Wie heeft zo'n verzekering? Zoja, waar? Heb je er wat aan? Is het rendabel? Heb je er spijt van?
Vragen, vragen!!
quote:Ja, en daarna worden ze ouder, krijgen ze ouderdomskwaaltjes, nierproblemen, suikerziekte, etc.
Op woensdag 9 april 2003 11:35 schreef Jarno het volgende:
Ik zat er aan te denken om haar een jaar of 2, 3 te laten verzekeren, dus voor de eerste inentingen, sterilisaties, en eventuele kinderziektes..
Volgens mij zitten er wel eisen aan zo'n verzekering, dat je er minimaal twee jaar moet verzekerd blijven oid.
Oja en de meeste dierenverzekeringen vergoeden niet standaard de sterilisatie. Daar moet je een aanvullend pakket voor nemen (vind ik zelf niet de moeite).
Succes met de keuze.
*terug gaat lezen*
Preventieve entingen zitten inderdaad NIET in het vergoedingenpakket. Verwondingen en ziektes wel. De keren dat ik te maken heb gehad met verwondingen en/of ziektes van onze dieren werd er zonder enig probleem uitbetaald. Onze hond is éénmaal ernstig gewond geweest aan zijn gehemelte, werd keurig uitbetaald, de operatie en al. Onze kat heeft eenmaal een darmziekte gehad, werd ook alles betaald. Ik heb de premie allang weer terug.
Verder zijn onze dieren op leeftijd aan het komen en zal ongetwijfeld in de toekomst helaas vaker gebruik gemaakt moeten worden van de verzekering. Hoewel ik dat uiteraard niet hoop!!
Ik vond de verzekering zeker de moeite waard om af te sluiten. De operatie van onze hond heeft alleen al ruim 500 gulden gekost destijds, met nazorg en alles erbij.
Ik zou het dus zeker doen.
Ik weet het nog niet eigenlijk, voor mijn kat zou het dan 7.50 euro per maand kosten, voor 5 jaar verzekeren. Dat is dus 450 euro bij elkaar, best veel dus. Maarja, ik zag laatst op Animal Planet dat ze een muntje uit een kat hebben gehaald en dat kostte weer $900...
quote:Dat bedoel ik dus.......ik heb er ook eens over nagedacht maar vond het veel te duur ook omdat er zo weinig vergoed word!Het lijkt nou niet echt op een mensen-ziekenfonds verzekering en dat terwijl het toch ook erg prijzig is!!! Goed doorlezen dus!!!
Op woensdag 9 april 2003 11:46 schreef Jarno het volgende:
Ze vergoeden GEEN entingen? Hm, dan vind ik het al een stuk minder interessant.*terug gaat lezen*
Wij hebben onze hond verzekerd bij NHZ en ik heb hier een reuze spijt van.
We hebben bijna 1000,- gulden betaald voor een ziekte kosten en een verwondingen polis.
Versprijd over 2 jaar , daarna de rest van zijn leven verzekerd.
Dit is ondertussen veranderd naar 3 jaar elke maand betalen en daarna kun je het steeds met een jaar verlengen.
Maar als je kijkt wat er werkelijk vergoed word, bij de ziektekosten bv. staan organen waar niet snel ziektes zullen zitten , dus de kans is erg groot dat als je dier ziek word je alsnog alles zelf moet betalen.
Lees bv. het stukje over NHZ op de site van stichting de ombudsman ;
http://www.stichtingdeombudsman.nl/content/rechtsgebied/verzekering/verz006.htm
Verder kunnen ze ook nog beheerkosten gaan innen.
Die zouden dan niet hoger zijn dan 25 gulden per jaar per polis.
Gisteren , na 5 jaar bij NHZ te zitten ( en nog nooit iets te hebben gedecladeerd) is gisteren 2maal een bedrag van ¤11,- afgeschreven.
Denk persoonlijk dat je beter een X bedrag op een aparte rekening kan storten elke maand , daar rente over vangen.
Als er dan werkelijk iets is kun je het zelf ook bekostigen.
En heb je het niet nodig heb je na de dood van je dier een aardig spaarpotje.
quote:Ik denk dat dat inderdaad een betere oplossing is.
Op zaterdag 8 november 2003 11:41 schreef Xanthe het volgende:
Denk persoonlijk dat je beter een X bedrag op een aparte rekening kan storten elke maand , daar rente over vangen.
Als er dan werkelijk iets is kun je het zelf ook bekostigen.
En heb je het niet nodig heb je na de dood van je dier een aardig spaarpotje.
Onlangs was hierover een item bij De Kat in de Zak. Ikweet even niet meer om welke vage maatschappij het ging, maar het kwam er op neer dat ze niet zo scheutig waren met het uitkeren van geld. Nou zal geen enkele verz.mij daar heel gelukkig mee zijn. Maar je betaalt in verhouding veel geld. Dus daarom is per week of per maand een klein bedragje apart zetten zeker geen gek idee.
quote:Dier en zorg deed vroeger een gedeelte van de entingen , een chip volledig en bij een kontrakt van 5 jaar de castratie of sterrilistaie.
Op zaterdag 8 november 2003 17:53 schreef typ-miep het volgende:
Maar is er dan echt geen enkele verzekering die inentingen dekt?
Er zijn in Nederland geloof ik 3 firma's waar je je dier kan verzekeren , dier en zorg , NHZ en van die laatste kan ik niet meer op de naam komen zat ergens in het zuiden des lands.
Op tv is onderhand al meerdere malen gesproken dat het niet uit kan om een verzekering af te sluiten , merendeel van de mensen kan nl. zijn rekeningen niet declareren omdat de oorzaak buiten de polis viel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |