abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9794993
ok ffies een topic over tristania, na een aantal topics gezien te hebben, waren die toch een beetje erg out dated dus een verse,

de band:

de albums:

quote:
Tristania - 1997
Widow's Weeds - 1998
Beyond The Veil - 1999
World Of Glass - 2001
mijn peroonslijke mening is
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:36:48 #2
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_9795062
hm...lijken me meer eersteklaslosers

dinsdag 15 april 2003 @ 15:38:19 #3
30560 2Mini
Official Logo
pi_9795099
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:36 schreef sgoldie het volgende:

same thing here
Camera 1... 1!
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:39:27 #4
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_9795134
mooi dat we het hier over eens zijn, dan kan dit topic over deze hansonfiguren ook weer worden afgesloten.
pi_9795138
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:36 schreef sgoldie het volgende:

maar ze maken wel goeie muziek
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:41:40 #6
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9795202
oke nog ff een vraag je waarom zo bizar veel rock-metal-etc bands een bel mannen en 1 vrouw.. voorbeeldje WT
Just why???
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_9795205
I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_9795208
Geniale band! Blijf toch Widow's Weeds het beste album vinden, maar het allemaal geweldig materiaal.

Die mogen ook wel weer eens een tourtje maken

pi_9795224
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:41 schreef Zebigboss het volgende:
oke nog ff een vraag je waarom zo bizar veel rock-metal-etc bands een bel mannen en 1 vrouw.. voorbeeldje WT
Just why???
en nu in het nederlands
pi_9795232
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:41 schreef lordhelmet het volgende:
Geniale band! Blijf toch Widow's Weeds het beste album vinden, maar het allemaal geweldig materiaal.

Die mogen ook wel weer eens een tourtje maken

hehe eindelijk iemand die mijn mening deelt
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:49:05 #11
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9795400
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:42 schreef afraidtech het volgende:

en nu in het nederlands

Waarom die samenstelling van dat soort bands zo voorspelbaar is..
x > 3
band = x man & 1 vrouw
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:55:14 #12
38059 Sathaana
Inner Beauty Is Terror Minded
pi_9795598
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:41 schreef Zebigboss het volgende:
Just why???

Ten eerste vroeg ik me dat ook wel eens af, maar het is eigenlijk super dom om je zoiets af te vragen. Waarom zijn er zoveel klassieke componisten die piano spelen met viool erbij? Waarom zijn er zoveel R&B groepen met een zangeres? Waarom zijn er zoveel housenummers waar alleen synthesizers in gebruikt wordt?!?!?!

Waarom probeerd iedereen iedere metalband met een zangeres er in te vergelijken met Within Temptation? Waarom niet met bijv. The Gathering? Die waren er al veeeellll langer. Zelfde stijl gewoon. Was TOEN vrij uniek.

After Forever, Flowing Tears, Lacuna Coil, Nightwish, The Gathering, The Sins Of Thy Beloved, Trail Of Tears, Tristiania - allemaal WT-achtige bands zoals jij het noem.

Maar wat dacht je van: Avrigus, Autumn Tears, Siebenburgen

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar in principe is het allemaal gewoon mooie muziek. Het is alleen jammer hoe mensen tegenwoordig tegen muziek aan kijkt. Ahhh is al gedaan.. Ahhhhh die en die luisteren daarheen, dus ik vind dat niets etc.

Zo ben ik zelf ook wel een beetje ingesteld hoor - ik houd meer van wat uitdagends / aparts vaak - zolang er maar heftige emotie inzit. (op welke manier dan ook). Black/Death/Trash-metal staan voorop bij me.

Anyway.. Tristania heerscht zeer zekers. Zeer bombastische stukken hebben ze. Diepgaande teksten ook. Jammer dat ze niet meer bestaan - hun optredens waren ook altijd oke.

Tristania

pi_9795711
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:55 schreef Sathaana het volgende:

[..]

-knip-

Tristania

helemaal mee eens, within temptation is wel een heel erg slecht voorbeeld om zo'n band mee te vergelijken, zoals iedereen dat nu doet....

voor de rest is het bij mij ook black/death/doom plus de meeste verbasteringen daarvan like gotenburg metal (in flames en varianten)

dinsdag 15 april 2003 @ 16:10:55 #14
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9796136
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:55 schreef Sathaana het volgende:

[..]

Ten eerste vroeg ik me dat ook wel eens af, maar het is eigenlijk super dom om je zoiets af te vragen. Waarom zijn er zoveel klassieke componisten die piano spelen met viool erbij? Waarom zijn er zoveel R&B groepen met een zangeres? Waarom zijn er zoveel housenummers waar alleen synthesizers in gebruikt wordt?!?!?!

Waarom probeerd iedereen iedere metalband met een zangeres er in te vergelijken met Within Temptation? Waarom niet met bijv. The Gathering? Die waren er al veeeellll langer. Zelfde stijl gewoon. Was TOEN vrij uniek.

After Forever, Flowing Tears, Lacuna Coil, Nightwish, The Gathering, The Sins Of Thy Beloved, Trail Of Tears, Tristiania - allemaal WT-achtige bands zoals jij het noem.

Maar wat dacht je van: Avrigus, Autumn Tears, Siebenburgen

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar in principe is het allemaal gewoon mooie muziek. Het is alleen jammer hoe mensen tegenwoordig tegen muziek aan kijkt. Ahhh is al gedaan.. Ahhhhh die en die luisteren daarheen, dus ik vind dat niets etc.

Zo ben ik zelf ook wel een beetje ingesteld hoor - ik houd meer van wat uitdagends / aparts vaak - zolang er maar heftige emotie inzit. (op welke manier dan ook). Black/Death/Trash-metal staan voorop bij me.

Anyway.. Tristania heerscht zeer zekers. Zeer bombastische stukken hebben ze. Diepgaande teksten ook. Jammer dat ze niet meer bestaan - hun optredens waren ook altijd oke.

Tristania

Bedankt voor je verkapte "jij bent dom" opmerking
piano met viool erbij maar niet altijd die vage man->vrouw verdeling.. maarja dat zal wel aan mij liggen..
ennuh zodra iets TRASH heet gaat er dan niet een lampje branden
pi_9797731
Als afraidtech het zegt, moet ik maar es wat rond gaan kijken op i-net.....
Ken de band wel, muziek niet....

afraidtech->

pi_9799477
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 17:02 schreef Man_Made_God het volgende:
Als afraidtech het zegt, moet ik maar es wat rond gaan kijken op i-net.....
Ken de band wel, muziek niet....

afraidtech->

moet je ckers een keer luisteren, denk dat je het wel mooi vind

lang nie gezien mmg

pi_9801847
Ik vond ze op Graspop vorig jaar erg tegenvallen... had nog niks van ze gehoord maar het kwam allemaal niet echt over.
pi_9801966
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 20:05 schreef Qwertyy het volgende:
Ik vond ze op Graspop vorig jaar erg tegenvallen... had nog niks van ze gehoord maar het kwam allemaal niet echt over.
de albums zijn cker wel ok
pi_9802035
Die blonde rechtsachter, zit die niet bij de Kelly Family?
pi_9802061
sinds dat Morten Veland weg is vind ik ze een stuk minder, maar beyond the veil + widow's weeds zijn geniaal
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_9803880
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 20:11 schreef Wisp het volgende:
sinds dat Morten Veland weg is vind ik ze een stuk minder, maar beyond the veil + widow's weeds zijn geniaal
ckers... widow's weeds helemaal bijna grijs gedraait
pi_9804359
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:27 schreef afraidtech het volgende:
ckers... widow's weeds helemaal bijna grijs gedraait
maar world of glass is maar matig vind ik, gelukkig heeft morten zijn genialiteit voortgezet bij Sirenia
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  dinsdag 15 april 2003 @ 23:29:47 #23
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_9805410
Ik heb alleen "Widow's Weeds" in mijn bezit, maar dat vind ik een zeer sterk album.

De laatste jaren is mijn interesse in Kottik Mettel sterk afgenomen, maar ik blijf wel van de 'oude' bands houden. Nieuwkomers als Autumn en Sirenia (ik had meer van Morten verwacht) kunnen me aan de kont roesten.

pi_9808352
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:44 schreef Wisp het volgende:

[..]

maar world of glass is maar matig vind ik, gelukkig heeft morten zijn genialiteit voortgezet bij Sirenia

ja world of glass is idd matig, en naar andere gothic metal bands luister ik na genoeg niet....
pi_9811429
quote:
Op woensdag 16 april 2003 08:29 schreef afraidtech het volgende:

[..]

ja world of glass is idd matig, en naar andere gothic metal bands luister ik na genoeg niet....

heb cd's van nightwish en decipher (limited edition ) van After Forever.... is Tristania dan aan te raden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')