quote:weet je zo zeker of het echt "heel erg" off-topic is?
op vrijdag 18 april 2003 15:08 schreef mirion het volgende:[..]
thanks voor de info, ik weet niet wat ik van al dat onheilspellende gedoe erover moet denken.
is nogal wild off topic anyway, ik ga maar is in truth lezen denk ik
quote:666 het getal van het beest/
op maandag 14 april 2003 22:18 schreef lamer_deluxe het volgende:
nou, het 'beest' is er natuurlijk nog niet, die fantastische wereldleider die alle wereldproblemen op zal lossen en die zich later onpopt als tiran. dat is wel het meest duidelijke teken dacht ik zo.
wat denk je hiervan?
quote:en hoeveel islamieten komen er per dag bij....
op woensdag 16 april 2003 14:28 schreef blackcobra het volgende:
jezus komt terug wanneer het getal der heidenen vol is
daarmee worden de christenen genoemd.
je merkt het niet hier (in europa kommen er alleen maar minder christenen) maar in azia, afrika etc. komen er per dag zo'n 10.000 ongelovige tot geloof.
de groetjes.
quote:de vraag is wel degelijk of jezus wel terug "kan" komen.
op zondag 13 april 2003 19:03 schreef watchman het volgende:
de vraag is niet welke profetieën er nu wel of niet vervuld zijn, de meeste christenen kunnen de "tekenen van de tijd" wel zien, maar de vraag is of er nog profetieën vervuld moeten worden voordat jezus terug "kan" komen.
quote:inderdaad, over 'spoedig' kunnen wij niet oordelen.
op donderdag 18 september 2003 02:08 schreef fbtje het volgende:
mjah, wat is spoedig als je bedenkt dat god er al altijd is geweest. als je spoedig afzet tegen een mensenleven, duurt het al gauw erg lang..
de naieve eindtijdchristenen zijn het slachtoffer van de allergrootste waandenkbeelden waar we tegen aan kunnen lopen in het leven:
1. ze hebben er geen idee van dat onze christelijke geschiedenis werkelijk bomvol staat met mensen die dachten 'in de laatste dagen te leven' . ze zullen het nooit leren, want altijd denken ze dat juist nu die laatste dagen echt op handen zijn...
2. ze vereren een god die de wereld maar op z'n loop laat gaan. ze geloven dat de satan de wereld regeert en dat er niets aan gedaan kan worden om deze wereld beter te maken. ze verzinken in een negatieve apathie; wachten maar op atoombommen, vervolgingen, antichristen, astroïde katastrofen enz en een 'opname' die ze zelf hebben verzonnen omdat ze niet met de gedachten kunnen leven dat ze ook die verschrikkelijke eindtijd door zouden moeten...
ze geloven in een god die wil dat alles hier in de soep loopt en die er ook niets aan kan doen. hij zal alleen op het laatst aankomen met verschrikkelijke straffen, daar is hij wel goed in. die straffen zijn dan natuurlijk rechtvaardig en ons verdiende loon...
3. ze hebben er geen idee van dat de zielige dingen waarin ze geloven 'uitgevonden' zijn door c.i scofield 100 jaar geleden, en dat er honderd en een redenen zijn om aan te nemen dat deze kijk op de bijbel volkomen fout is. ze zijn opgesloten in een denksysteem waar ze met geen mogelijkheid uit kunnen komen.
mensen die op dit eindtijddenken werkelijk een doordacht antwoord willen hebben en bevrijd willen worden van deze kinderachtige, sensatiebeluste, maar voor iemands denken en leven desastreuze opvattingen verwijs ik naar de volgende door een gezondere christen geschreven internet site:
http://www.sweetliberty.org/issues/hoax/greatesthoax.htm
ik geef toe, het vereist enige intelligentie en nogal wat studie. maar als je jong bent kun je misschien je leven ermee redden.
quote:volgens mij was dat al toen de bijbel geschreven werd. kan je dus moeilijk een profetie noemen.
op maandag 8 september 2003 12:06 schreef #ANONIEM het volgende:
ik ken wel 1 profetie welke is uitgekomen, die is echter door god verteld en niet door de profeten zelf. namelijk dat we heersers worden over alle dieren en ze kunnen doden naar onze wil.
quote:misschien is ie al wel terug, als ie op dit moment terug zou komen zat ie binnen no-time in een inrichting. (inrichtingen zitten vol met dat soort lui)
op zondag 13 april 2003 18:23 schreef watchman het volgende:
welke profetieën in de bijbel moeten nog worden vervuld? zijn er nog profetieën die vervuld moeten worden voordat jezus terugkomt?
quote:er zijn op de wereld heel wat mensen die denken dat ze echt jezus christus zijn. in elk reisgezelschap naar het heilige land zit er wel één tussen. daar komen ze er dan achter dat het niet zo is en zich schamend houden ze zich de rest van de reis rustig. zo las ik ergens. volgens mij zijn mensen die denken dat ze jezus christus zijn niet echt gestoord (m.u.v. david koresh) maar is het een normale psychologisch gevolg van een christelijke opvoeding. zo zouden alleen goddelijke personen de wereld kunnen veranderen en kun je denken dat je door een misstap alle zonden van de wereld hebt veroorzaakt. kan.
op zaterdag 20 september 2003 20:50 schreef aaargh! het volgende:
misschien is ie al wel terug, als ie op dit moment terug zou komen zat ie binnen no-time in een inrichting. (inrichtingen zitten vol met dat soort lui)
de echte jezus kon ook echt geloofd hebben dat hij een profeet was na dat hij zich helemaal ingeleefd had op het bijbelboek jesaja.
quote:hij had zich ook ingeleefd in de figuur van 'de mensenzoon' uit het boek daniel en henoch.
op zondag 21 september 2003 21:22 schreef akkersloot het volgende:de echte jezus kon ook echt geloofd hebben dat hij een profeet was na dat hij zich helemaal ingeleefd had op het bijbelboek jesaja.
maar de dingen die jezus in het johannes evangelie over zichzelf zegt kúnnen niet werkelijk door hem uitgesproken zijn. hij stelt zichzelf voortdurend aan god gelijk, iets wat volkomen onmogelijk was in de joodse godsdienst. hij zou er meteen om gestenigd worden.
deze uitspraken zijn dan ook later bedacht, op dezelfde manier als de begintekst van johannes, door te fantaseren over hellenistische mythen en filosofiën.
deze profetie is samengeraapt in bewoordingen zoals die in het bijbelboek openbaringen voorkomen. wat ik hier boven neerzet geloof ik heilig in.
quote:normen en waarden worden bepaald door de meerderheid. ze vervagen dus niet, maar veranderen. daarnaast hoef je er niet voor te kiezen tot de meerderheid te behoren
op zondag 28 september 2003 01:50 schreef merina het volgende:
vervagen van normen en waarde.
de dagen gaan sneller. (of is dat meer gevoelsmatig)
quote:god komt als een dief in de nacht. wanneer je god het minst verwacht komt ze. en ze kent vele verschijningsvormen. maak je echter geen zorgen, god heeft het beste met je voor!
zo lang de maan niet constant een bloedrode kleur heeft, maak ik mij geen zorgen.hoewel in de bijbel staat dat god als een dief in de nacht komt, dus wie zal het weten..
quote:tja maar alle christenen worden opgenomen en of je erbij zit is dan een 2e.
op zondag 28 september 2003 01:54 schreef mariel het volgende:[..]
normen en waarden worden bepaald door de meerderheid. ze vervagen dus niet, maar veranderen. daarnaast hoef je er niet voor te kiezen tot de meerderheid te behoren
[..]
god komt als een dief in de nacht. wanneer je god het minst verwacht komt ze. en ze kent vele verschijningsvormen. maak je echter geen zorgen, god heeft het beste met je voor!
quote:christenen worden niet opgenomen. christenen maken hetzelfde mee als ieder ander. christenen weten waarvoor ze het doen. zo kun jij ook weten waarvoor je het doet. het is niet alleen bij het einde, het is nu al. je hebt gekozen voor je eigen leven, zo kies je ook je sterven. mensen sterven vaak, maar blijven leven.
op zondag 28 september 2003 01:58 schreef merina het volgende:[..]
tja maar alle christenen worden opgenomen en of je erbij zit is dan een 2e.
gij zult de waarheid zien, de waarheid ervaren. gij zult haar schittering zien, op een manier dat gij slechts haar schittering zult zijn. vrede zij u. het einde is het begin.
quote:tuurlijk maken christenen hetzelfde mee, maar je hebt toch wel eens gehoord van de opname.
op zondag 28 september 2003 02:04 schreef mariel het volgende:[..]
christenen worden niet opgenomen. christenen maken hetzelfde mee als ieder ander. christenen weten waarvoor ze het doen. zo kun jij ook weten waarvoor je het doet. het is niet alleen bij het einde, het is nu al. je hebt gekozen voor je eigen leven, zo kies je ook je sterven. mensen sterven vaak, maar blijven leven.
gij zult de waarheid zien, de waarheid ervaren. gij zult haar schittering zien, op een manier dat gij slechts haar schittering zult zijn. vrede zij u. het einde is het begin.
ik worstel nogal met het geloof, maarja je kan niet voor eeuwig blijven twijfelen.
quote:zeker weten. maar ik ben een beetje gek (
op zondag 28 september 2003 02:08 schreef merina het volgende:[..]
tuurlijk maken christenen hetzelfde mee, maar je hebt toch wel eens gehoord van de opname.
quote:ik ken het. iedereen maakt een fase in haar/zijn leven van worsteling mee. wat is je verteld, en wat heb je zelf ervaren? wat is echt, en wat niet? wat is logisch, en wat niet?
ik worstel nogal met het geloof, maarja je kan niet voor eeuwig blijven twijfelen.
het enige wat ik je op je hart kan drukken is om vooral het geloof in jezelf niet te verliezen, en te doen waar je zelf voor staat. dat dat ter gods glorie is, is daarbij mooi meegenomen.
(op welke manier worstel je met geloof? wat is je situatie? wat wil je?)
quote:niet echt de behoefte om het op het forum te knallen, maar in ieder geval bedankt voor je posts...
op zondag 28 september 2003 02:14 schreef mariel het volgende:[..]
zeker weten. maar ik ben een beetje gek (
). zelfs de eerste keer dat dit tot me doordrong, wist ik al dat ik niet opgenomen zou worden. al was het maar omdat mijn natuur een leider-rol in zich herbergt, en mijn natuur ook het ervaren van ellende op zich afroept. ter verrijking, overigens.
[..]ik ken het. iedereen maakt een fase in haar/zijn leven van worsteling mee. wat is je verteld, en wat heb je zelf ervaren? wat is echt, en wat niet? wat is logisch, en wat niet?
het enige wat ik je op je hart kan drukken is om vooral het geloof in jezelf niet te verliezen, en te doen waar je zelf voor staat. dat dat ter gods glorie is, is daarbij mooi meegenomen.
(op welke manier worstel je met geloof? wat is je situatie? wat wil je?)
quote:mocht je intiemer willen praten, kun je me malen op mailto:mariella@mariella.info. ik kan niet garanderen dat ik van nut ben, maar misschien dat je er iets aan hebt.
op zondag 28 september 2003 02:15 schreef merina het volgende:[..]
niet echt de behoefte om het op het forum te knallen, maar in ieder geval bedankt voor je posts...
quote:u staat in mijn adressenboek, maar voor nu ga ik slapen.
op zondag 28 september 2003 02:20 schreef mariel het volgende:[..]
mocht je intiemer willen praten, kun je me malen op mailto:mariella@mariella.info. ik kan niet garanderen dat ik van nut ben, maar misschien dat je er iets aan hebt.
quote:ik wens u reeds een oprechte nachtrust!
op zondag 28 september 2003 02:26 schreef merina het volgende:[..]
u staat in mijn adressenboek, maar voor nu ga ik slapen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |