B.v.d.
quote:Jij bent triest
Op maandag 14 april 2003 18:43 schreef Kogando het volgende:
Ik heb een nieuwe buks gekocht om van die zwarte vogels van het dak te schieten, koutjes ofzo, lijken een beetje op raven. Alleen steeds als ik naar buiten kom met die buks vliegen ze weg alsof ze weten wat een buks is. Zou dat kunnen? En heeft er nog iemand een tip om ze makkelijk te grazen te kunnen nemen? Ik wil er zoveel mogelijk neerknallen.B.v.d.
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:44 schreef Chooselife het volgende:
[afbeelding]
quote:Omdat ze met ze allen al minimaal 6 ton stro uit het dak van de schuur hebben geplukt..
Op maandag 14 april 2003 18:44 schreef Fliepke het volgende:
waarom heb je er last van ?
Toen had hij met de buurt om de tafel gaan zitten werd er voorgesteld dat hij de vogels met zijn dienstwapen afknalde en dat de buurt er verder zijn mondje over dichthield.
Alles is vlekkeloos verlopen.
Al die teringbeesten dood.
quote:Dus daarom ontneem je hun hun leven?
Op maandag 14 april 2003 18:46 schreef Kogando het volgende:[..]
Omdat ze met ze allen al minimaal 6 ton stro uit het dak van de schuur hebben geplukt..
blijf lekker van die vogeltjes af, koop een vogelverschrikker ofzo
quote:En voor een keer ben ik het met El_Catalan eens
Op maandag 14 april 2003 18:44 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Jij bent triest
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:46 schreef Disher het volgende:
wat dacht je van blijven zitten tot ze terugkomen....
quote:Gezien het niet gratis is om een strodekker te laten komen, inderdaad!
Op maandag 14 april 2003 18:47 schreef El_Catalan het volgende:
Dus daarom ontneem je hun hun leven?
quote:Voor 90 euro ofzo heb je d'r een.
Op maandag 14 april 2003 18:49 schreef flippie_flink het volgende:
is zo`n buks niet best duur voor een paar vogels
quote:Als jij je adres effe geeft, dan kom ik wel langs en geef ik je een paar flinke tips
Op maandag 14 april 2003 18:43 schreef Kogando het volgende:
Ik heb een nieuwe buks gekocht om van die zwarte vogels van het dak te schieten, koutjes ofzo, lijken een beetje op raven. Alleen steeds als ik naar buiten kom met die buks vliegen ze weg alsof ze weten wat een buks is. Zou dat kunnen? En heeft er nog iemand een tip om ze makkelijk te grazen te kunnen nemen? Ik wil er zoveel mogelijk neerknallen.B.v.d.
quote:Gaat niet helemaal goed met jouw vriend
Op maandag 14 april 2003 18:48 schreef Kogando het volgende:[..]
Gezien het niet gratis is om een strodekker te laten komen, inderdaad!
quote:Met mijn vriend?
Op maandag 14 april 2003 18:50 schreef El_Catalan het volgende:
Gaat niet helemaal goed met jouw vriend
En ga nou maar weer je vogeltjes voeren, vriend!
quote:Is dit een grap?
Op maandag 14 april 2003 18:50 schreef zim_ra het volgende:
Als jij je adres effe geeft, dan kom ik wel langs en geef ik je een paar flinke tips
quote:Volgens mij mag je geen dienstwapen mee naar huisnemen!
Op maandag 14 april 2003 18:46 schreef jochem8 het volgende:
Een kennis van me is deurwaarder en daar in de buurt had ook iedereen last van die vogels die 's ochtends je wakker maakten en de hele zooi onder schijten.Toen had hij met de buurt om de tafel gaan zitten werd er voorgesteld dat hij de vogels met zijn dienstwapen afknalde en dat de buurt er verder zijn mondje over dichthield.
quote:Ik wil eigenlijk ook wel je adres mag het?
Op maandag 14 april 2003 18:52 schreef Kogando het volgende:[..]
Met mijn vriend?
Laten we er jou vriend van maken...
En ga nou maar weer je vogeltjes voeren, vriend!
quote:¤ 225,- maar de rietdekker kost je heel wat meer.
Op maandag 14 april 2003 18:49 schreef flippie_flink het volgende:
is zo`n buks niet best duur voor een paar vogels
El Gamo Hunter 440
4.5mm 305 m/sec
en vind de moderators dit topic toelaatbaar? Het is net alsof personen hier mogen plannen voor een andere misdaad. Neem aan dat het niet de bedoeling is van het Fok! Forum....
[Dit bericht is gewijzigd door TechXP op 14-04-2003 18:57]
quote:Deurwaarders hebben geen pistool.
Een kennis van me is deurwaarder en daar in de buurt had ook iedereen last van die vogels die 's ochtends je wakker maakten en de hele zooi onder schijten.Toen had hij met de buurt om de tafel gaan zitten werd er voorgesteld dat hij de vogels met zijn dienstwapen afknalde en dat de buurt er verder zijn mondje over dichthield.
ik vind het een beetje triest, je kan toch ook gewoon een vogelverschrikker neerzetten ofzo
Beetje lau om ze neer te knallen omdat ze jouw stro gebruiken, die beesten doen dat heus niet om je te pesten hoor
quote:Ah, je hebt een vriend!
Op maandag 14 april 2003 18:52 schreef Kogando het volgende:[..]
Met mijn vriend?
Laten we er jou vriend van maken...
niks mis mee hoor...
Als die vriend van je nou eens een stukkie verderop gaat staan. Loop jij op die kraaien af met je musket, en als die beesten vluchten en over hem heen vliegen moet ie z'n handtasje de lucht in gooien. Hij raakt d'r vast wel eentje! En dan istie niet eens dood!
quote:Denk dat hij de agenten bedoeld die vaak meegaan met deurwaarders als de situatie uit de hand kan lopen...
Op maandag 14 april 2003 18:57 schreef Roellio het volgende:[..]
Deurwaarders hebben geen pistool, doeber.
quote:en ken je beetje mikke dr mee ?
Op maandag 14 april 2003 18:55 schreef Kogando het volgende:[..]
¤ 225,- maar de rietdekker kost je heel wat meer.
El Gamo Hunter 440
4.5mm 305 m/sec
owja.. gewoon net zolang in de tuin blijven zitten totdat ze terugkomen, en anders btje voer strooien
quote:SCUD launcher
Op maandag 14 april 2003 18:59 schreef DLegion het volgende:
gooi wat gif op dat dak. Als je er niet makkelijk bijkomt, gebruik dan een kattapult en schiet bolletjes gif op het dak.
Je kan ook zorgen dat je ergens een kier maakt waar je snipergun uit hangt. de vogels wennen eraan. En dan neem je ze te grazen.. suc6
quote:Al die dierenvrienden, als konijnen sla van de boer op eten knaltie ze toch ook neer? En ja, ik vang ook regelmatig mollen met een grote stalen klem zodat ze bijna door de helft zijn.
Op maandag 14 april 2003 18:57 schreef Markster het volgende:
meen je dit nou serieus?ik vind het een beetje triest, je kan toch ook gewoon een vogelverschrikker neerzetten ofzo
Beetje lau om ze neer te knallen omdat ze jouw stro gebruiken, die beesten doen dat heus niet om je te pesten hoor
Mensen, mensen... wat staan we tegenwoordig toch ver van de natuur af. Soms is het nodig om een beestje dood te maken ja..
quote:ja want wie aan mijn begonia's komt, komt aan mij!
Op maandag 14 april 2003 19:00 schreef Kogando het volgende:[..]
Al die dierenvrienden, als konijnen sla van de boer op eten knaltie ze toch ook neer? En ja, ik vang ook regelmatig mollen met een grote stalen klem zodat ze bijna door de helft zijn.
Mensen, mensen... wat staan we tegenwoordig toch ver van de natuur af. Soms is het nodig om een beestje dood te maken ja..
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:58 schreef Mitchell het volgende:
en ken je beetje mikke dr mee ?
Er komt nog een kijker op..
quote:Praat geen poep.
Soms is het nodig om een beestje dood te maken ja..
Ik hoop dat ooit iemand jouw neerknalt met een tien keer zo groter kaliber.
Klootzak
Tip: eerst je soldatenpak aandoen dan achter de planten verstoppen en als ze zich eigen omdraaien neerschieten.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyk op 14-04-2003 19:02]
quote:Voer strooien is wel een idee ja.., ga ik eens proberen.
Op maandag 14 april 2003 18:59 schreef thadude het volgende:
whehehehe strakke actie.. kan idd errug vervelend zijn van die schijtende en 'dakslopende' vogelsowja.. gewoon net zolang in de tuin blijven zitten totdat ze terugkomen, en anders btje voer strooien
quote:het is soms ook nodig om een mens dood te maken, mag toch ook niet
Al die dierenvrienden, als konijnen sla van de boer op eten knaltie ze toch ook neer? En ja, ik vang ook regelmatig mollen met een grote stalen klem zodat ze bijna door de helft zijn.
quote:Hoi Volkert.
Op maandag 14 april 2003 19:01 schreef Vassili_Z het volgende:
Kogando, trieste eikel ben je ookIk hoop dat ooit iemand jouw neerknalt met een tien keer zo groter kaliber.
Klootzak
de fik erin, kut hollenjer...
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:03 schreef Kogando het volgende:[..]
Hoi Volkert.
quote:OMG, zie ik daar nou een opmerking die ik goed vind van jou..
Op maandag 14 april 2003 19:03 schreef R2cksson het volgende:
Ik wil ook je adres wel, dan help ik je met je rieten dakje...de fik erin, kut hollenjer...
eng
quote:Nee, hier ben ik
Op maandag 14 april 2003 19:03 schreef Kogando het volgende:[..]
Hoi Volkert.
quote:Volkert 2 is er ook weer
Op maandag 14 april 2003 19:03 schreef R2cksson het volgende:
Ik wil ook je adres wel, dan help ik je met je rieten dakje...de fik erin, kut hollenjer...
quote:Dit is ook de eerste keer dat ik het enigsin d s met je eens ben...
Op maandag 14 april 2003 19:04 schreef Markster het volgende:[..]
OMG, zie ik daar nou een opmerking die ik goed vind van jou..
eng
Jij wil de vogels verjagen met een verschrikker. Het is een vriendelijke "oplossing", maar ik vind dat je die beestjes helemaal met rust moet laten.
Dan maar geen rieten dak...
[Dit bericht is gewijzigd door R2cksson op 14-04-2003 19:13]
En een vogelverschrikker werkt alvast niet!
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:05 schreef Vassili_Z het volgende:
wat is er mis met volkert ?
In mijn ogen is hij een VOLKSHELD
quote:Begrijp je wel dat je volgens je biologieboek ook een beestje bent? Mogen we jou ook afschieten dan? En ver van de natuur staan we nooit, want wij zijn de natuur, hoe sommige ook proberen om er van weg te lopen, we blijven de natuur. En waarom vernietig je dan jezelf?
Wist je dat als je die beesten/kolonie vogels afschiet, dat er dan rondom dat gebied waarschijnlijk meer muggen, vliegen e.d. komen?
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:05 schreef Vassili_Z het volgende:
wat is er mis met volkert ?
In mijn ogen is hij een VOLKSHELD
Ook die van mij!
quote:Ja ik vind ook dat je dan maar kiezels op je dak moet gooien, maar als dat geen optie is, dan maar een vogelverschrikker.
Op maandag 14 april 2003 19:06 schreef R2cksson het volgende:[..]
Dit is ook de eerste keer dat ik het enigsinds met je eens ben...
Jij wil de vogels verjagen met een verschrikker. Het is een vriendelijke "oplossing", maar ik vind dat je die beestjes helemaal met rust moet laten.
Dan maar geen rieten dak...
quote:Ik zou gaan voor een dikker pistool.
Op maandag 14 april 2003 19:06 schreef Kogando het volgende:
Graag alleen serieuze reacties, ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn met dit probleem aangezien de verkoper het probleem ook herkende.En een vogelverschrikker werkt alvast niet!
Dan richt je dat op je eigen hoofd en dan haal je de trekker over. Succes verzekerd, je ergert je niet meer aan die vogels.
Laat ff een man langskomen met een havik, zijn die beesten zo weg en komen ze ook voorlopig niet meer teug. Dit is gewoon een natuurlijke oplossing...
[Dit bericht is gewijzigd door schroefje op 14-04-2003 19:09]
Respecteerd hij dan het leven?
Respecteer het leven van elk wezen op deze planeet.....
quote:enigszins aapje...
Op maandag 14 april 2003 19:06 schreef R2cksson het volgende:
Dit is ook de eerste keer dat ik het enigsinds met je eens ben...
quote:Ja! Laten we een boeren schuur van 150 jaar oud met de grond gelijk maken en zo'n leuke stalen geval neerzetten met golfplaten erop. Kost een paar ton maar dan heb je ook wat...
Jij wil de vogels verjagen met een verschrikker. Het is een vriendelijke "oplossing", maar ik vind dat je die beestjes helemaal met rust moet laten.Dan maar geen rieten dak...
quote:Is het ook natuurlijk om een dictator een aantal leeuwen te geven om daarmee executies uit te laten voeren?
Op maandag 14 april 2003 19:09 schreef schroefje het volgende:
Ik heb zowel de oplossing voor de Volkerts dierenvrienden en de rieten dak zeikerd hier...Laat ff een man langskomen met een havik, zijn die beetsen zo weg en komen ze ook voorlopig niet meer teug. Dit is gewoon een natuurlijke oplossing...
maar om ze daar nou dood voor te schieten
quote:Ja! Das ook een goeie, een vriend van een vriend van mij is valkenier.. Effe onthouden...
Op maandag 14 april 2003 19:09 schreef schroefje het volgende:
Ik heb zowel de oplossing voor de Volkerts dierenvrienden en de rieten dak zeikerd hier...Laat ff een man langskomen met een havik, zijn die beesten zo weg en komen ze ook voorlopig niet meer teug. Dit is gewoon een natuurlijke oplossing...
quote:jouw geld is natuurlijk belangrijker dan de natuur
Op maandag 14 april 2003 19:09 schreef Kogando het volgende:[..]
enigszins aapje...
[..]Ja! Laten we een boeren schuur van 150 jaar oud met de grond gelijk maken en zo'n leuke stalen geval neerzetten met golfplaten erop. Kost een paar ton maar dan heb je ook wat...
quote:Fortuyn was liefhebber van bont...
Op maandag 14 april 2003 19:09 schreef TechXP het volgende:
Waarom een volksheld?
Omdat hij P. doodschoot?Respecteerd hij dan het leven?
Respecteer het leven van elk wezen op deze planeet.....
Nuff said...
quote:beetje appels en peren nietwaar...
Op maandag 14 april 2003 19:10 schreef TechXP het volgende:[..]
Is het ook natuurlijk om een dictator een aantal leeuwen te geven om daarmee executies uit te laten voeren?
als je een havik rond jouw schuurtje laat vliegen gaan die beesten uit hun eigen weg, ik kan me niet voorstellen dat de dierenvrienden hier dit geen "diervriendelijke" oplossing vinden...
want voor de rest lees ik alleen maar veroordelingen van de topicstarter, ipv dat jullie nou eens met een alternatief aankomen
[Dit bericht is gewijzigd door schroefje op 14-04-2003 19:16]
quote:1098km/u.
Op maandag 14 april 2003 19:10 schreef Salvad0R het volgende:
een breek buks @ 305 m / s ?? dat is sneller dan 1000 km / h..
in je dromen maat.
http://www.gamo.com/products/catalog.asp?ProdId=7
De kracht is tegenwoordig vrijgegeven he...
quote:Dat heb jij uit de krant!
Op maandag 14 april 2003 18:45 schreef Leonardo1504 het volgende:
roeken? Die zijn beschermd. Voor onbeschermde soorten heb je een vergunning nodig (en nee een visvergunning is niet genoeg)
En nog een bericht aan de topic-opener, dit is nep, jij doet maar alsof om een groot aantal reacties te uitlokken...
quote:Ja maar het is dan geen reden om hem dood te schieten, zo geef je als dierenvriend toch niet aan dat je leven respecteerd. Ik zou ook wel diverse mensen willen doodknallen omdat ze vlees eten e.d. maar dat doe ik niet omdat het gewoon niet betekent dat je leven respecteeerd, maar dat je net zo erg bent als de andere
Op maandag 14 april 2003 19:12 schreef R2cksson het volgende:[..]
Fortuyn was liefhebber van bont...
Nuff said...
quote:Dat van die visvergunning? Nee
Op maandag 14 april 2003 19:13 schreef Scepsis het volgende:[..]
Dat heb jij uit de krant!
quote:het dragen van een huidje dient beloond te worden met de doodstraf?
Op maandag 14 april 2003 19:12 schreef R2cksson het volgende:[..]
Fortuyn was liefhebber van bont...
Nuff said...
Overigens heeft Volkert met zijn moord aangetoond dus geen respect te hebben voor het leven. Als je Volkert goed vind ben je automatisch ook voor George Bush. Die lost zijn irritaties op precies dezelfde manier op
quote:De roeken tuurlijk...
Op maandag 14 april 2003 19:14 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Dat van die visvergunning? Nee
quote:Opgelost
Op maandag 14 april 2003 19:09 schreef Kogando het volgende:[..]
enigszins aapje...
quote:Ja, laten we dat gaan doen. Ik maak het ding met plezier met de grond gelijk.
[..]Ja! Laten we een boeren schuur van 150 jaar oud met de grond gelijk maken en zo'n leuke stalen geval neerzetten met golfplaten erop. Kost een paar ton maar dan heb je ook wat...
Waar woonde je ook alweer?
quote:Alternatief? Moet de natuur zich aanpassen aan de omgeving(mens) of moet de mens zich aanpassen aan waar hij onder staat?
Op maandag 14 april 2003 19:12 schreef schroefje het volgende:[..]
beetje appels en peren nietwaar...
als je een havik rond jouw schuurtje laat vliegen gaan die beesten uit hun eigen weg, ik kan me niet voorstellen dat de dierenvrienden hier dit geen "diervriendelijke" oplossing vinden...
want voor de rest lees ik alleen maar veoordelingen van de topicstarter, ipv dat jullie nou eens met een alternatief aankomen
En havikken zijn hier geen natuurlijke inbreng naar mijn idee, dus echt natuurlijk is het dan niet...
quote:Is niet nep...
Op maandag 14 april 2003 19:13 schreef Scepsis het volgende:
Dat heb jij uit de krant!En nog een bericht aan de topic-opener, dit is nep, jij doet maar alsof om een groot aantal reacties te uitlokken...
quote:dat is weer een ander topic
Op maandag 14 april 2003 19:14 schreef bojaaper het volgende:
Sjeez iedereen die zo loopt te zeiken over die paar vogels... Wordt je toch ook ziek van. Anders gaan jullie ff zeuren over muizenvallen, dat die zo dier onvriendelijk zijn ofzo sjeez
quote:doe je wel je bivakmasker op? Anders herkennen we je niet
Op maandag 14 april 2003 19:15 schreef R2cksson het volgende:[..]
Opgelost
[..]Ja, laten we dat gaan doen. Ik maak het ding met plezier met de grond gelijk.
Waar woonde je ook alweer?
quote:Ja he, die dingen schieten echt asociaal hard.
Op maandag 14 april 2003 19:14 schreef Salvad0R het volgende:
Damn, dat gaat echt wel hard tegenwoordig.
quote:Nou kom dan eens met een goede oplossing ipv elke oplossing die anderen aandragen af te wijzen als niet natuurlijk en dieronvriendelijk
Op maandag 14 april 2003 19:15 schreef TechXP het volgende:[..]
Alternatief? Moet de natuur zich aanpassen aan de omgeving(mens) of moet de mens zich aanpassen aan waar hij onder staat?
En havikken zijn hier geen natuurlijke inbreng naar mijn idee, dus echt natuurlijk is het dan niet...
quote:Ik wil ook wel zonder komen, maar als jullie erop staan...
Op maandag 14 april 2003 19:17 schreef schroefje het volgende:[..]
doe je wel je bivakmasker op? Anders herkennen we je niet
Ik ga alvast een mooie molotov in elkaar draaien.
quote:Spijkermat in je gazon
Op maandag 14 april 2003 19:15 schreef Chooselife het volgende:
Bij mij achter woont trouwens een ouwe kerel in een rolstoel. Elke keer dat hij met die rolstoel over ons grasveldje crosst, wordt het gazon er niet mooier op. En een tuinman is natuurlijk te duur om dat steeds te herstellen.
Het jammere is dat elke keer dat ik met een m-60 om de hoek kom kijken, dat ie m gewoon direct smeert. Zou die t aanvoelen?
Wie heeft tips, mijn arme grasveldje wordt zo lelijk!
quote:Hij heeft zelf een goede oplossing gegeven, weg met die kutschuur...
Op maandag 14 april 2003 19:18 schreef schroefje het volgende:[..]
Nou kom dan eens met een goede oplossing ipv elke oplossing die anderen aandragen af te wijzen als niet natuurlijk en dieronvriendelijk
quote:Gezien het monumentaal is, is dat niet mogelijk... (voor het geval je de illusie had dat dit een realistische optie was)
Op maandag 14 april 2003 19:20 schreef R2cksson het volgende:
Hij heeft zelf een goede oplossing gegeven, weg met die kutschuur...
quote:heeft dat huis alleen een gevel?
Op maandag 14 april 2003 19:21 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
quote:Haha, lijkt net ja.. nou j't zegt..
Op maandag 14 april 2003 19:22 schreef schroefje het volgende:
heeft dat huis alleen een gevel?
quote:Ja, ik denk dat ik dat maar moet doen... en evt. wat voer strooien.
Op maandag 14 april 2003 19:22 schreef bojaaper het volgende:
Om even antwoord te geven op de originele vraag : die vogels schrikken ervan dat er iemand buiten loopt, ga op je gemakkie stil zitten en ze komen wel terug (k heb ook een buks)
quote:Zoals ik al zei is de mens bezig met net doen alsof ze overal boven staan. Wat maakt een beetje lawaai of vogelpoep uit? Jij praat soms toch ook heel hard of doet je behoefte?
Op maandag 14 april 2003 19:18 schreef schroefje het volgende:[..]
Nou kom dan eens met een goede oplossing ipv elke oplossing die anderen aandragen af te wijzen als niet natuurlijk en dieronvriendelijk
De enige oplossingen die ik zie is:
- leer leven/natuur te respecteren
en als je dat niet doet is de oplossing:
- verhuizen
- geen voedsel neerleggen met de buurt (oftewel geen tafelkleden uitkloppen) en dus geen verwenning daar.
Moord, gif e.d. is geen oplossing. Eventueel zou je nog zorgen dat er een verschrikker komt te staan of je kan zoeken via google voor 'diervriendelijke' oplossingen.
quote:Hé bedankt voor de tip!
Op maandag 14 april 2003 19:20 schreef bojaaper het volgende:[..]
Spijkermat in je gazon
En m'n kleine buurmeisje heb laatst een roze klapkauwgompie op me stoepje uitgekotst. D'r zit nu een roze stipje. En laatst trof ik al een opgedroogd snoepketting-snoepje aan op een tegel. Echt verschrikkelijk. En stratenmakers zijn natuurlijk hartstikke duur om elke keer die tegels te vernieuwen. Elke keer als ik met een glas cyaankali aan kom zetten smeert ze 'm direct. Alsof ze t aanvoelt!
Iemand suggesties om dit te stoppen?
quote:een roofvogel is een verschrikker en diervriendelijk. De topictstarter zou kunnen overwegen een paar katten rond de schuur te laten lopen en ervoor te zorgen dat die beesten zonder moeite het dak op kunnen komen.
Op maandag 14 april 2003 19:24 schreef TechXP het volgende:[..]
Zoals ik al zei is de mens bezig met net doen alsof ze overal boven staan. Wat maakt een beetje lawaai of vogelpoep uit? Jij praat soms toch ook heel hard of doet je behoefte?
- verhuizen
- geen voedsel neerleggen met de buurt (oftewel geen tafelkleden uitkloppen) en dus geen verwenning daar.Moord, gif e.d. is geen oplossing. Eventueel zou je nog zorgen dat er een verschrikker komt te staan of je kan zoeken via google voor 'diervriendelijke' oplossingen.
[Dit bericht is gewijzigd door schroefje op 14-04-2003 19:27]
quote:Nee, dat zal ik zeker onthouden.. voor het geval het niet werkt met de buks.. (anders heb ik die ook maar voor niks)
Op maandag 14 april 2003 19:24 schreef schroefje het volgende:
en vergeet niet die havik te halen
quote:omg, je kan het ook overdrijven
Op maandag 14 april 2003 19:24 schreef TechXP het volgende:[..]
Zoals ik al zei is de mens bezig met net doen alsof ze overal boven staan. Wat maakt een beetje lawaai of vogelpoep uit? Jij praat soms toch ook heel hard of doet je behoefte?
- verhuizen
- geen voedsel neerleggen met de buurt (oftewel geen tafelkleden uitkloppen) en dus geen verwenning daar.Moord, gif e.d. is geen oplossing. Eventueel zou je nog zorgen dat er een verschrikker komt te staan of je kan zoeken via google voor 'diervriendelijke' oplossingen.
partij voor de dieren
quote:Ja, slim zijn ze zeker.. want ze zien het ook als ik mijn buks bij heb..
Op maandag 14 april 2003 19:26 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik zag net een kauw op tv die een engels jochie overal vliegend volgt; naar school,naar het sporten,en binnen op schoot
Kauwen zijn dus hele slimme,aanhankelijke vogels
En volgens mij maakt Kogando een geintje,en als ie het echt zou doen dan is ie gewoon laf...
quote:Ligt eraan welke roofvogel. In nederland komen hoofdzakelijk voor:
Op maandag 14 april 2003 19:21 schreef schroefje het volgende:
Roofvogels komen voor zover ik weet ook in de nederlandse natuur voor, en derhalve is het dus niet onnatuurlijk wanneer je er een uitzet in de buurt van je schuur. Dus nogmaals; wat voor bezwaren kleven er aan deze diervriendlijke oplossing?
Die vallen ook wel vogels aan, maar kraaiachtige niet zo snel, wel musjes of kleinere vogels.
Havikken dus waarschijnlijk niet, en als je dieren gebruikt die hier oorspronkelijk niet voor komen, is dat niet echt 'natuurlijk'.
Je gaat ook geen ijsbeer halen om zeehonden in de waddenzee te vangen. Denk niet dat het zo hoort...
Deze zijn het.. Leuke beestjes, helaas.
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 14-04-2003 19:29]
quote:Maar je krijgt er dus een kick van...
Op maandag 14 april 2003 19:27 schreef Kogando het volgende:[..]
Ja, slim zijn ze zeker.. want ze zien het ook als ik mijn buks bij heb..
quote:Stoer hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Summertime op 14-04-2003 19:30]
quote:Beetje onnozel antwoord, vind je niet
Vroeger ging ik altijd op konijnen en ratten schieten bij een vriendje die op een boerderij woonde, dolle pret
Alleen wel jammer dat we niet zo'n krachtige buks hadden, met deze schiet je ze wel in een keer dood lijkt me.
quote:Als jij wordt gebeten door een mug huur je ook een professionele muggenvanger in?
Op maandag 14 april 2003 19:33 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Beetje onnozel antwoord, vind je niet
Dus iedereen die ergens last van heeft mag zomaar een dier doodmaken.... Grow up ! Dat moet dan altijd nog professioneel worden opgelost en niet door zo'n stelletje losers die de dieren alleen maar verwonden.
quote:Omdat die z'n dak niet opvreten
Op maandag 14 april 2003 19:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Heb je huisdieren Kogando?
Waarom zou je die niet met je buks doodschieten...
quote:Goed mikken dus!
Op maandag 14 april 2003 19:29 schreef Summertime het volgende:
Kraaien en kauwen kunnen een ware plaag zijn. Zelf afschieten lijkt me een hele slechte optie, omdat je ze vaak alleen heel vervel;end verwondt, en de beestjes een hele lijdensweg voor de boeg hebben.
quote:mug is een insect
Op maandag 14 april 2003 19:34 schreef Spina1 het volgende:[..]
Als jij wordt gebeten door een mug huur je ook een professionele muggenvanger in?
insecten zijn ongedierte
Dieren zijn er voor de mens hoor, en als ze voor zo veel overlast zorgen mag je daar best wel wat aan doen, en als je er dan tegelijkertijd een beetje plezier aan beleeft sla je toch 2 vliegen in 1 klap?
quote:Echt typisch een dom antwoord.... gaan we even een mug vergelijken met een vogel..... je mag toch niet zomaar dieren neerknallen of wat dan ook? Nooit van normen en waarden gehoord? Als er overlast is dan moet je de gemeente bellen ...
Op maandag 14 april 2003 19:34 schreef Spina1 het volgende:[..]
Als jij wordt gebeten door een mug huur je ook een professionele muggenvanger in?
quote:Wat is het verschil tussen een mug en een vogel dan?
Op maandag 14 april 2003 19:38 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Echt typisch een dom antwoord.... gaan we even een mug vergelijken met een vogel..... je mag toch niet zomaar dieren neerknallen of wat dan ook? Nooit van normen en waarden gehoord? Als er overlast is dan moet je de gemeente bellen ...
quote:dieren zijn er voor de mens? WHAHAHAHA wat een lijp antwoord! Wij zijn maar een gedeelte van de natuur hoor, alleen dat snappen de mensen tegenwoordig niet meer. De mensheid is degene die de natuur verkracht, niet de dieren !
Op maandag 14 april 2003 19:38 schreef Spina1 het volgende:
Maar wat een stelletje zeikerds hier..Dieren zijn er voor de mens hoor, en als ze voor zo veel overlast zorgen mag je daar best wel wat aan doen, en als je er dan tegelijkertijd een beetje plezier aan beleeft sla je toch 2 vliegen in 1 klap?
quote:Plezier? Jij spoort niet helemaal jongen!
Maar wat een stelletje zeikerds hier..Dieren zijn er voor de mens hoor, en als ze voor zo veel overlast zorgen mag je daar best wel wat aan doen, en als je er dan tegelijkertijd een beetje plezier aan beleeft sla je toch 2 vliegen in 1 klap?
quote:Vind je het nou leuk om levende wezens pijn te doen?
Op maandag 14 april 2003 19:33 schreef Spina1 het volgende:
Lachen man, beetje kloten met een buks..Vroeger ging ik altijd op konijnen en ratten schieten bij een vriendje die op een boerderij woonde, dolle pret
Alleen wel jammer dat we niet zo'n krachtige buks hadden, met deze schiet je ze wel in een keer dood lijkt me.
quote:En jij gelooft dat?
Op maandag 14 april 2003 19:35 schreef Spina1 het volgende:[..]
Omdat die z'n dak niet opvreten
Die kleine vielen zo naar beneden.
We zijn er mee gestopt nadat we een reiger aanschoten en dat beest verward wegvloog. Was een beetje kansloos
quote:Lees Markster hierboven
Op maandag 14 april 2003 19:39 schreef Spina1 het volgende:[..]
Wat is het verschil tussen een mug en een vogel dan?
quote:Waar maak jij op dat ze er voor de mensen zijn? (christelijke afkomst/invloed zeker?)
Volgens de biologen ben je gewoon net als andere dieren gewoon een dier. En zelfs een zoogdier. Kijk zo leer je weer eens wat nieuws!
quote:Ja, z'n katten laten z'n dak met rust.
Op maandag 14 april 2003 19:39 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
En jij gelooft dat?
quote:Sorry hoor maar jij snapt er ook echt totaal geen zak van... Denk je nu echt dat de gemeente komt...
Op maandag 14 april 2003 19:38 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Echt typisch een dom antwoord.... gaan we even een mug vergelijken met een vogel..... je mag toch niet zomaar dieren neerknallen of wat dan ook? Nooit van normen en waarden gehoord? Als er overlast is dan moet je de gemeente bellen ...
quote:De biologen kunnen wel meer zeggen
Op maandag 14 april 2003 19:41 schreef TechXP het volgende:[..]
Waar maak jij op dat ze er voor de mensen zijn? (christelijke afkomst/invloed zeker?)
Volgens de biologen ben je gewoon net als andere dieren gewoon een dier. En zelfs een zoogdier. Kijk zo leer je weer eens wat nieuws!
Het is mijn mening, maakt me niet uit wat jij er van vindt..
quote:Geef nou eens antwoord.
Op maandag 14 april 2003 19:40 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Lees Markster hierboven
quote:Vogel is groep bestaande uit diverse vogels
Op maandag 14 april 2003 19:39 schreef Spina1 het volgende:[..]
Wat is het verschil tussen een mug en een vogel dan?
En deze zijn allemaal dieren
[Dit bericht is gewijzigd door TechXP op 14-04-2003 19:43]
quote:Nee, ik heb liever dat ze meteen dood gaan..
Op maandag 14 april 2003 19:39 schreef Zworld het volgende:[..]
Vind je het nou leuk om levende wezens pijn te doen?
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar een beetje collateral damage is natuurlijk nooit te voorkomen.
quote:Vermeng de cyaankali door een lollie of ander dergelijk snoepgoed
Op maandag 14 april 2003 19:25 schreef Chooselife het volgende:[..]
En m'n kleine buurmeisje heb laatst een roze klapkauwgompie op me stoepje uitgekotst. D'r zit nu een roze stipje. En laatst trof ik al een opgedroogd snoepketting-snoepje aan op een tegel. Echt verschrikkelijk. En stratenmakers zijn natuurlijk hartstikke duur om elke keer die tegels te vernieuwen. Elke keer als ik met een glas cyaankali aan kom zetten smeert ze 'm direct. Alsof ze t aanvoelt!
Iemand suggesties om dit te stoppen?
quote:Ja, dat snap ik..
Op maandag 14 april 2003 19:43 schreef TechXP het volgende:[..]
Vogel is groep bestaande uit diverse vogels
Mug is een dier uit een bepaalde groep -> insecten
Maar waarom zou je wel een mug mogen doden en geen vogel..
Jij veroordeelt ons om het doden van een vogel, ik durf te wedden dat jij wel eens muggen doodt, waarom zijn wij dan slechter?
quote:Ja, maar zo'n vogel stijlvol neerschieten kan je natuurlijk ook zien als een soort van respect..
Op maandag 14 april 2003 19:44 schreef Markster het volgende:
ik blijf erbij dat ik het zielig vind, en NEE, ik ben geen milieu-aktivist en ik stem NIET op groen-links. Maar natuur is wel een mooi iets waar je ook respect voor moet hebben.
quote:Nou ok, dan als jij harde feiten niet wilt zien, dan maakt het mij niet uit!
Op maandag 14 april 2003 19:42 schreef Spina1 het volgende:[..]
De biologen kunnen wel meer zeggen
Het is mijn mening, maakt me niet uit wat jij er van vindt..
Je lijkt de minister van Informatie van Irak wel. Feiten liggen er, maar je wilt ze niet zien!
Maar goed, jij vind het zo....
quote:Doe je dat ook met katten die in je tuin poepen?
Op maandag 14 april 2003 19:42 schreef Kogando het volgende:
Even ter illustratie, dit is dus de bedoeling. En iedereen die dit niet aanstaat,
quote:Kan je niet lezen dan? Jullie zijn een stelletje dierenmishandelaars en zijn er nog trots op ook. Snap ook niet dat je zoveel plezier beleeft aan het verwonden/doodmaken van een dier... en voor jouw informatie: muggen zijn ongediertes net als kakkerlakken etc...etc.... Muggen kunnen ziektes overbrengen via bloed...
Op maandag 14 april 2003 19:42 schreef Spina1 het volgende:[..]
Geef nou eens antwoord.
[Dit bericht is gewijzigd door Muurbloempje op 14-04-2003 19:46]
quote:OMG vogels kunnen ook ziektes overbrengen...
Op maandag 14 april 2003 19:45 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Kan je niet lezen dan? Jullie zijn een stelletje dierenmishandelaars en zijn er nog trots op ook. Snap ook niet dat je zoveel plezier beleeft aan het verwonden/doodmaken van een dier... en voor jouw informatie: muggen zijn ongediertes net als kakkerlakken etc...etc.... Muggen kunnen ziektes overbrengen via bloed...
quote:Sorry, maar ik dood geen muggen (tot mijn spijt wel vroeger gedaan
Op maandag 14 april 2003 19:44 schreef Spina1 het volgende:[..]
Ja, dat snap ik..
Maar waarom zou je wel een mug mogen doden en geen vogel..
Jij veroordeelt ons om het doden van een vogel, ik durf te wedden dat jij wel eens muggen doodt, waarom zijn wij dan slechter?
Ik leef zonder het nemen van leven
quote:Sorry, maar dat zijn geen argumenten..
Op maandag 14 april 2003 19:45 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Kan je niet lezen dan? Jullie zijn een stelletje dierenmishandelaars en er nog trots op ook. Snap ook niet dat je zoveel plezier beleeft aan het verwonden/doodmaken van een dier... en voor jouw informatie: muggen zijn ongediertes net als kakkerlakken etc...etc.... Muggen kunnen ziektes overbrengen via bloed...
quote:Het is zijn eigen zaak dus ik denk het wel.
Op maandag 14 april 2003 18:53 schreef TechXP het volgende:[..]
Volgens mij mag je geen dienstwapen mee naar huisnemen!
quote:als ie een mooie dubbele backflip maakt cker
Op maandag 14 april 2003 19:45 schreef Spina1 het volgende:[..]
Ja, maar zo'n vogel stijlvol neerschieten kan je natuurlijk ook zien als een soort van respect..
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:41 schreef bojaaper het volgende:[..]
Sorry hoor maar jij snapt er ook echt totaal geen zak van... Denk je nu echt dat de gemeente komt...
En wie ben jij om te zeggen dat een mug geen dier is, dan moet je ook die beesten beschermen, maar NEE want dat zijn ONGEDIERTE. Voor die gozer zijn die vogels ook ongedierte, dus schiet ie ze af en das gewoon een goeie oplossing!
quote:Nee, want dat veroorzaakt geen schade.
Op maandag 14 april 2003 19:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
Doe je dat ook met katten die in je tuin poepen?
quote:Bedankt voor de tip, kan misschien nog wel bruikbaar blijken voor Kogando.
Op maandag 14 april 2003 19:46 schreef -Mark- het volgende:
Ik ben zelf een redelijke dierenvriend en stond superverbaasd en verachtelijk te kijken toen een vriend van me vertelde hoe hij en zijn broertje dit zelfde probleem altijd oplosten. Allemaal kooitjes in het veld met lokaas erin, beestjes vliegen naar binnen, deurtje valt dicht. Kerel en broertje halen die vogeltjes eruit, stevig vasthouden in één hand en dan keihard het hoofdje op de rand van een stevige houten tafel slaan, breekt zijn nekje en alles is over. Zo vulden ze sommige dagen wel een vuilniszak vol met dode kraaien... Dat vertelden ze me glimlachend, ik zou het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen. Maar zij waren echt in de natuur opgegroeid en wisten niet veel beter, hebben ook een wat brute vader volgens mij die ze het ´goede´ voorbeeld geeft, aangezien de kraaien aan hun kuikentjes op de boerderij kwamen en ze opaten. Erg dubbel dit onderwerp, weet niet zo goed wat je er mee aan moet met dit probleem, vraag het is na bij professionals....
quote:Wees maar blij dat je jezelf gelooft want ik geloof het NOOIT.
Op maandag 14 april 2003 19:46 schreef TechXP het volgende:[..]
Sorry, maar ik dood geen muggen (tot mijn spijt wel vroeger gedaan
maar toen wist ik niet veel....)
quote:Of uiteen spat! Met zo'n wolkje bloed wat ff in de lucht blijft hangen
Op maandag 14 april 2003 19:47 schreef Markster het volgende:[..]
als ie een mooie dubbele backflip maakt cker
quote:Deurwaarders hebben zeker weten wel een pistool.
Op maandag 14 april 2003 18:57 schreef Roellio het volgende:[..]
Deurwaarders hebben geen pistool.
quote:Mohaa style
Op maandag 14 april 2003 19:48 schreef Spina1 het volgende:[..]
Of uiteen spat! Met zo'n wolkje bloed wat ff in de lucht blijft hangen
quote:genoeg zo
Op maandag 14 april 2003 19:48 schreef Spina1 het volgende:[..]
Of uiteen spat! Met zo'n wolkje bloed wat ff in de lucht blijft hangen
quote:Jij trapt elke week tientallen mieren dood..
Op maandag 14 april 2003 19:46 schreef TechXP het volgende:[..]
Sorry, maar ik dood geen muggen (tot mijn spijt wel vroeger gedaan
maar toen wist ik niet veel....)
Pleeg zelfmoord, dan blijven er duizenden leven, waarom doe je dat niet, egoist?
quote:mee eens
Op maandag 14 april 2003 19:50 schreef Spina1 het volgende:[..]
Jij trapt elke week tientallen mieren dood..
Pleeg zelfmoord, dan blijven er duizenden leven, waarom doe je dat niet, egoist?
Maar goed, volgens sommigen mag de topicstarter zich niet ergeren aan de dieren en er al helemaal nix aan doen; zelfs een vogelverschrikker gaat kennelijk al te ver...
Ik stel voor die mensen te negeren en te werken aan een diervriendelijke oplossing. Mijn ideeen waren de nattur z'n werk te laten doen door katten of roofvogels om de boerderij uit te zetten...
quote:Op zich ook wel een manier ja, maar dan moet je weer een kooitje hebben natuurlijk. Ik heb persoonlijk niet echt moeite met het afmaken van zo'n beestje als het nodig is. Heb ook genoeg kippen gevangen en daarbij sneuvelde er hier en daar ook wel een.
Op maandag 14 april 2003 19:46 schreef -Mark- het volgende:
Ik ben zelf een redelijke dierenvriend en stond superverbaasd en verachtelijk te kijken toen een vriend van me vertelde hoe hij en zijn broertje dit zelfde probleem altijd oplosten. Allemaal kooitjes in het veld met lokaas erin, beestjes vliegen naar binnen, deurtje valt dicht.... etc
quote:Dan geloof je dat toch niet! Ik sla nooit expres dieren dood ofzo. Natuurlijk trap ik weleens op straat op een slak of mier. Maar ik ga nooit expres een dier doden!
Op maandag 14 april 2003 19:48 schreef bojaaper het volgende:[..]
Wees maar blij dat je jezelf gelooft want ik geloof het NOOIT.
Geloof je het niet? Ze verklaren mij genoeg voor gek enzo hoor, maar dat maakt mij niet uit.
quote:Goeie vergelijking... NOT! Iemand die loopt en diertjes dood trapt onder zijn voeten vergelijken met het bewust neerknallen van vogels...
Op maandag 14 april 2003 19:50 schreef Spina1 het volgende:[..]
Jij trapt elke week tientallen mieren dood..
quote:Wil je dan misschien ook uitleggen wat er niet aan de vergelijking klopt?
Op maandag 14 april 2003 19:52 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Goeie vergelijking... NOT! Iemand die loopt en diertjes dood trapt onder zijn voeten vergelijken met het bewust neerknallen van vogels...
Moeizaam discussieren met jou hoor
quote:Net of jij in de zomer wanneer je in bed ligt en er zo'n #@*@ mug om je heen hangt niet moordneigingen krijgt...
Op maandag 14 april 2003 19:52 schreef TechXP het volgende:[..]
Dan geloof je dat toch niet! Ik sla nooit expres dieren dood ofzo. Natuurlijk trap ik weleens op straat op een slak of mier. Maar ik ga nooit expres een dier doden!
Geloof je het niet? Ze verklaren mij genoeg voor gek enzo hoor, maar dat maakt mij niet uit.
quote:Hm, nu komt de bijvoeging 'expres' er al bij..
Op maandag 14 april 2003 19:52 schreef TechXP het volgende:[..]
Dan geloof je dat toch niet! Ik sla nooit expres dieren dood ofzo. Natuurlijk trap ik weleens op straat op een slak of mier. Maar ik ga nooit expres een dier doden!
Eerst was het dus nog 'Ik leef zonder het nemen van leven'..
jokkebrok..
quote:expres of niet expres is toch wel een verschil tussen!
Op maandag 14 april 2003 19:52 schreef Spina1 het volgende:[..]
Wil je dan misschien ook uitleggen wat er niet aan de vergelijking klopt?
En heb je trouwens een bron over het vertrappen van mieren?
quote:Vette pussy ben jij, who cares over een vogel, in afrika gaan er 20 per dag dood ofzo, ga daar wat aan doen, get a life
Op maandag 14 april 2003 19:54 schreef TechXP het volgende:[..]
expres of niet expres is toch wel een verschil tussen!
quote:Dan gaat hij uit bed, zoekt de mug op, geeft deze wat te eten en te drinken om hem vervolgens met een vol buikje op straat te zetten met het verzoek niet meer terug te komen...
Op maandag 14 april 2003 19:53 schreef bojaaper het volgende:
Net of jij in de zomer wanneer je in bed ligt en er zo'n #@*@ mug om je heen hangt niet moordneigingen krijgt...
Of zou hij 'm gewoon platslaan?
quote:Jah, maar omdat jij per se naar de bioscoop moet, weet je van tevoren dat er insecten dood zullen gaan.. Daar heb je geen bron voor nodig, als je logisch nadenkt is dat gewoon een vaststaand feit.
Op maandag 14 april 2003 19:54 schreef TechXP het volgende:[..]
expres of niet expres is toch wel een verschil tussen!
Dus puur om de reden dat jij wat lol wil hebben op een avond (je kan net zo goed thuis zitten) sterven er kleine lieve beestjes.
Het verschil is natuurlijk, dat Kogando een serieus probleem heeft, en daar vanaf komt door hetzelfde als jou te doen, maar dan natuurlijk met een betere reden.
(dit natuurlijk met de anneme dat jij wel eens naar de bios gaat, als dit niet zo is, verander dan 'bios' in 'biologische groenteboer' ofzo)
[Dit bericht is gewijzigd door Spina1 op 14-04-2003 19:57]
quote:Meestal ben ik een heel makkelijk persoon
Op maandag 14 april 2003 19:52 schreef Spina1 het volgende:[..]
Wil je dan misschien ook uitleggen wat er niet aan de vergelijking klopt?
Als je loopt dan ga je niet bewust de dieren doodtrappen en als je een buks pakt dan ga je doelbewust een dier neerknallen... snap je?
Geloof het of niet, ben in het echt een heel lief en aardig persoon alleen snap ik niet dat jullie zo praten alsof het leuk is om een dier neer te schieten
quote:Ja sorry legde het niet goed genoeg uit!
Op maandag 14 april 2003 19:53 schreef Spina1 het volgende:[..]
Hm, nu komt de bijvoeging 'expres' er al bij..
Eerst was het dus nog 'Ik leef zonder het nemen van leven'..
jokkebrok..
Het leven zonder nemen slaat op dat je het niet zomaar expres neemt.
Dus per ongeluk een dier doodtrappen daar kan je moeilijk wat aan doen.
quote:ik geloof je
Op maandag 14 april 2003 19:56 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Meestal ben ik een heel makkelijk persoon
Vraag Bastard maar
... zou jullie wel eens in het echt willen zien en dan kijken of jullie nog zo praten eigenlijk. Via internet is het makkelijk tikken en mee te praten.
Als je loopt dan ga je niet bewust de dieren doodtrappen en als je een buks pakt dan ga je doelbewust een dier neerknallen... snap je?
Geloof het of niet, ben in het echt een heel lief en aardig persoon alleen snap ik niet dat jullie zo praten alsof het leuk is om een dier neer te schieten
quote:Ok de topicstarter schiet 'per ongeluk' vogels dood, probleem opgelost
Op maandag 14 april 2003 19:56 schreef TechXP het volgende:[..]
Ja sorry legde het niet goed genoeg uit!
quote:Zucht, als jij een wespennest op zolder hebt laat je ze ook verdelgen.. Of ga je dan in de tuin wonen?
Op maandag 14 april 2003 19:56 schreef TechXP het volgende:
Ja sorry legde het niet goed genoeg uit!Het leven zonder nemen slaat op dat je het niet zomaar expres neemt.
quote:Thuis blijven zitten? Heel makkelijk hoor.. scheelt heel wat diertjes.
quote:Denk niet dat het veel zin heeft om het uit te leggen net zoals zij niet kunnen uitleggen dat je zomaar vogels mag neerknallen als je er last van hebt.... dit is na de 255ste post nog niet over denk ik zo
quote:Inderdaad, ik vind het de kunst om er zo dicht mogelijk naast te schieten.. Maar doodmaken, tuurlijk niet.. zulke lieve schatjes.
Op maandag 14 april 2003 19:57 schreef bojaaper het volgende:
Ok de topicstarter schiet 'per ongeluk' vogels dood, probleem opgelost
quote:Maar dat is leuk hoor! Heb je het wel eens gedaan, zo nee, dan kan je er eigenlijk ook niet over oordelen he?
Op maandag 14 april 2003 19:56 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
quote:oh god, nou zie ik het, je bent zo'n partij voor de dieren knakker...
weet je dat door het gebruik van de computer op dit moment de natuur vervuild wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door schroefje op 14-04-2003 19:59]
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:57 schreef Markster het volgende:[..]
ik geloof je
![]()
quote:Ik heb weinig echte lol als deze wereld nog een groot leedvermaak is. Er is toch echt een verschil in het doden van dieren bewust en het doden van dieren onbewust.
Op maandag 14 april 2003 19:55 schreef Spina1 het volgende:[..]
Jah, maar omdat jij per se naar de bioscoop moet, weet je van tevoren dat er insecten dood zullen gaan.. Daar heb je geen bron voor nodig, als je logisch nadenkt is dat gewoon een vaststaand feit.
Dus puur om de reden dat jij wat lol wil hebben op een avond (je kan net zo goed thuis zitten) sterven er kleine lieve beestjes.
Het verschil is natuurlijk, dat Kogando een serieus probleem heeft, en daar vanaf komt door hetzelfde als jou te doen, maar dan natuurlijk met een betere reden.
En je kan ook best zonder dode insecten ergens naar toe gaan, denk je nou echt dat je altijd op een mier trapt elke dag maar weer? Daarom zie ik toch wel een bron voor je zegt dat er 10 doodgaan.
quote:Ik zal voor straf voor al je onzinnige posts 5 vogels meer door hun kop knallen. Dat krijg je er nou van, dierenbeul!
Op maandag 14 april 2003 19:58 schreef Muurbloempje het volgende:
Denk niet dat het veel zin heeft om het uit te leggen net zoals zij niet kunnen uitleggen dat je zomaar vogels mag neerknallen als je er last van hebt.... dit is na de 255ste post nog niet over denk ik zo
quote:Tis vet knap als je er net langs kan schieten, zo dat het gevogelte schrikt en een andere woonplaats kan zoeken
Op maandag 14 april 2003 19:58 schreef Kogando het volgende:[..]
Inderdaad, ik vind het de kunst om er zo dicht mogelijk naast te schieten.. Maar doodmaken, tuurlijk niet.. zulke lieve schatjes.
quote:Ik probeer zoveel mogelijk goed te doen als er in mijn bereik ligt!
Op maandag 14 april 2003 19:55 schreef bojaaper het volgende:[..]
Vette pussy ben jij, who cares over een vogel, in afrika gaan er 20 per dag dood ofzo, ga daar wat aan doen, get a life
quote:Dier bewust neerschieten is niet mijn soort lol... vind het ziek sorry maar dat is mijn mening! Ik hoef het niet eens te zijn met jou of degenen die het wel leuk vinden toch?
Op maandag 14 april 2003 19:59 schreef Spina1 het volgende:[..]
Maar dat is leuk hoor! Heb je het wel eens gedaan, zo nee, dan kan je er eigenlijk ook niet over oordelen he?
(of het leuk is bedoel ik dan)
quote:Het gaat natuurlijk om het principe.. of denk jij dat je nooit op mieren trapt? Of dat er nou 10 of 20 zijn maakt voor mijn standpunt nix uit.
Op maandag 14 april 2003 19:59 schreef TechXP het volgende:[..]
En je kan ook best zonder dode insecten ergens naar toe gaan, denk je nou echt dat je altijd op een mier trapt elke dag maar weer? Daarom zie ik toch wel een bron voor je zegt dat er 10 doodgaan.
Jouw standpunten daarentegen zijn erg matig onderbouwt.
quote:Bla bla bla, dan ben je vast ook zo'n evangelist die zn poot tussen de deur zet om HET WOORD te verkondigen (die zou je eigenlijk ook eens goed moeten raken met een gun
Op maandag 14 april 2003 20:00 schreef TechXP het volgende:[..]
Ik probeer zoveel mogelijk goed te doen als er in mijn bereik ligt!
quote:Ik moet bijna lachen
Op maandag 14 april 2003 20:00 schreef Kogando het volgende:[..]
Ik zal voor straf voor al je onzinnige posts 5 vogels meer door hun kop knallen. Dat krijg je er nou van, dierenbeul!
quote:Nee, maar ik hoef het toch ook niet met jou eens te zijn? Jij begint met oordelen, dus nu draai je het zaakje mooi om..
Op maandag 14 april 2003 20:00 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Dier bewust neerschieten is niet mijn soort lol... vind het ziek sorry maar dat is mijn mening! Ik hoef het niet eens te zijn met jou of degenen die het wel leuk vinden toch?
quote:Dan moet je dus zelfmoord plegen.
quote:Ja zo leven we nu, maar door meer te mailen hoef ik minder papier te verspillen. Zo zijn er voor -en nadelen aan alles.
Op maandag 14 april 2003 19:59 schreef schroefje het volgende:[..]
oh god, nou zie ik het, je bent zo'n partij voor de dieren knakker...
weet je dat door het gebruik van de computer op dit moment de natuur vervuild wordt.
Ik probeer wel recyclebare producten te gebruiken en de zuinigste apparaten. En wil als ik op mijzelf ga wonen zonnenpanelen aanschaffen voor al het energiegebruik!
En wat is er mis met de PvdD, waar heb jij op gestemd? Maar goed dat is een ander topic
quote:omg, jij bent duidelijk zo een rugzakdragende-hippie-milieu-aktivist
quote:Nee die laat ik daar zitten, maar scherm het gedeelte af of ik zorg dat het nest word weggehaald en ergens anders word neergezet. Heb me niet in diervriendelijke onderwerpen verdiept voor deze dieren.
Op maandag 14 april 2003 19:57 schreef Kogando het volgende:[..]
Zucht, als jij een wespennest op zolder hebt laat je ze ook verdelgen.. Of ga je dan in de tuin wonen?
quote:Haha, dat vind ik zo'n onzin he.. dat scheelt echt geen ene ruk, het enige wat het doet is jou een gevoel geven van 'goh, wat ben ik goed bezig'.
Op maandag 14 april 2003 20:02 schreef TechXP het volgende:[..]
Ik probeer wel recyclebare producten te gebruiken en de zuinigste apparaten. En wil als ik op mijzelf ga wonen zonnenpanelen aanschaffen voor al het energiegebruik!
Maar van mij mag je hoor
quote:Zucht
Op maandag 14 april 2003 20:01 schreef Spina1 het volgende:[..]
Nee, maar ik hoef het toch ook niet met jou eens te zijn? Jij begint met oordelen, dus nu draai je het zaakje mooi om..
aan Markster... en veel plezier verder met dit topic
quote:Wat is er mis met hanen- en stierengevechten?
Op maandag 14 april 2003 20:04 schreef Kogando het volgende:
Ik snap best dat er hier dierenvrienden zijn die droefgeestig het onnodige sterven van hun kleine danwel grote vriendjes gadeslaan. Ik leef met ze mee, zeker bij hanengevechten of stierengevechten en zulk soort evenementen. Maar als er sprake is van overlast, zoals hier waar ze al voor ruim dan 1000 euro schade hebben aangericht. Dan moet er iets gebeuren om de populatie te decimeren.
quote:Nee hoor!
Op maandag 14 april 2003 20:01 schreef bojaaper het volgende:[..]
Bla bla bla, dan ben je vast ook zo'n evangelist die zn poot tussen de deur zet om HET WOORD te verkondigen (die zou je eigenlijk ook eens goed moeten raken met een gun
)
quote:kijk, hier geef ik je wel gelijk in, alleen probeer het met die havik, dat vind ik persoonlijk een goed idee.
Op maandag 14 april 2003 20:04 schreef Kogando het volgende:
Ik snap best dat er hier dierenvrienden zijn die droefgeestig het onnodige sterven van hun kleine danwel grote vriendjes gadeslaan. Ik leef met ze mee, zeker bij hanengevechten of stierengevechten en zulk soort evenementen. Maar als er sprake is van overlast, zoals hier waar ze al voor ruim dan 1000 euro schade hebben aangericht. Dan moet er iets gebeuren om de populatie te decimeren.
quote:Ik ga/ging zo vaak legaal jagen
Op maandag 14 april 2003 20:04 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Zucht
Bewust neerknallen van dieren mag niet...
En dat het afknallen van de vogeltjes uit dit topic niet mag, ach.. je mag ook geen 130 op de snelweg..
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:04 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Zucht
Bewust neerknallen van dieren mag niet... Nooit van wetten gehoord? Zou jullie wel eens in het echt willen zien en dan kijken of jullie nog zo praten. Hier is het makkelijk zo via Fok... lekker anoniem...
aan Markster... en veel plezier verder met dit topic
[Dit bericht is gewijzigd door Markster op 14-04-2003 20:07]
quote:Klets niet man, in het echt zal ik wellicht nog wat minder subtiel zijn omdat ik dan geen risico loop een ban te krijgen..
Op maandag 14 april 2003 20:04 schreef Muurbloempje het volgende:
ZuchtBewust neerknallen van dieren mag niet... Nooit van wetten gehoord? Zou jullie wel eens in het echt willen zien en dan kijken of jullie nog zo praten. Hier is het makkelijk zo via Fok... lekker anoniem...
quote:Door te leven kan ik misschien nog andere levens redden, dus ja...en zelfmoord vind ik niet de oplossing en ook niet erg diervriendelijk
Op maandag 14 april 2003 20:02 schreef Spina1 het volgende:[..]
Dan moet je dus zelfmoord plegen.
quote:Maar zeg nou eens eerlijk; je vindt morgen bij het maken van je ontbijt allemaal kakkerlakken bij je pullen havermout. wat doe je?
Op maandag 14 april 2003 20:02 schreef TechXP het volgende:[..]
Ja zo leven we nu, maar door meer te mailen hoef ik minder papier te verspillen. Zo zijn er voor -en nadelen aan alles.
En wat is er mis met de PvdD, waar heb jij op gestemd?
Maar goed dat is een ander topic
a: ik behoud mijn waardigheid op Fok! en zwets dat ik wel kan leven met die 100en kakkerlakken
b: ik ga ze eigenhandig vangen en zet ze uit in een bosrijk gebied
c: ik bel de exterminator en die spuit ze met wat giftige straaltjes hier en daar zo het hiernamaal in
d: anders, nl.
quote:psst, het is een vrouw
Op maandag 14 april 2003 20:07 schreef Kogando het volgende:[..]
Klets niet man, in het echt zal ik wellicht nog wat minder subtiel zijn omdat ik dan geen risico loop een ban te krijgen..
quote:Juist wel; dan stel je je lichaam in dienst van de maden
Op maandag 14 april 2003 20:07 schreef TechXP het volgende:[..]
Door te leven kan ik misschien nog andere levens redden, dus ja...en zelfmoord vind ik niet de oplossing en ook niet erg diervriendelijk
quote:Als jij er van overtuigd bent dat jouw leven ervoor zorgt dat er minder dieren dood gaan, ben je nog hypocrieter dan ik al dacht.
Op maandag 14 april 2003 20:07 schreef TechXP het volgende:[..]
Door te leven kan ik misschien nog andere levens redden, dus ja...en zelfmoord vind ik niet de oplossing en ook niet erg diervriendelijk
quote:Ik heb al eerder aangegeven dat ik heus wel eens per ongeluk op een slak trap of mieren of iets anders. Er sterven natuurlijk wel dieren door je eigen aanwezigheid, dat is gewoon het behouden van dieren. Het is echter niet zo dat je voor de gein en vanwege irritatie en eigen belang dieren gaat doden, zomaar omdat je die beesten als minderwaardig ziet.
Op maandag 14 april 2003 20:00 schreef Spina1 het volgende:[..]
Het gaat natuurlijk om het principe.. of denk jij dat je nooit op mieren trapt? Of dat er nou 10 of 20 zijn maakt voor mijn standpunt nix uit.
Jouw standpunten daarentegen zijn erg matig onderbouwt.
quote:d: anders nl. : "ik zou ze allemaal houden en ze krijgen allemaal een naampje!! Zo help ik ze nog eens en doe ik wat goeds voor deze wereld. Zo, wat ben ik toch geod bezig"
Op maandag 14 april 2003 20:07 schreef schroefje het volgende:[..]
Maar zeg nou eens eerlijk; je vindt morgen bij het maken van je ontbijt allemaal kakkerlakken bij je pullen havermout. wat doe je?
a: ik behoud mijn waardigheid op Fok! en zwets dat ik wel kan leven met die 100en kakkerlakken
b: ik ga ze eigenhandig vangen en zet ze uit in een bosrijk gebied
c: ik bel de exterminator en die spuit ze met wat giftige straaltjes hier en daar zo het hiernamaal in
d: anders, nl.
quote:O, dat verklaart veel.. die zijn vaak wat irrationeler
Op maandag 14 april 2003 20:08 schreef Markster het volgende:[..]
psst, het is een vrouw
quote:Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Op maandag 14 april 2003 20:00 schreef Muurbloempje het volgende:Dier bewust neerschieten is niet mijn soort lol... vind het ziek sorry maar dat is mijn mening! Ik hoef het niet eens te zijn met jou of degenen die het wel leuk vinden toch?
Er wordt nu ook vanalles bijgehaald, tot Volkert en Fortuyn aan toe die er niets mee te maken hebben, elke vergelijking met vogels en politici neerknallen gaat mank.
Dringend verzoek om normaal flame-loos naar elkaar toe hierover te discussiëren indien mogelijk.
Ieder zijn mening enzo... hoe twijfelachtig ook met dit onderwerp.
quote:Mereltjes
Op maandag 14 april 2003 20:07 schreef ArmaniMania het volgende:
Iemand een vliegenmepper voor me ? Er vliegen hier steeds van die roze olifanten door de kamer, dat ongedierte ook
quote:Vrouw
Op maandag 14 april 2003 20:07 schreef Kogando het volgende:[..]
Klets niet man, in het echt zal ik wellicht nog wat minder subtiel zijn omdat ik dan geen risico loop een ban te krijgen..
quote:Zoals ik al zeg, dat er door mijn aanwezigheid ook dieren sterven. Dit gaat dan niet bewust, maar onbewust. Ik zie alleen mijn aanwezigheid om te zorgen dat er minder dieren gedood gaan worden voor mijn behoeften. Dus door bv geen vlees te eten hoeven er minder dieren gedood te worden.
Op maandag 14 april 2003 20:08 schreef Spina1 het volgende:[..]
Als jij er van overtuigd bent dat jouw leven ervoor zorgt dat er minder dieren dood gaan, ben je nog hypocrieter dan ik al dacht.
quote:Jep, maar dat kan na mijn dood ook!
Op maandag 14 april 2003 20:08 schreef schroefje het volgende:[..]
Juist wel; dan stel je je lichaam in dienst van de maden
quote:Emotioneler, socialer, vriendelijker, liever uhhe aardiger etc.... Oke dat kan daar aan liggen
Op maandag 14 april 2003 20:09 schreef Spina1 het volgende:[..]
O, dat verklaart veel.. die zijn vaak wat irrationeler
quote:niet overdrijven heh
Op maandag 14 april 2003 20:11 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Emotioneler, socialer, vriendelijker, liever uhhe aardiger etc.... Oke dat kan daar aan liggen
quote:Oke, maar probeer het grotere verband eens te zien.
Op maandag 14 april 2003 20:11 schreef TechXP het volgende:[..]
Zoals ik al zeg, dat er door mijn aanwezigheid ook dieren sterven. Dit gaat dan niet bewust, maar onbewust. Ik zie alleen mijn aanwezigheid om te zorgen dat er minder dieren gedood gaan worden voor mijn behoeften. Dus door bv geen vlees te eten hoeven er minder dieren gedood te worden.
Stel jij loopt naar de bioscoop, dan trap jij zeker te weten wel op 1 insect die daarna dood gaat aan een gruwelijke bot-ontwrichting.
Dus omdat jij voor de lol naar de bioscoop gaat, gaat er een diertje dood.. Dit kan je voorkomen door niet te gaan (je weet het van tevoren, het is te verwachten), maar toch doe je het.
Waarom is dit dan wel te verantwoorden?
quote:Leuk dat je dat juist zegt om Kogando te verdedigen
Op maandag 14 april 2003 20:01 schreef bojaaper het volgende:[..]
Bla bla bla, dan ben je vast ook zo'n evangelist die zn poot tussen de deur zet om HET WOORD te verkondigen (die zou je eigenlijk ook eens goed moeten raken met een gun
)
quote:En het is dus geen argument om te zeggen 'het is onbewust' ..Je kan het namelijk wel weten, dat jij het niet wilt weten, maakt het niet 'onbewust' maar hypocriet.
Op maandag 14 april 2003 20:13 schreef Spina1 het volgende:[..]
Oke, maar probeer het grotere verband eens te zien.
Stel jij loopt naar de bioscoop, dan trap jij zeker te weten wel op 1 insect die daarna dood gaat aan een gruwelijke bot-ontwrichting.
Dus omdat jij voor de lol naar de bioscoop gaat, gaat er een diertje dood.. Dit kan je voorkomen door niet te gaan (je weet het van tevoren, het is te verwachten), maar toch doe je het.
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:14 schreef mvt het volgende:[..]
Leuk dat je dat juist zegt om Kogando te verdedigen
de ironie
quote:Geduldiger, sexier, zorgzamer, onafhankelijker (ik wel iig) Oke ik stop al...dwaal af...
Op maandag 14 april 2003 20:13 schreef Markster het volgende:[..]
niet overdrijven heh
![]()
![]()
quote:Ik ben geen evangelist die zijn poot tussen de deur zet, en als je me al langer zou volgen op fok! had je kunnen lezen wat mijn reactie zou zijn op een dergelijke situatie en had je deze post derhalve niet hoeven plaatsen.
Op maandag 14 april 2003 20:14 schreef mvt het volgende:
Leuk dat je dat juist zegt om Kogando te verdedigen
de ironie
quote:Er zijn 2 mensen op dit hele forum waarmee ik een flinke discussie over geloof ben aangegaan. Jij was de eerste.
Op maandag 14 april 2003 20:16 schreef Kogando het volgende:[..]
Ik ben geen evangelist die zijn poot tussen de deur zet, en als je me al langer zou volgen op fok! had je kunnen lezen wat mijn reactie zou zijn op een dergelijke situatie en had je deze post derhalve niet hoeven plaatsen.
Havik is een goeie, voer strooien ook. En anders de kooitjes... Gif lijkt me wat onhandig, en bovendien vallen ze dan allemaal dood in de buurt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 14-04-2003 20:18]
quote:dus.. ?
Op maandag 14 april 2003 20:17 schreef mvt het volgende:[..]
Er zijn 2 mensen op dit hele forum waarmee ik een flinke discussie over geloof ben aangegaan. Jij was de eerste.
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:16 schreef Muurbloempje het volgende:[..]
Geduldiger, sexier, zorgzamer, onafhankelijker (ik wel iig) Oke ik stop al...dwaal af...
Markster
quote:En gebruik de info in die link van Summertime, nogmaals!!
Op maandag 14 april 2003 20:17 schreef Kogando het volgende:
Maargoed, ik heb tussen het gezever door hier en daar wel een bruikbare tip zien staan.Havik is een goeie, voer strooien ook. En anders de kooitjes... Gif lijkt me wat onhandig, en bovendien vallen ze dan allemaal dood in de buurt.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 14-04-2003 20:23]
quote:Hoe weet jij dat zeker te weten? Dat vraag ik me wel af zeg...
Op maandag 14 april 2003 20:13 schreef Spina1 het volgende:[..]
Oke, maar probeer het grotere verband eens te zien.
Oftewel JIJ leeft en gaat je gewone gangetje, net als je zou doen om bijvoorbeeld in eigenlijke natuur (als de mens niet zo geevolueerd was) gewoon eten te zoeken, dan zou je volgens jouw ook dieren doden bij het lopen. Dat zou dan ook gebeuren.
De vogels afschieten zou dus nooit in die situatie gebeuren. Dus afschieten zonder echt doel!
Tenminste zo zie ik het en in deze tijden ziet iedereen het anders, maar goed ik moet nu ff weg, dus een reactie op de reacties hierop zullen wel even duren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |