abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_652312
Ik ga waarschijnlijk deze zomer een week naar Marmaris aan de Turkse kust. Heeft iemand ervaringen daar? Leuke & goeie tips over dingen waar je heen moet (bezienswaardigheden, restaurants, clubs)?
Laat het ff weten aub

grtz
[Efink]

zondag 14 januari 2001 @ 17:36:28 #2
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_652702
quote:
Op 14 januari 2001 15:38 schreef [Efink] het volgende:
Ik ga waarschijnlijk deze zomer een week naar Marmaris aan de Turkse kust. Heeft iemand ervaringen daar? Leuke & goeie tips over dingen waar je heen moet (bezienswaardigheden, restaurants, clubs)?
Laat het ff weten aub

grtz
[Efink]

jaar of 3 geleden ben ik er geweest ..was echt super!! ..en aan de Boulevard heb je de BEACH CLUB ..en daar is het erreg cool
een veel donerkebap eten daar met patat!!
en je moet NIET een tripje maken naar dat PAMUKELE (zoiets).. dat is NIET cool meer ..is NIET meer wit en er is ook bijna geen water meer ..echt heeeeel RUK!..
...welk hotel zit je ?
pi_655650
quote:
Op 14 januari 2001 15:38 schreef [Efink] het volgende:
Laat het ff weten aub

grtz
[Efink]

Mag ik mee
pi_655713
Jaar of 8 geleden geweest. Marmaris is best aardig maar vond het strand niet zo leuk (grote haven ook en riolering in de zee daar) Als je toch iets druks kiest zou ik eerder naar Bodrum gaan, en eigenlijk nog leuker vond ik Fethiye en Dalian. Maar het leukste vond ik nog van Istanbul dwars zuid-oostwaards door het land reizen. Je weet niet wat je tegenkomst aan landschappen, mensen natuurschoon. Schitterend. Aardige mensen ook. Overigens, Pamukale schijnt idd helemaal kapot the zijn. Sufferds die Turken, laten toeristen gewoon in hun natuurwonderen rondstampen.
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 16 januari 2001 @ 07:35:48 #5
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_657740
Ben er twee jaar geleden geweest. Leuke clubs?? Tja, kweenie meer, maar wees gerust, de boulevard bestaat uit vreet en drink schuren. Je komt totaal niets tekort. Toen ik er was hadden ze 4 uur lang happy hour.

Als ik er geld voor had ging ik zo weer, maar ja, wintersport he??

pi_673073
Bedankt voor de reacties.
Ik heb geboekt en ik zit in Hotel Grand Faro. Een hotel dat we wilden in het centrum zat al helemaal vol dus zitten we nu wat verder (2km) maar er schijnen daar constant van die Dolmus-busjes te rijden dus dat zal geen probleem zijn. Ik hoorde van iemand anders ook al dat Pamukale niet echt meer is wat het geweest is... Da's ook zonde?! Anders had ik er zeker wel heen gegaan. Gelukkig hebben jullie positieve reacties...dan zit ik in ieder geval goed

En KroJo... NEE

pi_673775
quote:
Op 20 januari 2001 12:21 schreef [Efink] het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik heb geboekt en ik zit in Hotel Grand Faro. Een hotel dat we wilden in het centrum zat al helemaal vol dus zitten we nu wat verder (2km) maar er schijnen daar constant van die Dolmus-busjes te rijden dus dat zal geen probleem zijn. Ik hoorde van iemand anders ook al dat Pamukale niet echt meer is wat het geweest is... Da's ook zonde?! Anders had ik er zeker wel heen gegaan. Gelukkig hebben jullie positieve reacties...dan zit ik in ieder geval goed

En KroJo... NEE

Flauw

Naja, dan boek ik maar een leuke vakantie

dinsdag 23 januari 2001 @ 17:50:39 #8
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_682943
Gek, ik vind een zuipfestijn nou niet echt bij Turkije passen, met die strenge godsdienst daar. Is dat echt zo'n feestland daar?
  woensdag 24 januari 2001 @ 17:28:12 #9
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_686543
Ben van de zomer ook in Marmaris geweest. Marmaris lijkt naar mijn idee een beetje op een Spaanse badplaats; veel discotheken langs het strand en een oergezellige boulevard.

Vooraf boeken is niet nodig. In het centrum en langs de boulevard zijn genoeg prima hotels en pensions waar je op goed geluk een kamer kan vinden. In de twee weken dat ik in Marmaris zat ben ik twee keer van hotel geswitched en dat ging heel makkelijk.

Wat je in Marmaris echt moet doen is een boottochtje boeken. Wel eerst goed informeren naar de prijzen etc. Het leukste zijn de kleine bootjes. Afdingen is mogelijk.

Ook een wandeling van het ene uiterste naar het andere uiterste van de boulevard is een aanrader. 't Is een wandeling van ongeveer twee uur.

Het centrum lijkt op de zwarte markt in Beverwijk. Ontdekte ook veel dezelfde spullen. Maar pas op: sommige spullen kun je veel goedkoper in Nederland krijgen.

Persoonlijk zou ik nooit meer terug gaan naar Marmaris, maar ik hou dan ook niet van strandvakanties. Als je op zoek bent naar zon, zee en lol is het een prima plek.

Nee, ik ben niet aardig!
  woensdag 24 januari 2001 @ 17:29:59 #10
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_686551
quote:
Op 23 januari 2001 17:50 schreef Robino het volgende:
Gek, ik vind een zuipfestijn nou niet echt bij Turkije passen, met die strenge godsdienst daar. Is dat echt zo'n feestland daar?
Het zuiden en westen van Turkije is erg verwestert en lang niet zo streng in de leer als jij denkt! Er wordt pittig gedronken hoor, in Turkije. Weleens van Raki gehoord?
Nee, ik ben niet aardig!
  woensdag 24 januari 2001 @ 20:53:54 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_687114
Ik was nog wat vergeten te vermelden (kan mijn vorige reacties niet editten, want ik zit thuis en weet het password dat ik gebruik op mijn werk niet).

In de oude stad heb je een soort van heuvel met huisjes erop. Helemaal bovenaan staat een soort van cafeetje. Zeker wat gaan drinken, want het uitzicht is fantastisch!

Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_687451
heerlijk marmaris. een dorp op zichzelf. een haventje eigenlijk. goed voor ..... Appartementje voor een week of tien dagen of zo. Met sommige pinpassen moet je ff zoeken naar een bank of automaat die reageert...
Je moet ook erg van karaoke houden en beslist een nummertje kunnen wegzingen om de avond te maken, dus begin maar vast met de danspasjes.... Doe bootochtjes zijn tof want naar mooie plekjes op een bedrijvige kust. standstoelen zijn grats als je ijskoud bier of fris van de aangrenzende bar bestelt. alles word gebracht. compleet met tafeltje en parasol. Twee nachtclubs mogen tot 0500 doorgaan. sommige -party-boten doen een nachtelijke cruise... En je moet natuurlijk op zo`n waterscooter hebben gezeten.... En cocktails drinken en
  woensdag 20 februari 2002 @ 15:37:32 #13
17750 alkaholic63
Geniet, maar FOK met mate
pi_3236274
Ik ga dit jaar naar marmaris! ik ga 15 dagen en zit in hotel club sediz. Ik ben echt benieuwd wat ik hier kan verwachten. Ik ga meestal naar spanje en weet wat ik daar kan verwachten. In turkije heb je toch een andere cultuur etc.

Hoe is het andere mensen bevallen in marmaris? het lijkt me op het eerste gezicht hardstikke gezellig. Nu maar hopen dat t hotel een beetje in de buurt van het gezellige gedeelte zit!

Dip me in chocolate and throw me to the lesbians
  woensdag 20 februari 2002 @ 15:41:02 #14
17750 alkaholic63
pi_3236325
Ow ja en kent iemand het hotel club sediz en ist wa?
pi_3236656
Hahaha Raki! Leuke herinneringen aan
  woensdag 20 februari 2002 @ 18:21:25 #16
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3238879
In deze inmiddels gesloten topic staan nog meer links naar eerdere topics over de Turkse kust:

Marmaris- turkije

The Internets, I needs it..
pi_3274380
ja ik zat vorig jaar in Club Sediz. Supergezellig complex, maar wel heeeeeeeel veel Nederlanders. Toen ik daar binnenkwam werd er al Hennie Huismans "Met zn allen" gedraaid. Over het algemeen zeker een aanrader en het personeel is ook zeer vriendelijk. Wat aan te raden is, als je de laatste dag laat weggaat, de kamer bij te boeken. Kost geloof ik 30 gulden voor een dag. Das dus nix.

Zit als je de achteruitgang neemt (bij het blokhutje dat je wel zal zien) echt 2 min. van het strand lopen en het centrum is ook iets van 5 min. Ook dichtbij een grote supermarkt, altijd handig!! Het oude centrum zit dus dichtbij en is supergezellig , vooral savonds lekker aan de boulevard en in de barstreet is het ook uit te houden.

Het nieuwe centrum is ook wel leuk, klein kwartiertje lopen maar wel gezellig langs de zee. Ik vind het minder gezellig om te eten, maar zeker de moeite waard om uit te gaan.
Nog meer? ik hoor het wel!!

Forza

woensdag 27 februari 2002 @ 14:34:25 #18
17750 alkaholic63
pi_3322317
quote:
Op Saturday 23 February 2002 16:25 schreef Forza het volgende:
ja ik zat vorig jaar in Club Sediz. Supergezellig complex, maar wel heeeeeeeel veel Nederlanders. Toen ik daar binnenkwam werd er al Hennie Huismans "Met zn allen" gedraaid. Over het algemeen zeker een aanrader en het personeel is ook zeer vriendelijk. Wat aan te raden is, als je de laatste dag laat weggaat, de kamer bij te boeken. Kost geloof ik 30 gulden voor een dag. Das dus nix.

Zit als je de achteruitgang neemt (bij het blokhutje dat je wel zal zien) echt 2 min. van het strand lopen en het centrum is ook iets van 5 min. Ook dichtbij een grote supermarkt, altijd handig!! Het oude centrum zit dus dichtbij en is supergezellig , vooral savonds lekker aan de boulevard en in de barstreet is het ook uit te houden.

Het nieuwe centrum is ook wel leuk, klein kwartiertje lopen maar wel gezellig langs de zee. Ik vind het minder gezellig om te eten, maar zeker de moeite waard om uit te gaan.
Nog meer? ik hoor het wel!!

Forza

Heej thanx Forza voor de info!!

Dit is de eerste keer dat ik naar Turkije ga en hoor nogal tegenstrijdige berichten! Maar zoals jij het verwoord lijkt t me kei gezellig. T is niet duur hoorde ik en dat bewijs jij ook nog eens door die 30 gulden voor een xtra dag! En de mensen in marmaris? veel nederlanders, engelsen en duitsers hoorde ik en hoe is de lokale bevolking? ik hoorde nogal opdringerig! Maar als ik het goed begrijp is de ligging van club sediz geweldig! En de pinautomaten zijn die uberheupt aanwezig? En ze hebben me al gewaarschuwd, want mn vriendin is blond en die schijnen in turkije nogal gewild te zijn blonde vrouwen

Zijn er meer mensen met goede of slechte ervaringen over marmaris (of turkye in t algemeen) ik ben best benieuwd!!

[Dit bericht is gewijzigd door alkaholic63 op 27-02-2002 16:07]

pi_3393109
Kga ook naar Marmaris begin augustus. Appartement Ceylin ofzo. Ervaringen?
I got soul, but I'm not a soldier
  dinsdag 5 maart 2002 @ 22:07:29 #20
17750 alkaholic63
pi_3397949
Nope geen ervaringen! maar ik begrijp uit eerdere verhalen dat je in t oude centrum goed zit! Ik weet niet waar jij zit?
pi_3438897
Jippie! Ik ga eind juni 2 weken naar marmaris.
Na al deze GAVE verhalen heb ik er vet veel zin in!!!
Ik zit in app. ROSY.
Een klein maar gezellig appartement staat er duzz afwachten maar!!
.
pi_3439241
quote:
Op woensdag 27 februari 2002 14:34 schreef alkaholic63 het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik naar Turkije ga en hoor nogal tegenstrijdige berichten!

Wat voor berichten hoor je dan? Misschien dat wij ze kunnen beamen of juist niet.
quote:
T is niet duur hoorde ik
Turkije is door een deflatie erg goedkoop geworden. In die zin dat je 'normale' prijzen voor boodschappen betaalt en dat bijv. 3 piek voor een biertje bij een restaurant duur is. Geen idee of het dit jaar weer zo is natuurlijk
Als je in een apprtementencomplex zit en je kan een beetje geld uitgeven dan kan je een paar keer uit eten gaan wat ook niet erg duur is. Voor 50 gulden/22 euro voldoende, lekker eten met 4 volwassen personen (incl. drinken) was vorig jaar mijn gemiddelde.
quote:
En de mensen in marmaris? veel nederlanders, engelsen en duitsers hoorde ik
In Turkije zitten redleijk wat Duitsers en Nederlanders zijn er in opkomst. Verder ook veel Turken zelf die in o.a. Alanya (marmaris weet ik niet zeker) hun eigen vakantie vieren. Je zit niet vaak bij ze in dezelfde hotels. Turken zitten of bij familie of in op Turken gerichte hotels/appartementen.
quote:
en hoe is de lokale bevolking? ik hoorde nogal opdringerig!
(..)
En ze hebben me al gewaarschuwd, want mn vriendin is blond en die schijnen in turkije nogal gewild te zijn blonde vrouwen
Blonde vrouwen zijn voor veel Turkse mannen een schoonheid. Ze zullen haar aandacht geven, maar dat kan je negeren of er een korting uit halen bij een restaurant Laat het vooral door je vriendin merken als ze er neit van gediend is. Ze zijn galant en de meeste kennen wel hun manieren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Turkije is een mooi vakantieland.

JungleMan moet weer posten[br][url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Ja]Ja[/url] | [url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Nee]Nee[/url] | [url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Geen mening]Geen mening[/url]
  zondag 10 maart 2002 @ 19:01:56 #23
1355 [Efink]
Nulli Cedo
pi_3448773
alleen maar goeie ervaringen gehad in marmaris
mensen zijn supervriendelijk....in de bazar echte handelaars (flink afdingen ook!) maar niet superopdringerig ofzow.... echt heel aardige lui. geen criminaliteit, geen zwervers of bedelaars nix.... echt relaxt gewoon. de bazaar in het ouwe centrum is een aanrader, zeker ook de haven erbij: erg gezellig zitten s avonds.

Boottochtjes kun je ter plekke boeken: zeker aan te raden. Owja... ga in de bazar naar de kapper toe! Laat je scheren, masseren en knippen en alles er op en eran voor 20 piek ofzow, echt heel relaxt!!
The Brothers is een leuke tent 's avonds.

Laat je niet oplichten met leer-zaken, ga op zoek naar Paris Leather, da's een topzaak.

Marmaris is een topplaats!

vrijdag 15 maart 2002 @ 11:56:13 #24
17750 alkaholic63
pi_3498303
Ik had er eerst een hard hoofd in, maar als nu ik deze berichten zo lees is het er heel gezellig en veel te doen. En gewoon bier te koop natuurlijk.

Effe een opsomming van fokkers die in 2002 naar Marmaris gaan:

ThatsMeThatsRight augustus. Appartement Ceylin
grazy_garden eind juni app. ROSY.
Alkaholic Begin Juli app club sediz

pi_3501368
Daar mag je Dr.E aan toevoegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')