abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9673397
Tsja. Kennelijk kan het. Je poes of hond verzekeren tegen ziektekosten. En hey, dierenartsen zijn ook niet goedkoop. Onze kitten gaat de komende tijd een hoop inentingen krijgen, en op termijn willen we haar ook laten helpen: is allemaal niet goedkoop. Nu zijn er verschillende maatschappijen waar je je huisdier kunt verzekeren tegen dit soort kosten. Oa www.dierzorg.nl, er zijn er vast meer.

Wie heeft zo'n verzekering? Zoja, waar? Heb je er wat aan? Is het rendabel? Heb je er spijt van?

Vragen, vragen!!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 9 april 2003 @ 11:33:09 #2
17061 mvt
blame Canada
pi_9673523
Of het rendabel is: Is jouw eigen verzekering rendabel. Als je gezond bent en geen bril draagt, etc, etc, etc dan betaal je voor je gevoel altijd teveel. Maar de gezondheid van een jong katje/iemand is altijd slecht in te schatten. Heb je het er voorover??
Wij hebben thuis geen verzekering. Wij nemen de gok gewoon. En af en toe heb je dan hoge kosten, maar ook dan is het de vraag of je het er voor over hebt. Ik wel iig.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_9673583
Ik zat er aan te denken om haar een jaar of 2, 3 te laten verzekeren, dus voor de eerste inentingen, sterilisaties, en eventuele kinderziektes. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 9 april 2003 @ 11:36:19 #4
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9673588
Wij hebben er wel over nagedacht om onze katten te verzekeren, maar dit kost al snel een paar tientjes per maand. Als je dit afweegt tegen de kosten die je zonder verzekering zou hebben gehad, kwamen wij tot de conclusie dat het voor ons geen voordelen zou hebben. Maar het is inderdaad een gok die je neemt... als onze katten nu iets mankeren, dan is dat een aanslag op onze spaarrekening. Maar daar kiezen we voor.
  woensdag 9 april 2003 @ 11:37:31 #5
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9673608
quote:
Op woensdag 9 april 2003 11:35 schreef Jarno het volgende:
Ik zat er aan te denken om haar een jaar of 2, 3 te laten verzekeren, dus voor de eerste inentingen, sterilisaties, en eventuele kinderziektes. .
Ja, en daarna worden ze ouder, krijgen ze ouderdomskwaaltjes, nierproblemen, suikerziekte, etc.

Volgens mij zitten er wel eisen aan zo'n verzekering, dat je er minimaal twee jaar moet verzekerd blijven oid.

Oja en de meeste dierenverzekeringen vergoeden niet standaard de sterilisatie. Daar moet je een aanvullend pakket voor nemen (vind ik zelf niet de moeite).

woensdag 9 april 2003 @ 11:45:13 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_9673792
Ik heb wel een verzekering voor mijn honden. Van dier & Zorg.
Nog nooit problemen gehad. Ze vergoeden geen entingen (doet geen enkele verzekering), voeding en nog een paar dingen (bepaalde botafwijkingen geloof ik). Je betaald elke maand premie.
Bij NHZ (of NZH?) hoef je maar 1 jaar premie te betalen en dan is je dier voor de rest van zijn leven verzekerd geloof ik.
Misschien moet je eens hier kijken.
http://www.bouvierkennel.nl/consumenten/verzekeringen.htm#Over%2verzekeren
Daar verschillende vergeleken.

Succes met de keuze.

pi_9673825
Ze vergoeden GEEN entingen? Hm, dan vind ik het al een stuk minder interessant.

*terug gaat lezen*

pi_9674196
Mijn collega heeft 9 katten, en een verzekering.
Zij kwam toen tot de conclusie dat het niet uit kan qua kosten als je maar 1 of 2 katten hebt.
Of je kat moet erg vaak ziek zijn.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_9674264
Ja, ik dacht even dat inentingen ook vergoed werden. Het staat er nogal raar, op de site van dierzorg. En sterilisatie dus voor 50%. Nou, dan nemen we denk ik die gok maar, zo vaak zal ze hopelijk niet ziek worden.
  woensdag 9 april 2003 @ 12:11:14 #10
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9674388
Ik heb 3 katten en zo'n verzekering. Ik vond 't al erg fijn dat ze bv gechipt moeten zijn voor de verzekering, wat je dan ook vergoed krijgt. Je hebt trouwens wel een eigen risico van 19%.
Je weet nooit wat een beest krijgt, dus je weet niet van tevoren of het rendabel is. Maar als er een keer wat is, dan kan dat behoorlijk oplopen.
1 van mijn katten had vorig jaar ernstig blaasgruis en blaasontsteking, is 6 weken heel ziek geweest en moest uiteindelijk een penisamputatie ondergaan....
Kosten kwamen rond de ¤ 1000,- , dan is het wel fijn dat je zo'n verzekering hebt...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_9674406
Yikes! 1000 euro?? .
pi_9674460
Mijn 2 dieren zijn verzekerd via NHZ.
Daarvoor heb ik twee jaar lang premie betaald. In totaal heeft me dat 848,40 gulden (was voor het euro tijdperk) gekost. Hierna is het premievrij en de dieren zijn levenslang verzekerd.

Preventieve entingen zitten inderdaad NIET in het vergoedingenpakket. Verwondingen en ziektes wel. De keren dat ik te maken heb gehad met verwondingen en/of ziektes van onze dieren werd er zonder enig probleem uitbetaald. Onze hond is éénmaal ernstig gewond geweest aan zijn gehemelte, werd keurig uitbetaald, de operatie en al. Onze kat heeft eenmaal een darmziekte gehad, werd ook alles betaald. Ik heb de premie allang weer terug.

Verder zijn onze dieren op leeftijd aan het komen en zal ongetwijfeld in de toekomst helaas vaker gebruik gemaakt moeten worden van de verzekering. Hoewel ik dat uiteraard niet hoop!!

Ik vond de verzekering zeker de moeite waard om af te sluiten. De operatie van onze hond heeft alleen al ruim 500 gulden gekost destijds, met nazorg en alles erbij.

Ik zou het dus zeker doen.

woensdag 9 april 2003 @ 12:15:55 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9674477
De kat van een vriendin van me had een gebroken heup. Er moest een ijzeren pin in gezet worden, kosten 600 euro. Ja je weet het gewoon niet... het is en blijft een gok die je neemt.
pi_9675023
Freaky...
Ik zat net gister op de site van Dier & Zorg te kijken, en later op Fok te zoeken of iemand daar ervaring mee had, maar ik kon geen topic vinden erover. En vandaag wordt opeens dit topic gemaakt.

Ik weet het nog niet eigenlijk, voor mijn kat zou het dan 7.50 euro per maand kosten, voor 5 jaar verzekeren. Dat is dus 450 euro bij elkaar, best veel dus. Maarja, ik zag laatst op Animal Planet dat ze een muntje uit een kat hebben gehaald en dat kostte weer $900...

...
  woensdag 9 april 2003 @ 12:54:50 #15
46259 _Snowball_
dan zal 't wel zo zijn
pi_9675186
Nou ik heb dus ook een een verzekering voor mijn hond lopen bij dier&zorg..en kan je vertellen dat ze echt veel vergoeden (zelfs de consulten van de dierenarts worden voor en deel vergoed)..ik zou het zonder meer doen hoor, maandelijkse premie ligt bij het hoogst dekkend pakket rond de 26 euro, en de declaraties inleveren gaat lekker makkelijk via internet.
Ik heb er geen spijt van, en zou dit zonder meer weer doen bij een evt volgend huisdier :yes:
Het gaat weer helemaal nergens over
pi_9675643
Tja lastig. Ik ben ook bij Dier en Zorg met mijn hond en kat en mijn kat is nooit ziek...maar wie weet als ze oud en grijs is...mijn hond daarentegen loopt nogal eens in 7 sloten tegelijk en ik heb mijn premies er altijd wel uit gekregen...dus...ik zou zeggen, bekijk even wat chippen en steriliseren kost en reken uit, anders pas mee beginnen als kat jaartje of 5 is (hangt er ook vanaf of de kat buiten komt: eerder gevechten etc.) of alleen maar op een flatje zit waar weinig kan gebeurem. Dierenartsen zijn terrorduur!
Life is hard, but so am I.
  woensdag 9 april 2003 @ 14:29:41 #17
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_9677374
quote:
Op woensdag 9 april 2003 11:46 schreef Jarno het volgende:
Ze vergoeden GEEN entingen? Hm, dan vind ik het al een stuk minder interessant.

*terug gaat lezen*

Dat bedoel ik dus.......ik heb er ook eens over nagedacht maar vond het veel te duur ook omdat er zo weinig vergoed word!Het lijkt nou niet echt op een mensen-ziekenfonds verzekering en dat terwijl het toch ook erg prijzig is!!! Goed doorlezen dus!!!
Nou heb ik wel geluk met mijn hondje van bijna 18 die nog NOOIT ziek is geweesd....goed he?!
I don't care.....
pi_9686168
Nou, ze was haske gezond hoor, volgens de dierenarts. En van de eerste inenting was mevrouw ook niet echt onder de indruk. Wel ff de folders van dierzorg meegenomen, misschien bedenk ik (we) me nog, maar voorlopig laat ik het maar ff zitten denk ik.
  woensdag 9 april 2003 @ 21:04:02 #19
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9686227
Wij hebben wel een verzekering voor wat onze hond andere honden zou aandoen. Bij katten lijkt me dat wat overbodig.
(reactie op de titel)
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  woensdag 9 april 2003 @ 21:08:45 #20
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_9686339
Wij zaten ook aan verzekering te denken voor onze hond Badou.. ( ook evt.. 2 katten) maar ik vind het te duur in de trand van.. elke maand die premies weegt zowat niet op met hoe vaak ze ziek zijn etc...
Daarbij je krijgt echt niet zoveel vergoed.. je hebt altijd een eigen bijdrage ook al ben je verzekerd etc...
Ok.. je moet natuurlijk ook wel een beetje mazzel hebben dat je beestje niet al te vaak ziek is.. maar dan nog!
Wat je misschien ook kunt doen.. die maandpremie niet aan verzekering uitgeven.. maar op een (aparte) rekening storten.. dat lekker laten staan.. en zodra je beestje ziek is.. kan je het daarvan betalen...dan heb je altijd wat achter de hand.. werkt hier iedergeval prima (soms wel bijleggen, maar dat had je met een verzekering ook gehad!!)
Laat je ieder geval goed informeren over verzekeringen want ze herzien ook behoorlijk vaak hun polissen ..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_14478217
Een dierenverzekering lijkt er mooi , maar er zitten wel degelijk haken en ogen aan.

Wij hebben onze hond verzekerd bij NHZ en ik heb hier een reuze spijt van.
We hebben bijna 1000,- gulden betaald voor een ziekte kosten en een verwondingen polis.
Versprijd over 2 jaar , daarna de rest van zijn leven verzekerd.

Dit is ondertussen veranderd naar 3 jaar elke maand betalen en daarna kun je het steeds met een jaar verlengen.

Maar als je kijkt wat er werkelijk vergoed word, bij de ziektekosten bv. staan organen waar niet snel ziektes zullen zitten , dus de kans is erg groot dat als je dier ziek word je alsnog alles zelf moet betalen.

Lees bv. het stukje over NHZ op de site van stichting de ombudsman ;
http://www.stichtingdeombudsman.nl/content/rechtsgebied/verzekering/verz006.htm

Verder kunnen ze ook nog beheerkosten gaan innen.
Die zouden dan niet hoger zijn dan 25 gulden per jaar per polis.
Gisteren , na 5 jaar bij NHZ te zitten ( en nog nooit iets te hebben gedecladeerd) is gisteren 2maal een bedrag van ¤11,- afgeschreven.

Denk persoonlijk dat je beter een X bedrag op een aparte rekening kan storten elke maand , daar rente over vangen.
Als er dan werkelijk iets is kun je het zelf ook bekostigen.
En heb je het niet nodig heb je na de dood van je dier een aardig spaarpotje.

pi_14485165
Maar is er dan echt geen enkele verzekering die inentingen dekt?
Toedeledokiee
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:20:23 #23
521 ruby
Hell yeah!
pi_14485718
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 11:41 schreef Xanthe het volgende:
Denk persoonlijk dat je beter een X bedrag op een aparte rekening kan storten elke maand , daar rente over vangen.
Als er dan werkelijk iets is kun je het zelf ook bekostigen.
En heb je het niet nodig heb je na de dood van je dier een aardig spaarpotje.
Ik denk dat dat inderdaad een betere oplossing is.

Onlangs was hierover een item bij De Kat in de Zak. Ikweet even niet meer om welke vage maatschappij het ging, maar het kwam er op neer dat ze niet zo scheutig waren met het uitkeren van geld. Nou zal geen enkele verz.mij daar heel gelukkig mee zijn. Maar je betaalt in verhouding veel geld. Dus daarom is per week of per maand een klein bedragje apart zetten zeker geen gek idee.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_14485808
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 17:53 schreef typ-miep het volgende:
Maar is er dan echt geen enkele verzekering die inentingen dekt?
Dier en zorg deed vroeger een gedeelte van de entingen , een chip volledig en bij een kontrakt van 5 jaar de castratie of sterrilistaie.
Verder ook nog een gedeelte van de anti vlooien middelen.
Dit was 5 jaar geleden , ondertussen zal daar ook wel van alles veranderd zijn.

Er zijn in Nederland geloof ik 3 firma's waar je je dier kan verzekeren , dier en zorg , NHZ en van die laatste kan ik niet meer op de naam komen zat ergens in het zuiden des lands.

Op tv is onderhand al meerdere malen gesproken dat het niet uit kan om een verzekering af te sluiten , merendeel van de mensen kan nl. zijn rekeningen niet declareren omdat de oorzaak buiten de polis viel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')