abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9772363
Hebben nog meer mensen gisteren zo rond 8 uur 's avonds die stoomtrein gezien op het baanvak Haarlem - Leiden? Weet iemand waar deze trein vandaan kwam en waar deze naartoe ging. En waaarom deze trein daar reed? Heeft iemand misschien zelfs foto's gemaakt?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_9772638
Niet gezien ofzo maar wel over gehoord.
Was een uitje van Stoom Stichting Nederland genaamd bruggen express.
En hoe kan het ook anders, langs veel bruggen

Waren btw. twee treinen die er reden (doch maar 1 door leiden).
Een passagier en een goederen.
Die kruisden elkaar en elkaar inhalen telkens.

Quote van http://www.stoomstichting.nl/ -> NL -> Evenementen

quote:
13 april 2003

SSN Bruggen Expres
Op zondag 13 april 2003 zal de eerste donateursrit van 2003 worden gereden; een zeer spectaculaire rit waarbij naast de SSN stam ook een goederentrein ingezet zal worden en wij diverse grote bruggen zullen passeren.

Na vertrek van Rotterdam Centraal (ca 09:00, enige instap mogelijkheid!) zal de SSN stam, getrokken door locomotief 23 023, vertrekken richting de Maasvlakte. Vanaf IJsselmonde zal zij op korte afstand gevolgd worden door locomotief 65 018 met aan de haak een goederentrein. Tijdens deze rit over de Havenspoorlijn zullen de treinen elkaar een aantal keren passeren. Aangekomen op de Maasvlakte kunt u even de benen strekken en het omlopen en water nemen van beide locomotieven gade slaan.

Vervolgens vertrekken beide treinen in oostelijke richting, waarbij er volop gebruik gemaakt zal gaan worden van de op dit traject aanwezige 'dubbel-enkelspoor' beveiliging..
Na het afrijden van de Havenspoorlijn scheiden de wegen zich en volgt ieder zijn eigen weg. Na het passeren van de Moerdijkbrug rijdt u door het mooie Brabantse land naar Geldermalsen. Daar aangekomen zult niet alleen SSN locomotief 65 018 (met aan de haak nog steeds de goederentrein) aantreffen, maar ook UEF locomotief 01 1066! Zij zal het werk van de 23 023 overnemen. Nadat zij aan de achterkant van de trein is geplaatst, vertrekt de trein in oostelijke richting via de Betuwelijn richting Arnhem. Ook op dit fraaie, grotendeels nog niet geëlectrificeerde, traject zullen beide treinen elkaar wederom een aantal keren passeren, om uiteindelijk in Arnhem aan te komen.

Hier scheiden de wegen zich voor deze dag en zal de trein via Utrecht (gelegenheid tot uitstappen) koers zetten naar Rotterdam. De goederentrein zal op eigen gelegenheid de terugreis aanvaarden. Tijdens deze spectaculaire rit zullen er diverse fotostops worden gepland!

Btw. De week ervoor reed er ook 1 langs Den Haag HS en Leiden.

[Dit bericht is gewijzigd door E-2 op 14-04-2003 16:44]

pi_9772679
Ik zat gister op Utrecht CS rond 17:30 en toen stond er daar ook een

Zag er erg vet uit

Waarschijnlijk dezelfde?

"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_9772743
Vorige week zaterdag zag ik mn langs A'dam ArenA rijden
pi_9772821
Dank zij de link van E-2 heb ik plaatjes zitten bekijken. Heerlijk, die mooie stoomlocs. Zoiets heb ik dus gisteren voorbij zien komen:

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 14 april 2003 @ 16:51:38 #6
17075 extreme
-wannahave-
pi_9772895
Aantal maanden terug een close encounter gehad met een stoomloc. Sta je nietsvermoedend 's ochtends op je trein te wachten op Hilversum Centraal, komt er een stoomtrein binnenrijden..

heb toen nog m'n eigen trein gemist omdat ik te lang stond te kijken

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_9789489
Zaterdag 19 april rijdt er weer een stoomtrein met de 23 023 van de SSN van Rotterdam naar Maastricht en terug.
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:14:17 #8
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_9792860
Ik zag hem bij Rotterdam staan afgelopen zaterdag.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:59:49 #9
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_9795745
Ik geloof dat het allemaal 1 en de zelfde is.. Hij staat iig vaak op Utrecht CS.
Zelf nog op geweest.. In dat hokje is het heet als de oven eenmaal brand.. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')