abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9710903
Ik vind rap kut. Het is agressieve rijmelarij op een beat van en voor ghetto-bewoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden zijn behangen met goud, rijden in dure auto's, dragen dure kleding (alles gejat?), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders maken ze elkaar niet af (Notorious BIG, Tupac Shakur en onlangs nog één).
Toen kwamen de blanke rappers, waaronder nu de immens populaire Eminem. Altijd die stomme gehurkte houding en dat spastische gezwaai met die handjes. WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rap net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
pi_9710957
Ik vind rock kut. Het is agressieve gitaarherrie over een dreun van en voor holwoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden hebben smerig lang haar, rijden in dure auto's, dragen kapotte kleding (paupers...), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders zouden ze niet achter elkaar de pijp uitgaan (Jimi Hendrix, Kurt Cobain en onlangs nog één).

Altijd die stomme stoere houding en dat spastische gezwaai met die gitaren WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.

Misschien willen mensen die rock net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9710976
Ik ben het helemaal eens met de betreffende topicopener.

Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.

pi_9711010
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef DeStedebouwer het volgende:
Dat zei men over de Beatles ook.
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:23:57 #5
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_9711033
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de betreffende topicopener.

toch verdienen ze miljoenen, komen rapnummers hoog in de hitlijsten te staan en hebben ze ontzettend veel fans,

wie ben jij dan?

pi_9711050
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:19 schreef Zander het volgende:
Ik vind rock kut. Het is agressieve gitaarherrie over een dreun van en voor holwoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden hebben smerig lang haar, rijden in dure auto's, dragen kapotte kleding (paupers...), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders zouden ze niet achter elkaar de pijp uitgaan (Jimi Hendrix, Kurt Cobain en onlangs nog één).

Altijd die stomme stoere houding en dat spastische gezwaai met die gitaren WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.

Misschien willen mensen die rock net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.

GEINIG EQUIVALENT VAN MIJN VERHAALTJE
pi_9711060
Waarom worden rappers altijd na 1 of 2 platen geliquideerd om een of ander drugs-incident, waarna ze een legendarische status bereiken (ik noem een 2Pac, DMC of iets dergelijks)?

En waarom hebben rappers vrienden in de gevangenis waardoor ze een walgelijke pleister moeten dragen (om dat die vriend uiteraard ten onrechte is veroordeeld)? Ik noem een Nelly...

Waarom jatten rappers altijd samples uit nummers die wel goed zijn en gaan ze daar dan omheen "kwaad zitten zijn"?

[Dit bericht is gewijzigd door Crazy_Diamond op 11-04-2003 00:36]

pi_9711081
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef luked45 het volgende:
GEINIG EQUIVALENT VAN MIJN VERHAALTJE
Misschien zie je dan nu ook in hoe makkelijk je precies hetzelfde over willekeurig welke muziekstijl kunt zeggen die je zelf niet aanstaat. Smaken verschillen, discussie daarover is overbodig.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:26:43 #9
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9711082
quote:

Topic is nogal dom
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_9711092
Rappers zijn best lekker, op zich. Sommige dan ..
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:32:43 #11
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9711254
quote:

raise up !!
pi_9711292
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:26 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Topic is nogal dom

Waarom lees je 't dan?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:35:01 #13
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9711312
Tja, ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
pi_9711366
Er bestaat non-agressieve rap en non-agressieve rock. Hangt er maar vanaf hoezeer je in een muziekgenre wenst te verdiepen. Met andere woorden: kortzichtigheid ten top. Daarnaast is de smaak van muziek ook vaak te relateren aan de leeftijd van de waarnemer. Vaak is het makkelijk om af te geven op zaken die je niet ervaart of voelt. Ik vind sommige rap goed, sommige pop en sommige rock. Vroeger wou ik alleen maar Sepultura, tegenwoordig verkies ik de rust van muziek á la Willem Vermandere. Sepultura hou ik helemaal niet meer van en soms is het moeilijk om te begrijpen wat ik er destijds goed aan vond.
M.a.w. Over smaak valt niet te twisten...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:38:15 #15
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9711401
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef luked45 het volgende:

[..]

Waarom lees je 't dan?

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_9711425
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef luked45 het volgende:
en ik ken toch heel goed Engels.
Leer eerst Nederlands voordat je aan Engels begint.
Bigheadz R.I.P.
pi_9711456
Rock is naar mijn mening beter omdat het gemaakt is door mensen die ook daadwerkelijk muzikaal zijn (dus een instrument bespelen ofwel kunnen zingen). Rappers jatten samples uit nummers die wèl goed zijn en daarmee krijgen zij dan een grote hit, waarna de originele artiest vergeten wordt ("Goh, ik vind I'll be missing you toch zo'n sterk nummer Puff Daddy"). Bovendien zingen ze vaak over hoe moeilijk ze het hebben en hoe onterecht de wereld hen bedeeld, terwijl je op MTV ziet dat ze in een huis wonen met 60 tv's, 34 slaapkamers en 88 bedienden...
pi_9711491
Even nog een update op mijn vorige bericht: dat is uiteraard mijn mening. Die wil ik verder niemand opdringen....
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:42:47 #19
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_9711534
Er is minstens net zoveel 'blije' hiphop als 'aggresieve' hiphop. Dit geldt ook voor rock.
In bijde genres lopen wat mij betreft geniale artiesten rond.
Topicopener makes no sense to me...

[Dit bericht is gewijzigd door Phat Lip op 11-04-2003 00:45]

pi_9711536
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Crazy_Diamond het volgende:
Rock is naar mijn mening beter omdat het gemaakt is door mensen die ook daadwerkelijk muzikaal zijn (dus een instrument bespelen ofwel kunnen zingen). Rappers jatten samples uit nummers die wèl goed zijn en daarmee krijgen zij dan een grote hit, waarna de originele artiest vergeten wordt ("Goh, ik vind I'll be missing you toch zo'n sterk nummer Puff Daddy"). Bovendien zingen ze vaak over hoe moeilijk ze het hebben en hoe onterecht de wereld hen bedeeld, terwijl je op MTV ziet dat ze in een huis wonen met 60 tv's, 34 slaapkamers en 88 bedienden...
Je weet er ook wel ene uit te kiezen die model staat voor dit topic: Puff Daddy. Dat is geen rap! Dat is commerciële prut. Lees het volgende interview over een rapper die wel degelijk instrumenten bespeeld (een stuk of zeven meen ik, dus meer dan menig rockartiest) en die probeert origineel te zijn. Ik weet dat deze groep rappers klein is, maar als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets.

http://www.onpoint.nl/theBoombap/theInterviews/2002/koolkeith.php

Bigheadz R.I.P.
pi_9711545
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Crazy_Diamond het volgende:
Rock is naar mijn mening beter omdat het gemaakt is door mensen die ook daadwerkelijk muzikaal zijn (dus een instrument bespelen ofwel kunnen zingen)
In dat geval zijn klassiek en jazz nog vele malen beter, aangezien het spelnivo daar meestal nog even iets hoger ligt dan bij de gemiddelde rockband. De meeste rockmuzikanten kunnen niet eens noten lezen.

quote:
Rappers jatten samples uit nummers die wèl goed zijn en daarmee krijgen zij dan een grote hit, waarna de originele artiest vergeten wordt ("Goh, ik vind I'll be missing you toch zo'n sterk nummer Puff Daddy").
Sting vond die versie anders wel best, vooral voor zijn bankrekening. Weer vijf tropische regenwouden gered. Puff Daddy, geweldig voorbeeld ook. Maar goed, alle rockbands klinken natuurlijk ook als Limp Bizkit.
pi_9711659
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:43 schreef Zander het volgende:

[..]

In dat geval zijn klassiek en jazz nog vele malen beter, aangezien het spelnivo daar meestal nog even iets hoger ligt dan bij de gemiddelde rockband. De meeste rockmuzikanten kunnen niet eens noten lezen.

pi_9711665
Als je van de teksten, de wijze van rap, de sound en beats houd.. dan ben je met muziek bezig.
Waar jij je vooral op afgeeft is de lifestyle die rappers erop nahouden.
Hun houding en maniertjes.
Ik ben daar ook niet dol op.Ik let er dan ook niet op en geniet en oordeel alleen de rap.
Ik heb de indruk dat je zowiezo rap al afkeurt, omdat ze er een bepaalde lifestyle op nahouden?
Smaken verschillen nou eenmaal.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_9711677
Puff Daddy was misschien ook wel niet zo'n goed voorbeeld.
En Sting is natuurlijk ook een lul dat ie z'n nummers zo laat misbruiken. Ik trek dat verhaal dus terug.

Maar goed... alle rockbands als Limp Bizkit? Ik heb een ouwelullenmuzieksmaak, dus wanneer ik aan rockbands denk, denk ik eerder aan bands als Led Zeppelin of Deep Purple, dan aan Limp Bizkit. Maar goed, ik merk 't al. Ik weet (god zij dank) niet genoeg over rap...
En idd... over smaak valt niet te twisten!

pi_9711737
Dat eeuwige gezever van " het is niet goed, het is geen muziek.. want er worden geen echte instrumenten gebruikt" is in mijn ogen helemaal vervelend.

Zolang je met geluid, stemmen mensen blijft roeren en mensen ervan laat genieten.. ben je een muzikant en artiest.
In alle soorten muziekstijlen zitten briljante artiesten.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')