abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_9735188
quote:
BY Dr. Faruq Salaam ( Physician -Baghdad National Hospital )

While the rain of bombs explode in the night,
And the children cannot sleep,
The wails of the sisters and mothers fill the sky,
And blood flows in the streets,
Where are the Muslim brethren?
Asleep, asleep, asleep.
Although the warriors strive to defend,
There is too much sorrow,
The missiles fall around us,
We know we shall not see tomorrow,
Where are the Muslim brethren?
Asleep, asleep, asleep.

My dear Muslim brothers and sisters,

I am Dr. Faruq, a physician in the Baghdad National Hospital. At the moment we are facing the worst attack on our nation and on our people by the American and British. Heavy bombs fall day and night on our city, and hundreds of innocent civilians have died. You have seen the bombs landing in market places and residences where there is no military. I see daily, dozens of men, women and children, horribly wounded, maimed, mutilated and scarred for life. So many people have lost their senses from constant bombing. The electricity is gone, and food and water are running out. We are short of medicine and bandages for treating the wounded.

Why has this war been imposed on us? We did not harm anyone. There were no Iraqi terrorists in those who attacked the World Trade Center. Was it not America itself who built up Saddam Hussein? Why was the US so desparate to rush in for this war, even though the UN was against it, and several nations pleaded to continue the weapons inspections? What did the US want to hide from the world?

Where are the much trumpeted Weapons of Mass Destruction, the nuclear, chemical and biological weapons? Why have they not been found even after so many months of inspections and so many days of American and British occupation? Why did not Saddam not use them even to defend himself at this stage? Isn't it all a lie of Bush his evil father's son?

Why did the US not take action when Israel violated 37 UN resolutions over the last 45 years, and keeps making settlements in Palistine? Where was the US when India violated UN resloution and occupied Kashmir? When Russians massacred Chechenians? Is this action only reserved for Muslims? What was the Great White Satan doing when Israel kills Palestinians every day, and blatantly declares its nuclear weapons?

After 9/11, the US attacked Afghanistan, even though there was no evidence against Bin Laden. The Western media itself acknowledged that Bin Laden was created by America, but more than 30,000 Afghan civilians were killed in revenge for 3000 Americans. Is the life of Muslims so cheap?

Now thousands of Iraqis have been killed, just to satisfy the lust for blood and oil of Gerorge Bush. The idiot son has taken advice from his evil father and slaughtered so many innocents - is there no justice in the world?

And all the muslims are silent. Why? After Iraq, who will be next? Syria, Libya, Iran, Pakistan? Do you muslims think that the Americans will be satisfied after vanquishing Iraq?

If you are to afraid to fight, why are you too afraid even to say that this is wrong? Why are there no Muslim countries in the UN, asking for an end to this illegal war?

Why do you muslims still go to American McDonald's and KFC and Pizza hut and drink their Pepsi and Coke? Will you die if you don't eat their junk food?

Why do you still visit their country and spend your money there? You are treated with suspicion, followed and watched, searched and humiliated. Yet you want to visit Disneyland and Las Vegas? And you want to give your money to these people so they can make more bombs and bullets?

Why do you still give them contracts and work? Can't this work be done by yourself or other nationals?

Why do you still sell them oil? If you are so afraid to stop its supply, at least increase its price! In the 70's the oil price increase brought the Western powers to their knees. Why do you favour them now and provide them cheap oil?

Why do you still keep your money in their banks? They pay you low interest rates, and freeze the money anytime they like simply by alleging you are helping terrorists. Why don't you transfer all your money to banks in Muslim countries? One dollar removed from an American bank will reduce their economy by 7 dollars - ask any economist. And the biggest deposits in their banks are Muslims, especially Arabs.

Why do you still invest in their stock markets? It is not giving you any profit anyway. It was build on accounting frauds and hype and will collapse like Enron and Worldcom. Get your money out before you lose it.

I appeal to you to think, and act. The US will not stop even after this war. It will find more terrorists, more muslims to humiliate and kill. Next time it may be your country, your loved ones, who are bombed and shot.

I appeal to you to send this message to all muslims you know. Forward this message to all those muslims who have internet. Print and give copies to all those who do not have internet. Translate it for those who cannot understand English. Get it printed in newspapers.

I may not be alive tomorrow, but I hope you have a long life. May Allah help us all.

Dr. Faruq Salaam


Kon geen ander topic vinden. Er komen steeds meer verhalen naar buiten, na de in scene gezette "spontaane" omgooi actie van het beeld van Saddam, toevallig recht voor het hotel waar alle journalisten zitten, dat sommige Irakezen toch minder blij zijn met deze bevrijding van Amerika. Ja Saddam haten ze, dat kunnen ze nu eindelijk zeggen, maar Amerika vinden ze minstens zo slecht. Geef ze eens ongelijk, wie heeft in de begin jaren Saddam zo fel gesteund. Wie weigerde om de sancties te versoepelen, en wie gooide die bommen toch op niet altijd even militaire doelen. Wie schiet nu nog even graag op burgers als ze dat op soldaten deden, omdat een burger in paniek het stop zijn mist.

Dus gooi hier je verhalen van Irakezen burgers die toch wat minder blij zijn met deze bevrijding.

  zaterdag 12 april 2003 @ 14:13:48 #2
50490 wjschreuder
-------------------
pi_9735224
het Anti-Amerikanisme word een geloof in Nederland geloof ik...

owh ik zal je dus maar niet discrimineren......

[edit]
Ik zie dat je je erg in de Fransen kan vinden, jij had ook veel geinvesteerd in de olie van Irak en je bent dat nu kwijt? ach wat zielig voor je!

Ik ben ook maar even door de tekst gegaan - het klinkt echt als propaganda tegen de Amerikanen. Voorbeelden van banken en beurzen ed slaan echt nergens op. Als je dit stuk tekst serieus neemt als representatief zijnde voor het Irakeze volk...........

[Dit bericht is gewijzigd door wjschreuder op 12-04-2003 14:19]

pi_9735286
Er was gister een man op Netwerk die zei jullie zijn bang voor 1 Osama Bin Laden maar nu hebben jullie 1 miljoen Osama Bin Ladens bij gekregen.

"Ja of zoiets"

pi_9735344
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:19 schreef Ludacriss het volgende:
Er was gister een man op Netwerk die zei jullie zijn bang voor 1 Osama Bin Laden maar nu hebben jullie 1 miljoen Osama Bin Ladens bij gekregen.

"Ja of zoiets"


zit een kern van waarheid achter.

Al die duizenden irakezen die om zijn gekomen hebben allemaal wat familie erachter zitten. En bij die familie leden kweek je alleen maar weer haat tegenover de VS

tuurlijk zijn er ook mensen dol blij met de amerikanen, maar al die feesten mensen zijn zeker niet representatief voor de hele irakese bevolking...

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_9735353
Wat me vaak opvalt is dat dit soort stukjes serieus worden genomen maar als er een irakees meld dat hij van Bush houdt of dat de VS goed is, is dat gelijk propaganda. Wel grappig

Aan de andere kant is het ook weer zo dat hoogeplaatste irakezen minder blij zullen zijn met de nieuwe vrijheid, want zij zijn waarschijnlijk hun privileges kwijt.

pi_9735394
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:24 schreef Joachim het volgende:

[..]
Al die duizenden irakezen die om zijn gekomen hebben allemaal wat familie erachter zitten. En bij die familie leden kweek je alleen maar weer haat tegenover de VS


Weet niet of dat zo werkt, als je die mensen aan hun lot over laat zul je haat kweken. Als er een goed herstelplan komt niet denk ik. In Nederland kwamen er toch ook geen aanslagen op Canadezen en Amerikanen, terwijl er toch aardig wat burgers omgekomen zijn in verschillende steden bij stadsoorlogen.
pi_9735400
quote:
Wie schiet nu nog even graag op burgers als ze dat op soldaten deden, omdat een burger in paniek het stop zijn mist.
duh, wat zou jij doen als soldaat zijnde, als er zelfmoordaanslagen worden gepleegd & aangekondigd zijn en een busje komt op je af rijden en stopt niet voor de stopsijnen? dan kan ik me wel voorstellen dat je dat busje compleet lek schiet, tis grof, maar logisch...
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:29:38 #8
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_9735401
Moeten we deze Dr. Faruq Salaam echt serieus nemen?

Waarom kunnen die Irakezen nou nooit eens een normale reactie geven.

Ik lees in deze brief alleen maar woorden als:

the Great White Satan
The idiot son
his evil father

Dit is gewoon geschreven door een streng gelovige Moslim, die niet tegen de oorlog tegen Sadam is. Maar tegen een (volgens hem) oorlog tegen de Islam.

En hij probeert m.b.v. deze brief alle moslims in de wereld anti Amerika gevoelens bij te brengen.

Is the life of Muslims so cheap?

Het is dus helemaal geen brief gericht aan de wereldgemeenschap, om het leed van de Irakezen onder woorden te brengen.

I appeal to you to send this message to all muslims you know. Forward this message to all those muslims who have internet.

Ik zal maar stoppen met lezen dan.

Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:30:58 #9
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9735411
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Weet niet of dat zo werkt, als je die mensen aan hun lot over laat zul je haat kweken. Als er een goed herstelplan komt niet denk ik. In Nederland kwamen er toch ook geen aanslagen op Canadezen en Amerikanen, terwijl er toch aardig wat burgers omgekomen zijn in verschillende steden bij stadsoorlogen.


Bij de Bevrijding is er niet gevochten tegen het nederlandse leger. De burgerslachtoffers zijn erg beperkt gebleven, trouwens. In Irak zijn veel meer potentiele ellendegevallen omdat daar het leger van het land dat 'bevrijd' wordt tegen de 'bevrijders' vecht.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9735460
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Weet niet of dat zo werkt, als je die mensen aan hun lot over laat zul je haat kweken. Als er een goed herstelplan komt niet denk ik. In Nederland kwamen er toch ook geen aanslagen op Canadezen en Amerikanen, terwijl er toch aardig wat burgers omgekomen zijn in verschillende steden bij stadsoorlogen.


is denk ik toch een andere situatie. Ik denk dat bezetters uit een ander land een andere invloed heeft op een volk dan een dictator uit eigen land.
Bovendien zijn het nu ook andere tijden.

Maarja, bij veel mensen zal die haat ook niet veel tot uiting komen. Maar je hoeft maar een handje vol gekken te hebben die hun leven er aan wijden

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_9735542
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:10 schreef MelkKoe het volgende:

Dus gooi hier je verhalen van Irakezen burgers die toch wat minder blij zijn met deze bevrijding.


Zeurders heb je overal. (en vooral van mensen die het onder Saddam wel goed hadden)
To hell with Kyoto!
pi_9735581
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:34 schreef Joachim het volgende:
is denk ik toch een andere situatie. Ik denk dat bezetters uit een ander land een andere invloed heeft op een volk dan een dictator uit eigen land.
Bovendien zijn het nu ook andere tijden.

Maarja, bij veel mensen zal die haat ook niet veel tot uiting komen. Maar je hoeft maar een handje vol gekken te hebben die hun leven er aan wijden


Je kunt het nog het beste vergelijken met WOII toen de Duitsers Rusland aanvielen. Hitler was een zelfde soort dictator als Stalin maar dat wisten de mensen van Rusland toen nog niet. In het begin zagen ze de Duitsers dan ook als bevrijders, maar langzaam bleek dat het Hitler gelukt was om mensen nog slechter te behandelen dan Stalin deed, en sloeg het om van bevrijding naar een nederlaag voor Hitler.

Dat is nu langzaam aan het ontwikkelen. Met al het geplunder, de doden in je familie door bommen, en straks dan ook die interim regering bestaande uit Amerikanen. Denk dat dan de stemming toch plots zal omslaan, sommige mensen beginnen dat nu al te verdenken vandaar dus dit topic

pi_9735591
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:40 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Zeurders heb je overal. (en vooral van mensen die het onder Saddam wel goed hadden)


Draai jij je redenatie eens om. Als we zo gaan redeneren zou je dus ook kunnen stellen dat velen het niet zo slecht hadden in irak, en dat het maar zeurders waren die zaten te zeiken over mensenrechten
pi_9735610
Wat een nepverhaal zeg. Oh wat zijn wij zielige moslims, amerika, israel en de andere witte ongelovigen willen ons land inpikken en alle moslims uitroeien. Al neemt amerika de komende 50 jaar Irak over, die 2 Biljoen dollar (2000 miljoen dus!) verdienen ze niet meer terug, dus om de olie gaat het ze duidelijk niet. Bovendien staat Irak op de 14e plaats van olieproducerende landen, niet erg hoog dus. Ik ken aardig wat moslims en vind het persoonlijk enorm kutvolk (pardon my French). In hun heilige boek staat dat alle Christenen en Joden uitgeroeid moeten worden, zodat het Dar-Es-Salaam zal beginnen, het huis van de vrede. Dit tijdperk breekt aan als alle ongelovige varkens uitgeroeid zijn. Ik heb de koran gelezen en schrok me dood wat daar in stond. Lees Soerah maar eens, en vertel me dan nog eens wat je er van vindt. In amerika wonen veel gekken, en Bush is er ook 1 van, begrijp me niet verkeerd, maar Saddam dan? Kijk je wel eens Discovery?
Saddam's moeder pleegde met zijn 7e jaar zelfmoord. Omdat iedereen hem altijd klierde sloeg hij vanaf een bepaald moment iedereen met een stalen staaf in elkaar die iets tegen hem had. Op zijn 22ste werd hem gevraagd de toenmalige president te vermoorden. Dit deed hij! Hij was nog geen jaar aan de macht en viel met chemische wapens Iran binnen, duizenden doden aan beide kanten. Helikopters vlogen met mosterdgas over Koerdische dorpen met het bevel geen plant mens of dier te laten overleven, opnieuw duizenden doden. In Koeweit maakte hij er een zooitje van. Saddam was eigenlijk zwaar anti-moslim toen hij aan de macht kwam. Maar om steun te verwerven liet hij zich met veel propaganda tot moslim bekeren. En een goede moslim ook: Hij vermoorde meer tijdens zijn bewind naar schatting tussen de 500.00 en 750.000 MOSLIMS. Vele malen meer dan Amerika en Israel samen. De enige reden dat alle Arabieren tegen Israel zijn, is omdat dit in hun Heilige Boek staat, want ruim voor de oprichting van de staat Israel was dit ook al zo. Dit komt omdat toen Mohammed zijn geloof "uitvond/verzon/bedacht" hij eerst naar de Joden ging. Die hadden al een god en stuurden hem weg, blijkbaar kon hij dat niet zo goed verkroppen. Succes met je anti-westerse praatjes verder.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:46:13 #15
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_9735616
Aha, weer een 'rally cry' voor een Jihad tegen Amerika en het verwerpelijke Westen. Sukkelaars.
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_9735631
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:30 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Bij de Bevrijding is er niet gevochten tegen het nederlandse leger. De burgerslachtoffers zijn erg beperkt gebleven, trouwens. In Irak zijn veel meer potentiele ellendegevallen omdat daar het leger van het land dat 'bevrijd' wordt tegen de 'bevrijders' vecht.


Het is wel een andere situatie mee eens. Maar ik ga er wel van uit de meeste irakezen blij zijn dat ze bevrijd zijn van Sadam. Ik weet van Groningen waar bijhoorlijke straatgevechten waren tussen Canadezen en Duitsers behoorlijk wat burgerslachtoffers zijn gevallen en als je de Iraakse cijffers geloofd over het aantal burgerslachtoffers (1200) valt dit eigenlijk ook nog wel mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Chewie op 12-04-2003 14:52]

pi_9735642
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:13 schreef wjschreuder het volgende:
Ik zie dat je je erg in de Fransen kan vinden, jij had ook veel geinvesteerd in de olie van Irak en je bent dat nu kwijt? ach wat zielig voor je!
Eerlijk gezegt geef ik niks om de Fransen, maar ze hebben wel lef gehad om ertegen in te gaan. Je moet Amerika eens zien blaten als een ander land Saoudi Arabia aanvalt waar zij hun olie vandaan halen, dat regime is geen haar beter dan Saddam. Dubbele standaarden enzo he
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:49:39 #18
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9735664
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:44 schreef Basp1 het volgende:
Draai jij je redenatie eens om. Als we zo gaan redeneren zou je dus ook kunnen stellen dat velen het niet zo slecht hadden in irak, en dat het maar zeurders waren die zaten te zeiken over mensenrechten
Je hebt er werkelijk geen zak van gesnapt.

Het gaat niet om materialistische waarden, het gaat om vrijheid. Het verschil is dus dat 'jouw' zeurders vrijheid ontnomen werd, iets wat bij de 'huidige' zeurders niet het geval is.

Nederlanders weten vrijheid duidelijk niet meer op waarde in te schatten. Ongeloofelijk. Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe bezetting van Nederland om de gemiddelde lulhannes met de neus op de feiten te drukken.

pi_9735698
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:45 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik heb de koran gelezen en schrok me dood wat daar in stond. Lees Soerah maar eens, en vertel me dan nog eens wat je er van vindt.
Welke soerah? Ik wil het ook graag lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Youssef op 12-04-2003 14:53]

pi_9735704
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:47 schreef Chewie het volgende:
IIk weet van Gronnigen waar bijhoorlijke straatgevechten waren tussen Canadezen en Duitsers behoorlijk wat burgerslachtoffers zijn gevallen en als je de Iraakse cijffers geloofd over het aantal burgerslachtoffers (1200) valt dit eigenlijk ook nog wel mee.
Zet het eens in verhouding zoals in die brief ook gezegt word. Dit is allemaal een reactie op de 3000 doden in het WTC. Als de Amerikanen zo pissed off mogen zijn over 3000 doden, dan mogen moslims dat voor de 5000+ die in afganistan en Irak gedood zijn ook.
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:53:23 #21
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_9735709
Ach Ernst, over enige tijd zal elke Nederlander het gevaar van de bloeddorstige islam aan den lijve ondervinden en de kans krijgen de democratische vrijheden waar Amerika zo hard voor gevochten heeft op waarde te schatten. Nog even geduld.
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:53:57 #22
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9735715
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:53 schreef OK_DAN het volgende:
Ach Ernst, over enige tijd zal elke Nederlander het gevaar van de bloeddorstige islam aan den lijve ondervinden en de kans krijgen de democratische vrijheden waar Amerika zo hard voor gevochten heeft op waarde te schatten. Nog even geduld.
En hoe bedoel je dat?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9735724
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:53 schreef OK_DAN het volgende:
Ach Ernst, over enige tijd zal elke Nederlander het gevaar van de bloeddorstige islam aan den lijve ondervinden en de kans krijgen de democratische vrijheden waar Amerika zo hard voor gevochten heeft op waarde te schatten. Nog even geduld.
Jij bent toch ook als de dood voor een moslim take-over hier? Dan moet je toch hun angst begrijpen over een westerse take-over.
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:56:28 #24
50490 wjschreuder
-------------------
pi_9735751
quote:
Zet het eens in verhouding zoals in die brief ook gezegt word. Dit is allemaal een reactie op de 3000 doden in het WTC. Als de Amerikanen zo pissed off mogen zijn over 3000 doden, dan mogen moslims dat voor de 5000+ die in afganistan en Irak gedood zijn ook.
jezus wat dom om te zeggen echt..

wat zou je liever willen, of 0,02% van de bevolking overlijd of je leeft je hele leven onder een Hitler achtig of erger regime?

natuurlijk zijn er slachtoffers... maar vrijheid kost iets! Daarbij zijn 5000 mensen echt NIKS op een heel volk, enige jaren geleden streden landen om vrijheid met miljoenen mensen! Saddam heeft ongeveer 1 miljoen mensen vermoord.... en jij vind dat die 'paar duizend' zo erg is... Elk leven is er 1 teveel maar soms moet je echt prioriteiten stellen, dat kan je kennelijk absoluut niet...

quote:
Jij bent toch ook als de dood voor een moslim take-over hier? Dan moet je toch hun angst begrijpen over een westerse take-over.
Eerlijk gezegd.. NEE daar ben ik niet bang voor
(ik ben er niet bang voor dat het gebeurd - het gebeurd toch niet)

[Dit bericht is gewijzigd door wjschreuder op 12-04-2003 14:57]

  zaterdag 12 april 2003 @ 14:56:43 #25
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_9735757
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:53 schreef MelkKoe het volgende:

[..]

Zet het eens in verhouding zoals in die brief ook gezegt word. Dit is allemaal een reactie op de 3000 doden in het WTC. Als de Amerikanen zo pissed off mogen zijn over 3000 doden, dan mogen moslims dat voor de 5000+ die in afganistan en Irak gedood zijn ook.


Lul niet zo vreselijk dom, man. De VS zijn Irak helemaal niet aangevallen als direct gevolg van 11 september. God, wat haat ik de Fransen.
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')