quote:Juist. Gelukkig zijn de meeste christenen al aardig liberaal t.o.v. homoseksualiteit, en zien langzamerhand steeds meer mensen in hoe ver we in Nederland al gevorderd zijn met wetgeving op dit gebied. De kleine gereformeerde kerkjes leveren een achterhoedegevecht.
Op vrijdag 25 april 2003 22:06 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Watchman is gelukkig een van de weinige 'christenen' die nog zo ongenuanceerd oudtestamentische wet-tekstjes volgt zonder zijn eigen verstand en geweten te gebruiken, en daarmee veel mensen vreselijk veel verdriet doet.
Uitstervende soort gelukkig.
quote:Je komt met LeVay aan, wier onderzoek al lang weerlegt is, je loopt achter. LeVay was overigens zelf ook homosexueel, en waarschijnlijk niet echt objectief
Op vrijdag 25 april 2003 22:13 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Homosexuality
Several hypotheses have been put forth to explain male homosexuality:
Hypothesis:
1) Homosexuality is a result of childhood experienceData:
- Bell et al. (1981) found no consistent childhood factors predicting homosexuality2) Adult hormone levels cause homosexual behavior
- No difference in testosterone levels in homosexual & heterosexual men
3) Homosexuality caused by differences in brain structures
- LeVay and others have shown differences in the hypothalamus between gay and straight men. This finding has been questioned because the gay men studied had AIDS.
4) Homosexuality is coded by a personís genesMonozygotic twins have a higher concordance for homosexuality than dizygotic twins
These findings indicate that homosexuality has a biological cause
http://www.vancouver.wsu.edu/fac/morgan/lecture/hormone.html
http://www.viewzone.com/homosexual.html
http://condition.org/homosex.htmEventjes Googlen levert je tig sites op waarin staat dat de exacte oorzaak nog niet bekend is, maar dat het *in ieder geval* een biologische oorzaak heeft.
Verder bestaat homoseksualiteit ook bij dieren, dus hoe kun je dan in godsnaam nog zeggen dat het een te maken heeft met traumatische ervaringen e.d., dat het een ziekte is die je kunt genezen? Er bestaan nota bene homofiele neushoorns.
quote:En verder dan hoop zal dat niet komen. Valse hoop. Hersenspoeling.
Op vrijdag 25 april 2003 22:12 schreef Watchman het volgende:Je weet niet hoeveel verdriet jij die mensen doet die juist eindelijk hoop op bevrijding en genezing in het vooruitzicht zien!
Wat geeft jou het recht om tegen homo's, die supergelukkig met elkaar leven, niemand kwaad doen, te roepen dat ze zondig zijn, slecht zijn, door een psychologische hel zouden moeten om te gaan denken dat ze hetero zijn? Je bent een egocentrische zondaar, want overduidelijk wil je ze ongelukkig maken.
En aangezien je niet ingaat op mijn argumenten in mijn eerdere posts, en alleen met dit flauwe taalspelletje aankomt, voel je je blijkbaar klemgeluld. Waarvan akte.
quote:Lees anders eens de sites door. En kom maar met bewijs voor jouw volstrekt achterhaalde hypotheses, en a.u.b. niet van websites van fundamentalistische Amerikaanse organisaties.
Op vrijdag 25 april 2003 22:15 schreef Watchman het volgende:[..]
Je komt met LeVay aan, wier onderzoek al lang weerlegt is, je loopt achter. LeVay was overigens zelf ook homosexueel, en waarschijnlijk niet echt objectief
quote:nee christenen zijn objectief, die lopen stijf achetr de bijbel aan, en soms het liefst zow letterlijk mogelijk
Op vrijdag 25 april 2003 22:15 schreef Watchman het volgende:[..]
Je komt met LeVay aan, wier onderzoek al lang weerlegt is, je loopt achter. LeVay was overigens zelf ook homosexueel, en waarschijnlijk niet echt objectief
" opa, wil jij ff de vijver splijten, de rode mieren zitten achter de vlidners aan"
quote:Homo's die niemand kwaad doen? Zeker nog nooit geluidsopnamen gehoord van kerken waar zondag ochtend joelende homo's de deur probeerden te forceren en schreeuwden: "we want your f***ing children!!"
Op vrijdag 25 april 2003 22:08 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Grote verschil is dat homo's niemand kwaad doen, en alleen maar zelf gelukkig willen en kunnen zijn. Daarom vroeg ik ook naar de morele component.
Ik daag Watchman hierbij uit om nóg enkele 'zonden' te noemen, waarbij de 'zondaar' moreel gezien niemand kwaad doet.
Je weet ECHT waar je over praat.
quote:*proest*
Op vrijdag 25 april 2003 22:17 schreef Watchman het volgende:[..]
Homo's die niemand kwaad doen? Zeker nog nooit geluidsopnamen gehoord van kerken waar zondag ochtend joelende homo's de deur probeerden te forceren en schreeuwden: "we want your f***ing children!!"
grappig manneke ben jij
quote:Dat is inderdaad dagelijkse praktijk ja, hordes homo's die op zondagochtend de kerk bestormen. Kon je niet met een nog kinderachtiger voorbeeld komen?
Homo's die niemand kwaad doen? Zeker nog nooit geluidsopnamen gehoord van kerken waar zondag ochtend joelende homo's de deur probeerden te forceren en schreeuwden: "we want your f***ing children!!"
quote:Ja das lullig, want de priesters waren natuurlijk net met de kindertjes 'bezig'
quote:Objectivitiet is juist een voorwaarde om de Bijbel goed te kunnen verstaan. Te snel conclusies trekken is bijvoorbeeld een symptoom van subjectief denken. En bij Bijbelonderzoek bijvoorbeeld is dat een negatieve eigenschap
Op vrijdag 25 april 2003 22:17 schreef Jerruh het volgende:[..]
nee christenen zijn objectief, die lopen stijf achetr de bijbel aan, en soms het liefst zow letterlijk mogelijk
" opa, wil jij ff de vijver splijten, de rode mieren zitten achter de vlidners aan"
quote:En jij gedraagt je bewust als een zondaar, omdat je mensen die gelukkig zijn, kwaad doet door op basis van discutabele gronden te roepen dat ze slecht zijn, dat ze minderwaardigheidsgevoelens hebben, emotioneel gehandicapped zijn.
Op vrijdag 25 april 2003 22:14 schreef Watchman het volgende:Je wordt als zondaar geboren, je wordt geen zondaar omdat je zondigt. Zelfs iemand die nooit zondigt is een zondaar.
quote:En op die fiets zijn heteroseksuele onderzoekers ook niet objectief
Op vrijdag 25 april 2003 22:15 schreef Watchman het volgende:LeVay was overigens zelf ook homosexueel, en waarschijnlijk niet echt objectief
quote:Dus er is nog kans dat je geneest?
Op vrijdag 25 april 2003 22:10 schreef Watchman het volgende:
Godsdienst wordt niet aangeleerd. Zelf ben ik vanuit het occulte tot levend geloof gekomen. Overigens, hindoes worden moslim, moslims worden christen, dus dat aangeleerde is onzin.
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 22:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja das lullig, want de priesters waren natuurlijk net met de kindertjes 'bezig'
quote:Nee, inderdaad. Zulke 'geluidsopnamen' heb ik nog nooit gehoord.
Op vrijdag 25 april 2003 22:17 schreef Watchman het volgende:Homo's die niemand kwaad doen? Zeker nog nooit geluidsopnamen gehoord van kerken waar zondag ochtend joelende homo's de deur probeerden te forceren en schreeuwden: "we want your f***ing children!!"
Dat soort barbaars gedoe. Doe jij dat ook, Watchman, ben jij zo'n idioot?
quote:Ik weet beter waar ik over praat dan jij.
quote:Men is als zondaar geboren ja, iedereen, niemand is goed. Het homo zijn maakt iemand niet tot zondaar, zo heb ik dat nooit bedoeld. Het is ook niet zo dat een homo minder is, het praktiseren ervan is alleen zondig, omdat het tegen Gods scheppingsorde in gaat.
Op vrijdag 25 april 2003 22:14 schreef Jerruh het volgende:[..]
waarom noem je een homo dan een zondaar, ik denk niet aan jouw teksten af te lezen dat jij jezelf op gelijk niveau treft als een zondaar...
Zondaar zijn heeft te maken met positie, waaruit men geboren wordt, dat is men. Iedereen komt van Adam, en door de erfzonde is iedereen zondaar. Door het geloof in Jezus wordt je 1 geest met Hem, en ga je geestelijk met Hem door dood, opstanding en hemelvaart heen, je bent "in Zijn dood" gestorven, meegekruisigd, waardoor de zonige natuur voor God niet meer bestaat.
quote:om maar ff zo te zeggen: mijn oma vind homosexuele mensen supertof, heeft er niks op tegen en gaat er mee om! daarbij komt dat ze enorm gelovig is. het verschilt met jou zit m in het feit dat mijn oma mensen beoordeelt om hoe ze zijn, en niet om wat ze denken. het feit dat jij daar als broekie tussen komt kijken en kwekt dat iets wat jij eng en vies vind beoordeelt onder de noemer godsdienst vind ik gewoon slecht. leer het van je oudjes en zeg gewoon" ik vind het vies en eng" in plaats van de godsdienst een enorme blamage toe te kennen!
Op vrijdag 25 april 2003 22:18 schreef Watchman het volgende:[..]
Objectivitiet is juist een voorwaarde om de Bijbel goed te kunnen verstaan. Te snel conclusies trekken is bijvoorbeeld een symptoom van subjectief denken. En bij Bijbelonderzoek bijvoorbeeld is dat een negatieve eigenschap
quote:99% van dit soort christenen zitten als makke schapen in een kerk de voorganger na te blaten.
Op vrijdag 25 april 2003 22:18 schreef Watchman het volgende:Objectivitiet is juist een voorwaarde om de Bijbel goed te kunnen verstaan. Te snel conclusies trekken is bijvoorbeeld een symptoom van subjectief denken. En bij Bijbelonderzoek bijvoorbeeld is dat een negatieve eigenschap
quote:De reply die ik nu ga geven is niet WFT-waardig, maar:
Op vrijdag 25 april 2003 22:23 schreef Watchman het volgende:
Men is als zondaar geboren ja, iedereen, niemand is goed. Het homo zijn maakt iemand niet tot zondaar, zo heb ik dat nooit bedoeld. Het is ook niet zo dat een homo minder is, het praktiseren ervan is alleen zondig, omdat het tegen Gods scheppingsorde in gaat.Zondaar zijn heeft te maken met positie, waaruit men geboren wordt, dat is men. Iedereen komt van Adam, en door de erfzonde is iedereen zondaar. Door het geloof in Jezus wordt je 1 geest met Hem, en ga je geestelijk met Hem door dood, opstanding en hemelvaart heen, je bent "in Zijn dood" gestorven, meegekruisigd, waardoor de zonige natuur voor God niet meer bestaat.
quote:Je komt nu met nieuwe woorden als "eng," waarom denk je dat ik het eng vind? Onzin. Er heeft op mijn werk ook een lesbisch meisje gewerkt, ook een toffe meid, maar dat wil niet zeggen dat ik het met haar levenswijze hoef eens te zijn.
Op vrijdag 25 april 2003 22:23 schreef Jerruh het volgende:[..]
om maar ff zo te zeggen: mijn oma vind homosexuele mensen supertof, heeft er niks op tegen en gaat er mee om! daarbij komt dat ze enorm gelovig is. het verschilt met jou zit m in het feit dat mijn oma mensen beoordeelt om hoe ze zijn, en niet om wat ze denken. het feit dat jij daar als broekie tussen komt kijken en kwekt dat iets wat jij eng en vies vind beoordeelt onder de noemer godsdienst vind ik gewoon slecht. leer het van je oudjes en zeg gewoon" ik vind het vies en eng" in plaats van de godsdienst een enorme blamage toe te kennen!
Toch is het weldegelijk zo dat homofobie iets is wat de meeste mensen nog hebben, en dat komt omdat dat een natuurlijke reactie van het geweten van de heterofiele mens is. Dat ontkennen is weglopen voor de feiten, kop in't zand steken.
quote:En als nu elk bewijs aanwijst dat het een biologische oorzaak heeft, moet je dan van homo's verwachten dat zij zich onthouden van liefde & seks, terwijl ze er niets aan kunnen doen? Dat is niet onmenselijk?
Op vrijdag 25 april 2003 22:23 schreef Watchman het volgende:[..]
Men is als zondaar geboren ja, iedereen, niemand is goed. Het homo zijn maakt iemand niet tot zondaar, zo heb ik dat nooit bedoeld. Het is ook niet zo dat een homo minder is, het praktiseren ervan is alleen zondig, omdat het tegen Gods scheppingsorde in gaat.
quote:Dan kom jij weinig in kerken. Je weet werkelijk niet waar je over praat.
Op vrijdag 25 april 2003 22:24 schreef DennisMoore het volgende:[..]
99% van dit soort christenen zitten als makke schapen in een kerk de voorganger na te blaten.
quote:Je zegt dat ze emotionele minderwaardig zijn, ziek zijn. Je vindt ze dus wél minder.
Op vrijdag 25 april 2003 22:23 schreef Watchman het volgende:Het is ook niet zo dat een homo minder is, het praktiseren ervan is alleen zondig, omdat het tegen Gods scheppingsorde in gaat.
Ik herhaal mijn eerdere vraag: Gaat blindgeboren zijn tegen Gods scheppingsorde in? Gaan kinderen met het syndroom van Down tegen Gods scheppingsorde in? Is dit zondig? Zo nee, dat wil 'tegen de scheppingsorde ingaan' dus niet zeggen dat iets daarmee ook zondig is.
(Overigens vergelijk ikzelf hiermee homoseksualiteit niet met dit soort dingen, maar ik zou me kunnen voorstellen dat jij dat wel doet.) Ik wacht nog op het eerste MORELE argument, een kenmerk van alle andere 'zonden'.
quote:En toch leef jij nog steeds als een zondaar. Bewust en met opzet.
Zondaar zijn heeft te maken met positie, waaruit men geboren wordt, dat is men. Iedereen komt van Adam, en door de erfzonde is iedereen zondaar. Door het geloof in Jezus wordt je 1 geest met Hem, en ga je geestelijk met Hem door dood, opstanding en hemelvaart heen, je bent "in Zijn dood" gestorven, meegekruisigd, waardoor de zonige natuur voor God niet meer bestaat.
quote:Als je wat meer met deze mensen praat, dan kom je er achter dat men meer op zoek is naar warmte en liefde/aanvaarding, dan naar seks.
Op vrijdag 25 april 2003 22:26 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
En als nu elk bewijs aanwijst dat het een biologische oorzaak heeft, moet je dan van homo's verwachten dat zij zich onthouden van liefde & seks, terwijl ze er niets aan kunnen doen? Dat is niet onmenselijk?
quote:Ik weet heel duidelijk waar ik over praat, en ik heb heel veel persoonlijke ervaring met allerlei soorten kerken.
Op vrijdag 25 april 2003 22:26 schreef Watchman het volgende:Dan kom jij weinig in kerken. Je weet werkelijk niet waar je over praat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |