abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9779627
Hallooooow beste Fok! mensen,

Ik ben me nu een beetje een leecher aan het voelen aangezien ik een tijdje geleden lid geworden ben van deze community maar mij niet erg actief heb opgesteld en nu toch een vraag plaats, maar ik hoop dat jullie et niet erg vinden. Goed voornemen: Nadat al dit rampzalige huiswerk van deze week af is zal ik eens een actiever kijkje gaan nemen, et is namelijk wel erg gezellig hier

In ieder geval, ik had een vraag, en na een tijdje naar de topics gekeken te hebben denk ik dat ik em maar hier onder general questions moet stellen.
Mijn vriendin ( ) heeft een klein probleempje. Haar ene been is een aantal centimeters korter dan het andere. Dit is gemakkelijk te verhelpen door een steunzool onder de ene schoen te plaatsen. Dit moet aan de buitenkant van de schoen gebeuren, tussen het rubber van de zool en de onderkant van de schoen. Nou is dit bij schoenen als Dr. Martin's niet zo'n probleem, maar nu ze nieuwe schoenen wil kopen (adidas http://eu1.adidas.com/adidas/commerce/catalog/productimages/13A/23_product_view/384187.jpg?country=NL, soort van vans alleen dan van adidas) weet ze niet of dat ook onder dit soort schoenen kan aangezien deze een zool hebben die op een andere manier aan de schoen vast zit.
Weet iemand toevallig of dit kan?

Bij voorbaat dank voor alle behulpzame posts,

Kiirar

Wise men speak because they have something to say; fools, because they have to say something.
pi_9779826
Kan volgens mij niet. Ik heb hetzelfde probleem, en er is mij eens een keer verteld dat het niet gaat bij sportschoenen (toen had ik wel nike classics aan).

In de zomer loop ik dus gewoon op normale sportschoenen. In de winter (moet ik eigenlijk, vergeet ik nogal eens te doen) met steunzolen.

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_9780207
> LIF.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 april 2003 @ 22:33:05 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9781487
Nee, gaat helaas niet. Ik heb een afwikkelprobleem, en daarvoor moest er een aangepaste (verdikte) zool tussen schoen en zool worden geplaatst. Daarvoor moet de zool dus los van de schoen kunnen. Zo'n aangegoten zool als bij deze schoen die ze wil kopen, is daarvoor niet geschikt. Helaas.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_32145773
Mijn voeten zakken erg naar binnen. Hierdoor zakken mijn schoenen dus ook erg naar binnen. Dit lijkt me niet goed voor mijn enkels/voeten en voor mijn schoenen. Wat zou nu de oplossing zijn? moet ik dan specials steunzolen laten aanmeten of zou zoiets http://www.telsell.com/shopping.asp?MN=PR3310&UID=05111013113143&CNT=NL&LAN=NED
ook helpen dat mijn voeten weer recht staan.
pi_32145829
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:13 schreef Stansfield het volgende:
Mijn voeten zakken erg naar binnen. Hierdoor zakken mijn schoenen dus ook erg naar binnen. Dit lijkt me niet goed voor mijn enkels/voeten en voor mijn schoenen. Wat zou nu de oplossing zijn? moet ik dan specials steunzolen laten aanmeten of zou zoiets http://www.telsell.com/shopping.asp?MN=PR3310&UID=05111013113143&CNT=NL&LAN=NED
ook helpen dat mijn voeten weer recht staan.
Naar de dokter gaan, klachten uitleggen en je door laten wijzen naar de podotherapeut. Zelf gaan klooien met niet aangemeten zooltjes lijkt me geen goed idee.
A spoonful of sugar...
pi_32145943
Maar werken die wel in sneakers? Ik draag namelijk alleen maar sneakers
  donderdag 10 november 2005 @ 13:21:39 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32146004
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:19 schreef Stansfield het volgende:
Zou in principe wel moeten kunnen. Vaak zit er een los binnenzooltje in, dat haal je eruit en daar doe je de steunzolen voor in de plaats.

Als je de steunzolen laat aanmeten, kun je een paar van je sneakers meenemen, dan maken ze ze precies pas.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32146065
Zijn dat trouwens nog steeds van die lelijke bruine dingen zoals je vroeger wel zag of dat niet meer?
  donderdag 10 november 2005 @ 13:29:42 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32146239
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:23 schreef Stansfield het volgende:
Zijn dat trouwens nog steeds van die lelijke bruine dingen zoals je vroeger wel zag of dat niet meer?
Die ik ken, zijn geel, maar je ziet er natuurlijk niks van.
pi_32146265
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weten jullie misschien een goede site met informatie erover. Kosten en de procedure ed.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:38:31 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32146492
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:30 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Weten jullie misschien een goede site met informatie erover. Kosten en de procedure ed.
Het hangt volgens mij vooral af van je ziektekostenverzekering. Als die steunzolen dekt, heb je meestal een verwijsbrief van de huisarts nodig.

Ben je er niet voor verzekerd, dan kun je rechtstreeks contact opnemen met een podotherapeut. Je betaalt dan voor consult (plm. 20 euro), onderzoek (plm. 40 euro) en zolen (plm130 euro). Mijn verzekering dekte alle kosten, alleen van de steunzolen zelf moest ik 20% betalen.
pi_32146628
Tnx, dan zal ik binnenkort maar een bezoekje aan mijn huisarts moeten brengen. Ben daar al jaren niet meer geweest maar ja je moet wat.
pi_32152355
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik had eerst van die gele (soort rubber). Sinds kort heb ik van die leren bruine gevallen, omdat ik die gele niet meer nodig had (die gele zijn voor pijnlijke voetjes). Op zich wel een verbetering, alleen geven die leren zooltjes zo ontiegelijk af
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_32156185
ik ben ook een jaar geleden ongeveer via de huisarts bij de podotherapeut terecht gekomen.

Hier heb ik steunzolen aangemeten gekregen, maar deze voldeden niet, hield last van mijn voorvoet.

Toen dus opnieuw ontwikkelde steunzolen gekregen afgelopen juli, maar ik blijf er last van houden. Daarom ben ik pasgeleden via de podotherapeut weer doorverwezen naar het ziekenhuis voor een evt. chirurgische ingreep
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_32815068
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:19 schreef Stansfield het volgende:
Hallo allemaal,

Zelf werk ik bij een orthopedisch-instrumentenmaker en doe daar ook o.a. het aanmeten van nieuwe steunzolen. Zelf denk ik dat de woorden "de steunzolen moeten wel in mijn schoenen passen" de verkeerde zijn. Misschien kan je beter zeggen "ik zoek schoenen bij mijn steunzolen". Als je moeilijke voeten hebt (doorgezakt/plat/smal) kan je niet op al dat "moderne" schoeisel lopen, hoe aantrekkelijk dat ook wel niet is. Tegenwoordig zijn de steunzolen een heel stuk moderner geworden dan vroeger. Je hebt leren, kurken, plasticen maar ook nog wel metaaltjes en ze worden heden ten dagen ook niet alleen meer aangemeten via de welbekende gipsafdrukken van je blote voeten maar ook wel via schuimdoosjes, blauwafdrukken of via de Cad-Cam (scanner) (hangt een beetje van je voeten af wat het meest geschikt is).

Als jullie nog meer vragen hebben over steunzolen, voeten, schoenen enz. Roep of schrijf het maar!

Groetjes
Annemieke.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnnemiekeL op 04-12-2005 19:39:05 ]
pi_32822135
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:27 schreef AnnemiekeL het volgende:

[..]

Hallo allemaal,

Zelf werk ik bij een orthopedisch-instrumentenmaker en doe daar ook o.a. het aanmeten van nieuwe steunzolen. Zelf denk ik dat de woorden "de steunzolen moeten wel in mijn schoenen passen" de verkeerde zijn. Misschien kan je beter zeggen "ik zoek schoenen bij mijn steunzolen". Als je moeilijke voeten hebt (doorgezakt/plat/smal) kan je niet op al dat "moderne" schoeisel lopen, hoe aantrekkelijk dat ook wel niet is. Tegenwoordig zijn de steunzolen een heel stuk moderner geworden dan vroeger. Je hebt leren, kurken, plasticen maar ook nog wel metaaltjes en ze worden heden ten dagen ook niet alleen meer aangemeten via de welbekende gipsafdrukken van je blote voeten maar ook wel via schuimdoosjes, blauwafdrukken of via de Cad-Cam (scanner) (hangt een beetje van je voeten af wat het meest geschikt is).

Als jullie nog meer vragen hebben over steunzolen, voeten, schoenen enz. Roep of schrijf het maar!

Groetjes
Annemieke.
Kijk dat is handig.

Dus sneakers kan ik dan vergeten? Mocht ik steunzolen willen dragen.
pi_32841305
Dat zeg ik niet, maar het hangt wel een beetje af hoe je sneakers er uit zien. Hebben ze een los/uitneembaar voetbed. Is er daarna een vlakke bodem? Hebben je sneakers daarna wel voldoende diepte, omdat sommige steunzolen wel erg opnemen (je komt vrij hoog in de schoenen te staan, zodat je bijna of steeds uit je schoenen slipt), Maar het beste is gewoon eens door huisarts/orthopeed of orhopedisch-instrumentenmaker naar je voeten te laten kijken en je te laten adviseren welke steunzolen nou eigenlijk het geschikst voor je voeten zijn. Tevens gaan ze dan bekijken hoe ze de steunzolen gaan aanmeten. Als je erg platte/uitgezakte voeten hebt zou het via onbelaste gipsafdrukjes gaan maar heb je nog wel redelijke voeten dan wordt het vaak via een belaste methode (als je hier meer over wilt weten moet je het maar roepen). Ga je via de orthopeed (steunzolendokter) in het ziekenhuis, dan is het bijna 100% gipskamerwerk dus "gipsklompen" om je voeten

Met het later smaller smaken (pasmaken zoals Lienekien het noemt) moet je niet aan beginnen. Als je de nieuwe steunzolen komt afhalen is de breedte precies afgehaald vanaf de gemaakte afdrukjes, zodoende. Ik zeg altijd maar zo, als je panty's draagt zijn je voeten ook smaller als dan je blootvoets loopt

Groetjes
Annemieke.

p.s. zelf ken ik als kind de "schoenproblemen" ook. Ook langdurig op steunzolen moeten gelopen vanwegen plat-knikvoeten, heb ze eerlijk gezegd nog steeds.
pi_32870380
Houdt er wel even rekening mee dat steunzolen nog wel door artsen worden voorgeschreven maar niet zoals vroeger dat ELK kind door de schoolarts steunzolen kreeg voorgeschreven bij X-, O-benen, plat-, knikvoeten, of zwakke enkels. Bij jonge kinderen zijn X- e/o O-benen normaal en zijn steunzolen eigenlijk (als je er geen last van hebt) geheel overbodig. Je voeten, enkels en knieen corrigeren tijdens de groei gewoon!. Steunzolen komen pas in beeld in de 2e fase van de groei als de voeten, enkels en knieen dan nog steeds een afw,stand houden, of als je echt pijn/last hebt van de voeten dan kunnen steunzolen de pijn van het doorzakken of het lopen vergemakkelijken. Voerger dachten artsen dat de kindervoeten zwak waren en daardoor gesteund dienden te worden maar dat is beslist NIET zo. Wel is het even een aandachtspunt als je vader of moeder ook slechte voeten/steunzolen heeft, dan zou het wel eens erfelijk kunnen zijn en zijn steunzolen misschien toch wel gewenst!

Annemieke
pi_32993770
UP,

Hebben jullie geen vragen meer?

Annemieke
pi_32993808
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:48 schreef AnnemiekeL het volgende:
UP,

Hebben jullie geen vragen meer?

Annemieke
Heb je misschien nog een leuke steunzoolanekdote?
  zondag 11 december 2005 @ 18:52:50 #22
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_32993871
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:50 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Heb je misschien nog een leuke steunzoolanekdote?
.
pi_32994000
Halve (steun)zolen bestaan echt.

Zo goed, maar het is nog waarheid ook!
pi_32994031
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:57 schreef AnnemiekeL het volgende:

Echt? haha .

Zat ik me toevallig net af te vragen.
  zondag 26 maart 2006 @ 12:06:19 #25
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36373689
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:57 schreef AnnemiekeL het volgende:

Ik heb een halve steunzool, hihi.

Jaja, ik hoor tegenwoordig bij het niet-hippe volk dat *tijdelijk* steunzolen heeft.

Weken geleden stom ongelukje gehad, daarbij spiertje verrekt in mn voorvoet >ontstoken pees >kon alleen nog maar strompelen, krukken, etc. etc. Nu gaat het stukken beter maar ik heb toch voorlopig deze dingen aangesmeerd gekregen. Speciaal op maat gemaakt en wel natuurlijk.

Maar nu vraag ik me af hoe lang jullie hebben moeten inlopen? Mijn arts zei dat ik er na een paar dagen aan zou moeten wennen, maar het went dus totaal niet! Heb het gevoel alsof ik constant met een prop papier in mijn schoenen loop Heb hem al gebeld, maar hij zei dat het normaal was in het begin. Vind het toch maar raar, aangezien die dingen op maat gemaakt zijn..

Hoe zat dat bij jullie, wat zijn de ervaringen ermee? Gewoon stug doorlopen, en dan gaat het vanzelf wel weg, of toch echt nog ff wat meer zeuren bij de orthopeed?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_36374124
Ik heb onlangs ook steunzolen moeten halen. Door slechte steun heb ik nu zelfs een afwijking aan mijn hiel waardoor een beentje ontsteekt en pijn veroorzaakt. Daardoor heb ik nu een blijvende bult aan mijn hielen (bussa ofzoiets).

De steunzolen die ik kreeg passen perfect in m'n schoenen, helaas zijn ze te dik en kan ik ze dus niet in elk schoeisel insteken. Alleen laarzen en pantoffels eigenlijk en één paar sneakers, al het schoeisel zonder enige steun zeg maar.
  zondag 26 maart 2006 @ 14:35:46 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36377484
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:26 schreef sjippen het volgende:
Ik heb onlangs ook steunzolen moeten halen. Door slechte steun heb ik nu zelfs een afwijking aan mijn hiel waardoor een beentje ontsteekt en pijn veroorzaakt. Daardoor heb ik nu een blijvende bult aan mijn hielen (bussa ofzoiets).

De steunzolen die ik kreeg passen perfect in m'n schoenen, helaas zijn ze te dik en kan ik ze dus niet in elk schoeisel insteken. Alleen laarzen en pantoffels eigenlijk en één paar sneakers, al het schoeisel zonder enige steun zeg maar.
Tja, dan moet je dus eigenlijk schoenen kopen waar de zolen wél in passen. Die zijn vaak een stuk duurder, maar je hebt die steunzolen niet voor niets, dus moet je ze wel goed gebruiken.
  zondag 26 maart 2006 @ 23:19:36 #28
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36391916
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:06 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Jaja, ik hoor tegenwoordig bij het niet-hippe volk dat *tijdelijk* steunzolen heeft.

Weken geleden stom ongelukje gehad, daarbij spiertje verrekt in mn voorvoet >ontstoken pees >kon alleen nog maar strompelen, krukken, etc. etc. Nu gaat het stukken beter maar ik heb toch voorlopig deze dingen aangesmeerd gekregen. Speciaal op maat gemaakt en wel natuurlijk.

Maar nu vraag ik me af hoe lang jullie hebben moeten inlopen? Mijn arts zei dat ik er na een paar dagen aan zou moeten wennen, maar het went dus totaal niet! Heb het gevoel alsof ik constant met een prop papier in mijn schoenen loop Heb hem al gebeld, maar hij zei dat het normaal was in het begin. Vind het toch maar raar, aangezien die dingen op maat gemaakt zijn..

Hoe zat dat bij jullie, wat zijn de ervaringen ermee? Gewoon stug doorlopen, en dan gaat het vanzelf wel weg, of toch echt nog ff wat meer zeuren bij de orthopeed?
kickje
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  maandag 27 maart 2006 @ 08:36:05 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36396142
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:06 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Het went inderdaad wel na een paar dagen. Heb je wel geschikte schoenen voor je zolen?

Als het goed is, moet je sowieso na een paar weken laten weten hoe het gaat aan de podotherapeut.
  maandag 27 maart 2006 @ 12:48:03 #30
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36401553
quote:
Op maandag 27 maart 2006 08:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het went inderdaad wel na een paar dagen. Heb je wel geschikte schoenen voor je zolen?

Als het goed is, moet je sowieso na een paar weken laten weten hoe het gaat aan de podotherapeut.
Nouja, ik ben dus echt zon hakkenvrouw niet alsof mn benen niet lang genoeg zijn, maargoed. Zon tutje ben ik wel.. Dus nee, eigenlijk is dat wel minder verstandig...

Verder heb ik er gisteren een halve dag mee door de stad gelopen, spierpiiiiijn in mn kuiten.. niet normaal.. wilde ze het liefst midden op straat eruit gooien!
Ik moet zoiezo terug ja, maar alleen als er iets niet oke is, zei hij. Nouja, kijk wel hoe het verder loopt. Spierpijn=gewenning, dus wie weet vandaag al beter.
  maandag 27 maart 2006 @ 13:19:26 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36402375
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:48 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Nouja, ik ben dus echt zon hakkenvrouw niet alsof mn benen niet lang genoeg zijn, maargoed. Zon tutje ben ik wel.. Dus nee, eigenlijk is dat wel minder verstandig...

Verder heb ik er gisteren een halve dag mee door de stad gelopen, spierpiiiiijn in mn kuiten.. niet normaal.. wilde ze het liefst midden op straat eruit gooien!
Ik moet zoiezo terug ja, maar alleen als er iets niet oke is, zei hij. Nouja, kijk wel hoe het verder loopt. Spierpijn=gewenning, dus wie weet vandaag al beter.
Twee dingen: op hakken lopen is uit den boze. Als je dit aan je orthopeed vertelt, zal hij je dit zeer waarschijnlijk sterk ontraden.
En ten tweede: direct een halve dag op je nieuwe steunzolen de stad in gaan, is ook niet echt verstandig.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:54:48 #32
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36407193
Jaja, ik weet het beetje koppig bezig.
Nu heb ik ze in mn sloffen zitten, haha, (steunzolen in je sloffen.. rirrrrrrrright, maar ik moet ze zo vaak mogelijk dragen en ben nu eenmaal thuis...) en dat gaat al stukken beter.
Hij heeft me hakken idd afgeraden, maar had even niet anders, was niet thuis.
Dan voorlopig maar sneakertjes, gelukkig hoef ik ze maar tijdelijk te dragen ivm een peesontsteking. Hoop dat dat beter gaat..
pi_36726871
Ik zit er nu toch wel heel erg over te denken om eens naar mijn voeten te laten kijken. Maar waar moet ik dan zijn? Bij de huisarts of gelijk naar orthopeed?
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:21:08 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36731672
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 00:19 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit er nu toch wel heel erg over te denken om eens naar mijn voeten te laten kijken. Maar waar moet ik dan zijn? Bij de huisarts of gelijk naar orthopeed?
Hangt even van je ziektekostenverzekering af. Vraag even na of je 't vergoed krijgt en of je een doorverwijzing van je huisarts nodig hebt.

Overigens zul je eerder naar een podotherapeut (paramedisch) dan naar een orthopeed (medisch specialist) gestuurd worden.
pi_36734438
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hangt even van je ziektekostenverzekering af. Vraag even na of je 't vergoed krijgt en of je een doorverwijzing van je huisarts nodig hebt.

Overigens zul je eerder naar een podotherapeut (paramedisch) dan naar een orthopeed (medisch specialist) gestuurd worden.
Tnx ik ga het even uitzoeken.

Ja ik wist niet hoe zo iemand heet dus bladerde even terug en orthopeed was het eerste woord wat ik tegenkwam vandaar.
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:18:25 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36734594
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:13 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx ik ga het even uitzoeken.

Ja ik wist niet hoe zo iemand heet dus bladerde even terug en orthopeed was het eerste woord wat ik tegenkwam vandaar.
Als 't echt ernstig is, kom je uiteindelijk misschien wel bij een orthopeed. Maar ik denk dat een podotherapeut het beginpunt is. Na de huisarts dan.
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:48:30 #37
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36768845
Ik kreeg de helft van de kosten van de zooltjes terug (wat totaal 98 euro heeft gekost..) Maar dat ligt er maar net aan hoe je verzekerd bent.

Ik moet zeggen dat het mij super goed heeft geholpen! Ik had een ontstoken pees bij de bal van mn voet, na 2 weken met die zolen heb ik er zo goed als geen last meer van. Sterker nog, als ik mn schoenen uit doe, en op blote voeten loop, lopen die dingen bijna nog fijner

Heb dus besloten om ze gewoon nog maar even te blijven dragen.

Ik zou dus zeker niet twijfelen om naar de orthopeed te gaan, had eerst ook niet gedacht dat het wat zou helpen (helemaal omdat het in het begin gewoon echt k*t liep, maar nu ben ik super tevreden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')