframe (waarschijnlijk). De pagina in het iframe laadt niet goed (de TVGids werkt niet in Mozilla) wat de voortgang van de originele pagina beinvloed.
pi_9970329
Ook ik ben weer creatief geweest.

Ik ben van plan hier een maandje aan te werken, zodat het echt een goede online portfolio word. Binnenkort neem ik een .nl domein naam, en kvk. Let even niet op de inhoud, maar op het design. De tekst die er staat is slechts een op vulling.

http://www.yourpixel.tk/

Ook is er een banner op de site te vinden, erger je er niet aan binnenkort komt er een .nl domein naam.

pi_9970606
quote:
Op woensdag 23 april 2003 21:31 schreef Turismo het volgende:

Ik ben van plan hier een maandje aan te werken, zodat het echt een goede online portfolio word. Binnenkort neem ik een .nl domein naam, en kvk. Let even niet op de inhoud, maar op het design. De tekst die er staat is slechts een op vulling.

Ook is er een banner op de site te vinden, erger je er niet aan binnenkort komt er een .nl domein naam.

Wow.. echt mooi! Mijn grote complimenten. Helemaal zelf gemaakt dat design?

Trouwens.. je schrijft over HTML, maar de html die je gebruikt komt niet helemaal door de validator van W3C (http://validator.w3.org/).. misschien een idee om het zo aan te passen dat ie wel volledig volgens de voorschriften is?

Maargoed.. echt heel mooi

pi_9970679
mrmiddel, ik ben er net 2 dagen mee bezig. Ik wil er echt nog een maand aan werken. Ik heb nog heel wat te veranderen. Ik ben namelijk helemaal niet te spreken over het menu. De navigatie is oke, maar waar de content staat niet. Daar kan ik niet zoveel kwijt..

Tuurlijk, ik maak alles zelf

woensdag 23 april 2003 @ 21:52:05 #141
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9970792
quote:
Op woensdag 23 april 2003 21:31 schreef Turismo het volgende:

Mooie lycos banner, zelf ontworpen?

Dit is echt de laatste keer dat ik op je site ga kijken, en enkel omdat mijn voorganger er zo enthousiast over is. Ik hoop dat je eens wat van mijn woorden gaat aantrekken: maak niet elke twee weken een nieuwe site. Ik (en met mij misschien anderen??) denken telkens "ojee, komt die yourpixel weer ". Maar goed, als jij dat leuk vindt mag dat natuurlijk......

Over je site... ziet er een stuk beter uit dan alle vorige keren, dat moet ik toegeven. Je navigatie is duidelijk en ziet er professioneel uit. Wel zien al je pagina's er hetzelfde uit, wellicht kun je iets doen met je cactus. Misschien niet op elke pagina hetzelfde plaatje, of zet er iets van tekst bij oid. het is maar een gedachte.

Je zei zelf al dat de tekst die er nu staat enkel opvulling is, maar ik zou maar eventjes je spellingscontrole in de gaten houden

Ik zou zeggen: je website is nu leuk, bedenk iets nieuws om je dagen te vullen

pi_9971058
Kijk.. ik heb geen last gehad van dat hele vervelende voortraject en keek dus voor het eerst

En wat ik zag was een mooier design dan 99% van de andere websites die ik op een dag zie

pi_9971172
Dankje Cristine, zoals ik eerder melde is de tekst aleen op vulling. Ik moet nog voor veel dingen een oplossing vinden. Ook ga ik het in het Engels maken, want daar ben ik denk ik net zo goed in als Nederlands.

/edit

Een Cristine, na een maandje eraan gewerkt te hebben. En dus een .nl aderes. Kvk ect, als alles goed gaat. Zal ik hem hier nog eens posten. Dan kun je pas echt gaan kijken naar de dingen die evt. nog andere's zouden kunnen/moeten.

/edit

Zo wil ik het gedeelte van Content en menu beter afscheiden, iets meer kleur toe brengen.. En natuurlijk meer info en een paar Web template's erop. En alles in het Engels, of Nederland's. En ook ga ik nog een script plaatsen die de header automatisch veranderd bij elk bezoek.

pi_9971871
Turismo
Ik mag hopen dat de tekst op je site slechts opvulling is. Want buiten de taalfouten (zeg ik niks over ) maar er staat ook complete onzin in.
Je noemt alleen mousovers en de tijd nuttige javascript. Owkee. Ik zou je nog maar wat verdiepen in javascript, want niet alle javascript is optisch hoor. Maar goed.

Waarom wordt de pagina herladen als ik op een stuk tekst klik? vind ik niet zo handig. Je pagina start trouwens al op met een javascript error op regel 20 en regel 38.

Maar zoals gezegd: optisch ziet het er goed uit. Maar in een rooskleurige toekomst (financieël dan) zie ik geen brood.

pi_9972085
quote:
Op woensdag 23 april 2003 22:33 schreef sop het volgende:
Turismo
Ik mag hopen dat de tekst op je site slechts opvulling is. Want buiten de taalfouten (zeg ik niks over ) maar er staat ook complete onzin in.
Je noemt alleen mousovers en de tijd nuttige javascript. Owkee. Ik zou je nog maar wat verdiepen in javascript, want niet alle javascript is optisch hoor. Maar goed.

Waarom wordt de pagina herladen als ik op een stuk tekst klik? vind ik niet zo handig. Je pagina start trouwens al op met een javascript error op regel 20 en regel 38.

Maar zoals gezegd: optisch ziet het er goed uit. Maar in een rooskleurige toekomst (financieël dan) zie ik geen brood.

Die error komt door de lycos banner, als ik mijn scriptje toevoeg die de banner weghaal krijg je geen error meer.

Mijn financieële toekomst kan nog van alles bieden, ik ben bijna 16. Dus ik kan nog heel wat leren voordat ik mezelf moet redden.

Over te opvulling, de tekst is onzin, dus eigelijk is alles onzin. Maar 'zoiets' moet het worden.

pi_9972273
quote:
Op woensdag 23 april 2003 22:38 schreef Turismo het volgende:

[..]

Die error komt door de lycos banner, als ik mijn scriptje toevoeg die de banner weghaal krijg je geen error meer.

Mijn financieële toekomst kan nog van alles bieden, ik ben bijna 16. Dus ik kan nog heel wat leren voordat ik mezelf moet redden.

Over te opvulling, de tekst is onzin, dus eigelijk is alles onzin. Maar 'zoiets' moet het worden.

Het is ook opbouwend bedoeld hoor. Meer dat je niet je vakkenvullersbijbaantje (of wat doen de jongeren tegenwoordig) op moet geven . En als je echt iets wilt bieden voor een klant dan zul je ook aan het serverscripten moeten. CMS. Stort je daar ook eens in, het is een echte aanvulling voor je skills en je hebt dan ook echt wat te bieden aan een klant. Hij zou dan bijvoorbeeld zelf zijn site bij kunnen houden, i.p.v. dat hij elke keer bij jou moet langskomen voor een update.
pi_9981736
Weet iemand trouwens een oplossing voor mijn probleem. Ik vind het content gedeelte zo onduidelijk..
  donderdag 24 april 2003 @ 23:11:57 #148
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_9995685
http://www.michelvandijk.tk

Dit is mijn persoonlijke website, maar ik ben niet echt tevreden met de kleuren. Welke kleuren raden jullie mij aan, wat mooi staat, maar ook weer niet een saaie indruk geeft.

En wat vinden jullie verder van de opbouw van mijn site?

Bedankt

U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_9999409
zeg Turismo, wat is dat voor iets komisch dat de pagina reload als ik een tekst selecteer. Op zich wel leuk enzo, maar beetje mja apart...

[edit]
Owja, wat misschien ook een idee is, als je met de teksten aan de slag gaat. Wees iets consequenter in je 'ik' en 'wij'. Ben je nu in je eentje? wil je je voordoen als een bedrijf of als een persoon; naja die teksten moet nog veel aan gewerkt worden.

pi_10001527
quote:
Op donderdag 24 april 2003 23:11 schreef Minisuisse het volgende:
http://www.michelvandijk.tk

Dit is mijn persoonlijke website, maar ik ben niet echt tevreden met de kleuren. Welke kleuren raden jullie mij aan, wat mooi staat, maar ook weer niet een saaie indruk geeft.

En wat vinden jullie verder van de opbouw van mijn site?

Bedankt

Het ziet er op zich wel aardig uit. Niet teveel poespas. Je quotes van de lerares engels met mp3 speler opnemen is leuk (niet dat ik heb geluisterd, want ik heb geen geluidskaart).
Mooie blouse heb je.

Die kleuren (van je site) zijn idd een beetje

Je links zou ik trouwens in een nieuwe pagina openen, want jouw URL blijft in de URL balk staan. Niet zo netjes.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')