quote:Even een kort concertverslag van het concert waar ik op het moment van de gequote post naartoe ben geweest in de AB te Brussel, namelijk Cradle of Filth
Op zaterdag 19 april 2003 13:28 schreef Pea het volgende:
[afbeelding]
Om te beginnen was het al uitverkocht, hetgeen ik altijd wel zo aangenaam vind en de sfeer alleen maar ten goede komt.
Het voorprogramma was de Amerikaanse band Immolation. Hun muziek heb ik al vaak gehoord maar een lekker potje ouderwets rammen à la de oude Deicide en consoorten vind ik wel leuk.
Goed dan. Immolation gaat van het podium af en meteen valt er op de 2 schermen die langs het podium hangen de film met Dani Filth 'Cradle of Fear' te zien. Ik kende de regisseur al van de clips van CoF maar voor de horrorliefhebbers is het een aangenaam filmpje. Natuurlijk hebben we die niet uit kunnen zien want om 21.00u betraden de mannen van CoF het podium. Wat volgde was de volgende setlist:
1. A bruise upon the silent moon
2. The promise of fever
3. Cthulhu dawn
4. Dusk and her embrace
5. The twisted nails of faith
6. Her ghost in the fog
7. Cruelty brought thee orchids
8. Thank god for the suffering
9. Nocturnal supremacy
10. From the cradle to the enslave
11. Heaven torn asunder
12. Ebony dressed for sunset
Wat kan ik erover zeggen ? Qua muziek was alles af. Hoewel ik Dimmu Borgir op cd beter vind dan Cof kunnen eerstgenoemden live niet tippen aan de Britten. En dan heb ik het nog niet over het 'showgehalte' en de interactie met het publiek. Het showgehalte was hetzelfde als bij hun voorgaande optredens, in die zin dat er een schone jongedame haar fysieke kunsten vertoonde tijdens enkele nummers.
De sfeer zat er dus goed in en het publiek was enthousiast. Maar over het publiek stelde ik me wel vragen. Toen ik vroeger (een jaar of 6-7 geleden) naar black metaloptredens ging was het absoluut not done te springen. Springen was immers voor punkers (is geen waardeoordeel langs mijn kant !) maar als er tijdens een black metaloptreden meer wordt gesprongen dan gepogoëd, dan stel ik me toch vragen. Ik vond het in ieder geval ***.
Anyway, mijn avond was zeker geslaagd, temeer doordat ik daarna in de auto gezeten meedeed aan een prijsvraag op Studio Brussel en een DVD van Cradle of Filth won.
En nu, dagen aftellen to Graspop !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Ik vind dat ie in het begin wel wat erg voor 'de kill' ging, maar dat wordt wel gerechtvaardigd door de antwoorden aan het eind .
Op woensdag 23 april 2003 07:56 schreef Witchfynder het volgende:
Wat een sukkels in die band![]()
Maar wat een gemene interviewer.
quote:Niet ?
Op woensdag 23 april 2003 16:04 schreef Joint het volgende:
Je collega niet alleen![]()
1 kaartje ligt bij mij thuis veilig opgeborgen...hoopik
quote:Dat ene nummer wat ik geluisterd had, Der Alte, vond ik toch best goed klinken
Op dinsdag 22 april 2003 23:03 schreef Summoner het volgende:[..]
MP3 neem ik aan, omdat ik al jaren zoek naar de demo's en nog niets heb kunnen vinden...
[..]Het is niet van Ulver, het is van een aantal techno/ambient etc. muzikanten die nummers van Ulver coveren. Ik hoorde dat het een aanfluiting is, die cd...
quote:Hmmm... we zullen zien he... of horen.
Op woensdag 23 april 2003 16:51 schreef Pietjuh het volgende:
Dat ene nummer wat ik geluisterd had, Der Alte, vond ik toch best goed klinken
quote:En wat is pogoën volgens jou dan?
Op woensdag 23 april 2003 13:27 schreef Joint het volgende:
als er tijdens een black metaloptreden meer wordt gesprongen dan gepogoëd
quote:Dat is wat tegenwoordig "pitten" genoemd wordt, vooral de stevige "Mosch Pitt"wordt hier dan mee bedoeld, luister maar eens naar Bounce van SOAD.
Op donderdag 24 april 2003 09:38 schreef Witchfynder het volgende:[..]
En wat is pogoën volgens jou dan?
quote:De "Mosch Pitt", is dat een Duitse mosh pit tijden een schlager festival?
Op donderdag 24 april 2003 12:20 schreef Spartacuz2 het volgende:[..]
Dat is wat tegenwoordig "pitten" genoemd wordt, vooral de stevige "Mosch Pitt"wordt hier dan mee bedoeld, luister mar eens naar Bounce van SOAD.
quote:Om John Cleese te citeren "Oh, ffffeck off!".
Op donderdag 24 april 2003 12:20 schreef Spartacuz2 het volgende:[..]
Dat is wat tegenwoordig "pitten" genoemd wordt, vooral de stevige "Mosch Pitt"wordt hier dan mee bedoeld, luister maar eens naar Bounce van SOAD.
Pogoing: debiel heen en weer en op en neer springen.
Moshing/slamming: elkaar lekker lam slaan in een zogenaamde "mosh pitt".
SOAD is nauwelijks een autoriteit. Als je er per se iets bij wilt halen, haal er dan een oud Anthrax-album bij ofzo.
Weet je wel wat een "poser" is?
quote:Nee, dat is een pit die koosjer is.
Op donderdag 24 april 2003 12:21 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
De "Mosch Pitt", is dat een Duitse mosh pit tijden een schlager festival?
quote:Ik heb geen examens meer hoor in deze tijd, dat heb ik al gedaan, dus mag ik asjeblieft een spelvout maken?
Op donderdag 24 april 2003 12:21 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
De "Mosch Pitt", is dat een Duitse mosh pit tijden een schlager festival?
Het is och duidelijk wat er bedoelt wordt of niet dan?
en Witchfynder:
In Bounce wotrdt het concept van Pogoen uitgelegd, het dus niet om het feit dat zij geen autoriteit zijn op het gebied van dit soort muziek, want dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
quote:Dat stond ook in de Aardschok-agenda van 1993. Hoe dan ook, pogoën is niet hetzelfde als moshen, slammen of pitten. Dat is gewoon een feit.
Op donderdag 24 april 2003 14:32 schreef Spartacuz2 het volgende:
en Witchfynder:
In Bounce wotrdt het concept van Pogoen uitgelegd, het dus niet om het feit dat zij geen autoriteit zijn op het gebied van dit soort muziek, want dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
Ook hier gefeliciteerd MuadDib!
quote:Euh ja, je kunt het natuurlijk op verschillende manieren interpretere, maar hou het er maar op dat ik je collega niet ken
Op woensdag 23 april 2003 16:06 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Niet ?
![]()
Maar even iets anders: vanavond op Studio Brussel (=radio) in het programma De Bom zijn er registraties te horen van het concert van Cradle of Filth van vorige week donderdag. Vraag me enkel af of het in Nederland goed te ontvangen is en anders kan je via internetradio luisteren op http://www.stubru.be/
quote:Aiai, semantische discussies als het gaat over muziek..... faut le faire !!!
Op donderdag 24 april 2003 09:38 schreef Witchfynder het volgende:[..]
En wat is pogoën volgens jou dan?
Laten we het in de context van hierboven zo stellen dat als je de muziek van Cof wegdenkt je niet de indruk zou hebben dat je (los van de klederdracht) op een black-metaloptreden zou zijn.
Moet iedereen voor zich weten natuurlijk wat hij of zij doet op een concert.........
quote:Evil never Dies na Thunderhead
Op donderdag 24 april 2003 17:47 schreef Seborik het volgende:
En de nummers Thunderhead, Hello from The Gutter & Fuck You ergens tussenin.
quote:Nou, er zijn grenzen.
Op donderdag 24 april 2003 16:53 schreef Joint het volgende:
Moet iedereen voor zich weten natuurlijk wat hij of zij doet op een concert.........
quote:Ik eis "I Hate", "Wrecking Crew" en "Elimination"!
Op donderdag 24 april 2003 17:56 schreef Mr. Orange het volgende:[..]
Evil never Dies na Thunderhead
quote:Die 3 na onze keuze
Op donderdag 24 april 2003 17:58 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ik eis "I Hate", "Wrecking Crew" en "Elimination"!
WF: ga jij naar Agent Steel 10 oktober???
Waar blijft hij? Ik wil post! Niet zomaar post, maar post van BOL!
Gister stond mijn bestelling ineens op "Verzonden" dus vandaag of morgen moet hij er wel zijn. Ik hoop vandaag natuurlijk.
Dan kan ik eindelijk Tuatha de Danann echt horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |