quote:Ik heb het binnen, en net meteen even geprobeerd -> Dat spul werkt ultragoed!
Op zaterdag 12 april 2003 15:22 schreef Cheiron het volgende:[..]
heb ook de sample besteld. Als ik het binnen heb laat ik het weten
*helemaal verbaast is*
two thumbs up
Maar verder perfect spul.!!
quote:Ik heb het na het lezen van dit topic gisteravond ook gelijk besteld en verwacht het morgen binnen
Op donderdag 24 april 2003 09:21 schreef Tombias het volgende:
Het enige wat me wel opvalt is dat mijn mesjes er erg snel bot van worden.Maar verder perfect spul.!!
quote:daar ben ik het mee eens, op één of andere manier slippen je mesjes eerder dicht. Verder is het ideaal spul tijdens vakanties enzo... thuis blijf ik gewoon met schuim smeren.
Op donderdag 24 april 2003 09:21 schreef Tombias het volgende:
Het enige wat me wel opvalt is dat mijn mesjes er erg snel bot van worden.Maar verder perfect spul.!!
quote:Hoe lang duurde het voordat je je bestelling binnenkreeg? Ik heb het eergisteren (woensdagavond) besteld en direct 2 euro overgemaakt, maar tot op heden niets...
Op vrijdag 25 april 2003 00:41 schreef Tombias het volgende:
ik gebruik Mach3.
Als er mesjes bestaan die beter tegen olie kunnen ga ik direct over
quote:Kan een week duren. ff geduld dus.Het is echt de moeite waard.
Op zaterdag 26 april 2003 18:56 schreef Hitman het volgende:[..]
Hoe lang duurde het voordat je je bestelling binnenkreeg? Ik heb het eergisteren (woensdagavond) besteld en direct 2 euro overgemaakt, maar tot op heden niets...
quote:Ongelooflijk, wat een goed spul zeg! Ik dacht "voor 2 euro kan ik me geen buil vallen" en dat is wel gebleken. Ik kan niet meer van mijn gezicht afblijven, zo lekker glad
Op zaterdag 26 april 2003 19:12 schreef Tombias het volgende:[..]
Kan een week duren. ff geduld dus.Het is echt de moeite waard.
Voordat ik een jaarvoorraad aan ga schaffen ben ik benieuwd of andere mensen een ander merk scheerolie gebruiken en/of mij kunnen zeggen welk merk nu echt het beste is.
PS: Nog bedankt voor de tip Tombias!
SUPER!! en veel zuiniger dan die Gilette Scheerschuim!!
Van de week een flesje scheerolie gehaald. Normaal gebruik ik altijd scheergel, maar nu stond ik voor het schap, en zag ik de scheerolie ineens.
Heerlijk spul, heb nog nooit zo glad en probleemloos geschoren. en het allerbelangerijkste: geen branderig gevoel en rode plekken.
Ik wil nooit meer iets anders, hoouit grotere verpakkingen.
Ik scheer me normaal altijd met een echt ouderwets scheermes, en een van de belangrijkste dingen is de voorbereiding, dus het inzepen. Niet goed ingezeept betekend slecht geschoren, irritatie en een bot mes. Ik moet dit zelf slijpen dus daar zit ik niet echt op te wachten. (Oke, niet zo moeilijk, een goeie wetsteen en een goede strop is alles wat je nodig hebt om je een heel leven te scheren)
Mach-3 of andere wegwerpzooi in combinatie met slechte voorbereiding houdt in dat je baardhaar half uit het zakje wordt getrokken, en het volgende mestje gelijk ff. mooi een stuk uitpuilende huid afsnijd. Met een beetje pech splijt de baardhaar ook nog (Mach-3 is machinaal geslepen, dus daardoor nooit zo scherp als een echt scheermes), zinkt terug in het haarzakje en zie daar, een prachtige ingegroeide haar.
Scheerolie is wel oke, maar dringt niet echt diep in de baardharen. Het beste kun je je scheren als je net onder de douche vandaan komt, de baardharen zijn dan compleet verzadigd met water. Beetje olie erop en gaan. Maak anders eerst je gezicht nat, en doe dan de olie erop.
Laat het wel een tijdje inwerken, baardharen bereiken hun verzadigingsniveau na ong. 2 minuten. Voor die tijd zijn ze net zo hard als koperdraad van gelijke dikte, daarom wordt je mesje ook zo snel bot.
Maar, de reden waarom jullie allemaal verbetering zien is heel simpel. Scheerolie is beter dan die troep uit een spuitbus. Volgens mij is dat alleen maar pure zeep, en zit er verder niets in.
Wil je je echt mega-scheren, koop dan een dassenharen kwast een een stuk Tabac scheerzeep. Gebruik onder GEEN BEDING Vergulde Hand of Williams, deze drogen je huid uit. Alleen goed als je een extreem vette huid hebt.
De dassenharen kwast maakt super-fijn schuim aan, veel fijner dan de varkensharen. Vandaar ook het prijsverschil, maar als je er goed voor zorgt gaat hij heel je leven mee. Dit schuim ligt echt als een deken op je huid, houdt alle warmte binnen waardoor alle porieen opengaan en de baardharen iets verder naar buiten komen. Tevens is deze zeep heel rijk aan olijfolie, wonderolie, glycerine en nog wat andere prettige dingen. Na het scheren heb ik ook geen aftershave meer nodig, en m'n lelijken tronie is net zo glad als een paar babybilletjes. De huid is zo verzadigd met vet dat de druppels water eraan blijven hangen (net een auto in de regen die net in de was is gezet).
Maar vergeet nooit: 2 minuten 'in laten trekken', je mesjes en je huid zullen je dankbaar zijn.
Voor de echte die-hards is er natuurlijk nog het echte scheermes waarmee onze voorvaderen zich ook schoren. Het beste resultaat, geloof me, hier spreekt een half jaar ervaring. Tevens hoef je je niet blind te kopen aan wegwerpzooi van 2 pleuro per mesje, een echt scheermes gaat je leven mee.
Advies:
Maak van scheren iets leuks. Sinds King Gilette begin 20e eeuw het wegwerpmesje uitvond is het alleen maar erger geworden. Scheer nat, (mesje of echt, wat je wilt), was eerst je gezicht met heet water, zeep licht in, maak een handoek nat in heet water, doe hem 2 minuten op je gezicht, zeep goed in en scheren maar. Hierna afspoelen met koud water (sluit de porieen), evt. wat after-shave of balsam erop en je kunt er weer dag tegenaan.
[Dit bericht is gewijzigd door STB op 16-10-2003 12:30]
Kan me nu eindelijk meer dan 1 keer in de week scheren, soms zelf 3x per week . Zonder dat de vellen meekomen.
Ik kan het iig iedereen aanraden.
1 x per week? Dat is niets.
Ik kan mij nu 2 x per dag scheren zonder dat alles van m'n smoel komt. (is nodig, ik heb een baardgroei als ex-minister-president Lubbers)
Vroeger kon ik nooit meer dan 2 x per week scheren, anders zag ik eruit als een aardbei.
Straight-Razor's roeleren!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |