quote:nog meer?
Op dinsdag 15 april 2003 23:29 schreef Summoner het volgende:
(ik had meer van Morten verwacht)
quote:ja ckers aan te raden, wel widows weed
Op woensdag 16 april 2003 11:09 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
heb cd's van nightwish en decipher (limited edition
) van After Forever.... is Tristania dan aan te raden?
* afraidtech heeft ook bijna alle cd's van nightwish
quote:Nou dan moet ik er maar es een schijfje van aanschaffen, de cd's die ik heb op dat gebied worden met de dag beter.....
Op woensdag 16 april 2003 12:44 schreef afraidtech het volgende:[..]
ja ckers aan te raden, wel widows weed
* afraidtech heeft ook bijna alle cd's van nightwish
![]()
wat lijkt er nog meer op nightwish/after forever?
quote:tikkeltje harder...
Op woensdag 16 april 2003 13:17 schreef Man_Made_God het volgende:
quote:- Tiamat
Zoek je zoiets dan?
Probeer eens op Kazaa een search op 'gothic' en kijk wat er boven komt drijven...
Natuurlijk mag je dat niet downloaden. Je kunt wel een paar namen opschrijven en in de platenzaak wat CD'tjes van die bands gaan luisteren
quote:das een goeie...
Op woensdag 16 april 2003 18:05 schreef LordAnger het volgende:[..]
- Tiamat
- Rhapsody
- Lacuna Coil
- The GatheringZoek je zoiets dan?
Probeer eens op Kazaa een search op 'gothic' en kijk wat er boven komt drijven...
Natuurlijk mag je dat niet downloaden. Je kunt wel een paar namen opschrijven en in de platenzaak wat CD'tjes van die bands gaan luisteren![]()
quote:Ik had meer verwacht dan een simpele voortzetting van Tristania. Oke, in essentie heeft de band net zo veel bestaansrecht als Tristania zelf, maar dit was de kans geweest om wat elementen die niet echt in Tristania pasten in Sirenia te manifesteren.
Op woensdag 16 april 2003 12:19 schreef Wisp het volgende:
nog meer?
quote:ik vind tristania alles behalve standaard..
Op vrijdag 18 april 2003 17:06 schreef VikingVempire het volgende:
Tristania en dat soort bands vind ik dus echt niks he...luister liever naar Lacuna Coil of The gathering, dat andere is allemaal zo standaard.
Standaard gruntje, iel zangeresje, af en toe een blasbeatje en wat zweverige keyboard....
Trouwens, als je idd van After Forever houdt dan kan ik dit zeker aanraden. Nightwish is toch iets heel anders dan Tristania, hele verschillende stijlen.
Trouwens binnenkort komt Sirenia in NL (samen met Trail of Tears, en Eenbridge enm nog 2 andere) alleen nog geen idee hoe ik weer naar huis ga komen vanuit Haarlem
quote:Idd het lijkt meet op AF. Nightwish is toch echt wel powermetal, alleen dan met een zangeres ipv een zanger.
Op vrijdag 18 april 2003 17:31 schreef StarGazer het volgende:Trouwens, als je idd van After Forever houdt dan kan ik dit zeker aanraden. Nightwish is toch iets heel anders dan Tristania, hele verschillende stijlen.
quote:23 mei ja..
Op vrijdag 18 april 2003 17:36 schreef ThE_ED het volgende:Trouwens binnenkort komt Sirenia in NL (samen met Trail of Tears, en Eenbridge enm nog 2 andere) alleen nog geen idee hoe ik weer naar huis ga komen vanuit Haarlem
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:37 schreef Wisp het volgende:[..]
23 mei ja..
quote:Juistum
Op vrijdag 18 april 2003 17:37 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Idd het lijkt meet op AF. Nightwish is toch echt wel powermetal, alleen dan met een zangeres ipv een zanger.
quote:ckers weten.... man wat een gegeneraliseer weer toch, dat alleen mannen kunnen zingen in een speedmetal band, keer wat anders
Op vrijdag 18 april 2003 18:17 schreef StarGazer het volgende:[..]
Juistum
The Sins of Thy Beloved vind ik ook zeer sterk, ondanks de crappy naam. Die vette lagen synths, met allerlei boeiende geluiden...
quote:je bedoelt dan toch wel vooral op het laatste album he? Die ervoor waren niet zoveel extremer dan bv het 1e After Forever album.
Op zaterdag 19 april 2003 12:12 schreef Summoner het volgende:
Trail of Tears vind ik ook wel een hoogstaande band in het genre. Die band is een stuk extremer, met meer Black Metal achtige stukken erdoor. Oke, een band als After Forever doet dat ook af en toe, maar die blaststukken van Trail of Tears vind ik een stuk kwaadaardiger overkomen.
quote:Trail of Tears is inderdaad ook een mooie band. Toch weer anders dan AF inderdaad maar zeer de moeite waard. Hoewel ik het nieuwe album eerlijk gezegd iets minder vind als de oudere, het accent ligt daar toch wat meer op het kwaadaardige terwijl ik juist het cntrast in het oudere werk wel mooi vond. (En toen was er nog een andere zangeres..)
Op zaterdag 19 april 2003 12:12 schreef Summoner het volgende:
Trail of Tears vind ik ook wel een hoogstaande band in het genre. Die band is een stuk extremer, met meer Black Metal achtige stukken erdoor. Oke, een band als After Forever doet dat ook af en toe, maar die blaststukken van Trail of Tears vind ik een stuk kwaadaardiger overkomen.
quote:TSOTB is niet heel toegangelijk omdat het gewoon toch een heel stuk anders is als je misschien zou verwachten. Er gebeurt vanalles in een nummer en soms moet je toch wel alles goed in je opnemen om een nummer goed tot zijn recht te laten komen.
The Sins of Thy Beloved vind ik ook zeer sterk, ondanks de crappy naam. Die vette lagen synths, met allerlei boeiende geluiden...
Autumn vind ik ook wel leuk, wel weer een stuk anders dan bovengenoemde natuurlijk. Het album is een beetje crappy productie; het werkelijke geluid van hoe de band live is komt niet echt goed over. (Ik verdenk ze ervan dat dat on purpose is om het toegankelijker en dus beter verkoopbaar te maken.)
[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 19-04-2003 12:36]
quote:Inderdaad, ik doel vooral op "A New Dimension of Might". Maar ik vond de blaststukken, vooral die van "Disclosure in Red", al een stuk beter in de muziek passen dan bij AF het geval is.
Op zaterdag 19 april 2003 12:28 schreef Tokus het volgende:
je bedoelt dan toch wel vooral op het laatste album he? Die ervoor waren niet zoveel extremer dan bv het 1e After Forever album.
quote:Zit wat in. De nummers zijn vrij lang en kennen aardig wat onverwachte wendingen. Het eerste nummer van het tweede album bijvoorbeeld, maakt ineens plaats voor een langdradig keyboardstuk (zeer sfeervol), waarna het nummer weer verder gaat, alleen krijg je tijdens de eerste luisterbeurt het idee dat het al weer een nieuw nummer is wat je nu hoort.
Op zaterdag 19 april 2003 12:35 schreef ThE_ED het volgende:
TSOTB is niet heel toegangelijk omdat het gewoon toch een heel stuk anders is als je misschien zou verwachten. Er gebeurt vanalles in een nummer en soms moet je toch wel alles goed in je opnemen om een nummer goed tot zijn recht te laten komen.
Toen die plaat uitkwam, het was tegelijkertijd met AF's debuut (toen ik nog echt enthousiast was voor deze vorm van gothic metal), vond ik de cd van TSOTB een stuk interessanter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |