quote:Als het functioneel is wel.
Op dinsdag 22 april 2003 22:54 schreef damon_brooks het volgende:
Ik weet niet of het toegestaan is urls te posten
Een goed idee voor Nederland lijkt me! Beter als dat Robinson Crusoë-met-BN-ers idee
Amerika:
* de rugzakken moesten opnieuw ingepakt worden (minder bagage dus): als voorbeeld hield de presentator de rugzak op van de Mol
* bij 1 opdracht er waren verschillende shots te zien van de sterrenhemel, echter was 1 shot veranderd door het sterrenbeeld van de Mol, dit sterrenbeeld werd in de 2e aflevering heel snel getoond vlak voor een executie
* een aanwijzing zat in het online-dagboek waarin staat : "...if only he had spent less time shmoozing the ladies..."; de deelnemers moesten zich helemaal niet richten op de dames, want de Mol was een man
* in een telegram stond een regel met codes, als je dit omzet naar de telefoonletters kreeg je te zien 'THE MOLE IS BILL'
* vage aanwijzing: de presentator eet een appel op het moment dat hij wijn van het merk 'Lamole' overhandigt aan deelnemers (de appel is het symbool van Washington - de woonplaats van de Mol)
Ook zijn er nog wat naamhints (achternaam van de Mol is een schrijver en daar refereert de presentator dan aan) en geheime boodschappen tijdens tests door middel van plaatjes en teksten (hoofdletters achter alkaar zetten levert een hint op,etc.)
Australië:
* 1 deelnemer bleek zwanger te zijn tijdens het opnemen van de serie (van de -mannelijke- Mol? )
* hetzelfde montage-effect (soort van laser-effect) werd gebruikt bij het introductiefilmpje van de Mol als het beginfilmpje van iedere aflevering
* bij iedere opdracht die werd gewonnen klapte de Mol expres niet
* de Mol was nooit bang voor een executie
Duitsland:
* de Mol wist alle goede antwoorden bij een quiz waarbij ieder goed antwoord geld kost
* de Mol saboteerde de auto waarmee werd gereden
* in een waterestafette (bekend van de 3e serie) wist de Mol van tevoren dat een deelnemer de vrijstelling had gekozen (!) als de opdracht gewonnen werd dus werd er gefaald..
* de Mol had de gebieden al bezocht (met de makers) om zich te kunnen oriënteren. Zo wist hij waar en hoe bepaalde routes liepen.
Engeland:
* de Mol saboteerde de telefoon door het voorgeprogrameerde nummer te wijzigen
* de Mol saboteerde GPRS-systemen van de andere deelnemers (was te zien in een flashback)
* een van de deelnemers (van de 2e serie) dacht de Mol 's nachts te ontdekken aangezien de Mol met de producer contact had 's nachts. Dit was niet het geval: er werd dmv een zendertje in de discman van de Mol gepraat met de producer. Volgens de verschillende flashbacks in de laatste aflevering was het aardig veel.
* het t-shirt wat de Mol vaak aanhad bevatte een hint naar een mol uit het FBI-netwerk: Robert Hanssen
* ook in Engeland werd fotopapier gebruikt (in de buisjes)
* tijdens het wachten in een telefooncel tapte de Mol in morse-code de volgende letters: M O L E
* de winnaar geeft een deel van z'n prijzengeld uit aan een vriend uit het spel..
Verder zijn heel veel opdrachten te vergelijken met hier. even wat ideeën uitwisselen en er kunnen nog wel 3 series achteraan gemaakt worden
En de muziekjes: http://www.geocities.com/robbieazertyui/soundmusic.htm
quote:Klopt helemaal maar als zei de Mol is, kent ze de spelregels en weet ze ook dat je op die manier een vrijstelling kan krijgen en zou ze er dus rekening mee kunnen houden of erop inspelen, beide zie ik dus niet.
Op dinsdag 22 april 2003 20:37 schreef LOSTtwo het volgende:[..]
Ook de Mol (Elise) is maar een mens en kan dus best verrast worden door een onverwchte actie van een andere kandidaat... toch ?!
quote:Klinkt niet verkeerd...maar ik geef nog niet op
Op donderdag 24 april 2003 08:47 schreef Sennaistop het volgende:[..]
Klopt helemaal maar als zei de Mol is, kent ze de spelregels en weet ze ook dat je op die manier een vrijstelling kan krijgen en zou ze er dus rekening mee kunnen houden of erop inspelen, beide zie ik dus niet.
quote:Tja het blijft de mol he ? Over dit soort dingen kun je blijven discusseren echt weten doe je het pas in de laatste aflevering, of als ze er eerder uitgaat
Op donderdag 24 april 2003 09:15 schreef LOSTtwo het volgende:[..]
Klinkt niet verkeerd...maar ik geef nog niet op
...
Stel dat haar (mol)actie erop gericht was om de koffer niet bij de helikopter te laten komen(zodat er geen vrijstelling en geld wordt verdiend), maar wat blijkt... onverwacht is ze dus de enige die op een steenworp afstand van die helikopter komt te staan... Ze treuzeld nog wat met die korte afstand afleggen (...het leek allemaal vrij traag en sukkelig te gaan...), hoopt misschien door de jagers te worden neergeschoten (wat helaas dan niet gebeurt) maar dan staat ze toch voor de helikopter... wat nu gedaan ?
Ze kan niets meer uitrichten, en wordt (niet verwacht?) neergeschoten...tadaa..verbazing (...en misschien teleurstelling of een stevig balen dat ze niet heeft kunnen mollen....zo had ze het niet gepland!).
Enige voordeeltje wat ze behaalt is dat ze misschien minder verdacht is geworden bij de anderen...
In de aanwijzingen van twee weken geleden zei Angela tegen de mol: "Je weet nu wie jou verdenkt" en hij kreeg het lijstje met alle verdenkingen. Later in die uitzending mochten kandidaten elkaar uithoren, en Ferdi praatte met Ron. Hij zei tegen Ron dat ze het misschien samen op een accoordje konden gooien. Ferdi zei erbij "Ik weet namelijk van veel mensen wie ze verdenken".
quote:Ferdi speelt echt alleen maar keihard het spel, hij zoekt info bij en van iedereen om maar zoveel mogelijk te weten te komen, hij wilde ook al een deal sluiten met Elise toen ze een vrijstelling konden verdelen. Zei mocht de vrijstelling nemen in ruil voor haar informatie.
Op donderdag 24 april 2003 10:13 schreef Christine het volgende:
Alhoewel Ferdi niet mijn mol is, vind ik dit toch wel een heeeel erge toevalligheid:In de aanwijzingen van twee weken geleden zei Angela tegen de mol: "Je weet nu wie jou verdenkt" en hij kreeg het lijstje met alle verdenkingen. Later in die uitzending mochten kandidaten elkaar uithoren, en Ferdi praatte met Ron. Hij zei tegen Ron dat ze het misschien samen op een accoordje konden gooien. Ferdi zei erbij "Ik weet namelijk van veel mensen wie ze verdenken".
Ben erg benieuwd wie er exit gaat, ik heb namelijk nu het idee van , ze kunnen het allemaal wel zijn, maar ik zal toch extra op Ron en Chandrika letten!!
quote:Me too.
Op zaterdag 26 april 2003 19:55 schreef SmashBro het volgende:
Ik hoop dat Ferdi eindelijk optieft.
En ik zal wel weer geen steek wijzer worden wie de mol is.
quote:Je overbuurvrouw zeker??
Op zaterdag 26 april 2003 20:06 schreef Tom_Tom- het volgende:
Iemand zei dat Elise er vanavond uit moet. Dat zou betekenen dat ze niet de mol is. Maar ze is het toch.
Hij is bij de opnames geweest, maar hij gaat niks zeggen Met een pokerface hoorde die alle mogelijkheden van De Mol, De Winnaar en De Verliezer aan
Wel had die goed nieuws over een WIDM 5! Die gaat er zeer waarschijnlijk aankomen, de AVRO is zeer tevreden met de kijkcijfers
quote:Oh dat is zeker goed nieuws! Ik ging er al vanuit dat deze Mol de laatste zou zijn. Wat goed van de Avro!
Op zaterdag 26 april 2003 20:29 schreef calvobbes het volgende:
Wel had die goed nieuws over een WIDM 5! Die gaat er zeer waarschijnlijk aankomen, de AVRO is zeer tevreden met de kijkcijfers
quote:Wel graag een zonnige lokatie.
Op zaterdag 26 april 2003 20:43 schreef SmashBro het volgende:[..]
Oh dat is zeker goed nieuws! Ik ging er al vanuit dat deze Mol de laatste zou zijn. Wat goed van de Avro!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |