Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 00:41 |
The next generation in Role Playing Games.. Met deze slogan werd Project EGO gelanceerd..Dat was de working title..De game is inmiddels omgedoopt tot Fable. quote:De beloofde gameplay elementen zijn te mooi om waar te zijn en zorgen in feite voor een bizar lange gameplay.. Once you finish your adventure, go back and try the experience again, forging your character and thereby a new tale with unexpected twists and turns, new skills, powers, influences, allies and enemies. Fable belooft een RPG te worden van buitengewone klasse en een extreem "diepe" gameplay.. Zo hebben je beslissingen invloed op je uiterlijk, omgeving en status.. Naar mate je ouder wordt ontwikkel je jezelf.. Je leert nieuwe dingen, wordt sterker en dat is weer te zien door de spieren die je kweekt... Age and evolve a hero or villain through the actions you choose and the path you follow - be it for good, evil or in-between. Ply the way of the sword and see your muscles bulge. Weave the dark arts and witness power crackle at your fingertips. Skulk in the shadows and watch your skin bleach. Through deeds and actions, build a name for yourself across the land. Recruit allies and followers. Gain glory or notoriety. Make friends and enemies. Interact with a living world of people, places and event all reactive to you. Hero or butcher? Who will you be? Ook je omgeving verandert constant.. Mede door de dingen die jij doet.. Je komt in contact met verschillende culturen en wezens.. De NPC's hebben ook allemaal een "eigen karakter". Champion or manipulate an ever-changing land with competitive and cooperative heroes, dynamic weather systems and deformable environments. Interact with teeming cultures, creatures, and citizens from various towns and cities. Het vechten is "real time" en niet "turn based" zoals de meeste (Japanse) RPG's.. Collect battle scars as you duel with a world of cunning foes and deadly creatures. Master an array of deadly weaponry as you hone the art of blade-craft. Hunt your quarry using subterfuge and stealth. Weave death from the elements as you harness the dark arts of the arcane. Grafisch is het nu al een toppertje en de game is voorlopig nog niet af..
Ook zijn er wat mooie artworkplaatjes..
Het moet wel heel gek lopen wil dit niet een absolute wereldgame worden.. p.s. [Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 15-04-2003 01:32] | |
Lexie | dinsdag 15 april 2003 @ 00:46 |
Kwam deze niet eerst ook op de p.c. uit? De naam Fable komt me vaag bekend voor. Hopen dat het echt zo'n goeie game wordt, maar laat je niet teveel leiden door mooie verhalen over een volledig interactieve werelden. Dat zeiden ze over Black & White ook, en die viel best wel tegen na die enorme hype. Maar voorlopig ziet het er nog veelbelovend uit. | |
Skull-splitter | dinsdag 15 april 2003 @ 00:46 |
En nou maar hopen dat ie niet op slot gegooid wordt | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 00:47 |
quote: ![]() | |
static | dinsdag 15 april 2003 @ 00:49 |
quote:Ja, is mij ook overkomen toen ik meldde dat de Xbox goedkoper zou worden, dat moest en zou in het centrale topic. ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 00:50 |
quote:De hype die er was over B&W was idd zwaar overdreven.. Maar de toen beloofde gameplay sprak mij sowieso niet zo aan.. De NPC's bijv. waren erg beperkt.. De game is trouwens XBOX exclusief..Hij komt ook niet op de PC uit.. | |
Lexie | dinsdag 15 april 2003 @ 00:52 |
quote:Maar is hij vanaf het begin als exclusive titel ontwikkeld? | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 00:55 |
quote:Ja. Hij wordt ook uitgebracht door Microsoft.. | |
Khadgar | dinsdag 15 april 2003 @ 00:56 |
Kijk, dat zijn nou typisch games die voor de cube gemaakt hadden moeten worden. | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 00:56 |
quote: ![]() Helaas.. Iets wat technisch ook moeilijk zou zijn.. Er wordt goed gebruik gemaakt van de HD. | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 01:30 |
Op IGN staat ook een Developer Diary.. Project Ego Developer Diary #1: Out of the Blue (14-06-2002) Ook op IGN te vinden Tales of Fable.. Lees en huiver.. Deze game wordt fenomenaal!!!!! | |
Skull | dinsdag 15 april 2003 @ 03:18 |
Uhm Kotor is binnen niet al te lange tijd, Fable duurt nog pakweg een jaar. | |
FluxC5 | dinsdag 15 april 2003 @ 07:41 |
Fable wordt echt nog beter dan commander keen! | |
vosss | dinsdag 15 april 2003 @ 07:44 |
quote:Ik heb net een filmpje gezien en denk idd dat commander keen het kan schudden! ![]() Anyway, jammer dattie xbox only is, maar het ziet er iig veelbelovend uit | |
Fliepke | dinsdag 15 april 2003 @ 08:45 |
Woei niet gedacht dat er ook grote fans van Fable hier zouden zitten. En over die screenies, er zijn er nog meer... maar die zijn heel onbekend, zal ze wel eens gaan zoeken, als ik er tijd voor heb ![]() oh, dit is ook wel boeiend voor de fans: | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 08:47 |
quote:Het is DE game waar ik het meest op wacht.. Nog meer dan Zelda.. Met zo'n diepe gameplay kom ik de eerste weken (maanden) dat ik de game heb m'n huis niet uit wsl. ![]() | |
Fliepke | dinsdag 15 april 2003 @ 08:48 |
beetje spijtig dat ze op geocities staan, dus maar gewoon een link naar de pagina. sorry ![]() http://www.geocities.com/triangulites/combat.html | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 08:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fliepke | dinsdag 15 april 2003 @ 09:01 |
iets algemener hier staan ze allemaal: http://www.geocities.com/triangulites/index.html Oh en voor alle miepen, de schaduwen worden nog geimplementeerd, maar zullen er zeker in zitten | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 09:02 |
quote: ![]() WOWIE!! Daar zitten idd een hoop plaatjes bij die ik nog nooit heb gezien!! ![]() | |
Zooi | dinsdag 15 april 2003 @ 09:06 |
![]() ![]() Ben zelf erg benieuwd, het heeft in principe alles in zich om een absolute toper te kunnen worden, maar moet het allemaal uiteindelijk nog eens even zien. Fable is tot nu toe al behoorlijk gehyped natuurlijk. | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 09:09 |
quote:Ja, maar het grote verschil met B&W is dat B&W door de makers werd gehyped.. Fable daarintegen wordt gehyped door de verschillende media.. | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 09:10 |
Nog een mooie..![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 09:11 |
![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 09:20 |
It's getting better all the time.... ![]() Schandalig mooie screenies.. [Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 15-04-2003 09:29] | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 09:31 |
En nog wat fijne artworkjes.. *zucht*... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Cheiron | dinsdag 15 april 2003 @ 09:33 |
BEn absoluut geen x-box fan..maar wat een mooie plaatjes!! | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 10:04 |
Voor de mensen die het nog steeds niet helemaal begrijpen.. Hier staat een uitgebreid verhaal over de gameplay e.d. | |
Fliepke | dinsdag 15 april 2003 @ 10:33 |
![]() | |
PBateman1978 | dinsdag 15 april 2003 @ 10:43 |
Ik verwacht er niks van, dan kan het alleen maar meevallen. Ik kan me nml. nog zo'n ''revolutionair'' spel van dhr. Molyneux herinneren.... Black & White anyone ? Voor mij de allergrootste teleurstelling op game-gebied ooit.... | |
Skull | dinsdag 15 april 2003 @ 11:51 |
quote:Yeah sure. quote:Mijn punt is dat ze naar mijn idee behoorlijk met elkaar te vergelijken zijn als rpg en KOTOR zeer binnenkort wordt gereleased en bij Fable je nog maar moet afwachten wanneer het allemaal komt en of het uberhaupt de hype wel kan waarmaken. De vorige van Molyneux maakte nou ook niet echt de hype helemaal waar. Mijn punt is je kan beter op dit moment enigszins enthousiast worden voor KOTOR dan Fable. Maar goed, suit yourself. | |
Fliepke | dinsdag 15 april 2003 @ 12:08 |
quote:Fable komt dit jaar gewoon uit, aangezien men nog steeds op schema ligt. Dit spel komt niet van Molyneux af, het is een satelliet studio... | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 12:19 |
quote:Nogmaals, B&W werd gehypte door Lionhead Studios.. Fable wordt gehyped door de verschillende media.. Das een essentieel verschil.. | |
Dr.Daggla | dinsdag 15 april 2003 @ 12:21 |
quote:Voor SW: KOTOR heb ik allang een topic geopend hoor. ![]() En de game is niet echt met elkaar te vergelijken vind ik.. | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 09:10 |
Wat een fantastisch topic zeg ![]() ![]() ![]() Het enige wat ik hoop is dat de framerate goed blijft. Het spel draait geloof ik met 30Fps en dat is op zich wel ok maar er zijn ook games die dan schokkerig worden etc etc. Ik hoop dat het beeld vloeiend blijft zoals in Zelda (ook 30 Fps). In ieder geval is dit een komende topper ja. Hoe lang zijn die cunts al bezig eigenlijk ? | |
Fliepke | maandag 21 april 2003 @ 10:24 |
je screens doen het natuurlijk niet chocobo ![]() maar goed big blue box werd opgezet in 1999, dus zijn ze al sinds toen of zelfs eerder bezig en zo te zien is het best een groot team: | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 10:35 |
quote:Waarom "natuurlijk niet" ![]() Ah,... ik zie het al.... geocities zuigt... | |
IndoGuyver | maandag 21 april 2003 @ 13:51 |
Toch nog maar even voor de duidelijkheid, Fable zal nevernooit dit jaar uitkomen, of de game nou op schema ligt of zelfs voor schema. De game wordt misschien niet door Molyneux ontwikkelt maar hij heeft een hele dikke vinger in de pap. Dit wordt dus een uitstelspel, dat kan ik je garanderen. Kijk naar B&W, ook eindeloos uitgesteld, eigenlijk met zoveel Molyneuxspellen. Je kunt Molyneux in het rijtje plaatsen met Nintendo en Blizzard, ze blijven het uitstellen tot "perfectie". B&W was misschien een beetje saai (althans, dat vond ik) maar de game zelf was briljant. En daar ging het eigenlijk om, daar ging de hype ook over en dat hebben ze waargemaakt! Maar ok, er wordt gefluisterd dat B&W 2 dit allemaal recht zal zetten. Fable.....mmmmm.........nog een jaartje Def | |
Fliepke | maandag 21 april 2003 @ 13:57 |
Weet je wie pas een dikke vinger in de pap heeft? Microsoft, die hebben deze titel nodig voor de kerst aangezien halo2 er dan ook niet is. ik heb er vertrouwen dat hij dit jaar nog komt, maar we'll see... even de E3 effe wachten en dan kunnen wij , als leken, er misschien wat meer over voorspellen. | |
IndoGuyver | maandag 21 april 2003 @ 14:08 |
quote:Zeker waar! Maar ik denk niet dat Microsoft negatieve spanning in de relatie met Molyneux wil brengen (hmmm....iets klopt niet aan deze zin...) door hem te vertellen dat hij moet gaan rushen. Ze zijn dan uiteraard als de dood dat Molyneux bij de volgende game zegt: ![]() Def | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 14:35 |
God wat een experts weer allemaal bij elkaar zeg ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 21 april 2003 @ 14:37 |
quote:Het lijkt wel insiderinfo als ik de reacties zo lees. ![]() | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 14:40 |
quote:Ja precies,... zo de nadruk erop ook ![]() ![]() ![]()
| |
Dr.Daggla | maandag 21 april 2003 @ 14:44 |
quote:Psies.. ![]() Maakt niet uit wanneer ie komt, als ie maar komt. ![]() Heb jij niet wat unreleased IGN insider info-pics-films? ![]() ![]() | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 14:45 |
quote: ![]() | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 14:53 |
Zeer coole hands-on van IGN ![]() http://xbox.ign.com/articles/356/356079p1.html Leraar ? Geen idee Cool artwork | |
Dr.Daggla | maandag 21 april 2003 @ 14:55 |
quote:Die hands-on is inmiddels al een jaar oud en toen waren ze al zo enthousiast. ![]() Gosh, dat belooft wat te worden.. ![]() | |
IndoGuyver | maandag 21 april 2003 @ 15:05 |
quote:Zucht...doe nou zo zielig, beetje speculeren kan geen kwaad. Al is het alleen maar om te weten hoe je ongeveer je uitgaven moet indelen om al dit moois te kopen (gamers worden de laatste tijd erg verwend...aanslag op het kapitaal...). Def | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 15:09 |
quote:Heeft niks met zielig te maken pik maar meer met hoe je de nadruk erop legt. Zoals dit bv: Toch nog maar even voor de duidelijkheid, Fable zal nevernooit dit jaar uitkomen, of de game nou op schema ligt of zelfs voor schema Tja,.... bedankt zal ik maar zeggen ? | |
Dr.Daggla | maandag 21 april 2003 @ 15:13 |
quote:Idd, kom dan ook met een bronvermelding ofzo.. First of all wordt de game gemaakt door BBB en niet door Lionhead Studios, dus het uitstellen van andere games staat los van Fable.. Ook loopt de game al enorm ACHTER aangezien de originele releasedate ergens Q42002-Q12003 was gepland.. Maar goed, geen flamewars hier anders haal ik strolie.. ![]() ![]() | |
Fliepke | maandag 21 april 2003 @ 15:14 |
quote:Je hebt eigenlijk ook wel gelijk hoor, maar er valt op dit moment heeeel weinig over de gameplay te zeggen, aangezien er nog geen echte nieuwe hands on is geweest. Je kunt alleen nog maar praten over features, en de meeste daarvan zijn ook nog maar speculaties. Zou misschien mooi zijn om hier een slotje op te plaatsen tot de E3 ![]() | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 15:19 |
Nee,...idd,..nogmaals ik respecteer iedereens mening maar ik wordt altijd zo moe van gamers die denken alles te weten of als het ware persoonlijke goede vrienden van de makers zelf zijn ![]() ![]() In ieder geval moet ik zeggen dat dit spel me fucking boeid. Dit kan echt een knaller worden als je de previews en info die er is moet geloven. Ben ook erg benieuwd | |
Dr.Daggla | maandag 21 april 2003 @ 15:19 |
quote: ![]() Naai jij ff lekker iemand anders een slotje aan wil je.. Je wil niet weten hoe lang ik met deze topic ben bezig geweest. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 21-04-2003 15:19] | |
Chocobo | maandag 21 april 2003 @ 15:19 |
quote:*PROEST* Die smilie | |
Fliepke | maandag 21 april 2003 @ 15:21 |
quote:Hahahaha, was ook maar een grapje... maar ja ik word ook een beetje moe van dat gespeculeer kijk zelf maar eens: http://boards.bigbluebox.com/forumdisplay.php?s=&forumid=2 de meest vreemde topics komen daar voorbij en mensen verwachten de meest fantastische features die op zich al jaren tijd nodig hebben om geimplementeerd te worden. | |
IndoGuyver | maandag 21 april 2003 @ 15:21 |
Fijnfijn...misschien handig: tis mijn eigen gedachtengang, gemixt met ervaringen natuurlijk maar ok, ik zal er niet teveel op doordrammen he? ![]() ff een paar screens (die geloof ik nog niet zijn verschenen hier) om het nog ontopic te houden. Meer is te vinden op: http://www.bigbluebox.com/ Def | |
Bastard | maandag 21 april 2003 @ 20:22 |
Dit word wel het beste spel wat ik ooit heb gespeeld volgens mij ![]() ![]() | |
Bastard | maandag 21 april 2003 @ 20:33 |
Dat filmpje trouwensss ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 21 april 2003 @ 20:35 |
quote:Dat zit er dik in ja.. Ik ben altijd een beetje voorbarig met dat soort uitspraken maar bij Fable weet ik het bijna zeker.. Deze game wordt king. ![]() | |
Skull | maandag 21 april 2003 @ 23:51 |
Ik denk dat een hoop mensen teleurgesteld zullen worden met dit spel. Het is ook een en al hype wat ik lees. Hoeveel echte in game actie beelden zijn er tot nu toe getoond? Weinig, en die getoond worden zijn niet bepaald indrukwekkend. Je kan de haartjes van die weerwolf wel indrukwekkend vinden, maar voorlopig is dat alleen maar pre rendered en tegen de tijd dat dit spel uitkomt zeker niet meer revolutionair voor in game. Dat concept van dat de ervaringen in het spel mee gaan tellen later e.d. lijkt me ook een heel breekbaar concept. Ik hoop dat ze dit goed uitvoeren want dat moet het spel uiteindelijk toch maken lijkt me (en niet de graphics). Maar ik ben bang dat het later toch zo wordt dat je als gamer naar je gevoel toch vast zit aan een beperkt aantal modellen en beperkte ervaringen en dus een bedrogen gevoel eraan overhoudt. Ik hoop van niet, maar deze game is me op het moment veels te veel hype en weinig echt bewijs dat ze ook daadwerkelijk het kunnen waarmaken. | |
Dr.Daggla | maandag 21 april 2003 @ 23:57 |
quote: ![]() Er zitten een hoop beelden in het filmpje die met de ingame engine zijn gemaakt.. | |
Skull | dinsdag 22 april 2003 @ 00:20 |
Wishfull thinking. Die paar echte in game beelden die getoond worden zijn te vaag om enige conclusie te trekken. Grootste gedeelte is alleen maar cinematics. Met de hype die er wordt gecreeerd zouden de in game beelden de kwaliteit van de cinematics moeten hebben. Iets zegt me dat dit niet gaat gebeuren. | |
Dr.Daggla | dinsdag 22 april 2003 @ 00:21 |
quote:Gelukkig hebben niet allemaal zo'n zwartgallig als jij.. ![]() Ik heb er vertrouwen in.. Maar goed, time will tell.. | |
Chocobo | dinsdag 22 april 2003 @ 07:21 |
quote:Ik ben het niet met je eens, maar goed,... je weet idd nooit he ![]() ![]() ![]() Die gasten van IGN die het spel even gespeeld hebben een jaar geleden zijn helemaal gek geworden. Dat zegt wel wat vind ik | |
Skull | dinsdag 22 april 2003 @ 07:53 |
Ok mee eens, dat laatste zegt inderdaad wat. | |
Fliepke | woensdag 7 mei 2003 @ 11:30 |
Hier een heel lang verhaaltje uit XBN: Scans van de plaatjes zijn er nog niet zullen nog wel komen, dit komt trouwens van het BBB forum af: Here it is in all of its' glory (minus screens) but still great. Damn my hands are gonna be sore.
Words: Greg Orlando Telling Tales... Fable, formerly Projext: Ego, has become something of a legend. Xbox Nation separates its fact from its fiction. Perhaps it is the tale, and not who tells it. Maybe, just maybe, there would be no stories without someone to tell them. This is the story of a man. He might be a hero. He might be a piece of unreclaimed scum. During the course of his life, he might find love, prform great deeds, win fans, carve out a safe place in an otherwise cruel world, don a chicken suit. The way he lives his life and the deeds he does will decide whether he's loved or hated, remembered or consigned to a mere footnote in the pages of a dusty history text. Tis is also a story of the men and women who gave birth to the man, creative souls who've toiled on a project that's equal parts id and unrestrained ego. They took an idea from one man's mind and built a world around it. With time and technology, they gave life and purpose to the man. This is the story of a game. Man is the storytelling, game-playing animal. Over time, the stories get bigger and bigger, and the games get more and more complicated, but it all amounts to the same thing. Man wants to be entertained. He wants to be amused. He wants to laugh, and cry, and clap his hands, and be challenged. He does not want his life to be filled with dull things. So the story and the man and the men and women and the game are all in place for something momentous. Amid the backdrop of a very real world, a place of fantasy has been conjured. It's a world where a man clad in Union Jack underwear and packing a frying pan can do battle with a huge dragon-and maybe even survive the experience. Despite it's fantastical bent, this world is not so entirely different from our own. It's a world full of champions and willains, and ordinary people who need someone to look up to. It's a world where stories are told of men who do great deeds, and other stories are told of the evil men who try to stop the good ones. It's a world where stories matter. A world still very much in need of heroes. Geriatric rocker Tina Turner once crooned, "We don't need another hero." Maybe she was wrong. Fable will cure your acne. It will make you seem like a giant, bestriding the Earth in massive, mile-eating steps. You will emit a pleasant, lemony-fresh scent in its presence. Fable will also. in no particular order, defeat all those who oppose you, organize your sock drawer and, should the unthinkable occur, perform life-saving CPR while simultaneously acting as a flotation device in the event of a water landing. Much-hyped but seldom seen in motion, the Xbox RPG Fable has created its own legend. More accurately, Fable's legend has been created by its overseer Peter Molyneux. Molyneux, famous for PC titles such as Black & White and Populous, has served as evangelist for the project since its early days as Project:Ego, spreading the gospel to anyone with ears to hear it. Last year, he stood in front of a packed crowd at the 2002 Game Developers Conference and said, "I'm now going to say a bold, bold claim, which you are going to throw back in my face, time and time again. And this is a stupid thing I'm going to say, and I don't know why I'm going to say it, but I'm going to say it anyway. I reckon that Project: Ego is going to be the greatest role-playing game of all time, which is insane. I could say the second greatest, I could say quite good, I could say, 'Hmmmm, it's quite nice,' but I'm going to say greatest game of all time." In Godalming, England, they're looking to fill some Paul Bunyan-sized shoes and tensions are a bit high at Big Blue Box Studios. In the company's cramped and low-ceilinged offices, someone's posted the Official Big Blue Box Cracker Board, running odds on which staff member involved in the making of Fable will snap first. Ominously, on this spectacularly sunny March day, two of the three company founders, Simon and Dene Carter are running third and fourth, respectively. Yet despite great pressure, the company has managed to get the first playable build of Fable up and running before May's big Electronic Expo (E3). It's an all-important step in the creation of the best RPG ever. It all begins in Godalming, where Big Blue Box's artists and animators can peer out the windows to take inspiration from ivy-covered trees, Weeping Willows, and the River Wey. "We wanted Fable to be a Grimm's fairytale kind of thing," Simon says. "A European folktale." A brief peek into the game's creatures shows off the creators' fantastical bent. An animated nymph flips around madly on one computer monitor, it's wings flapping all the while. Fable holds four different types of nymphs, including one of the pants-stealing variety. "They nip your clothes when you're swimming," Simon says, adding they'll also use trickery to make mischeif while Fable's hero is fighting by desecrating the sanctity of his pantaloons: "I know I'd be quite disturbed if my pants fell off during combat." At other stations, an undead character rises up from a nonexistent bit of earth; with the right magic, it will be possible to raise the dead. As the zombie struggles from its resting place, Simon promises enemies in Fable won't just appear out of thin air as they do in some other RPGs. Instead, they'll leap out from behind trees, jump down from heights, crawl out from the ground, and so on. Others, like the Rock Troll, will be hidden in plain sight, and will unfold from huge stone outcroppings, much like Yarnek the Excalbian from the Star Trek episode " The Savage Curtain." The Rocks Troll's counterpart, the Earth Troll appears as a gigantic pile of dirt, leaves, and grass, with vines for veins. "We can tell two things from these designs," Simon says. "First, the environments are very much influenced by our surroundings. Fable is very much set [here] in Goldalming. Second, the creatures oftentimes reflect the artists who made them." Pointing to Senior Artist John McCormack, he says, "That's John." "That's slander!" McCormack says. At Big Blue Box, the person who created a creature or character sees it through to completion, with the idea being that the person who knows it best is best qualified to determine how it looks, how it should be textured, how it moves. In the case of McCormack, there's no real resemblance between his physical appearance and that of the trolls he's creating, but that deters neither Simon nor Dene. "And note the beady little eyes," Dene says. "Which look vaguely suspicious." There are Balverines on another screen, werewolf-type creatures that can infect the hero with their infirmity, turning him into a lycanthrope. Their yellow eyes will haunt darkened forests, and Simon promises they'll use group tactics and employ a pack mentality. A novice attacking multiple Balverines will quickly find himself overwhelmed; in Fable, a hero will have to know when to run away, and he will likely have to do so multiple times before he's strong enough to take on certain enemies. To create the game's fantasyland feel, artists work on a game editor that's described by Simon as "too powerful, really." With it, artists can lay down grass, rocks, and leaves as if they were creating a watercolor; the detail, down to the individual blade of grass is astounding, if highly memory intensive. "We give a level to an artist at 60 frames per second, it comes back at 10 frames per second." Simon says. Even though the artists tend to be overly hard on the game's otherwise smooth framerate, Simon says the game's areas don't look real until the artists get their hands on it. "We will always go out of boundaries," Big Blue Box's Senior Artist Ian Faichnie says. The greatest RPG ever requires the greatest protagonist ever:you. Players take the role of a male hero, 15, as he comes to the city seeking information as to his parents' murder. Given time and many hours of gameplay, the boy will develop into a man, either the greatest hero to ever put sword to flesh, or a greasy no-goodnik who would shiv his own mother for loose change and then attend her funeral to shake down his relatives and mock the corpse. Or anywhere in-between saintly and devilish. Text hyping Fable on Big Blue Box's Web site proclaims, "Earn scars in battle. And lines of experience with age. Each person you aid. Each flower you crush. Each creature you slay. Will change this world forever. Who will you be?" This may not be hyperbole. "One of the key things in the game," Simon says, "is the fact that the hero and the world will actually adapt to the way you play. Depending on how you play, your hero will change. In addition, you can make a number of decisions about the way your hero appears, so you can change his hairstyle, his clothing, lots of things like that." There are threee major attributes for Fable's main character, and each can be developed or neglected to suit a player's needs. "If you go around and you just hit things over the head all the time with the sword, your strength will go up," Dene says | |
Fliepke | woensdag 7 mei 2003 @ 11:30 |
vervolg: "If you take things a bit more carefully, " he says, "using your bow and stealth attacks, your skill will go up. If you use your magic and awful lot, your willpower will go up." When Simon and Dene tinker with their on-screen hero so that he's 100 percent strength and zero skill or willpower, the result causes Cathy Campos, public relations manager for Molyneux's Lionhead Studios to cry out "Bloody Hell!" The hero has become a brutish walking rug with a mat of hair on his forearms, chest, and back. Clad only in a pair of underwear with the Union Jack on it, this sasquatch of a man cuts a most disturbing figure. A skillful hero will have a more toned, muscular physique. He'll look like a leaner version of the men whose chiseled bodied appear on the cover of magazines such as Ironman or Muscle & Fitness. With great willpower, apparently, comes male-patter baldness. As the hero develops his willpower, his hair will recede and he'll start developing arcane tattoos on his body. An energy trail, and electric-blue combination of swirls and haze will encircle him. "Of course," Simon says, fiddling with the computer, "if you actually go with the goatee beard..." At once, the hero becomes the spitting image of his older brother Dene. "He's a good-looking chap, it must be siad," Dene says. "And buff." "This, apparently, was accidental," Simon responds. Aside from the major skills, a morality quotient will affect the hero's appearance. Do evil deeds, and a character's visage will tighten and darken, and flies may even begin buzzing around his body. "Flies are obviously attracted to evil, "Dene says. Heroes will tan in the sun, could possibley develop hay fever, and will have to watch what they eat. In Fable, all food has a caloric content. Pie will go to a computer-generated gut. Fable's world will be dynamic and littered with heroes, all more or less in direct competition with one another. "The idea being you should be able to stand somewhere, even out in the deepest woods," Dene says, "and occasionally find a villager wandering on past, rather than just kind of feeling that there's this static world where nothing happens very much. You also get the sense it's a dynamic world because, after all, in an RPG the one thing you want to fell is that you make an impression on the world and its people, and that things are different after you've been there rather than it being the same no matter what you've been doing. That's the fundamental thing that's very depressing about playing the Final Fantasy games; it all felt very much like it had been set up for me as entertainment and then, having turned the machine off, nothing was happening anymore." Subtly or otherwise, Fable concerns itself with the culture of fame; as the world changes, so does the hero's standing in it. As a hero performs deeds both heroic and dastardly, his fame and renown increase. "What happens is people have a general idea of how they're going to react to you. Most people, at the very least, will treat you with vague indifference," Dene says. "However, some people have had personalitites set up for one reason or another, which means that if you're not famous enough they'll actually treat you quite violently. They'll think, 'Why should I be scared of you? I'm going to bully you. I'm actually going to try and mug you for money or treat you badly to get my personal renown up so the people think I'm better than you are.' We want to start the game with you coming to the big city for the first time and having people around you treating you as if you're nobody. "As your renown goes up," Dene continues, "you'll see those people become friendly toward you. The people who were previously friendly to you will become very friendly to you. They'll come and gather their friends up, saying, 'Look! It's him! It's my mate! He's my best friend, you know! He talked to me once!' That sort of thing." A popular hero will find himself the object of women's desire and will have an easier time performing certain tasks. "We have the ultimate evil in the game," Dene jokes. "We have realestate salesmen." Under normal circumstances, these salesmen will be indifferent to anything but profits, but if they're attempting to curry favor, they might just be willing to offer a sweet deal on a great house. A popular hero, one who's known throughout the land, becomes the object of women's desire and may be able to use his popularity to buy shops or shares of inns at reduced prices. If he becomes famous enough, other adventurers will attempt to make their name and reputation at the hero's expense. A hero might be asked to speak at schools or take students on a field trip to monster-filled woods, that is if Microsoft doesn't balk too loudly. "Most of the time, we're trying to keep the kids [in the game] away from weapons," Simon says. "We're a bunch of geeks," Dene says, and this helps to explain why the prompt for the playable demo of Fable has been swiped directly from the Matthew Broderick epic WarGames. "Would you like to play a nice game of chess?" the prompt reads before being replaced with the more momentous, "Welcome to Fable: First Playable." "This is a story of a her," the game proclaims. After an introductory sequence where the hero encounters a beggar, Simon directs his character to the Sunnyvale Heroes' Center. Here, a player will be able to choose quests from a long list. One requires a hero to travel to a farmhouse to protect a jewel. A second asks the hero to travel to the same farmhouse, this time to pilfer the gem. Outside the Center, a hero can visit the boasting platform to possibly gain additional fame by agreeing to complete his mission under special circumstances. Each challenge is represented by a target dummy with a bullseye heart; knocking it thusly accepts the burden. A hero might agree, for example, to complete his mission using only a frying pan, or to accomplish a task without taking damage. For the cheeky in the audience, still another challenge requires a player to get the job done clad only in skivvies. At Orchard Farm, the game begins to show its luster. Dene chooses to defend the farm and its precious jewel from enemies. Had he chosen to steal the jewel, he likely would have found the farmer enlisted the help of another hero to guard the treasure, or perhaps even a group of lesser heroes. | |
Fliepke | woensdag 7 mei 2003 @ 11:31 |
laatste deel: Both Dene and Simon note that Fable's combat will be highly stylized. Dene, the more animated of the two, swings an imaginary blade in a wide arc to illustrate the game's heavy, Celtic-style sword fighting. The idea here is to make a player feel as if he's a true warrior, wielding a blade that's as heavy as it is powerful. All fights take place in real-time, with a hero able to cast spells by selecting from a series of icons that, when called up, sorround the hero. A hero will be able to use just about anything, including his own bare fists, as a weapo0n and, once an enemy is on the ground, it will be possible to stab them-a totally evil deed for those keeping score at home. As Dene defends the jewel against swordsmen and archers, farmhands cheer him on, keeping score of the number of thieves dispatched. Using magic, enemies are set aflame and scurry wildly in pain; Dene later employs a spell to slow time whereby on-screen enemies appear to be moving through molasses. Throughout the game, players will have access to a customizable camera, and the developers have struggled long and hard to get this portion of the game just right. "We had a really weird problem because we had some people who like to see their hero really, really close up all the time-because, as far as they were concerned, the game is about the hero and that's what they want to see," Dene says. "They also wanted the other people in the world to be really close up as well. Of course, the problem with that particular view is that you have no idea where you are in the game world because you have very little context to put it in. And then, we've got this lovely landscape all around you, and you can see very little of that. So, then we also have people who really like to see the world like that [Dene pulls camera up and out to show an almost godlike view], because it's a lovely view, you can tell where you are in combat, you've got loads of room to see around you, and gives you a real feel for where you're going. So that was our first problem, because everybody seemed to want something different with the camera. "We then thought, okay, well the cunning way around this is to do exactly what happens with Resident Evil or Devil May Cry and make sure that everywhere has a whole bunch of different cameras set up for it, so that as you move into a new region it's got assigned camera for its particular situation. Of course with our game, that situation can be one of many things. A town isn't just a town. A town is a place you get chased out of. A town is a place where you might be asked to perform an assassination mission. It was almost impossible to put the camera in the right place. "We found that half the office absolutely hated that sort of prescripted camera, so we went, 'Okay, well, let's just do a pure form Zelda-style camera where you pretty much are in one place on the screen. And then [what] we found was we ended up with that whole zoomed-in-on-the character thing. People said ,'I can't tell where I'm going.' So, in the course of this, we've actually developed one of every single type of camera that's ever been in any game ever, including a strapped-to-the-back, Lara Croft-style camera [and] the Zelda-style camera. We had a camera that was very much modeled on Outcast for PC. We had Resident Evil cameras where the view is static. And nothing's ever pleased anyone. Ever. "So what we've now got is this bizarre situation where we've got a weird combination of every single camera that's ever been invented, and we're using them all." Fable will take players from the hero's move to the big city through old age. The game will be told in chapters, with the story divided into two parts. The first part deals with the hero investigating his parents' murder; the second deals with fitting this mystery into a larger narrative. "What we're trying to do is create weird bubbles of gameplay," Dene says. "What happens is players do what they want within a region.[Then] There'll be something that pops up allowing a player to continue on the main quest." Dene points to a series of ruins in Fable's environments, bits of green-gray stone, some shaped like gargoyles, that are clearly out of place, are clearly indicative of an oler civilzation. The mystery of these ruins, their origins, and why no one remembers them, Dene says, forms the basis of Fable's second half. "There are fairly good reasons why no one remembers," he says. " And , as you can expect, it's all linked to the Heroes' Guild. But I'm not telling you any more than that." Perhaps overly grandiose in its scope, Fable has been a long time in development; the title has been floating around since the debut of Xbox. In this time its legend has grown appreciably, perhaps even past the developers' abiliity to deliver. Early hype had said it would be possible for a hero to cut down a forest to build his own house or ride off into the sunset on a white horse. Whether these features were ever part of the game's design document is uncertain, but BBB will definitely not be including mounts in Fable. No matter. Through it all-the plot, the combat, the all-things-toall-people camera-everything in the game is anchored by imagery that's at once pretty and powerful. Simply, there is gorgeous, and then there is Fable. Whether it's al beautiful, reflective pool of water, a rolling set of greay-black clouds, or an ominous, crag-filled moon ("Our moon is great," Dene says. "You can't argue with our moon." Simon says, "Our moon is so detailed, you can zoom in three or four times without it pixelating."), it's clear that Fable will be one of Xbox's most graphically eye-popping adventures. This is the Carter brothers and BBB's world and, so far, it's wonderful-so much so that Fable 2 is a foregone conclusion for BBB. The legend of "the best RPG ever" will continue before it's ever realy begun. Thank you for taking the time to read this great article, and much thanks to my wife for typing half of it with me There are several NEW SCREENS in the MAG so PLEASE go pick one up ASAP!!! You'll love the Magazine! Don't have a scanner so couldn't scan screens, truly awesome though, please get this mag it is so great. Peace. | |
Dr.Daggla | woensdag 7 mei 2003 @ 11:49 |
OMfG. Wat gaat dit spel rulen.. Om Peter maar te quoten.. quote: ![]() ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 7 mei 2003 @ 11:55 |
quote:Dat is nogal een uitspraak... Maar eerst zien, dan geloven. B&W zou ook zo geweldig zijn. | |
Fliepke | woensdag 7 mei 2003 @ 11:57 |
quote:Ik vind peter altijd beetje gevaarlijk, ik denk dat hij op het moment wel bestempeld mag worden als hype koning van de game wereld ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 7 mei 2003 @ 12:05 |
quote:Ja, en gezien de graphics, spelconcept en ingame beelden vind ik dat zijn uitspraak deze keer wel gefundeerd is.. B&W daarintegen vond ik vanaf het eerste moment al niet echt mijn ding.. Maar ik denk wel dat het goed komt met Fable.. Vooral dat "eindeloze" gameplayelement maakt het extra interessant.. | |
Dr.Daggla | woensdag 7 mei 2003 @ 12:08 |
quote:Deze keer is het vooral de media die Fable hyped.. Bij B&W was het voornamelijk Lionhead Studio's die de hype veroorzaakte.. | |
Fliepke | maandag 12 mei 2003 @ 11:30 |
hop hop, wat crappy scans ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fliepke | maandag 12 mei 2003 @ 17:47 |
doe je moeite voor nieuwe pics, reageert niemand ![]() *kick* | |
JeeWeeJ | maandag 12 mei 2003 @ 18:58 |
tja.....kan alleen maar zeggen dat ik er stil van word.... ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 12 mei 2003 @ 19:00 |
quote: ![]() Vet, welk blad is dat?! Kom net thuis.. | |
Fliepke | dinsdag 13 mei 2003 @ 12:21 |
quote:Uhm... moet je effe zoeken op het BBB forum, weet niet meer ![]() Oh trouwens hij staat dus definitief op begin 2004 ![]() ![]() ![]() | |
FluxC5 | dinsdag 13 mei 2003 @ 17:36 |
Fable wordt ECHT goed ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:30 |
quote:Suck on this baby.. ![]() Nieuwe screens and goddamn wat zijn ze mooi.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:31 |
Lalalala, best game ever, lalalalala.. | |
Fliepke | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:31 |
niet allemaal nieuw overigens... 2004 | |
Dr.Daggla | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:32 |
quote:Ze waren iig nog niet gepost.. | |
FluxC5 | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:33 |
De sfeer op screens als deze:
| |
Fliepke | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:33 |
quote:Oh tja... det heppens 2004 | |
Dr.Daggla | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:35 |
quote:En deze is ook erg mooi.. ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:36 |
quote:Kerel, ik wacht al jaren lang dagelijks wel op een game.. Nu zijn dat er een hele hoop.. Waaronder Fable.. 2004, 2005 I don't care.. P.s. heb je die trailer nog? | |
Fliepke | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:40 |
quote:Ja, als je me effe toevoegd op msn en je bent morgen rond het middaguur online, dan verzend ik hem wel ![]() | |
FluxC5 | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:41 |
quote:Kan niemand hem ff om internet zetten? | |
Dr.Daggla | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:47 |
quote:Dan werk ik helaas.. ![]() Ik zoek wel een mirror.. ![]() Tnx anyways.. | |
Fliepke | dinsdag 13 mei 2003 @ 18:49 |
quote:Hmmm, ik zal hem morgen anders wel uploaden naar mn universiteitsaccount, moet makkelijk passen ![]() | |
Skull | dinsdag 13 mei 2003 @ 23:55 |
Fable will include co-op play. Bron: IGN. <edit> While much of this info was great to see in action, none of it was particularly new. Then Molyneux and the Carter brothers casually laid down the bomb -- Fable will include co-op play. At least one player (though it may end up allowing four players on at once) will be able to accompany a hero on his quest. Alone, you can gain a sidekick or alter ego. This AI person aids in your quest. But have your buddy plug in a controller and he can control your sidekick. But more impressive, is that your buddy can take a save of his character from his game of Fable and drop it into your game! He has the same powers, abilities, nobility, and alignment. Playing in tandem, one person must always be "the hero" while the other is the sidekick. The hero is the only one who can gain experience points and is the one the world reacts to. But you can flip-flop who is hero and sidekick with the black button. So, if you are clever, you can have a very evil character and a very heroic character work together. In battle, in towns, when receiving quests, you can switch who is the leader and therefore change how the world reacts to you. It's a bit of a strange idea, but the right team of powers and force could be unstoppable. After play is done, your buddy can pull out and upload his character back into his game -- with any enhancements he earned while playing with you! Wow. -- De rest van het bericht was ook best interessant, maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling om alles van IGN te copy en pasten. | |
FluxC5 | woensdag 14 mei 2003 @ 16:52 |
Fable filmpje! 22 mb geloof ik, downloaden duurt dus ff! | |
apengek | woensdag 14 mei 2003 @ 16:55 |
quote:thnx gast! downloading @ 500 kbs ![]() | |
FluxC5 | woensdag 14 mei 2003 @ 21:55 |
Effe een duppelpost: De Fable site is onlijn:
| |
Dr.Daggla | woensdag 14 mei 2003 @ 22:04 |
quote: ![]() Tnx! | |
Dr.Daggla | woensdag 14 mei 2003 @ 22:18 |
quote:Ja, en je wordt een beetje gedwongen te kiezen tussen goed en slecht.. Net als in het spel.. Dat filmpje kreeg ik kippenvel van.. Die ingame shots zijn echt magistraal.. En dan ook nog is een multiplayer-optie.. Damn.. Moet wel raar lopen wil Molyneux geen gelijk krijgen.. | |
Fliepke | zondag 18 mei 2003 @ 12:48 |
tadaaaaaaaaaaa volgens mij het allereerste echt ingame filmpje Althans zover ik weet : http://lionsource.ngz-network.de/download/dl.php?id=432 het is wel gefilmd met een cam op de e3, maar toch 1:14 film | |
Fliepke | maandag 19 mei 2003 @ 11:02 |
quote:dit was maar een kort stukje de hele presentatie van 15 minuten staat online: http://lionsource.ngz-network.de/download/dl.php?id=433 wel 157 mb ![]() | |
Fliepke | maandag 19 mei 2003 @ 11:55 |
okay, ik heb het filmpje bekeken, de laatste 1:14 is het filmpje wat ik eerder postte... Maar goed, het filmpje van 15 min is echt prachtig, ookal is het met een camera opgenomen. Kleine opsommingen van wat je ziet: en voor de rest, alleen maar lof over de graphics! | |
Bastard | maandag 19 mei 2003 @ 12:06 |
quote:getverdemme, bij mij blijft de download hangen ofzo, hij start niet ![]() | |
Bastard | maandag 19 mei 2003 @ 12:06 |
quote:Oh hij loopt al ![]() | |
Bastard | maandag 19 mei 2003 @ 13:11 |
Godverpielekes... gaat het nog ergens over ![]() | |
Fliepke | maandag 19 mei 2003 @ 14:16 |
quote: ![]() Cool filmpje he? ![]() Waar is daggla eigenlijk ? | |
FluxC5 | maandag 19 mei 2003 @ 14:31 |
quote: ![]() edit: 50 kb/s [Dit bericht is gewijzigd door FluxC5 op 19-05-2003 14:45] | |
apengek | maandag 19 mei 2003 @ 15:24 |
hij doet et niet meer ![]() | |
Fliepke | maandag 19 mei 2003 @ 15:34 |
quote:jawel, je moet effe doorzettingsvermogen hebben, die server is niet echt geweldig... | |
Refragmental | maandag 19 mei 2003 @ 15:51 |
Echt heel erg jammer dat het een exclusive Xbox titel is. Anders had het makkelijk een topper van wereld formaat kunnen zijn. Door het een Xbox only titel te maken snijden ze zichzelf in de vingers. | |
Oscar. | maandag 19 mei 2003 @ 15:54 |
Edit, offtopic [Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 19-05-2003 16:07] | |
Refragmental | maandag 19 mei 2003 @ 15:55 |
Edit, offtopic [Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 19-05-2003 16:07] | |
Notorious_Roy | maandag 19 mei 2003 @ 15:56 |
Ik heb de Fable presentatie gezien, maar ben niet echt onder de indruk ![]() En dat is niet omdat de graphics niet mooi overkomen op een filmpje, gemaakt van een TV presentatie, maar omdat het helemaal niet bijzonder oogt (de gameplay) Het vechten werkt hetzelfde als bij Zelda:Windwaker en de AI is ook zo brilliant weer niet (als de main character een groepje aanvalt gaan ze niet ineens met zijn allen verdedigen) | |
Oscar. | maandag 19 mei 2003 @ 16:06 |
Edit, offtopic [Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 19-05-2003 16:07] | |
Refragmental | maandag 19 mei 2003 @ 16:11 |
Donald_dick snapt volgens mij mijn stukje niet. Wat ik bedoel te zeggen is dat door het een Xbox exclusive te maken Fable NOOIT een topper kan zijn. Fable lijkt me een superstoer spel, maar ik zou het nooit kopen als het een Xbox titel blijft. Heb geen zin om geld weg te gooien aan een console die ik over 2 jaar kan weggooien of veroudert aandoet. En zo denken heel veel mensen. | |
Fliepke | maandag 19 mei 2003 @ 16:16 |
quote:Erm... ik ben het niet met je eens. De gameplay oogt juist wel bijzonder vanwege de grote vrijheid die je hebt, alleen al grappig dat je kunt leren boeren en hoe de mensen daarop reageren. Dat het vechten hetzelfde werkt als bij Zelda zal waarschijnlijk alleen maar lof verdienen omdat dat vast goed is uitgewerkt (ik heb WW nog niet gespeeld). Tja die AI, wat niet is kan nog komen... Sterker nog ik vind/vond WW nog niet zo heel sterk op me overkomen, want zo heel erg vernieuwend komt het niet op me over, veel van hetzelfde in een mooier hoesje. behalve dat bootje dan. | |
Notorious_Roy | maandag 19 mei 2003 @ 16:36 |
quote:Grote vrijheid is tegenwoordig ook niet zo heel bijzonder meer (GTA, Zelda, etc) En dingen als dat boeren voegen mijn inziens niet echt iets toe aan de gameplay, hoogstens een glimlach tijdens het spelen... Maar ik kan me niet voorstellen dat je het hele spel blijft boeren ![]() En Zelda WW was ook niet vernieuwend, maar gewoon een evolutie van OoT en MM. Ik zeg niet dat Fable slecht is, hoogstens dat de verwachtingen wellicht weer te hoog gespannen zijn (net als bij Peter's vorige titel, Black & White) | |
kepler | maandag 19 mei 2003 @ 16:36 |
quote:de AI is niet zo goed omdat dit een demo was, als de AI op full power had gestaan dan was het moeilijker geweest om alle moves te laten zien. De AI is bij veel presentaties/demo's omlaag geschroefd. Om meer van het spel te laten zien | |
Notorious_Roy | maandag 19 mei 2003 @ 16:40 |
quote:Wat is dat voor onzin? Je kan niet alles van een spel zien als de AI op 100 % staat? Ik kan me voorstellen dat de AI nog niet geoptimaliseerd is, maar dit is een beetje raar... | |
kepler | maandag 19 mei 2003 @ 16:47 |
quote:lees dit maar: http://boards.bigbluebox.com/showthread.php?s=39db9868c245f5e11800825ff956a29e&threadid=4598 ook met de demo van Halo 2, er is geen health meter te zien, hij herlaadt niet. En hij wordt ook niet geraakt, alleen maar omdat het een presentatie is. Als je gelijk doodgaat na 2 min, dan is dat een vreemde presentatie. | |
Dr.Daggla | maandag 19 mei 2003 @ 16:58 |
quote:Grote vrijheid in Zelda? Je bedoelt dat varen? Ik vond het nogal vervelend en het is niet echt te vergelijken met "echte" vrijheid, .. ![]() Ook GTA was redelijk beperkt.. Echte vrijheid zit in een spel als Freelancer.. ![]() Ik ben erg, erg, erg, onder de indruk van dit filmpje.. Sterker nog, ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest van een ingame-gameplayfilmpje.. En ze hebben nog zat tijd om aan de AI e.d. te knutselen quote:Je bent duidelijk niet helemaal op de hoogte van de gameplay.. ![]() Je omgeving reageert op je.. Als jij een jurk aantrekt en in je jurk jezelf een heldenstatus verwerft willen de NPC's op je lijken en trekken ook een jurk aan.. ![]() Als jij de hele tijd gaat boeren zullen de mensen dat ook gaan doen.. Dus het doet wel degelijk iets.. De NPC's hebben een "variabel karakter", ze reageren dus verschillend, ligt er aan welke status je op dat moment hebt.. Bij games als Zelda reageren de NPC's altijd maar op 1 manier.. quote: quote:Lees de openinspost nog eens goed (er van uitgaande dat het allemaal is zoals het er staat) en noem mij een game game die ook maar in de buurt komt. quote:Ik denk dat Peter wel eens gelijk kan krijgen.. ![]() Moet wel heel raar lopen wil dit idd niet The next generation in Role Playing Games.. worden.. ![]() | |
Notorious_Roy | maandag 19 mei 2003 @ 17:03 |
Ik hoop dat je gelijk hebt Daggla ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 19 mei 2003 @ 17:04 |
quote: ![]() ![]() | |
Fliepke | maandag 19 mei 2003 @ 17:33 |
quote:Das dan wel een beetje laat, kun je het jaar erop weer naar de winkel waarschijnlijk ![]() | |
basset | dinsdag 20 mei 2003 @ 10:01 |
Nou, ik was altijd sceptisch over consoles, maar ben toch overstag gegaan en heb een groene XBOX van mn pa gekregen ![]() ![]() ![]() Maar alleen al om Morrowind (25 euro MM) vanuit de luie stoel te kunnen spelen JSRF en hopelijk Fable en Knights of the old rep. Trokken mij over de streep. Jammer dat al mn vrienden een PS2 hebben kunnen we wat lastiger lenen, maar ja....Morrowind he Fable gaat IMHO een toppertje worden | |
Bastard | dinsdag 20 mei 2003 @ 10:58 |
Ik denk dat er nog een flink aantal mensen terug komt op die xbox... en ja zeker 1 aanschaffen voor Fable. ![]() | |
Chocobo | dinsdag 20 mei 2003 @ 11:13 |
Ik ga vandaag weer eens proberen om die trailer binnen te trekken ![]() | |
Bastard | dinsdag 20 mei 2003 @ 11:15 |
quote:Het doet nogal wat stof opwaaien zoals je ziet ![]() | |
Chocobo | dinsdag 20 mei 2003 @ 11:30 |
Trailer hangt nu al weer dik 10 minuten bij 8.3 MB ![]() | |
BliepMiep | dinsdag 20 mei 2003 @ 11:32 |
volgens mij staat de trailer van de e3 ook gewoon op XBox.com, waarom zou je hem downloaden ![]() | |
Chocobo | dinsdag 20 mei 2003 @ 11:33 |
quote:Ook de 150 MB versie stuk ? ![]() | |
Fliepke | dinsdag 20 mei 2003 @ 11:34 |
quote:GODVER KUTCOOKIES... mn zusje moet gewoon uitloggen ![]() nee die van 150 mb niet, maar das ook geen trailer ![]() | |
Chocobo | dinsdag 20 mei 2003 @ 11:43 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 20 mei 2003 @ 11:56 |
quote:You'll be amazed!! ![]() | |
Fliepke | dinsdag 20 mei 2003 @ 14:01 |
quote:Beetje wel ja: TADAAAA het schijnt dat deze versie maar 36 mb is ![]() http://www.neptune.com/users/incendy/video/incendy2003055101336.wmv astu! het is de 15 min trailer iig | |
FluxC5 | dinsdag 20 mei 2003 @ 17:35 |
Ik heb de trailer, wel een cool flmpje, alleen wel jammer dat zo'n vent er de hele tijd doorheen blaat ![]() | |
Fliepke | dinsdag 20 mei 2003 @ 21:56 |
quote:zo'n vent?! dat is molyneux zelf geloof ik zo ![]() | |
Zooi | dinsdag 20 mei 2003 @ 22:22 |
Vanmiddag de trailer bekeken, maar vergeten hier even mijn commentaar neer te planten. Ik moet zeggen, ondanks de crappy manier van filmen, dat ik erg onder de indruk ben. Goed het is maar een detail natuurlijk om een gevecht te laten plaatsvinden, de deur uit te lopen, door het raam te kijken en te zien dat het gevecht nog steeds gaande is, en characters dus echt een eigen 'leven' lijken te hebben, maar het geeft voor mij aan in welke mate er aandacht in deze game is gestopt en ik ben er erg van onder de indruk. Ik weet alleen niet zeker of ik deze game wel zou moeten kopen. Enige zelfbescherming m.b.t. verslavingsfactoren lijkt me niet geheel onverstandig. | |
FluxC5 | dinsdag 20 mei 2003 @ 22:52 |
Volgens ga ik gtelijk het slechte pad op.. Het is toch humor om telkens die onschuldige kindekes in mekaar te rammen? Edit: PS.: Je usericon doet het niet (meer).. | |
Zooi | woensdag 21 mei 2003 @ 10:36 |
quote:Dat lijkt mij dus ook. ![]() quote:Dank je. ![]() quote:Oeps... Je hebt gelijk, is inmiddels weer aangepast, thxs for telling. | |
kepler | woensdag 21 mei 2003 @ 10:47 |
quote:loopt hij bij jullie wel soepel? Bij mij loopt tie niet soepel, zeg maar heel haperig. Ik heb een P2 350, 380 mb ram ofzo en een 64 mb videokaart | |
Fliepke | woensdag 21 mei 2003 @ 12:47 |
quote:Goh, dat ligt gewoon aan je processorkracht ![]() | |
piet_pelle | woensdag 21 mei 2003 @ 14:39 |
Heb net de trailer gezien. En als dat niet al 95 % van het spel was dan voorspel ik een ware revolutie. Dit wordt volgens mij echt heel erg vet. En dan bedoel ik ook echt HEEL erg vet. | |
xstatic1975 | zaterdag 24 mei 2003 @ 01:25 |
quote:Jaja, zo denken een hoop mensen niet: - Ps2 spelers spelen ook nog ps1 spellen - PC Gamers spelen ook nog spellen die ouder zijn dan 2 jaar - Er zijn nog steeds mensen die met consoles spelen die ouder zijn dan 2 jaar Als je zo denkt van 'als ik nu wat koop dan is het over 2 jaar verouderd dus koop ik het maar niet ' dan kan je net zo goed nooit wat kopen! ps | |
Fliepke | zaterdag 24 mei 2003 @ 12:29 |
quote:Zoooooooooo hebben we inside info ![]() ![]() | |
damienfromhell | maandag 26 mei 2003 @ 15:53 |
Na alle berichten over Fable kon ik niet wachten op het een keer te zien. Wat moet dit een fantastisch spel worden... of niet na het filmpje te hebben gezien zie ik het alweer, weer zo'n boutspel van de smiegterige loser van een molyneux ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 26 mei 2003 @ 15:57 |
quote:Dat het backwards-compatible zou zijn was al bekend.. ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 26 mei 2003 @ 15:59 |
quote: ![]() ![]() Jij bent goed eej. ![]() | |
FluxC5 | dinsdag 27 mei 2003 @ 18:25 |
quote:Eerst een XboX kopen, loser! | |
Chocobo | woensdag 28 mei 2003 @ 08:36 |
Fable screens | |
FluxC5 | dinsdag 3 juni 2003 @ 20:02 |
![]() ![]() ![]() | |
Nick-GizMo | zondag 5 oktober 2003 @ 20:00 |
Dit is dus de reden waarom ik de xbox heb gekocht.. dit spel word zo tof..echt lang gamen!!! Hopelijk komt ie echt dit jaar | |
GTiMICRO | zondag 5 oktober 2003 @ 22:33 |
quote:heb ergens in een XBOX topic gelezen dat het nog wel eens 1.5 jaar kan duren! ![]() | |
Tain | zondag 5 oktober 2003 @ 22:46 |
quote:inderdaad, heb ik ook ergens gelezen. | |
Fuxl | zondag 5 oktober 2003 @ 23:19 |
quote:Het ergste is nog dat zelfs voor het uitkomen van de XboX het al bekend was dat het spel uit zou komen.. | |
Nick-GizMo | dinsdag 7 oktober 2003 @ 00:39 |
d8 winkel datum begin november ![]() maar dan zal ik er wel naast zitten..of heb ik me verkeerd laten informeren.. wie krijgt hem als eerste?? usa? japan? of wij een keer : eu (wat toch wel niet zal zijn!) | |
GTiMICRO | dinsdag 7 oktober 2003 @ 08:59 |
quote:Gister vertelde de game god zelf (in gammo) dat de game voor 90% af is en dat hij niet zal uitkomen voordat het de beste RPG ooit is ![]() | |
Nick-GizMo | dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:03 |
quote:die 10 % moet toch nog wel leuken voor kerst ofzo??hopelijk eerder ![]() | |
Together-Alone | dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:18 |
http://www.gamepro.com/microsoft/xbox/games/news/30406.shtmlquote: | |
Rahl | dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:10 |
Damnnnn man, ik hoop echt wel dat deze op de PC uitkomt. Anders moet ik een Xbox kopen ![]() | |
GTiMICRO | dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:17 |
quote:Peter Molyneux kennede niet, perfectie heeft gewoon veel tijd nodig!! | |
Nick-GizMo | woensdag 8 oktober 2003 @ 18:39 |
mja ik denk toch echt niet dat het nog lang zal duren ! 10% kan zo lukken ![]() ![]() mwa wachten is klote | |
Im-PulzZ | woensdag 8 oktober 2003 @ 19:33 |
quote:dan moet jij ook maar aan de xbox geloven! ![]() ![]() | |
pkwarts | woensdag 8 oktober 2003 @ 19:42 |
quote:net zoals gates ervoor heeft gezorgd dat halo only xbox was? | |
Nick-GizMo | donderdag 9 oktober 2003 @ 13:17 |
Iemand nog screens..wil snel hebben ![]() | |
Fuxl | vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:13 |
quote:Beetje klein maar: | |
Mr_Brownstone | woensdag 12 november 2003 @ 13:55 |
Als dit spel echt zo goed is als de hype doet beloven dan ben ik bereid een Xbox puur voor dit spel alleen te kopen. Op een game als deze heb ik (en veeeeele anderen) jaaaaaaren zitten wachten. | |
pkwarts | maandag 8 december 2003 @ 16:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fuxl | maandag 8 december 2003 @ 17:08 |
quote:Weet je zeker dat dit de echte is? Het is in ieder geval de NTSC, misschien is de PAL anders. Maar hij is wel mooi! | |
pkwarts | maandag 8 december 2003 @ 17:14 |
nou ik hoop dat hij het wordt en dat als hij anders wordt dat ze dan misschien dat paars door blauw vervangen ofzo.... maar voor de rest....hij is errug mooi! | |
kepler | dinsdag 30 december 2003 @ 10:32 |
Schopje met deze leuke preview ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 30 december 2003 @ 13:40 |
ik volg de ontwikkelingen van dit spel al sinds het project ego heette, en als de reacties erop goed zijn, staat er in mijn kamer straks een groen-zwarte doos, met alleen dit spel erin. Ik noem het dan ook niet meer m'n Xbox, maar m'n Fablebox. | |
kepler | zaterdag 3 januari 2004 @ 14:34 |
Doodgaan in Fable??? Er wordt gezegd dat je niet kan doodgaan in Fable, en dat wanneer je geen health meer over hebt je door een villager wordt opgelapt. Maar nu ik gehoord heb dat mensen die je vermoord hebt in spoken veranderen... misschien dat jezelf ook in een spook veranderd die op een of andere manier kan terug keren in de wereld. Bijvoorbeeld in een ander persoon? Maar dit is mijn eigen idee, dus nog geen feit. | |
Fliepke | zondag 25 januari 2004 @ 21:02 |
leuke feature die ik op de boards van BBB tegenkwam. <[LH]AdamR> Towns throw festivals to celebrate the coming of a truly great hero. You may witness this in the early parts of the game, but ultimately when you achieve true greatness they will hold a festival for YOU when you choose to visit their little town! | |
pkwarts | zondag 25 januari 2004 @ 22:01 |
quote:Het grote Pkwarts festival, met danseressen, BBQ, bier......mmmmm..... ![]() | |
Fliepke | zondag 25 januari 2004 @ 22:02 |
quote:En dan het feestje eindigen door het dorp uit te roeien, hehehehe. | |
pkwarts | zondag 25 januari 2004 @ 22:04 |
quote:en dan weer BBQ!! ![]() | |
_ThundeR_ | zondag 25 januari 2004 @ 22:50 |
quote:Dat zeiden ze bij HALO ook. Microsoft is echt niet gek, ik gok dat na een jaar van de officiele release van Fable op de XBOX die ook op de pc is, ik hoop het wel tenminste ![]() | |
Forau_Diavolina | maandag 26 januari 2004 @ 10:37 |
Toch merk ik dat het programmeren van fatsoenlijk geloofwaardig borsthaar vaak een probleem is bij de huidige programmeurs. Er is ook hier weer te spreken van het "lapje bruine beer" effect. Toch heb ik wel intresse voor deze game, hoewel ik geen X-box heb. | |
kepler | maandag 26 januari 2004 @ 11:15 |
quote: ![]() En er is een kleine kans dat deze op de PC komt | |
Forau_Diavolina | maandag 26 januari 2004 @ 11:41 |
quote:Ja, je weet wel, dat haar op je borst. | |
Fliepke | zondag 1 februari 2004 @ 14:42 |
quote:Uhm, haar is sowieso een groot probleem omdat het heel veel resources vreet... Daarom is het meestal gewoon een blok die wappert ![]() maar nu even wat ik kwijt wilde. | |
pkwarts | zondag 1 februari 2004 @ 15:04 |
quote:wanneer ze nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel moeten doen. ![]() | |
kepler | zondag 1 februari 2004 @ 15:24 |
quote:wat heeft dit met dit spel te maken?? En hopelijk komt Fable binnenkort uit | |
Fliepke | zondag 1 februari 2004 @ 20:26 |
quote:waarom niet? mijn gok is overigens mei/juni, aangezien de e3 veel gratis publiciteit oplevert en het dan niet gaat concureren met andere grote XBox titels. | |
Nkjez | maandag 9 februari 2004 @ 22:13 |
deze kan wel een kickje gebruiken staat helemaal onderin ![]() | |
cemetery_gates | dinsdag 10 februari 2004 @ 07:08 |
Ik hoop dat ie snel uitkomt...die x-box staat hier voorlopig vooral stof te verzamelen, maar zodra fable er is zal dat wel anders worden ![]() | |
Flamey | dinsdag 10 februari 2004 @ 09:57 |
Mijn xbox-je staat alleen maar divx en mp3's te spelen dus kan een goeie game wel weer gebruiken! ![]() | |
Fliepke | dinsdag 10 februari 2004 @ 11:00 |
quote:Na mei dus. | |
kepler | dinsdag 17 februari 2004 @ 22:59 |
nieuwe screenshots: http://lionsource.ngz-network.de/fable/pictures/screenshots/2004/ vooral die rechts-onder en die ene met de bandiet die een blinddoek opheeft | |
BDisOKE | donderdag 19 februari 2004 @ 19:48 |
Wat een mooie plaatjes zeg, shiiit... ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 20 april 2004 @ 20:10 |
Al dan niet nieuw filmpje | |
Dr.Daggla | dinsdag 20 april 2004 @ 20:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mr_Brownstone | dinsdag 20 april 2004 @ 20:28 |
Ziet er gaaf uit allemaal. Maar wanneer komt ie nou eens uit? ![]() | |
Mister_T | dinsdag 20 april 2004 @ 20:31 |
Wordt echt een te vette game ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 20 april 2004 @ 20:36 |
quote:Q3 hoop ik, ![]() | |
Mr_Brownstone | dinsdag 20 april 2004 @ 20:44 |
Die positieve gedachte houden we erin ![]() | |
kepler | dinsdag 20 april 2004 @ 23:21 |
quote:ze zijn wel heel erg bezig met nieuwe filmpjes/screens uit te brengen. Laten we hopen dat tie in juni/juli uitkomt | |
Mister_T | dinsdag 20 april 2004 @ 23:31 |
Wat is dit toch een geil topic ![]() | |
kepler | dinsdag 20 april 2004 @ 23:32 |
beetje oud ![]() zal kijken of ik morgen nog een paar filmpjes kan uploaden | |
kepler | donderdag 22 april 2004 @ 22:06 |
nieuwe plaatjes Fable ![]() ![]() ![]() ![]() Maakt het 2e plaatje duidelijker, en check dat wapen ![]() ![]() ![]() | |
Mister_T | donderdag 22 april 2004 @ 23:44 |
* Mister_T hangt kwijlend boven zijn toetsenbord en weet ff niet wat die moet zeggen | |
kepler | donderdag 22 april 2004 @ 23:58 |
quote:vooral die laatste ![]() | |
Dr.Daggla | vrijdag 23 april 2004 @ 00:00 |
Ik ben echt heel benieuwd naar Fable op de E3.. Misschien is ie wel playable, ![]() Whieeeeee.. | |
Chocobo | vrijdag 23 april 2004 @ 00:02 |
quote:Jezus ![]() | |
kepler | vrijdag 23 april 2004 @ 07:55 |
quote:Hij was op GDC al playable zelfs, niet het hele spel. Maar journalisten konden het wel spelen ![]() | |
SailingAce | vrijdag 23 april 2004 @ 09:00 |
Wachten ben ik zo zat ![]() | |
Strolie75 | vrijdag 23 april 2004 @ 09:02 |
Ach, er verschijnen nog genoeg andere games. ![]() | |
Dr.Daggla | vrijdag 23 april 2004 @ 09:02 |
quote:Ja, ![]() Gelukkig voor ons komt er nog een hele waterval aan goeie games aan voor dat Fable komt.. ![]() Met Sudeki, Kameo, FSW en Ninja Gaiden als grootste games.. | |
Chocobo | vrijdag 23 april 2004 @ 09:45 |
quote:DIE LIJST die je ook even opnoemd ![]() ![]() ![]() | |
Chocobo | dinsdag 27 april 2004 @ 19:58 |
Die baard heerst ![]() ![]() | |
kepler | dinsdag 27 april 2004 @ 20:05 |
quote:en die jurk dan, niks voor jouw ![]() | |
pkwarts | dinsdag 27 april 2004 @ 20:05 |
het grappige van fable vindt ik ook dat ALLE heroes op de screens (nou ja, op de NPC heroes na) allemaal zijn voortgekomen uit hetzelfde ventje ![]() | |
SailingAce | dinsdag 27 april 2004 @ 20:09 |
quote:De hoofdpersoon in verschillende gedaante's dus ![]() | |
kepler | dinsdag 27 april 2004 @ 20:10 |
quote:en er ook allemaal anders uitzien ![]() de mogelijkheden zijn dus eindeloos.. dat wordt leuk hero's vergelijken als het spel uit is ![]() | |
Strolie75 | dinsdag 27 april 2004 @ 20:16 |
quote:Allemaal in het topic posten. ![]() | |
pkwarts | dinsdag 27 april 2004 @ 20:22 |
en ook ervaringen posten: 'ik heb nu bijna alle huizen in dorpje X en heb een gezinnetje gestart in dat ene rode huisje aan het dorpsplein ![]() ![]() ![]() 'Ik heb dorpje X net volledig uitgemoord ![]() | |
Chocobo | dinsdag 27 april 2004 @ 20:28 |
Jaaaaaaaaaaaa,... stoer ![]() | |
SailingAce | dinsdag 27 april 2004 @ 20:29 |
quote:Daar ga ik denk ik voor... en met zoveel mogelijk vrouwen naar bed gaan ![]() | |
pkwarts | dinsdag 27 april 2004 @ 20:30 |
weet je al wat je gaat doen? ik denk dat ik maar weer goed word, dat wordt ik altijd op de een of andere manier ![]() ![]() | |
pkwarts | dinsdag 27 april 2004 @ 20:31 |
ok sailingace wordt evil zie ik net ![]() | |
SailingAce | dinsdag 27 april 2004 @ 20:34 |
quote:Ja dat lijkt me wel wat om mee te beginnen ![]() | |
kepler | dinsdag 27 april 2004 @ 20:48 |
quote:of meerdere vrouwen trouwen, en dan zorgen dat elkaar niet ontmoeten ![]() of kinderen ranzige gebaren leren ![]() | |
Sheepcidus | dinsdag 27 april 2004 @ 20:56 |
Of eerst haar man voor haar ogen vermoorden en dan vragen of ze single is? ![]() | |
Mister_T | dinsdag 27 april 2004 @ 23:23 |
Waar kan ik deze game pre-ordere? | |
kepler | dinsdag 27 april 2004 @ 23:28 |
quote:er is nog geen datum bekend die word bekend gemaakt op de E3 waarschijnlijk, dan zal je vast overal kunnen pre-orderen | |
Mister_T | dinsdag 27 april 2004 @ 23:38 |
quote:Aha ok, thx | |
The_NiteAngyl | woensdag 5 mei 2004 @ 21:14 |
Op Amazon.co.uk staat de (voorlopige) releasedate van Fable op 9 juli 2004. En aangezien dat de Britse Amazon redelijk accuraat met z'n data is...![]() | |
Fliepke | woensdag 5 mei 2004 @ 21:42 |
quote:What do i smell? I think that is the smell of BULLSHIT. | |
The_NiteAngyl | woensdag 5 mei 2004 @ 21:53 |
quote:Was het maar niet zo. Was het maar rozengeur. | |
The_NiteAngyl | zaterdag 8 mei 2004 @ 15:38 |
Misschien dat dit al bij jullie bekend is, maar het is altijd waard om het te vermelden; I want to play as a laaaady! Sadly enough, you can't be female. It doubled all the work we had to do on the hero, clothing and morphing. We were really unhappy about it. However, you can team up and compete with heroes (or mercenaries, henchmen) and, as some heroes are female you may find yourself on a quest with a female hero at your side, or at your throat! It's a nice way to meet (virtual) girls… or – if you really wanted too - you could always dress as a woman! bron | |
Fliepke | zaterdag 8 mei 2004 @ 15:42 |
quote:mwa dit is pas bekend sinds ongeveer 2002 geloof ik zo........... ![]() | |
pkwarts | zaterdag 8 mei 2004 @ 15:46 |
oooooh vandaaaaaaaaaaar dat op ALLE screens de hero een man is ![]() | |
Fliepke | zaterdag 8 mei 2004 @ 15:53 |
quote:Joh?! was me nog niet eens opgevallen. | |
The_NiteAngyl | zaterdag 8 mei 2004 @ 16:39 |
quote:Dan moet je eens beter kijken. | |
taart | zaterdag 8 mei 2004 @ 17:48 |
quote:dan kan je vast wel en travestiet zijn ![]() | |
Flamey | zondag 9 mei 2004 @ 00:42 |
Kun je als brute dragqueen spelen, stoer ![]() | |
Gamedemon | zondag 9 mei 2004 @ 00:49 |
quote:zeg dat je van me houd! | |
Flamey | zondag 9 mei 2004 @ 14:54 |
quote: ![]() | |
Chocobo | dinsdag 11 mei 2004 @ 15:10 |
Movies en screens van Fable op Xboxworld.nl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Strolie75 | dinsdag 11 mei 2004 @ 15:19 |
Die filmpjes. ![]() Ik wil deze game spelen, breng nu maar gewoon uit! Ik hoef niet eens wat te doen, laat me maar gewoon een beetje in die wereld wandelen. ![]() | |
taart | dinsdag 11 mei 2004 @ 15:21 |
Kippen schoppe ![]() pkwarts had laatst van die gif-plaatjes met fragmenten uit die filmpjes, hoe kom je daaraan dan? | |
Chocobo | dinsdag 11 mei 2004 @ 15:39 |
quote:Was de release date nou officieel... ergens in september toch ? ![]() | |
Chocobo | dinsdag 11 mei 2004 @ 18:24 |
Die movies op XBOXWORLD ![]() ![]() DOWNEN !!!! ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 11 mei 2004 @ 18:51 |
quote:Ik kreeg er serieus kippenvel van.. ![]() Wat gaat dit een magistrale game worden zeg.. Ongekend, ![]() | |
SailingAce | dinsdag 11 mei 2004 @ 19:24 |
quote:Dacht dat je zei dat je het grafisch niet zo vond. ![]() | |
Chocobo | dinsdag 11 mei 2004 @ 19:37 |
quote:Ja klopt ![]() So ? Wie zegt dat ik het daar nu over hebt ![]() | |
SailingAce | dinsdag 11 mei 2004 @ 19:37 |
quote: ![]() | |
Chocobo | donderdag 13 mei 2004 @ 15:31 |
quote:Ja moeilijk he.... ik kan toch wel zeggen dat ik het spel gaaf vind ![]() ![]() ![]() Hoe dan ook ...... ![]() Nieuwe hands on: http://xbox.ign.com/articles/514/514744p1.html ![]() | |
Dr.Daggla | donderdag 13 mei 2004 @ 15:35 |
quote: quote: ![]() | |
SailingAce | donderdag 13 mei 2004 @ 18:34 |
quote:Anders kijk je ff naar jezelf ofzo ![]() Boeit mij wat, wat jij wil gamen of niet.. meerendeel vind ik je toch overdrijven tot de release en mat na de release van een spel ![]() Aniways.. dacht gewoon ergens gelezen te hebben dat je het spel niet zo cool vond.. dat je er niet naar uit keek, zal wel mijn waanbeeld zijn dan ![]() | |
kepler | donderdag 13 mei 2004 @ 18:41 |
die graphics zijn wel supermooi vind ik. In die filmpjes op IGN is er echt een fantastische sfeer neergezet (niet die filmpjes van de trailer, die andere 2) | |
Chocobo | donderdag 13 mei 2004 @ 21:45 |
quote:Kijk naar jezelf ofzo ![]() ![]() Ja ik heb wel eens gezegd dat ik niet zeker weet of ze de hype kunnen waarmaken. Heb ik nog steeds hoor ![]() ![]() | |
SailingAce | donderdag 13 mei 2004 @ 21:51 |
quote:Gijs, niemand kan om je heen door je prominente mening en overdadige worship smilies... dat is een fact ![]() Hoge bomen enzo ![]() | |
Chocobo | donderdag 13 mei 2004 @ 21:53 |
quote:Sssssssst,.. Fable trailer ![]() | |
SailingAce | donderdag 13 mei 2004 @ 21:54 |
Genoeg gebitched trouwens? Gaan we over ontopic ![]() Hoopje fable movies aan het downen.... moet.. gamen.. | |
Chocobo | donderdag 13 mei 2004 @ 21:57 |
quote:Ja die movies die Kepler net postte zijn cool ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SailingAce | donderdag 13 mei 2004 @ 22:03 |
quote:Ik heb de fimpjes net ook gezien... on geloo felijk. ![]() Trek het gewoon niet meer... alsof er een lopend buffet klaar staat voor iemand die net uit de hongerwinter stapt. Zo voel ik me er bij ![]() Moet,,,.. gamen... nu. | |
SailingAce | donderdag 13 mei 2004 @ 22:03 |
Welke framedrops ![]() | |
kepler | donderdag 13 mei 2004 @ 22:05 |
quote:de sfeer is ook supermooi, met dat onweer en die regen! En ik heb ook geen framedrops gezien, en als ze er waren lag het aan mijn pc ![]() | |
Chocobo | zaterdag 15 mei 2004 @ 15:20 |
quote:First, let me say that combat is easy, intuitive, and a lot of fun once you look past the framerate (which has never seemed to be smooth in any showing of Fable). Ik heb ook hier wat demo's waarin ik idd schokkerig beeld zie... hoop dat ze dat wel aanpassen.... maar ik zag het gelukkig niet in de team Xbox movies ![]() | |
Chocobo | zaterdag 15 mei 2004 @ 15:23 |
Hier nog wat IGN E3 movies ![]() Die onweer en regen in het eerste filmpje ![]() http://c.streamingmovies.(...)051204_01_wmvlow.wmv http://c.streamingmovies.(...)051304_01_wmvlow.wmv | |
Fliepke | zaterdag 15 mei 2004 @ 15:37 |
quote:Oh ze gaan nog zoooveeel aanpassen ![]() fable zal vooral een mediafabel worden. | |
Chocobo | zaterdag 15 mei 2004 @ 19:24 |
quote:Term ![]() mediafabel ![]() | |
kepler | zaterdag 15 mei 2004 @ 19:56 |
quote:whehehhe volgens mij bestaat het hele spel niet eens ![]() ![]() | |
kepler | zaterdag 15 mei 2004 @ 21:11 |
ow ja, de datum is bekend: 21 september dat is dus nog 4 maanden wachten zie www.fablefan.nl, klik dan op de E3 pagina | |
SailingAce | zaterdag 15 mei 2004 @ 23:09 |
quote:Naar wat ik heb gezien.. word het een mediamirakel ![]() | |
Strolie75 | zaterdag 15 mei 2004 @ 23:40 |
Ik heb al plek in de boekenkast vrijgemaakt voor alle toekomstige XBox toppers. ![]() | |
Chocobo | zondag 16 mei 2004 @ 08:51 |
![]() ![]() | |
Chocobo | dinsdag 18 mei 2004 @ 08:42 |
Leuk stukje over Fable ![]() ![]() http://www.xbox.com/nl-nl/e32004/interviews/fable.htm | |
pkwarts | dinsdag 18 mei 2004 @ 15:19 |
leuk stukje uit het interview ![]() quote: | |
Notorious_Roy | dinsdag 18 mei 2004 @ 15:24 |
Whehehe ![]() | |
Fliepke | dinsdag 18 mei 2004 @ 15:44 |
quote:Herken je niet een patroon, dit soort dingen zijn al eerder over fable gezegd. En nog veel vaker over bijvoorbeeld in Black en white.... | |
Notorious_Roy | dinsdag 18 mei 2004 @ 16:02 |
![]() ![]() | |
kepler | dinsdag 18 mei 2004 @ 16:06 |
quote:dus ![]() | |
Fliepke | woensdag 19 mei 2004 @ 18:59 |
quote:dus, in black white viel die uber AI ook wel weer mee, en was de gameplay toch wel redelijk ruk na 2 dagen spelen. Ik ben zeer sceptisch over deze game, vooral door het gehype en nog veel erger door het schrappen van veel features. | |
The_NiteAngyl | woensdag 19 mei 2004 @ 22:25 |
quote:Mee eensch. Ik verwacht aan de ene kant een 'mediafabel', zoals al eerder gequote was, maar aan de andere kant toch wel wat nieuwigheidjes die in toekomstige games toegepast kunnen (en zullen) worden. En misschien gaat de gameplay en grafics toch wel verloren aan de vele details. Dat werd ons wel duidelijk gemaakt toen ze het in meerdere interviews hadden over het feit dat de hoofdrolspeler geen vrouw kan zijn, vanwege het vele werk dat met zich mee zou brengen. Het is nog maar een paar maanden wachten, maar hoe dan ook-- ik durf wel te wedden dat het vele gamers tevreden zal stellen. We zijn benieuwd. | |
Fliepke | woensdag 19 mei 2004 @ 22:29 |
quote:Ik denk dat fable 2 of 3 pas wordt wat men een paar jaar terug beloofd heeft... Dat vind ik pas echt zonde. | |
rockstah | woensdag 19 mei 2004 @ 22:37 |
over de framerate maak ik me geen zorgen. morrowind liep ook superkut maar die vond ik nog steeds geweldig ![]() | |
Tain | woensdag 19 mei 2004 @ 22:42 |
quote:dan heb je het ook over een spel met de slechtste grafische engine die je maar kan bedenken | |
Fliepke | woensdag 19 mei 2004 @ 22:50 |
quote:Ja daar maak ik me ook niet zo druk over, als het maar niet te erg is. En morrowind was toch echt te lelijk voor woorden. | |
rockstah | woensdag 19 mei 2004 @ 22:58 |
nah.. dat viel toch wel mee? het was alleen wat ehm... kaal. ![]() | |
Tain | woensdag 19 mei 2004 @ 23:05 |
quote:lag er ook wel aan waar je liep, maar 1 grote vogel in de lucht boven je en het spel haperde, dat zal fable denk ik niet hebben | |
Chocobo | donderdag 20 mei 2004 @ 09:09 |
quote:Nee maar het speelt wel lekkerder. Als KOTOR's framerate wat beter zou zijn dat was dat spel bijna legendarisch ![]() ![]() wel denk ik dat Peter het niet in zijn hoofd moet halen om dit spel nog eens uit te stellen ![]() | |
The_NiteAngyl | donderdag 20 mei 2004 @ 15:02 |
Morrowind had, naar mijn mening, een geweldige gameplay. Zelfs ná het spelen van de main quest kon je nog vrij rondlopen en alle kleine dingetjes vinden. Je had natuurlijk wel een over-the-top systeem nodig, maar dan had je iig wel wat. Mijn mening is dat Fable hierop verder bouwt, als in een meer interactievere omgeving. En om dat wat soepel te houden, zal er toch wel iets van het spel moeten ontgelden lijkt me, en naar mijn idee zijn de grafics die het onderspit moet delven. Tuurlijk, misschien zien die magische effecten ed. er superduper uit, maar het moet wel een beetje soepel kunnen spelen, wil je het meeste van Albion willen genieten. | |
Fliepke | zaterdag 22 mei 2004 @ 17:08 |
click op het nieuwe filmpje van 21 mei. Het schijnt retecool te zijn, ik heb het zelf nog niet gezien maar ik ben wel net begonnen. een fable filmpje van 105 mb :| http://www.gamespot.com/xbox/rpg/fable/media.html | |
Fliepke | zaterdag 22 mei 2004 @ 17:30 |
nog een half uur ![]() | |
Fliepke | zaterdag 22 mei 2004 @ 18:10 |
OMG! het ziet er toch beter uit dan ik dacht ![]() DOWNLOADEN!!!!! | |
rockstah | zaterdag 22 mei 2004 @ 19:32 |
ja... lekker in je onderbroek door de stad lopen en neukbewegingen maken ![]() | |
Mister_T | zaterdag 22 mei 2004 @ 21:09 |
Downloading ![]() | |
Chocobo | zondag 23 mei 2004 @ 17:38 |
quote:Echt verplicht download materiaal ![]() ![]() ![]() | |
Bastard | zondag 23 mei 2004 @ 17:59 |
Ik ga er niks meer van downen.. weet toch wel dat ik het ga halen ![]() | |
Fliepke | zondag 23 mei 2004 @ 18:07 |
quote:'t schijnt volgens sommige mensen soms een beetje irritant te zijn, heel veel sub sub sub, en dan moet je ook weer helemaal teruggaanclicken... | |
Chocobo | zondag 23 mei 2004 @ 18:11 |
quote:Ben een RPG gamer... ben dat gewend ![]() | |
Chocobo | zaterdag 29 mei 2004 @ 14:06 |
De nieuwe Fable presentatie van 10 minuten.... http://insider.ign.com/videos/articles/519/519688p1.html Strol,.... downen ![]() | |
taart | zaterdag 29 mei 2004 @ 14:25 |
quote:vet filmpje ![]() | |
kepler | zondag 30 mei 2004 @ 11:35 |
quote: ![]() ik heb geen insider ![]() of is dit hetzelfde filmpje als een tijdje geleden? | |
Chocobo | zondag 30 mei 2004 @ 12:14 |
quote:Ja die 8-minute presentatie die Strol niet wilde downen toen ![]() ![]() | |
kepler | zondag 30 mei 2004 @ 13:01 |
quote: ![]() ![]() geen probleem dus ![]() | |
kepler | maandag 31 mei 2004 @ 14:25 |
nog een reden om Fable te kopen:quote:vooral die playable demo van Sudeki maakt het al waard ![]() ow jah, en Fable zelf natuurlijk ![]() | |
Fliepke | maandag 31 mei 2004 @ 14:29 |
Het is dus voor de VS, ntsc enzo...![]() En wedden dat het in europa er niet van zal komen ![]() | |
kepler | maandag 31 mei 2004 @ 14:32 |
quote:de ontwikkelaars van Fable zitten in Engeland, dus hopelijk zorgen hun ervoor dat tie ook in de EU uitkomt! | |
pkwarts | maandag 31 mei 2004 @ 14:46 |
quote:tegen de tijd dat fable uitkomt kan je allang sudeki spelen. |