Ik ben net terug van school, aangezien ik tentamen week heb. Maar nu kwam ik dus vanmorgen naar school met me lonsdale petje op en ik loop naar de aula, komt opeens een leraar naar me toe, die beveelt me om dat petje af te zetten en niet meer op te doen op school of ik moest naar de directeur gaan ( dat petje draag ik al 2 maanden, dus snap ook niet waarom ze er nu mee aanzetten) dus ik koos voor het eerste aangezien ik tentamen moest maken en geen tijd had in gezeik met de directeur. Mag de leraar zomaar lonsdale weigeren, omdat het volgens hem racisme opwekt (loNSDAle begon die over) terwijl ik alleen een petje van lonsdale naar school draag, geen kistjes geen bomberjack of what ever gewoon normale leuke kleren en met alleen 1 petje op. Ook heeft nog nooit eén leerling bezwaar gemaakt tegen mijn petje. Dus mijn vraag is mogen ze lonsdale weigeren?
quote:in principe mag iedereen dragen wat die wil, alleen nu is lonsdale ook in de publiciteit etc en wordt geassocieerd met racisme en dergelijke
Op dinsdag 15 april 2003 14:36 schreef NordCore het volgende:
Hoi,Ik ben net terug van school, aangezien ik tentamen week heb. Maar nu kwam ik dus vanmorgen naar school met me lonsdale petje op en ik loop naar de aula, komt opeens een leraar naar me toe, die beveelt me om dat petje af te zetten en niet meer op te doen op school of ik moest naar de directeur gaan ( dat petje draag ik al 2 maanden, dus snap ook niet waarom ze er nu mee aanzetten) dus ik koos voor het eerste aangezien ik tentamen moest maken en geen tijd had in gezeik met de directeur. Mag de leraar zomaar lonsdale weigeren, omdat het volgens hem racisme opwekt (loNSDAle begon die over) terwijl ik alleen een petje van lonsdale naar school draag, geen kistjes geen bomberjack of what ever gewoon normale leuke kleren en met alleen 1 petje op. Ook heeft nog nooit eén leerling bezwaar gemaakt tegen mijn petje. Dus mijn vraag is mogen ze lonsdale weigeren?
ze kunnen em natuurlijk ook vragen af te doen omdat je anders makkelijker kan afkijken
maar ok, petjes zijn toch slecht voor je haar
vroeguh
&
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26475
Conclusie : Ja, ze mogen het verbieden.
[Dit bericht is gewijzigd door -En4Cer- op 15-04-2003 14:44]
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:39 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
maar ok, petjes zijn toch slecht voor je haar
Mot je dan ook gewoon doen!
Blij met de multiculturele samenleving je leert veel van die mensen!
Gewoon beroepen op discriminatie dus.
Men ziet dingen die er niet zijn...
Nou is Lonsdale natuurlijk een ongelukkig merk dankzij de populariteit onder de "skinhead" + NSDA die er in voorkomt.
Ik stel voor dat je gewoon een petje draagt met NSDA erop...simpel. GEEN NSDAP, maar ook geen Lonsdale...kijk wat ze dan doen.
Maar ik zie wel een oplossing in de vorm van de terugkomst van het schooluniform. Maar dat krijgt natuurlijk de nodige tegenstand van andere even extreme elementen die beweren dat uniformen de creativiteit doden en de individu kapot maakt.'
Het is onzin. Ik heb gisteren nog rondgelopen met een shirt met de USSR teken erop met "perestrojka" erop...lekker incorrect, maar ik hoorde geen commentaar, zou er sowieso geen hol om geven.
Zou het bijna expres daarom gaan dragen, laat ze maar komen.
[Dit bericht is gewijzigd door devv05 op 15-04-2003 14:45]
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:43 schreef firstwollie het volgende:
voor mensen zoals jij hadden ze vroeger heropvoedingskampen.....vroeguh
Wel een beetje raar, hier loopt minstens 25% van de school met Lonsdale rond, ok, is dan wel uit rascistisch oogpunt, maar er wordt niets aan gedaan.
quote:Maar meestal staat in hun eigen regelement dat het niet mag, daar kun je ze dus op pakken
Op dinsdag 15 april 2003 14:44 schreef sweek het volgende:
Ja, de school heeft daar alle recht toe....
Er is hier al een hele grote discussie over geweest in OOG... een school mag zelf zijn of haar regels opstellen...
Het is een rare beslissing maar het mag.
Over bomberjacks:
School verbiedt bomberjack (Was:NL vlag verboden?)
En de verscherping op scholen is al een tijdje aan de gang hoor ik van mijn zoon die op het VMBO zit.
je bent gewoon fout
quote:bepaal jij dat?
Op dinsdag 15 april 2003 14:46 schreef firstwollie het volgende:
user pic van user misschien niet geheel juistje bent gewoon fout
Daarom .
quote:lonsdale komt ook uit nederland
Op dinsdag 15 april 2003 14:48 schreef F1908 het volgende:
De afkorting van Lonsdale: laat ons nederlanders samen de allochtonen langzaam elimineren.Daarom
.
niet dus.
omg, heb ik alles al weg, me teksten me links en me ''gevaarlijke'' plaatjes, gaan ze nog zeuren het is ook nooit goed.
[Dit bericht is gewijzigd door NordCore op 15-04-2003 14:50]
quote:Wat een gezeik en wat een bijdrage...ken je ook ziets verzinnen voor AEL, Israel, Moslim, Islam, ... ???
Op dinsdag 15 april 2003 14:48 schreef F1908 het volgende:
De afkorting van Lonsdale: laat ons nederlanders samen de allochtonen langzaam elimineren.Daarom
.
quote:Meestal zetten ze daar iets in van dat je kleding niet al te obsceen / schokerend mag zijn, of iets anders niet al te duidelijks... dus ze kunnen er dan wel iets tegen doen.
Op dinsdag 15 april 2003 14:46 schreef Solomon het volgende:[..]
Maar meestal staat in hun eigen regelement dat het niet mag, daar kun je ze dus op pakken
Een doe die discussie over lonsdale aub even in een van de threads die daar over gaan
ik loop op school ook met een bomber, kisten en soms een legerbroek maar dat wil nog niet zegge dat iemand een nazi is.
Als je nou een hakenkruis op je mouw hebt staan zou ik zegge van ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |