Ik begrijp die uitdrukking meestal niet. Is het een gezegde van mensen die vaak ruzie hebben en dan maar op die manier zichzelf voor de gek houden dat er niets mis is in de relatie want "ruzie maken is immers gezond"?
Ik heb 1x ruzie gehad met mijn vriend. En dat was voor we een relatie hadden Ik kan niet echt zeggen dat ik ruzie maken mis of zo. Ja, de goed-maak-seks lijkt me wel wat
Maar voor de rest...nee.
Andere redenen voor ruzie die ik wel eens heb gehoord:
* het lucht op (er is nooit iets waardoor ik het gevoel van opluchting wil ervaren.
* je praat zo dingen uit (we praten sowieso heel erg veel en als ik iets kwijt wil dan zeg ik dat gewoon. Hoef ik geen ruzie voor te maken. Omgekeerd idem.)
Ik zie alleen maar negatieve consqeuenties van ruzie maken. Dus: waarom is het dan gezond?
Als je genoeg praat dan hoef je geen ruzie te maken om dingen duidelijk te krijgen en dan is ruzie ook NIET gezond.
quote:Ja, dat zei ik
Op zaterdag 12 april 2003 17:08 schreef Harrie het volgende:
Het weer goed maken kan ik als positief punt aanhalen
quote:Hebben wij niet iets goed te maken ?? Ik ben zo geil als een pakje blue-band
Op zaterdag 12 april 2003 17:09 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ja, dat zei ik
De goedmaakseks lijkt me wel wat.
Sorry flauw ik weet het
Ik kan best botsen met partners en dan ontstaat er een heftige discussie.
Is dat ruzie?
Of moet er servies sneuvelen, uren/dagen gezwegen worden of het minimale gezegd, deuren worden dichtgesmeten, het geen overeenstemming of compromis op leveren?
quote:Probeer eens een ECHT gesprek te voeren
Op zaterdag 12 april 2003 17:10 schreef Poepoog het volgende:
Tot nu toe hebben alleen relaties gewerkt bij mij waarbij ik ruzies heb gehad. Anders durf je elkaar niet te confronteren met dingen die je dwars zit.
niet lullig bedoeld maar ruzie is vaak een makkelijke aanleiding om de dingen te zeggen die je anders niet durft terwijl je ze ook zo uit kunt spreken denk ik.
quote:Zul je eerst even mijn vriend moeten vragen. Maar als ik het niet vraag dan weet ik zeker dat we ruzie krijgen
Op zaterdag 12 april 2003 17:13 schreef Harrie het volgende:Hebben wij niet iets goed te maken ?? Ik ben zo geil als een pakje blue-band
Sorry flauw ik weet het
(sorry, offtopic van een mod. sorry sorry. (nou ja, ik staak nog steeds))
quote:Waarschijnlijk wordt het als gezond beschouwd omdat je opgekropte frustraties in één keer even kwijt kunt. Als je die opgekropt houdt dan werk je jezelf natuurlijk in de problemen. De vraag is natuurlijk wat precies de waarde van een relatie is als je met opgekropte gevoelens aan het rondlopen bent....In dat opzicht is het gezond om ruzie te maken maar de relatie zelf is wellicht iets minder gezond.
Op zaterdag 12 april 2003 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Kan iemand me misschien uitleggen waarom dat dan gezond is?
Ah. Het is een context kwestie!
quote:Dat bedoel ik.
Op zaterdag 12 april 2003 17:14 schreef Harrie het volgende:niet lullig bedoeld maar ruzie is vaak een makkelijke aanleiding om de dingen te zeggen die je anders niet durft terwijl je ze ook zo uit kunt spreken denk ik.
quote:praten is een uitlaatklep denk ik alleen ruzie de manier die klep open te krijgen als die vastgeroest zit ofzo.
Op zaterdag 12 april 2003 17:16 schreef ArmaniMania het volgende:
Ruzie maken is een uitlaatklep....
quote:Als je een ruzie nodig hebt om de dingen te zeggen die je anders niet zegt dan is er al iets mis in de relatie volgens mij...
Op zaterdag 12 april 2003 17:16 schreef ArmaniMania het volgende:
Ruzie maken is een uitlaatklep....
Ik ben zelf helemaal geen ruziemaker en haat het als mensen met stemverheffing gaan spreken. Het werkt bij mij zelfs averechts; op het moment dat mensen beginnen te schreeuwen of een ruzie-achtige toon gebruiken zijn ze mijn aandacht volledig kwijt.
quote:om 3 uur 's nachts over de telefoon bekvechten met je vriendin is niet gezond, imo. En helemaal niet als je oudere broer (C'est moi, dus) in de kamer naast de jouwe ligt.
Op zaterdag 12 april 2003 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Kan iemand me misschien uitleggen waarom dat dan gezond is?
quote:Helemaal met Moonah eens
Op zaterdag 12 april 2003 17:18 schreef Moonah het volgende:
Ik begrijp de relatie ruzie-gezond ook niet zo.
Ik heb er een hekel aan, ben er ook niet goed in. Ruzie associeer ik met iets dat uit de hand is gelopen. Je kunt het dus ook zien te voorkomen door op tijd gevoelens uit te spreken.
Ik ben ook helemaal niet goed in ruzie maken. Schreeuw tegen mij en ik ga huilen (en irritant dat ik dat vind) en het ergste: ik ga steeds rustiger en redelijker praten en daar kan een schreeuwende ruziemaker meestal al helemaal niet tegen.
In mijn vorige relatie had ik constant ruzie (vandaar dat dat nu een vorige relatie is) en het loste nooit iets op en ik kreeg er alleen koppijn en een kuthumeur van.
quote:Dus je kan alles tegen hem zeggen... Alles ook als je wat tegenstaat? Ook als er een fout wordt gemaakt?
Op zaterdag 12 april 2003 17:18 schreef Isabeau het volgende:[..]
Als je een ruzie nodig hebt om de dingen te zeggen die je anders niet zegt dan is er al iets mis in de relatie volgens mij...
quote:Een volmondig Ja.
Op zaterdag 12 april 2003 17:21 schreef Poepoog het volgende:Dus je kan alles tegen hem zeggen... Alles ook als je wat tegenstaat? Ook als er een fout wordt gemaakt?
quote:Hé, je omschrijft mij!
Op zaterdag 12 april 2003 17:21 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik ben ook helemaal niet goed in ruzie maken. Schreeuw tegen mij en ik ga huilen (en irritant dat ik dat vind) en het ergste: ik ga steeds rustiger en redelijker praten en daar kan een schreeuwende ruziemaker meestal al helemaal niet tegen.
quote:Kunnen wij vast geen ruzie maken samen
Op zaterdag 12 april 2003 17:22 schreef Noayla_ het volgende:Hé, je omschrijft mij!
Ik zie het al voor me dat ik (wellicht onbedoeld) diep gekwetst ben en dan relaxed zeg: "hmm.. tja... tja... hmm... dat vond ik nou niet zo leuk om te horen, schatje... zullen we daar eens even rustig over klessebessen?".
Voor mij is helemaal geen ruzietje in m'n relatie het teken van een gebrek aan hartstocht of een gebrek aan interesse.
Of 't is gewoon de fuckin' perfecte relatie Een sprookje....
[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 12-04-2003 17:26]
quote:Tja daar zit het verschil. Als ik ruzie maakte dan waren we gewoon in staat redelijk met elkaar te "praten" over wat ons dwars zat. Fijn is anders, maar je kwam er altijd achter dat je kwa relatie toch weer was gegroeid omdat je een stap verder was en omdat je deze hindernis ook had kunnen nemen.
Op zaterdag 12 april 2003 17:21 schreef Isabeau het volgende:In mijn vorige relatie had ik constant ruzie (vandaar dat dat nu een vorige relatie is) en het loste nooit iets op en ik kreeg er alleen koppijn en een kuthumeur van.
quote:Er is heel veel hartstocht en interesse in mijn relatie
Op zaterdag 12 april 2003 17:24 schreef Bombie het volgende:
Voor mij is helemaal geen ruzietje in m'n relatie het teken van een gebrek aan hartstocht of een gebrek aan interesse.
En geloof me, als ik binnenwandel en hij ligt met een ander in bed dan kan ik ruzie maken als de beste! Er is alleen nog nooit een aanleiding geweest om ruzie te hebben. In niets. Vandaar mijn conclusie dat als je veel ruzie hebt in je relatie dat er wat mis is en dat er niets gezonds aan ruzie maken is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |