Altijd die stomme stoere houding en dat spastische gezwaai met die gitaren WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rock net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.
quote:Dat zei men over de Beatles ook.
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef DeStedebouwer het volgende:
Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.
quote:toch verdienen ze miljoenen, komen rapnummers hoog in de hitlijsten te staan en hebben ze ontzettend veel fans,
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de betreffende topicopener.Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.
wie ben jij dan?
quote:GEINIG EQUIVALENT VAN MIJN VERHAALTJE
Op vrijdag 11 april 2003 00:19 schreef Zander het volgende:
Ik vind rock kut. Het is agressieve gitaarherrie over een dreun van en voor holwoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden hebben smerig lang haar, rijden in dure auto's, dragen kapotte kleding (paupers...), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders zouden ze niet achter elkaar de pijp uitgaan (Jimi Hendrix, Kurt Cobain en onlangs nog één).Altijd die stomme stoere houding en dat spastische gezwaai met die gitaren WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rock net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
En waarom hebben rappers vrienden in de gevangenis waardoor ze een walgelijke pleister moeten dragen (om dat die vriend uiteraard ten onrechte is veroordeeld)? Ik noem een Nelly...
Waarom jatten rappers altijd samples uit nummers die wel goed zijn en gaan ze daar dan omheen "kwaad zitten zijn"?
[Dit bericht is gewijzigd door Crazy_Diamond op 11-04-2003 00:36]
quote:Misschien zie je dan nu ook in hoe makkelijk je precies hetzelfde over willekeurig welke muziekstijl kunt zeggen die je zelf niet aanstaat. Smaken verschillen, discussie daarover is overbodig.
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef luked45 het volgende:
GEINIG EQUIVALENT VAN MIJN VERHAALTJE
quote:Topic is nogal dom
Ik vind rock kut. Het is agressieve gitaarherrie over een dreun van en voor holwoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden hebben smerig lang haar, rijden in dure auto's, dragen kapotte kleding (paupers...), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders zouden ze niet achter elkaar de pijp uitgaan (Jimi Hendrix, Kurt Cobain en onlangs nog één).Altijd die stomme stoere houding en dat spastische gezwaai met die gitaren WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
quote:
quote:Waarom lees je 't dan?
Op vrijdag 11 april 2003 00:26 schreef Vibromass het volgende:[..]
Topic is nogal dom
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef luked45 het volgende:[..]
Waarom lees je 't dan?
quote:Leer eerst Nederlands voordat je aan Engels begint.
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef luked45 het volgende:
en ik ken toch heel goed Engels.
[Dit bericht is gewijzigd door Phat Lip op 11-04-2003 00:45]
quote:Je weet er ook wel ene uit te kiezen die model staat voor dit topic: Puff Daddy. Dat is geen rap! Dat is commerciële prut. Lees het volgende interview over een rapper die wel degelijk instrumenten bespeeld (een stuk of zeven meen ik, dus meer dan menig rockartiest) en die probeert origineel te zijn. Ik weet dat deze groep rappers klein is, maar als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets.
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Crazy_Diamond het volgende:
Rock is naar mijn mening beter omdat het gemaakt is door mensen die ook daadwerkelijk muzikaal zijn (dus een instrument bespelen ofwel kunnen zingen). Rappers jatten samples uit nummers die wèl goed zijn en daarmee krijgen zij dan een grote hit, waarna de originele artiest vergeten wordt ("Goh, ik vind I'll be missing you toch zo'n sterk nummer Puff Daddy"). Bovendien zingen ze vaak over hoe moeilijk ze het hebben en hoe onterecht de wereld hen bedeeld, terwijl je op MTV ziet dat ze in een huis wonen met 60 tv's, 34 slaapkamers en 88 bedienden...
http://www.onpoint.nl/theBoombap/theInterviews/2002/koolkeith.php
quote:In dat geval zijn klassiek en jazz nog vele malen beter, aangezien het spelnivo daar meestal nog even iets hoger ligt dan bij de gemiddelde rockband. De meeste rockmuzikanten kunnen niet eens noten lezen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Crazy_Diamond het volgende:
Rock is naar mijn mening beter omdat het gemaakt is door mensen die ook daadwerkelijk muzikaal zijn (dus een instrument bespelen ofwel kunnen zingen)
quote:Sting vond die versie anders wel best, vooral voor zijn bankrekening. Weer vijf tropische regenwouden gered. Puff Daddy, geweldig voorbeeld ook. Maar goed, alle rockbands klinken natuurlijk ook als Limp Bizkit.
Rappers jatten samples uit nummers die wèl goed zijn en daarmee krijgen zij dan een grote hit, waarna de originele artiest vergeten wordt ("Goh, ik vind I'll be missing you toch zo'n sterk nummer Puff Daddy").
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:43 schreef Zander het volgende:[..]
In dat geval zijn klassiek en jazz nog vele malen beter, aangezien het spelnivo daar meestal nog even iets hoger ligt dan bij de gemiddelde rockband. De meeste rockmuzikanten kunnen niet eens noten lezen.
Maar goed... alle rockbands als Limp Bizkit? Ik heb een ouwelullenmuzieksmaak, dus wanneer ik aan rockbands denk, denk ik eerder aan bands als Led Zeppelin of Deep Purple, dan aan Limp Bizkit. Maar goed, ik merk 't al. Ik weet (god zij dank) niet genoeg over rap...
En idd... over smaak valt niet te twisten!
Zolang je met geluid, stemmen mensen blijft roeren en mensen ervan laat genieten.. ben je een muzikant en artiest.
In alle soorten muziekstijlen zitten briljante artiesten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |