abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:33:56 #51
52536 Natrix
Voor de Drommel !
pi_10002984
Waarschijnlijk in elkaar geflanst door een vijftigjarige part-time kunstenares , daar komt nooit iets van. Ik vind het eigenlijk niet de moeite waard om hier nu zo lang over door te praten en ook een beetje kinderachtig dat het meteen ondergespoten en waarschijnlijk ook ondergepist wordt. Maar toch antwoord op je vraag : Als je Dalí kunst mag noemen , dan is dit ook kunst.
  vrijdag 25 april 2003 @ 14:31:41 #52
51712 berkenwoude
ik ben ook maar een mens
pi_10007006
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:33 schreef Natrix het volgende:
Waarschijnlijk in elkaar geflanst door een vijftigjarige part-time kunstenares , daar komt nooit iets van. Ik vind het eigenlijk niet de moeite waard om hier nu zo lang over door te praten en ook een beetje kinderachtig dat het meteen ondergespoten en waarschijnlijk ook ondergepist wordt. Maar toch antwoord op je vraag : Als je Dalí kunst mag noemen , dan is dit ook kunst.
Ja daar heb je misschien wel gelijk in dat over dali,

ik ben in zijn huis geweest maar af entoe denk ik ook van moet ik dit mooi vinden, terwijl andere mensen staan te ohe en te ahe.

maar van dat kunst werk bij ons heb ik nog nooit iemand zien ohe en ahe

pi_10007480
Ja.
Nee.
inside-in
pi_10025998
quote:
Ja hoor. Sorry, maar ik vind een groot kunstenaar als Dalí niet te vergelijken met dit door een vijftigjarige part-time kunstenares in elkaar geflanst kunstwerk!
pi_10026627
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:31 schreef berkenwoude het volgende:

[..]

Ja daar heb je misschien wel gelijk in dat over dali,

ik ben in zijn huis geweest maar af entoe denk ik ook van moet ik dit mooi vinden, terwijl andere mensen staan te ohe en te ahe.

maar van dat kunst werk bij ons heb ik nog nooit iemand zien ohe en ahe

Wat vind jij wel mooi qua kunst?
  woensdag 30 april 2003 @ 15:09:35 #56
52536 Natrix
Voor de Drommel !
pi_10112620
Ik heb enorme bewondering voor Picasso en vind zijn werk ook fantastisch
pi_10114380
En als alles van Picasso kunst heet, heet 'n kindertekening dat ook.
inside-in
  vrijdag 2 mei 2003 @ 10:09:34 #58
51712 berkenwoude
ik ben ook maar een mens
pi_10150554
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat vind jij wel mooi qua kunst?

Ik weet niet of jij wel eens in de buurt van Gouda komt maar daar heb je een rotonde waar ze hebben geknutseld met de vangrail, en dat is wel aardig om te zien. Veder vind ik een schilderij van vroeger wel gaaf zoals de nachtwacht dat zijn toch echt de meesterwerken waar je lang van genieten kan.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 10:12:17 #59
51712 berkenwoude
ik ben ook maar een mens
pi_10150602
quote:
Op woensdag 30 april 2003 16:42 schreef OtherOther het volgende:
En als alles van Picasso kunst heet, heet 'n kindertekening dat ook.

of wat denk je van mondriaan dan???

vrijdag 2 mei 2003 @ 12:05:51 #60
30203 sefer
Larrios
pi_10153324
Vraagje hè, maar staan alle wanden scheef of alleen de achterste twee? Bij een vooraanzicht (jaja, of zij-, boven-, onder- etc.) valt dat namelijk weg.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_10160150
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 10:09 schreef berkenwoude het volgende:
Ik weet niet of jij wel eens in de buurt van Gouda komt maar daar heb je een rotonde waar ze hebben geknutseld met de vangrail, en dat is wel aardig om te zien. Veder vind ik een schilderij van vroeger wel gaaf zoals de nachtwacht dat zijn toch echt de meesterwerken waar je lang van genieten kan.
Aha.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:13:38 #62
32186 DeGemiddeldeNederlander
huisje boompje beestje opel
pi_10160208
Laten al die gesubsiedieerde mafketels eens wat nuttigs gaan doen!! in plaats van mijn belasingcenten alle rotondes vol te pleuren met artistiekerigheid!
7.30 de wekker - 8.15 op de fiets - 8.30 beginnen - 10.15 koffie - 12.30 lunchtrommeltje - 13.30 weer aan het werk - 16.00 cup a soup - 17.30 naar huis - 18.00 eten - 19.30 RTL Nieuws - 23.20 neuken - 23.30 licht uit en slapen
  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:15:26 #63
32186 DeGemiddeldeNederlander
huisje boompje beestje opel
pi_10160258
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 10:12 schreef berkenwoude het volgende:

[..]

of wat denk je van mondriaan dan???

Ja nog zo'n voorbeelt!! Daar geven ze dan miljoenen aan uit voor een schilderij met blokjes en stukjes pakband die niet eens klaar is!!
7.30 de wekker - 8.15 op de fiets - 8.30 beginnen - 10.15 koffie - 12.30 lunchtrommeltje - 13.30 weer aan het werk - 16.00 cup a soup - 17.30 naar huis - 18.00 eten - 19.30 RTL Nieuws - 23.20 neuken - 23.30 licht uit en slapen
pi_10160310
Dak erop, zwervers erin, klaar.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:33:45 #65
33189 RM-rf
1/998001
pi_10160668
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 10:09 schreef berkenwoude het volgende:

[..]

En in het geval van de Nachtwacht is de uitbetaling geweigerd, omdat de opdrachtgever (de stadsmilitie van amsterdam) niet terveden was met de ordening:
juist datgene wat het doek nu zo gerespecteerd maakt (de donkere theatrale belichting, de compositie van bewegende mensen) was totaal niet in smaak van de opdrachtgever die liever een statisch portret had waar alle personen netjes op een rijtje stonden.

ietwat later is een halve meter van het doek afgesneden om hem beter te laten passen in een hal waar hij gehangen is (in het amsterdamse stadhuis).

Misschien kun je begrijpen dat te snel een oordeel vellen over een kunstwerk, en zeker op een subjectief punt als 'vinden we dit mooi?' soms dom kan zijn:

het vernielen van het beeld leidt niet tot het verdwijnen, eerlijk gezegd kost het enkel duurder, het reinigen; de bewoners van lekkerkerk kunnen meer tijd besteden aan het kiezen van de juiste volksvertegenwoordigers, en misschien met inspraak (juist voor zo'n publiek kunstwerk bestaan er meerdere inspraak-rondes, meestal blijken dan juist de omwoners niet de minste interese te tonen om de plannen te bekijken en hun mening te geven als hij gevraagd is, achteraf klagen is nogal dom, als men vooraf zich er niet mee bemoeit heeft).

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_10184047
Dat is echt een lelijk kunstwerk, het waard om te bekladden!
pi_10190458
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:43 schreef FluxC5 het volgende:
Dat is echt een lelijk kunstwerk, het waard om te bekladden!
Mag ik dan ook jouw spullen bekladden als ik ze lelijk vind?
pi_10261433
Net ook een stukje over 'ongewenste kunst' in RAM.

Die omwonenden: "in principe hebben we niks tegen kunst hoor, maar niet hier". Stelletje sufkutten. Net alsof ze het over een asielzoekerscentrum hebben of zo.

quote:
Buurt weert ´obsceen´ beeld

DEN HAAG, dinsdag

De bewoners van de Haagse nieuwbouwwijk Leidschenveen hebben er een stokje voor gestoken dat er midden in hun wijk een ´obsceen´ kunstwerk verrijst.

Het drie meter hoge beeld, dat door de bewoners gekscherend ´Het Dildohuis´ wordt genoemd, is een cadeau van het Ontwikkelingsbedrijf Leidschenveen (OBL), maar staat nu in een opslagplaats te verpieteren.

BEELD

De gemeente Den Haag geeft vanwege het verzet van de buurt namelijk geen vergunning voor de 100.000 euro kostende creatie. Het is in strijd met het bestemmingsplan, geeft een woordvoerster als officiële reden op. Het werk, dat ´Perception´ heet, is gemaakt door de Amsterdamse kunstenares Patricia Fijneman. Het stelt een huis voor met allemaal poliepen erin. Toen de buurtbewoners het op een foto zagen, sloegen ze meteen alarm.

De teleurgestelde beeldhouwster ziet echter niets obsceens in haar schepping. Wat mensen allemaal in hun hoofd halen bij het zien van het kunstwerk, kan ik ook niet helpen, verzucht ze. Het heet niet voor niets Perception.

OBL, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het straks 7000 huizen tellende Leidschenveen, zit met de affaire in haar maag. Ik ga met de gemeente praten wat er nu met het beeld moet gebeuren, aldus directeur David Louwerse.

woensdag 7 mei 2003 @ 00:20:28 #69
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_10261793
quote:
Wat is er nu weer mis met Dali
Schilder het maar even na dan als het zo'n prutser is.
  woensdag 7 mei 2003 @ 12:41:11 #70
51712 berkenwoude
ik ben ook maar een mens
pi_10268964
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 00:20 schreef jerney het volgende:

[..]

Wat is er nu weer mis met Dali
Schilder het maar even na dan als het zo'n prutser is.

van alles, ik kan het hem niet na doen maar hij heeft niet alleen geschildert, maar ook dingen gemaakt sorry maar die dingen zijn echt lelijk oke sommige dingen zijn wel leuk maar lang niet alles, en ik bijf erbij kunst is een mening van je zelf
  woensdag 7 mei 2003 @ 12:44:00 #71
51712 berkenwoude
ik ben ook maar een mens
pi_10269021
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:13 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Laten al die gesubsiedieerde mafketels eens wat nuttigs gaan doen!! in plaats van mijn belasingcenten alle rotondes vol te pleuren met artistiekerigheid!
helemaal mee eens, ik zeg het wel vaker veel nederlanders geven niet om kunst en toch geven ze er zoveel geld aan uit maar waarom? omdat de meeste mensen die kunst mooi vinden en hebben veel geld hebben?
pi_10269059
ieder zijn mening, kunst IS niet lelijk, kunst VIND JIJ lelijk.

netzoals met Dali en met dit werk wat ik ongelooflijk lelijk vind.

Jammer met dit soort dingen is dat er altijd een achterliggende reden bijzit waarom het zo gemaakt is. De gemeente weet dat aangezien zij een presentatie bij dit kunstwerk hebben gehad, maar de bewoners niet. Het is niet vanzelfsprekend genoeg om mooi gevonden te worden.

Ik vind het persoonlijk een hokje waar mensen kunnen pissen/hoereren of neuken. Afbreken die hap!

ja suf
  woensdag 7 mei 2003 @ 12:53:55 #73
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_10269238
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 12:41 schreef berkenwoude het volgende:

[..]

van alles, ik kan het hem niet na doen maar hij heeft niet alleen geschildert, maar ook dingen gemaakt sorry maar die dingen zijn echt lelijk oke sommige dingen zijn wel leuk maar lang niet alles, en ik bijf erbij kunst is een mening van je zelf

Ja weet ik Maar om hem nou te vergelijken met zo'n workshopmuts

Ik vind dat er toch een heleboel mooie werken tussen zitten.
De bekendste vind ik trouwens blegh maar nog steeds goed gedaan..

pi_10277705
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 12:41 schreef berkenwoude het volgende:

[..]

Hij heeft "dingen" gemaakt?

Je blinkt niet uit in duidelijkheid.

vrijdag 9 mei 2003 @ 11:12:12 #75
51712 berkenwoude
ik ben ook maar een mens
pi_10315008
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 18:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Hij heeft "dingen" gemaakt?

Je blinkt niet uit in duidelijkheid.

Ik weet niet of je ooit in zijn bent geweest, maar ik wel nou daar heeft hij echt vage dingen staan die ik niet mooi vind, zoals een opgezette beer als paraplubak of een opgezette zwaan. maar toch waren er daar ook zeer coole dingen in zijn huis zoals een hele ronde kamer als je daar minden instaat dat het dan je stem vervormd echt cool, maar goed de ene vind dali mooi de andere niet. nu moet ik wel zeggen idd dat hij veel beter is dan die workshop kunstenaar die dit kunst werk heeft gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')