quote:Heh, ik loop er dan ook zeker niet mee te koop.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:11 schreef =HellFire= het volgende:Cool ja. Nooit geweten. Wanneer was 'vroeger'?
Heb je Wildcard ook? Wat is je favo cd?
Dat is toch die clown uit It van Stephen King?
[Dit bericht is gewijzigd door pandoraB op 08-08-2003 17:27]
quote:Hihi.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:26 schreef pandoraB het volgende:
Pennywise?Dat is toch die clown uit It van Stepehen King?
Nou, de originaliteit is ver te zoeken tegenwoordig
quote:Ja bij die man zijn boeken hebben een heleboel zaken met elkaar te maken. Dan heeft hij het misschien van die band gejat. Dus de vraag die bij mij opkomt is: Hoe lang bestaat Pennywise al en in welk jaar heeft Stephen King dat boek geschreven.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:46 schreef againstthegrain het volgende:
In een of ander boek van Stephen King (sorry, weet de titel niet meer) heeft 'ie het over graffiti die ergens op een muur staat. Dat gaat over de band Pennywise. Wel komisch dus...
Dat boek is uit 1986. De band uit 1988.
Vrij duidelijk dus. Gepikt.
En later als dankjewel o.i.d. refereert Stephen King naar de band vernoemt naar zijn eigen boek...
quote:Tsk tsk, hoor je er dan niet meer bij?
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:21 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Heh, ik loop er dan ook zeker niet mee te koop.
. Denk toch het eerste album, met living for today, Bro Hymn. Zeer okay.
En tja vroeger, denk toen ik een jaar of 14 was. Wat in mijn profiel staat klopt niet overigens..
Die EP, Word from the Wise heb ik trouwens niet op schijf.
Yep, S/T rockt idd. Unknown Road ben ik ook erg tevreden over. Enneh, 14? Hoe oud ben je nu dan?
quote:Ze hebben het ook van het boek. Wat de naam precies betekende weet ik niet meer... over je diepste angsten oid.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:28 schreef pandoraB het volgende:[..]
Ja bij die man zijn boeken hebben een heleboel zaken met elkaar te maken. Dan heeft hij het misschien van die band gejat. Dus de vraag die bij mij opkomt is: Hoe lang bestaat Pennywise al en in welk jaar heeft Stephen King dat boek geschreven.
Dat boek is uit 1986. De band uit 1988.
Vrij duidelijk dus. Gepikt.
Die clown uit It van Stephen King is daar ook naar vernoemd.
Dus Pennywise heeft z'n naam niet uit die film/boek.
Dat boek komt idd uit 1986, maar het werd pas bekend toen er een film van werd gemaakt. Pennywise is begonnen in 1987 en toen werd ook die naam bedacht, het eerste album komt uit 1988 dat weet ik, maar ze begonnen met muziek maken in 1987.
Pennywise had nog nooit van dat boek of die clown gehoord toen ze die naam bedachten.
quote:Toch grappig hoe de dingen met elkaar verweven zijn. In ieder geval ben ik weer wat wijzer
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:06 schreef Ixnay het volgende:
De bandnaam Pennywise blijkt vernoemd te zijn naar een bepaalde shotgun, waar weinig info over is te vinden, maar toch is het zo.Die clown uit It van Stephen King is daar ook naar vernoemd.
Dus Pennywise heeft z'n naam niet uit die film/boek.
Dat boek komt idd uit 1986, maar het werd pas bekend toen er een film van werd gemaakt. Pennywise is begonnen in 1987 en toen werd ook die naam bedacht, het eerste album komt uit 1988 dat weet ik, maar ze begonnen met muziek maken in 1987.
Pennywise had nog nooit van dat boek of die clown gehoord toen ze die naam bedachten.
quote:Graffiti was dat.
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:35 schreef koetjeboe het volgende:
ik meen me te herinneren dat er in het boek "dreamcatcher" (ook van King) ergens Pennywise op een muur stond (bij een afgebroken waterdepot oid
Maar ik vind dat dit album duidelijk het meeste op Land Of The Free lijkt, oudere stijlen die ze gebruikt hebben hoor je er bijna niet in terug.
Maar ik vind hem zeker niet slecht.
Niet echt lelijk ofzo, maar niets nieuws. Jammer.
quote:Dat bedoelde ik!!
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:35 schreef koetjeboe het volgende:
ik meen me te herinneren dat er in het boek "dreamcatcher" (ook van King) ergens Pennywise op een muur stond (bij een afgebroken waterdepot oid
Van de vorige albums lijkt toch het meeste op Land Of The Free, maar het is toch wel iets anders. Het heeft een beetje een eigen stijl.
Something To Change doet me wel een beetje denken aan Full Circle. Intro lijkt een beetje op Fight Till You Die. Beste nummer van FTA tot nu toe wat ik gehoord heb.
Waiting vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed.
Beetje zeurderig.
In Salvation proef ik ook wel een Full Circle/Straight Ahead stijltje.
Wel een erg standaard Pennywise nummer.
Now I Know is wel een beter nummer, lekker snel.
Yeah, I like it.
quote:Dan is PW finito he... als dat zo is. Ik ben benieuw... downing as we speak.
Op maandag 11 augustus 2003 21:21 schreef NRK het volgende:
Overproduced? =Z
Gewoon hetzelfde als Land of the Free?
quote:Ja.
Op maandag 11 augustus 2003 21:21 schreef NRK het volgende:
Overproduced? =Z
Gewoon hetzelfde als Land of the Free?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |