A.s. papa's en mama's:
22 april 2003: melonovy
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
16 juni 2003: Miss
* 25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Tanne & Sc0rPi0n
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
18 juli 2003: mama-in-spe
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
06 augustus 2003: Logican
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
28 september 2003: Chocobo (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs
31 oktober 2003:SheDeviltje
31 oktober 2003: Meaghan
* 5 december: Knorretje en Danny
Babietjes:
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 20-04-2003 16:21]
Knorretje hoe is jullie midweek weggeweest?
Hee Knor, hoe was de vakantie?
(ET, bij mij zijn ze godsgruwelijk nuchter beeeetje van "nou, we horen het wel he, als je zwanger bent" ze vragen aan mijn vriend wel veel geloof ik. )
Heb je andere speciale wensen (bepaalde beginletter, aantal lettergrepen), noem het maar en ik zoek
quote:Ik wil geen aanstaande mama's bangmaken, maar de bevalling was NIET leuk. Lees verder...
Op zaterdag 12 april 2003 20:52 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Woeoeoeoeiii, gefeliciteerd met jullie zoontje Jasper! Geniet ervan! (Ik hoop dat je later wat uitgebreider wilt vertellen over de bevalling, ik wil alles weten
En foto's natuurlijk!
)
Op vrijdag 11/4, de uitgerekende datum, diende de eerste echte weeen zich om ongeveer 23:30 aan, net toen we in bed stapten.
Om 02:00 kwamen ze om de vier minuten, toen hebben we de verloskundige gebeld. Die constateerde maar liefst 4 cm ontsluiting, en omdat alles goed ging was ze weer naar huis gegaan. Om 05:00 was de ontsluiting 7 cm, nog steeds een goed tempo dus.
Helaas was er om 09:00 nog maar 8 cm, het ging te langzaam en ons kind was een 'sterrenkijker', hij lag (wel hoofd naar onder) met zijn neus naar boven waardoor de spildraai moeilijk zou gaan. Door deze houding drukte hij met zijn achterhoofd op de zenuwen in de rug van moeder, wat tot gevolg had dat er veel 'rugweeen' tussen kwamen, naar ik nu weet de pijnlijkste van allemaal. We besloten om naar het ziekenhuis te gaan.
In het ziekenhuis werd er een infuuslijntje geprikt, maar door het gehobbel in de auto was de bevalling eigenlijk alweer vanzelf doorgestart zodat de infuuspomp in de laagste versnelling ging, op wat de verpleegkundige een 'homeopatische dosis' noemde. Het kind werd op een hartslagmeter aangesloten (via een miniscuul schroefje dat in zijn hoofdhuid werd gedraaid) en moeder werd op een weeen-meter aangesloten.
Helaas voor moeder waren de weeen nu bijna alleen nog maar rugweeen, wat veel pijn opleverde. Pijnstilling bij een bevalling is echter een moeilijk onderwerp omdat het kind hiervan versuft. Ik denk dat ik zelf nog wel een weekje spierpijn zal hebben van het in haar rug duwen om de weeen 'op te vangen'.
Om 12:00 hadden we de pers-fase bereikt, en om 13:02 was onze zoon ter wereld gekomen. Ondank het feit dat ik meestal niet zo emotioneel ben heb ik toen wel een paar traantjes gelaten.
Gelukkig was alle pijn in een keer over toen het kind er uit was, zelfs de nageboorte kwam zowat ongemerkt naar buiten.
Ons kindje was wat blauwig maar kleurde heel snel roze, wat hem een APGAR van 9/10 opleverde.
Tot slot een foto:
quote:Het schijnt voor een 'eerste' inderdaad nog wel mee te vallen, maar de ontsluiting heeft dus van 23:30 tot 12:00 geduurd. Wíj vonden dat wel lang zat...
Op zondag 13 april 2003 16:57 schreef Spuuglokje het volgende:De bevalling is ongetwijfeld een pijnlijke geweest, maar toch eigenlijk ook een vlotte? Het klinkt (afgezien van de pijnlijke rugweeen) alsof het allemaal 'gesmeerd' liep.
Rugweeën zijn dingen! Een blok pijn ter grootte van een broodtrommeltje in je rug, zo voelde het bij mij
quote:Nah, ook al zou mn vader dat heel erg graag willen
Op zondag 13 april 2003 15:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Je maakt me heel nieuwsgierig, Moussy.... is het Joep?
Ik heb mn ondertitel zo van "Loesje" gepikt.
Jullie hebben een mooit ventje Bartman
Wij waren er voor een jongen trouwens helemaal uit dat zou Mick geworden zijn!!! Voor een meisje zijn we er nog steeds niet uit. Komt wel...... toch
Mijn god, nu moeten toch onderhand al alle fokkers(sters) een kleine hebben ofniet
*zich met kussens lekker in bed nestelt*
quote:ik niet hoor, liever nog ff wat ouder worden
Op zondag 13 april 2003 19:29 schreef vosss het volgende:
Deel 61??Mijn god, nu moeten toch onderhand al alle fokkers(sters) een kleine hebben ofniet
Jessie, moeilijk he namen!
Jonas heeft trouwens al drie nachten doorgeslapen *jeuh*
We zijn met Kindival begonnen en dat lijkt te helpen. Maar ik moet wel zeggen dat ik er overdag weinig van merk. Ik blijf het toch een raar idee vinden, zo'n pilletje tegen de onrust. Net of je em Ritalin geeft!
Bartman, van harte gefeliciteerd met Jasper! prachtige foto, (alweer zo'n lekker stevig ventje).
Logician, ik ken genoeg leuke 'Bas'-sen hoor.
Phileine, wat is je kinderwagen geweldig geworden zeg!
succes met spuiten weer E.T.
Ik zat net ff aan de foon en we kregen het er over dat we straks echt klaar zijn met het krijgen van kinderen.... Ja zegt ze dan heb je er 3, dat wilde je altijd. Dus ik zei, nee, ik vond 2 wel wat, maar Peter wilde graag 3 kinderen.... Ach zegt Peet, nu hebben we allebei ons zin
quote:Hm... apart soort van humor...
Op zondag 13 april 2003 22:35 schreef moussy het volgende:
MannenIk zat net ff aan de foon en we kregen het er over dat we straks echt klaar zijn met het krijgen van kinderen.... Ja zegt ze dan heb je er 3, dat wilde je altijd. Dus ik zei, nee, ik vond 2 wel wat, maar Peter wilde graag 3 kinderen.... Ach zegt Peet, nu hebben we allebei ons zin
![]()
![]()
quote:Ach ja, met een lach en een traan toch?
Op zondag 13 april 2003 22:36 schreef Rewimo het volgende:[..]
Hm... apart soort van humor...
quote:Dat is een homeopatisch middeltje van VSM wat helpt tegen onrust bij kinderen tot en met 6 jaar.
Op zondag 13 april 2003 20:50 schreef bixister het volgende:
wat is 'Kindival' dan precies, sweej?
quote:Ik kan het wel waarderen hoor
Op zondag 13 april 2003 22:51 schreef moussy het volgende:[..]
Ach ja, met een lach en een traan toch?
quote:Logician,
Op zondag 13 april 2003 13:00 schreef Logician het volgende:
Tjah ik vind Jasper op zich ook wel veel leuker qua naam,
alleen heb ik voor mijn huidige vriend een 2jaar lange relatie
met een Jasper gehad, was een leuke jongen hoor niets mis
mee, maar ik ben zo bang voor de reacties die ik hier misschien
op ga krijgen, en wat als hij het hoort? ik bedoel hij had het uit
gemaakt, straks denkt ie nog dat ik hem niet kan vergeten ofzo ..
Mijn vriend zegt dat ik daar gewoon schijt aan moet hebben en
dat als mijn ex het hoort ik maar gewoon moet zeggen dat mijn
vriend de naam uitkoos, maar toch zit ik echt behoorlijk in twijfel ...
Wat wij hebben gedaan bij het kiezen van een naam: als je er niet zo'n lekker gevoel bij hebt (door wat voor reden dan ook...), kies je gewoon voor een andere naam. Het is makkelijk gezegd door een ander dat je er schijt aan moet hebben en dat het wel zal wennen na een tijdje. Dat is waarschijnlijk ook wel zo, maar ik vind dat je wel 100 % achter de naamkeuze moet kunnen staan.
Eindelijk hebben ook wij onze naam uitgekozen, die overigens ook bij het rijtje staat van Spuuglokje !
Jullie in ieder geval nog succes met kiezen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |