quote:psies ...
Op dinsdag 15 april 2003 11:54 schreef Labtech het volgende:
Er zijn er trouwens maar weinig hier die het gevaar van deze uitspraak inzien...Who's next vraag ik me nu af..
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
denk dat z'n vriendin en kind méér last hebben van het feit dat ie iemand heeft vermoord dan dat ie zelfmoord zou plegen ...
quote:Ik vond levenslang een prima straf, en aangezien dat de eis van de aanklager was, was dat dus niet raar om te vinden, met mij meerderen blijkbaar. Dat het vervolgens 11 jaar is vind ik jammer ja. Is daar verder iets mis mee, sterker nog, is de aanklager ook een eng verzuurd mannetje?
Op dinsdag 15 april 2003 11:52 schreef Jarno het volgende:[..]
Ja, ik vind 18 jaar een prima straf. Gezien vergelijkbare zaken. Dat jij uit een maf soort wraak gevoel de hele rechtsorde op z'n kop wil zetten, en levenslange straffen wil gaan uitdelen waar ze niet van toepassing zijn, kan ik ook niks aan doen.
quote:Waarschijnlijk een Turk als bestuurder.
Op dinsdag 15 april 2003 11:55 schreef sweek het volgende:[..]
.
En hij gaf niet eens voorrang.
quote:Pcies! En dan gaat de LPF de minister van verkeer en waterstaat aanklagen..
Op dinsdag 15 april 2003 11:55 schreef sweek het volgende:.
En hij gaf niet eens voorrang.
quote:DAT ben ik met je eens, maar stop je met het vermoorden van 1 persoon dan de opkomst van nieuwe politieke ideëen? De rechter was nu juist van mening dat dat niet hard gemaakt kon worden en dat ben ik dan weer met HEM eens. De LPF is er nog steeds en er zijn sinds de moord meerdere nieuwe groeperingen ontstaan. Die hebben zich niet laten tegenhouden. Dus wat dat betreft denk ik dat de rechter gelijk had door dit als een 'normale' moord te behandelen.
Op dinsdag 15 april 2003 11:54 schreef Kozzmic het volgende:Of de moord achteraf wel of niet een ontwrichtende invloed had op het democratisch proces kun je over twisten, maar doet nog niet eens zo ter zake. Het gaat me erom dat de moordenaar door deze daad de opkomst van bepaalde politieke ideeën wilde voorkomen. Of dat nu wel of niet gelukt is en of je het met die ideeën wel of niet eens bent is denk ik irrelevant, een milieufreak die een rechtse politicus vermoord of een neo-nazi die een linkse politicus vermoord mogen wat mij betreft allebei levenslang worden opgesloten.
quote:Ik begrijp nu ook waar jij toe behoort, gezien je uitspraken.
Op dinsdag 15 april 2003 11:55 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
omdat hij ons van Pimmie heeft verlost..
Daar behoor jij wel toe lijkt me, gezien je uitspraken..
quote:Er werd al vanaf de eis van levenslang geroepen dat het een TE hoge straf was voor zo'n moord. Elke jurist kan je dat vertellen. De OvJ heeft zich gewoon mee laten slepen en te hoog ingezet. Veel te hoog. Dan kun je ook hoog vallen.
Op dinsdag 15 april 2003 11:56 schreef err het volgende:[..]
Ik vond levenslang een prima straf, en aangezien dat de eis van de aanklager was, was dat dus niet raar om te vinden, met mij meerderen blijkbaar. Dat het vervolgens 11 jaar is vind ik jammer ja. Is daar verder iets mis mee, sterker nog, is de aanklager ook een eng verzuurd mannetje?
quote:Het is 18 jaar, niet 11..
Op dinsdag 15 april 2003 11:56 schreef err het volgende:[..]
Ik vond levenslang een prima straf, en aangezien dat de eis van de aanklager was, was dat dus niet raar om te vinden, met mij meerderen blijkbaar. Dat het vervolgens 11 jaar is vind ik jammer ja. Is daar verder iets mis mee, sterker nog, is de aanklager ook een eng verzuurd mannetje?
quote:Ik zou me meer zorgen maken als ik Balkenende, Zalm,Halsema,Marijnissen, Herben of de toekomstig leider van de AEL zou zijn..
Zoals ik al zei, ik zou niet graag de rechter zijn die deze straf oplegt. Er loopt altijd wel een geflipt figuur tussen die wat kogels rond gaat sturen, of erger.
quote:Ik niet, democratie belijd je met woorden, niet met wapens, maar er zijn mensen zoals Volkert..
ben je bereid dat offer te brengen
quote:In zekere zin mag iedere politicus bang zijn voor een aanslag. Wat dat betreft is de veiligheid van een politicus volledig veranderd. Let maar op bij de volgende verkiezingen. Geen politiek kopstuk zonder bodyguards.
Op dinsdag 15 april 2003 11:54 schreef sweek het volgende:[..]
Ik denk niet dat wat er is gebeurd door Volkert voor herhaling vatbaar is, ook niet door anderen....
En dat kun je ook net zo goed omdraaien... moet iedere linkse politici nu bang zijn voor de Fortuynaanhangers met wraakgevoelens? Want die hebben ze duideijk, dat hoorde je al in de rechtzaak, dat zag je in dit topic....
quote:Idd, er wordt nu net gedaan alsof er 11 of 12 jaar is opgelegd. Fout, er is 18 jaar opgelegd. Over 10 jaar kunnen al die regelingen wel opgeschort zijn, weten wij veel. Het is lastig speculeren over hoe de straf uit gaat pakken.
Op dinsdag 15 april 2003 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Het is 18 jaar, niet 11..
Het Neerlands (on)rechtsysteem viert weer hoogtij.
Hopelijk overleeft hij de gevangenis niet.
quote:je denkt er blijkbaar anders over ...
Op dinsdag 15 april 2003 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
.
quote:hm ja, min 1/3 (6 jaar) en min 1 jaar die hij reeds heeft gezeten, is ehm...
quote:Ja..Dus?
Op dinsdag 15 april 2003 11:57 schreef err het volgende:[..]
Ik begrijp nu ook waar jij toe behoort, gezien je uitspraken.
quote:Het wordt steeds minder.
Op dinsdag 15 april 2003 11:59 schreef Robert_Jensen het volgende:Ultiem triest.
Over een jaar of 10 a 12 zal hij dus wel weer vrijrondlopen.
quote:Ik vind levenslang altijd van toepassing op moord.
Op dinsdag 15 april 2003 11:52 schreef Jarno het volgende:[..]
Ja, ik vind 18 jaar een prima straf. Gezien vergelijkbare zaken. Dat jij uit een maf soort wraak gevoel de hele rechtsorde op z'n kop wil zetten, en levenslange straffen wil gaan uitdelen waar ze niet van toepassing zijn, kan ik ook niks aan doen.
quote:Wrong answer....welcome to planet earth
Op dinsdag 15 april 2003 11:54 schreef sweek het volgende:
Ik denk niet dat wat er is gebeurd door Volkert voor herhaling vatbaar is, ook niet door anderen....
quote:Is net op de radio hoor... jaar of 12 kan makkelijk (2/3) min aftrek voorarrest (1 jaar) kan het zelfs richting 10 jaar gaan.
Op dinsdag 15 april 2003 12:00 schreef Jarno het volgende:[..]
Het wordt steeds minder.
.
Zie Ferdi E.
[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 15-04-2003 12:02]
quote:Als er 18 jaar is opgelegd, wordt er net gedaan alsof er 18 moeten worden gezeten....Fout, er hoeft maar 12 jaar te worden gezeten..
Idd, er wordt nu net gedaan alsof er 11 of 12 jaar is opgelegd. Fout, er is 18 jaar opgelegd.
quote:Zucht. Waarom 18 jaar noemen als hij er maar 11 hoeft te zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |