Af en toe werd ik wakker omdat ik anders moest liggen en er iets in m'n lichaam stak. Ik weer even wakker en daarna weer verder sluimeren. Ik lag echt prinsheerlijk tot er ineens een vent schuin achter ons tegen zichzelf begon te brabbelen. Niet zachtjes, neuh, maar alsof ie in een stadion iedereen moest toespreken zonder microfoon.
Iedereen in de coupe werd er wakker van en keek om te kijken wat er aan de hand was. Die vent nam nog een slok bier en bleef tegen zichzelf aanlullen. Het bleek een Duitser met accent te zijn die het erg jammer vond dat Hitler dood was gegaan maar overtuigd dat ie terug zal komen om af te maken waar ie aan begonnen was.
Die vent heeft z'n bierblikje leeg en begint een beetje te ijsberen. heen en weer lopen op de kisten die ie aan had en tegen zichzelf blijven lullen. Alle wereldproblemen kon hij oplossen. En dat terwijl zijn vrouw en kinderen hem hadden verlaten. Maar ook die zal ie terugkrijgen want hij had allemaal cadeautjes meegenomen.
Uiteraard lieten wij en de rest van de coupe het er niet bij zitten en sommeerden hem om zich rustig te houden omdat iedereen wilde slapen. Luisteren, nee hoor, tegen een ieder die hem (vriendelelijk maar duidelijk ge-irriteerd) vroeg te stoppen kwam hij naar toe om met speeksel terug te roepen 'Haltten Sie die kopfe' (of iets dergelijks). Echt niet te harden hoe die man stonk, hij zag er erg verwaarloosd uit.
Uiteindelijk leek het allemaal wel weer rustiger te worden (er was een uur voorbij) dus wij weer slapen.
...5 minuten later...
De Duitser begint weer rond te lopen en in zichzelf te praten over pistolen enzo en dat daarmee allemaal problemen opgelost konden worden was ik overtuigd dat hij een gun zou pakken en als een wilde rond begint te schieten. Heeft ie overigens niet gedaan.
Verderop in de coupe loopt iemand naar het toilet. begint die Duitser hard op hem af te rennen, springt en geeft die arme man een harde duw waardoor die een paar meter nodig had om zijn balans weer te vinden. lachen dat die Duitser deed.
Uiteindelijk kwamen we aan in Antwerpen waar (eindelijk) de conducteur langskwam. Duitser wilde de trein niet uit. politie erbij en de man zo vriendelijk als ik weet niet wat (maar overduidelijk dronken).
De politie die erbij kwam moest toen ook nog zo nodig de conducteur uitschelden en onderling ruzie maken over wat er gedaan moest worden... maar uiteindelijk namen de Duitser mee...
tsja... en toen konden we slapen.
Plotseling zegt er iemand met een zwaar Amsterdams accent:
quote:Deze persoon ziet er uit alsof hij verslaafd is, maar heeft wel schone kleren aan en een mobiele telefoon (die toen nog niet zo wijd verspreidt waren als nu)
Ga toch stelen man, heb een beetje eer an je self
quote:
Op woensdag 9 april 2003 17:24 schreef klnvntrbyt het volgende:
pakte hij m'n knie en kustte het tot 2x toe!!!! GATVERDAMME!
kan het wel voorstellen dat je even in een roes was.... en nix kon doen... maar het is wel vies...
quote:Nog fokkers getuige van geweest?
Een 32-jarige Eindhovenaar heeft voor nogal wat paniek onder de treinreizigers gezorgd, toen hij naakt door de Intercity Maastricht/Eindhoven rende.Volgens de politie rende de man helemaal naakt door alle coupés en deed hij hier en daar een plasje. Agenten wisten de man te pakken te krijgen en vonden dat hij beter overgedragen kon worden aan een psychiatrisch ziekenhuis. Er bleek echter nergens meer een plekje vrij te zijn. De man is hierop op de trein terug naar Eindhoven gezet met het verzoek zich daar te melden bij het RIAGG.
En ook wel een keer dat er een zwerver tegenover me kwam zitten en ging vragen of iemand in de trein nog wat "duurs" bij zich had. Toen zag die iemand met een Laptop en ging gelijk andersom zitten zodat die even goed zicht op die kerel had.
Ja je maakt wat mee !
Kan er wel om lachen eigenlijk.
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 15:53 schreef tonja het volgende:Vervolgens schreeuwde ie keihard:" In deze 3-dimensionale wereld is jezus de 4e dimensie.
quote:Hè, hè, hè ..... zo maak je nog eens wat mee.
Op woensdag 9 april 2003 17:24 schreef klnvntrbyt het volgende:
Vandaag heb ik weer iets meegemaakt! (Alweer? Ja!)Vandaag stond (zat) ik perplex.. Zo perplex heb ik nog nooit gestaan! (gezeten...).
Ik stap 's morgens in Den Bosch om 9.54 in de IC richting Utrecht/Amsterdam. (vertrek: 10.00 h)
Ik kom in zo'n wagon terecht die er hetzelfde uitziet als in de koplopers (rode bankjes tegenoverelkaar). En wonder boven wonder was het niet zo druk (is normaal wel anders...).
Aan de raamkant zat een wat oudere type zakenman, net gekleed, etc. Zo'n type gast die normaalgesproken 1e klas reist. Ik ga schuin tegenover hem zitten (dan hebben we beide veel beenruimte). Ik zat dus aan de kant vh gangpad.
Toen ik rustig zat, zag ik plotseling iets kruipen. Ik zag zwarte krullen..
Was het een hond? Nee!
Was het dan een poes? Nee!
Wat was het dan? Een gozer!Er KROOP een gozer door de trein!!!!!
Plotseling zette hij z'n hand tussen m'n benen
. (Nee, het is niet wat je denkt...), op het bankje waar ik op zat om dat als steun te gebruiken om overeind te komen. Ik schrok me rot. "Wat krijgen we nou?" dacht ik toen voor de 2e keer binnen 10 seconden.
Jezus wat een gore zweetgeur kwam daarvan af.
Volgens mij heb ik op dat moment nog nooit zo verbaasd gekeken. De zakengast keek ook alsof ie water zag branden.De kruipende gozer ging tegenover mij zitten, naast de zakenman. De zakenman kroop zover mogelijk tegen de wand aan, want hij had natuurlijk nog meer last van de geur.
De kruipende gozer zag er nog erger uit dan een zwerver:
- gore spijkerbroek broek (tsja, als je de hele dag kruipt....)
- spijkerbroek zat niet dicht, hing op z'n knieen.Gozer moest het elke keer omhoog halen.
- vreemde, bloedende infecties rond z'n mond
- vieze rode t-shirt, hij gebruikte het om z'n neus in te snuitenGelukkig had de gozer zelf ook door dat ie een
geur verspreidde, en deed het raampje open. De hele trein keek ons aan (ons open raampje veroorzaakte nogal wat wind en geluidshinder), maar de zakenman en ik deden alsof onze neus bloedde.
Toen de kruipende gast weer ging zitten, maakt hij zich nogal comfortabel door de voeten op z'n bank te leggen. (z'n eigen bank gelukkig, niet die tegenover hem....).
Toen viel op dat ie geen sokken aan had.... En ook geen schoenen. Dus ik had vrij zicht op z'n beschimmelde, rottende teennagels....
Toen kwam De Koffieman _voorbij_ met z'n karretje. De kruipgast trok nog aan de broek van de koffieman, maar de koffieman zei: "Je hebt de zomer nogal in je bol zitten, he!" (doelende op open raam). De kruipende man riep nog: "Een koffie graag!", maar de koffieman dacht dit keer niet aan geld verdienen, en maakte dat ie weg kwam. (Zou ik ook doen). De kruipgast had dus geen koffie gekregen.
Inmiddels had ik begrepen dat ie naar Amsterdam moest. (De Zwerverhoofdstad?). Vlak voor Utrecht vroeg de kruipgast aan de nog steeds verbouwereerde zakenman of dit Amsterdam was. De zakenman zei: nee. Maar de kruipgast snapte dat niet en ging weer richting de grond, om alvast naar de deur te kruipen.
Toen kwam zijn laatste actie:
Voordat de kruipgast wegkroop, pakte hij m'n knie en kustte het tot 2x toe!!!! GATVERDAMME! Hij keek blij en zei tegen me: "Thank you, Thank You!". Ik stond zo perplex, ik kon op dat moment niks doen. (Had ik het al over zijn gore mond gehad? Ja, zie hierboven...). He bah, misschien heeft ie me wel geinfecteerd met een enge ziekte.
Ik wist niet wat ervan moest denken. Ik weet het nog steeds niet. Moet ik nou medelijden hebben met hem?
Hij is dus volgens mij in Utrecht uitgestapt, er zullen vast wel Fokkers zijn die rond 10.45 op Utrecht CS waren en iemand rond zagen kruipen... ?
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 13:17 schreef CJ_S het volgende:
...5 minuten later...De Duitser begint weer rond te lopen en in zichzelf te praten over pistolen enzo en dat daarmee allemaal problemen opgelost konden worden was ik overtuigd dat hij een gun zou pakken en als een wilde rond begint te schieten. Heeft ie overigens niet gedaan.
Verderop in de coupe loopt iemand naar het toilet. begint die Duitser hard op hem af te rennen, springt en geeft die arme man een harde duw waardoor die een paar meter nodig had om zijn balans weer te vinden. lachen dat die Duitser deed.
En het leuke was dat ik hm twee week later weer tegen kwam en hij weer netjes vragen, toen heb ik hm ff uitgelegd dat ik geen junks de winter door help.. Nooit weer last met die man gehad.
Dat zouden meer mensen moeten doen, fluiten en zingen op straat!quote:Op woensdag 9 april 2003 17:36 schreef SuperUli het volgende:
Volgens mij loopt diezelfde kerel nu altijd bij de Jumbo in de Korrewegwijk.quote:Op maandag 25 augustus 2003 19:32 schreef engessa het volgende:
Altijd rustig in de trein van Uithuizen naar Groningen.. En in Groningen zelf over het algemeen ook wel.
Ben wel een keer aangesproken door een zwerver, nette Indo-man, klein van stuk, redelijk gekleed en altijd heel vriendelijk vragen: 'Meneer, mag ik u wat vragen?' Had al vaak genoeg nee gezegd maar deze keer toch maar 'ja' gezegd. 'Heeft u misschien wat klein geld voor het slaaphuis?'
Diezelfde dag nog had ik een klacht ingediend bij de busmaatschappij. Laat ze ff lekker met hun poten van je afblijven.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:19 schreef DuranK het volgende:
Ooit stapte ik de bus in. Ik had mijn mp3 speler aan staan dus dan hoort ik niet veel. Ik laat men OV zien en loop verder. Wordt ik opeens aan men arm getrokken. Ik doe men mp3 speler uit. Is dat de buschauffeur. DAN ZEG JE HALLO! Toen ging ik ff opletten. Zei die vent tegen iedereen hallo ofzo en hij verlangde ook dat je iets terug zei. En ook met uitstappen anders reed die gwoon heel erg lomp aan ofzo, vage gast![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |