quote:Het gaat niet om de persoon Pim hier of wat iemand van hem dacht..
Op dinsdag 15 april 2003 10:35 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
De hele impact is zwaar gehyped..
Pimmie werd neergezet als een soort van halfgod.. Terwijl het eigenlijk een onbekwaam politicus was die zei wat men wilde horen en met onmogelijke oplossingen kwam..
Een aanslag op de democratie is imo dus zwaar overdreven...
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 10:38 schreef Tigress74 het volgende:Iemand om zijn/haar ideeen vermoorden noemen we een dictatuur en geen democratie...
quote:"gewone"zaak ..hmm gezellie ..dus als ik wouter bos als een gevaar voor nederland zie en ik schiet hem af , gewoon executeer. dan is het een gewone moordzaak .hmm 2 en een half jaar later ben ik dus vrij.
Op dinsdag 15 april 2003 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
De rechter is het met mij eens..(geloof ik)
Hij zei dat de "aanslag" op de democratie binnen de juiste proporties gezien moeten worden..
Ook wordt het behandeld als een gewone moordzaak..
Goede zaak..
quote:mee eens, wat zou hier erger aan zijn dan dat mijn vader wordt vermoord?
Op dinsdag 15 april 2003 10:44 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
"gewone"zaak ..hmm gezellie ..dus als ik wouter bos als een gevaar voor nederland zie en ik schiet hem af , gewoon executeer. dan is het een gewone moordzaak .hmm 2 en een half jaar later ben ik dus vrij.
Nee dan vind het linkse gepeupel dat de dienst uitmaakt in nederland dat het een racistische moord is en dus extra bestraft moet worden. maar aangezien volkert een links persoon is , en pim rechts is het geen politieke moord maar een gewone moordzaak moet ik er van
quote:2.5 jaar is belachelijk..
Op dinsdag 15 april 2003 10:44 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
"gewone"zaak ..hmm gezellie ..dus als ik wouter bos als een gevaar voor nederland zie en ik schiet hem af , gewoon executeer. dan is het een gewone moordzaak .hmm 2 en een half jaar later ben ik dus vrij.
quote:Reken maar dat als wouter bos afgeschoten wordt het plotseling wel een politieke moord is , en de dader zwaar bestraft wordt.
Op dinsdag 15 april 2003 10:46 schreef kepler het volgende:[..]
mee eens, wat zou hier erger aan zijn dan dat mijn vader wordt vermoord?
quote:Het is nu ook een politieke moord, alleen heeft dat geen invloed op de strafmaat.
Op dinsdag 15 april 2003 10:48 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Reken maar dat als wouter bos afgeschoten wordt het plotseling wel een politieke moord is , en de dader zwaar bestraft wordt.
quote:Ohw jawel....
Op dinsdag 15 april 2003 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
Volkert was geen dictator hoor..
Dit heeft niets met een dictatuur te maken!
Een democaties proces/ domocratie is aan regels gebonden maar heeft ook een aantal vrijheden.
Democatie is respecteren van elkaars mening....(dus niet het eens zijn ermee maar mensen de vrijheid laten hun mening te uiten mits niet kwetsend)
Dit is geschaad....
Als dit alleen als moord gezien zal worden denk ik dat ze een fout maken....de straf is te licht gezien de impact..
Ik bedoel ik vind Balkenende ook een creep...en de Christen Unie is ook zeker niet mijn partij..
En als ik deze mensen vanuit een politiek standpunt vermoord is mijn motief niet het vermoorden van een persoon maar het laten zwijgen van een groep, het vermoorden van een idee of standpunt, of het voorkomen van het verloop van een democraties proces.
Dit vind ik, samen met het feit dat hij er goed over nagedacht heeft...alles al bedacht had...zeer bewust bezig was en Fortuin niet vanuit persoonlijke redenen maar overduidelijk vanuit politieke redenen
(om zijn ideeen en mogelijke invloed) om het leven heeft gebracht door een vorm van uiterst koelbloedige moord, een goeie reden om hem levenslang te geven.
Puur mijn mening
quote:15 jaar eis .. 10 jaar krijgen 6 jaar zitten , maar omdat ik lief ben mag ik na 2 en een half jaar weer thuis hoor
Op dinsdag 15 april 2003 10:48 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
2.5 jaar is belachelijk..
Voor moord moet, ondanks alle omstandigheden, minimaal 15 jaar krijgen..
quote:omdat het een aanslag op de democratie is
Op dinsdag 15 april 2003 10:48 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Reken maar dat als wouter bos afgeschoten wordt het plotseling wel een politieke moord is , en de dader zwaar bestraft wordt.
quote:dat bedoel ik , omdat het dus een moord op een rechtse politicus is , als het op een linkse was dan was het wel van invleod op de strafmaat. maar dat is typisch Nederland
Op dinsdag 15 april 2003 10:49 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Het is nu ook een politieke moord, alleen heeft dat geen invloed op de strafmaat.
.
quote:Het gaat er niet om of de moord erger is...
Op dinsdag 15 april 2003 10:46 schreef kepler het volgende:[..]
mee eens, wat zou hier erger aan zijn dan dat mijn vader wordt vermoord?
Maar in dit geval gaat het om een executie en ik vind dat de impact zeker mee mag wegen voor de strafmaat.
Dat komt dus zeg maar erbij
quote:En ik vind dat niet kloppen
Op dinsdag 15 april 2003 10:49 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Het is nu ook een politieke moord, alleen heeft dat geen invloed op de strafmaat.
.
quote:Het zou pas een dictatuur zijn als hij iov "de leider" van het land vermoord zou worden..
Op dinsdag 15 april 2003 10:50 schreef Tigress74 het volgende:Puur mijn mening
quote:Hear hear!!
Op dinsdag 15 april 2003 10:51 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
dat bedoel ik , omdat het dus een moord op een rechtse politicus is , als het op een linkse was dan was het wel van invleod op de strafmaat. maar dat is typisch Nederland
En het liefste hebben we allemaal dat Volkert word gesleeept door de straat achter een auto aan, en als hij dan al zn vel heeft open liggen, hem bij een stel pitbulls gooien. Dat zouden we het liefste zien...
Goeiemorgen hier trouwens!
quote:Iedereen die voor moord veroordeeld wordt mag van mij levenslang krijgen.
Op dinsdag 15 april 2003 10:48 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
2.5 jaar is belachelijk..
Voor moord moet, ondanks alle omstandigheden, minimaal 15 jaar krijgen..
Maar omdat deze straffen nu niet bestaan (zo worden ze in ieder geval nu niet gehanteerd helaas) vind ik dat in dit geval het politieke aspect mee moet wegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |